تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815634713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
امام جمعه مشهد: دانشجو وامدار هيچ گروهي نيست

خراسان امروز - صفائي: خطيب جمعه مشهد با تسليت شهادت امام باقر(ع) و سالروز شهادت حجاج بيت ا... الحرام گفت: سيره سياسي امام باقر(ع) وشخصيت انقلابي ايشان بايد مورد توجه ويژه انديشمندان قرار گيرد.
آية ا... سيداحمد علم الهدي در جمع نمازگزاران و در جوار بارگاه منور رضوي افزود: به اين نكته بايد توجه كرد كه چرا با وجود ضعف حكومت بني اميه در دوران امام باقر(ع)، ايشان عليه اين حكومت قيام مسلحانه اي انجام ندادند.
وي با بيان اينكه، جامعه بايد رشد سياسي داشته باشد و نبايد سياست زده و ملعبه سياست بازان قرار گيرد، گفت: در آن زمان جامعه سياست زده بود و افزون بر اينكه سياست بازي در اقشار مختلف وجود داشت جامعه دستخوش و ملعبه اين گونه افراد بود و اگر امام قيامي انجام مي دادند آنان با استفاده از ترفندهاي مختلف نظام ولايي را ساقط مي كردند.
عضو خبرگان رهبري گفت: امروز نيز با توجه به جايگاه خاص ايران اسلامي سياست زدگي جامعه نخبه و دانشگاهي ما را تهديد مي كند و اين مجموعه ها بايد هوشيار باشند.
وي با اشاره به روز دانشجو گفت: 16 آذر 32، دانشجويان ثابت كردند دانشگاه كانون سياست است و دانشجويان جوانان نخبه جامعه هستند كه آينده كشور به دست آنها سپرده مي شود.
آية ا... علم الهدي افزود: دانشگاه جاي سياست بازي نيست، بلكه فضاي رشد سياسي است و نبايد از سياست زدگي به مكاني ويروس زده تبديل شود.
وي خطاب به تشكلهاي دانشجويي گفت: نبايد به عامل مجموعه ها در انتخابات تبديل شويد و چوب حراج به تفكرات ارزشمند دانشجويان بزنيد. وي افزود: مسؤولان تشكلهاي دانشجويي نبايد به خاطر رضايت يك عنصر از فرنگ برگشته تفكرات لائيك را در دانشگاه كه محل حضور نخبگان است ترويج كنند.وي گفت: مطالبات دانشجويي آرمان خواهي دانشجو در مسير استقلال و دينمداري جامعه است و مطالبات سياسي گروه و مجموعه خاصي نيست.
امام جمعه مشهد افزود: دانشجو وامدار هيچ گروهي نيست و اين گروه كه چشم و چراغ جامعه است بايد با اسلام و دين برنامه هاي خود را تنظيم كند و هر گاه نواي ضد ارزشي از گروه يا مجموعه اي شنيد با آن مقابله كند.
آية ا... علم الهدي با تشريح بخشي از سيره امام محمدباقر(ع) افزود: امام باقر(ع) نه تنها در دوران امامت، بلكه در كودكي در عرصه سياسي بوده و در سرزمين كربلا شاهد خط و جهت استكبارستيزي مقام ولايت بود.

ائمه جمعه استانهاي خراسان: حج كنگره عظيم وحدت مسلمان است

قوچان؛ زكات و آثار و بركات آن
حجة الاسلام والمسلمين وطن خواه، امام جمعه موقت قوچان با اشاره به بحث پرداخت زكات و آثار و بركات آن در جامعه گفت: يكي از وظايف نظام اسلامي ايجاد فرهنگ پرداخت زكات توسط مردم و ايجاد ساز و كار جمع آوري و توزيع آن بين نيازمندان جامعه اسلامي مي باشد.

وي با اشاره به بعد سياسي حج گفت: دشمن از اين مسأله بسيار هراس دارد، چون حج كنگره عظيم وحدت مسلمانان جهان است و به همين خاطر در سال 66 در مراسم حج حجاج زيادي را به شهادت رساندند.
تربت حيدريه؛ جايگاه دانشجويان در جامعه
امام جمعه تربت حيدريه با بيان سيره فرهنگي، علمي و سياسي امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) كمال واقعي فرد و جامعه را در تفقد دين، شناخت و اجراي معارف ديني و صبر و استقامت و نظام مند كردن معيشت و نظام اقتصادي معرفي نموده اند.
حجة الاسلام والمسلمين شريعتي تبار با اشاره به گراميداشت روز دانشجو گفت: دانشجويان با تلاش علمي و تهذيب نفس و نقد منصفانه و نقدپذيري متواضعانه و با بينش سياسي موجب نشاط و رشد و بالندگي جامعه شده و طمع دشمن ملت و نظام را به يأس مبدل مي نمايند.
خليل آباد؛ آسان گرفتن ازدواج
امام جمعه خليل آباد ازدواج را يكي از راههاي جلوگيري از گناه دانست.حجة الاسلام والمسلمين غفاري بر ساده برگزار نمودن جشنهاي ازدواج تأكيد كرد و خطاب به جوانان گفت: با تسهيلات مناسبي كه دولت فراهم كرده امروز شرايط بهتري به نسبت گذشته براي ازدواج مهيا گرديده است.وي گفت: اگر بخواهيم مسلمان واقعي باشيم، بايد همواره به دستورهاي اسلام توجه و عمل نماييم.
تربت جام؛ لزوم واكنش جدي كشورهاي عربي و اسلامي
امام جمعه موقت تربت جام گفت: مردم نوار غزه گرفتار آدم كشي اسرائيل شده اند.
حجة الاسلام والمسلمين حسينيان كمكهاي جمهوري اسلامي در طول دوره اشغال فلسطين را ستود و افزود: كشورهاي اسلامي بويژه عربي بايد در مقابل رژيم صهيونيستي واكنشهاي جدي نشان دهند.
نصرآباد؛ شيوه مبارزه امام محمدباقر(ع)
امام جمعه نصرآباد، شرايط سياسي و اجتماعي و خط و مشي امام باقر(ع) را تبيين نموده و افزود: در حالي كه زمامداران و مردم مشغول كشمكشهاي سياسي شده بودند، امام باقر(ع) مبارزه را با شيوه هاي غيرعلني آغاز و در اواخر زندگي آهنگ مبارزه را با ماجراي عزاداري در منا ادامه داد و امام با اين حركت حساب شده و دقيق جايگاه امامت را به مردم اعلام نمود.حجة الاسلام والمسلمين توكلي با تأكيد بر هوشياري مردم اظهار داشت: همه پروژه هاي غرب يك موضوع را دنبال مي كند و آن اينكه راهي كه ايران اسلامي مي رود نبايد ادامه پيدا كند.
تايباد؛ آمريكا و اسراييل كانون فساد در دنيا هستند
خطيب جمعه تايباد با اشاره به جنايتهاي اسرائيل در نوار غزه گفت: امروز سخت ترين روزگار بر ملت مظلوم فلسطين در حالي مي گذرد كه گويي سران كشورهاي اسلامي و عربي مرده اند و صدايشان در نمي آيد.حجة الاسلام والمسلمين محمد محدثي افزود: نيروهاي آمريكايي و اسرائيلي به دنبال اين هستند كه دين اسلام را دين خشونت معرفي كنند، غافل از اينكه خود كانون فساد و قتل و غارت و خشونت در دنيا هستند.
بيرجند؛ بالا رفتن علم و انديشه سياسي دانشجويان
خطيب جمعه بيرجند سكوت كشورهاي اسلامي در مقابل جنايتهاي غزه را شرم آور و غيرقابل تحمل اعلام كرد.
حجة الاسلام والمسلمين حسين صادقي با ابراز تأسف از اينكه برخي كشورهاي اسلامي، اسراييل را به عنوان ارباب خود قبول دارند، خاطرنشان كرد: اين سرسپردگي باعث شده تا آنان حتي كوچكترين اعتراضي در مقابل اين جنايتها از خود نشان ندهند.امام جمعه بيرجند با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اذعان داشت: انتظاري كه جامعه از دانشجويان دارد، پيشرفت علم و بالا بردن انديشه سياسي آنان همراه با تعميق معرفت ديني است.
اسفراين؛ عرفه، زمان خودشناسي
حجة الاسلام والمسلمين گرمابي امام جمعه اسفراين با اشاره به روز عرفه از مردم خواست در مراسم اين روز به صورت باشكوهي شركت نمايند.وي افزود: اين روز منصوب به امام حسين(ع) و سالروز شهادت اولين شهيد كربلا حضرت مسلم بن عقيل مي باشد و فرصت خوبي براي خودشناسي است كه بايد حداكثر استفاده را از اين روز ببريم.
گناباد؛ دانشجويان قشر بيدار و حق طلب جامعه هستند
امام جمعه گناباد با گراميداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: اين روز يادآور مبارزه هاي ضد استعماري قشربيدار و حق طلب دانشجو در سال 1332 است.
حجة الاسلام والمسلمين صادقي افزود: تاريخ ايران هرگز رشادتهاي دانشجويان قهرماني چون شهيد علم الهدي و همرزمانش را فراموش نخواهد كرد.
وي در ادامه از تلاش مسؤولان شهرستان و شركت گاز در تسريع پروژه گازرساني و شكسته شدن صفهاي طويل گاز مايع در گناباد تقدير كرد.
بجستان؛ دشمن تحمل پيشرفت مسلمانان را ندارد
امام جمعه بجستان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته توطئه هاي دشمن عليه مسلمانان بخصوص مسلمانان غزه را محكوم كرد و گفت: حتي تغيير رئيس جمهور آمريكا نيز به معناي تغيير سياست آنان نخواهد بود چرا كه ايران به منزله خاري در چشم دشمنان است.
حجة الاسلام والمسلمين ايزدي افزود: دشمنان امروز تحمل پيشرفت كشورهاي اسلامي و تحمل موفقيتهاي بزرگ جوانان اين سرزمين در زمينه هاي پزشكي و علمي و انرژي هسته اي را ندارند. از اين رو همواره در تلاش براي توطئه عليه ايران هستند.
بشرويه؛ برائت از مشركان
حجة الاسلام والمسلمين شمس الدين امام جمعه بشرويه به ايام حضور حجاج در صحراي عرفات اشاره كرد و گفت: برائت از مشركان يك حركت سياسي الهي در مقابل دشمنان اسلام است.
امام جمعه بشرويه با تبريك روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو گفت: امروزه پيشرفت علم، داشتن انديشه سياسي عميق، معرفت ديني و دست يافتن به پيشرفت و موفقيت در عرصه هاي مختلف از توقعات مردم و رهبري از دانشجويان مي باشد.
بردسكن؛ رعايت بهداشت در ذبح گوسفندان
حجة الاسلام و المسلمين احمد زاده امام جمعه بردسكن به فضيلت دعاي عرفه اشاره كرد و خواستار برگزاري دعاي عرفه و نماز عيد سعيد قربان همانند سالهاي گذشته در اين شهرستان شد.
وي با اشاره به عيد سعيد قربان از مردم خواست در ذبح گوسفندان، بهداشت را رعايت و گوشت قرباني را به افراد نيازمند و محرومان اهدا نمايند.
سرخس؛ تلاش ماندگار امام محمد باقر(ع)
حجة الاسلام والمسلمين شريعتي، امام جمعه موقت سرخس با اشاره به تأثير منفي رفتار و گفتار ناپسند در تمام اعمال انسان، از بين رفتن بركات و نعمتها و كاهش طول عمر را از آثار گناه دانست. وي با اشاره به روز جهاني كودك و تلويزيون، خواستار پخش برنامه هاي اخلاقي و سازنده و شاد براي كودكان شد.وي در بخش ديگري گفت: تلاش فرهنگي و علمي امام محمدباقر(ع) از طريق تربيت شاگردان وارسته و بزرگوار در تاريخ ماندگار شد.
خواف؛ پرورش انسانهاي نخبه در دانشگاه ها
حجة الاسلام والمسلمين رمضان پور امام جمعه خواف ضمن گراميداشت ياد و نام شهداي دانشجوي 16 آذر سال 32، روشنفكري و مسلمان بودن را دو خصيصه مورد انتظار رهبري از دانشجويان اعلام كرد و گفت: اميدواريم مراكز علمي و دانشگاهي كشور مركز پرورش انسانهاي با ديانت و نخبه باشند.
نيشابور؛ تسليت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)
حجة الاسلام والمسلمين غرويان امام جمعه نيشابور با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: آن معصوم شكافنده علوم انبيا و مرسلين است.
شانديز؛ لزوم قرائت دعاي عرفه
امام جمعه شانديز با اشاره به جمعه خونين و كشتار زائران ايراني خانه خدا در سال 1366 به دست آل سعود گفت: ما از خيانت آل سعود نخواهيم گذشت.
حجة الاسلام والمسلمين حسني به روز عرفه و به ارزش والاي دعاي عرفه امام حسين(ع) اشاره كرد و همه را به خواندن اين دعا توصيه نمود.
كاشمر؛ دانشجويان در خط اول مبارزه با استكبار
امام جمعه كاشمر در خطبه هاي اين هفته گفت: دانشجويان همچنان با تلاش فراوان در خط مبارزه با استكبار جهاني حضور دارند.
حجة الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به برگزاري همايش زكات در كاشمر اظهار داشت: مؤمنان شهرستانهاي كاشمر و خليل آباد در پرداخت زكات رتبه اول استان را اخذ كرده اند.
شهر فيروزه؛ دانشجويان بازيچه نشوند
خطيب جمعه شهر فيروزه با اشاره به شانزده آذر روز دانشجو گفت: دانشجويان بيدارتر از آن هستند كه بازيچه دست بدخواهان و دشمنان قرار گيرند.
حجة الاسلام والمسلمين شرعي افزود: فتنه گرها به دنبال جنجال و فتنه گري در دانشگاه ها هستند.امام جمعه شهر فيروزه از همه مردم خواست، جهت بهره مندي از روز عرفه و عيد سعيد قربان برنامه ريزي نمايند و نماز عيد قربان را مانند نماز عيد فطر به صورت فراگير برگزار كنند.
مه ولات؛ حج، جلوه اي از اتحاد و يكرنگي
حجة الاسلام والمسلمين بهمني امام جمعه مه ولات در خطبه هاي اين هفته به عيد سعيد قربان اشاره كرد و با تشريح ابعاد حج ابراهيمي، از كنگره عظيم حج به عنوان جلوه اي از اتحاد و يكرنگي جهان اسلام ياد كرد و گفت: در اين آيين همه مسلمانها از كشورهاي مختلف گرد خانه خدا جمع مي شوند و پيام برائت از مشركين سر مي دهند.
قدمگاه؛ شكوفايي و نوآوري
امام جمعه شهر قدمگاه 16 آذرماه، روز دانشجو را به دانشجويان كشورمان تبريك گفت.
حجة الاسلام والمسلمين محمدنسب، 19 آذر، آغاز هفته آموزش و نوآوري را گرامي داشت و گفت: شكوفايي و نوآوري جامعه، زماني به راستي محقق مي شود كه جامعه به لزوم تحقيقات و پژوهشها پي برده و نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به نام سال «نوآوري و شكوفايي» توجه به پژوهش و تحقيق را خاطر نشان مي نمايد.
درود؛ جنايات رژيم صهيونيستي
امام جمعه شهر درود، نمازگزاران را به شركت گسترده در مراسم روز عرفه، شهادت امام محمد باقر(ع) و جشن عيد سعيد قربان فراخواند.
حجة الاسلام والمسلمين مهاجراني، سكوت مجامع بين المللي و كشورهاي عربي در قبال فجايع گسترده رژيم صهيونيستي در نوار غزه را ذلت بار خواند و گفت: كشورهايي كه دم از حقوق بشر مي زنند، در جايي كه مسلمانان تحت ظلم و ستم استكبار قرار مي گيرند، سكوت مي كنند و اين موضوع بر جهانيان روشن شده است.
سبزوار؛ توجه مسؤولان براي كارآفريني معلولان
امام جمعه سبزوار بر توجه به معلولان تأكيد كرد.
حجة الاسلام والمسلمين ابراهيمي گفت: بيكاري مشكل امروز دنياست، اما معلولاني كه توانايي كاركردن دارند، نيازمند توجه بيشتر هستند.وي بر اهميت حفظ مساجد تأكيد و تصريح كرد: مساجد انسان ساز است و اگر انسان بدرستي تربيت مكتبي شود، انحراف در او وجود نخواهد داشت.

تقديم به سربازان شهيد خراسان رضوي؛ رسيدن به والاترين درجه ايمان

بار ديگر لاله ها از خاك روئيدن گرفت
عطر گل در كوچه هاي شهر پيچيدن گرفت
شهر بهشت رضوي بازهم معطر به شميم شهيدان شد. امروز و در سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)مهديه مشهد شاهد بزرگداشت ياد قربانيان مظلوم تروريسم كور و باطل اشراري است كه توحش مدرن خود را به منصه ظهور رسانيدند. پس از چند ماه اضطراب و تشويش؛ سرانجام رسماً اعلام شد كه تمامي عزيزان خراساني تبار سرباز ناجا توسط گروهك تروريستي ريگي ملعون به شهادت رسيده اند.در باغ شهادت براي آناني كه «... كونو قوامين ا... شهدا بالقسط» بر سينه چسبانيده اند، باز است. براي سبزپوشاني كه قيام به قسط در وجودشان نهادينه شده؛ بوستان سرخ شهادت هميشه گشوده است و اين مقام رفيعي است كه مايه غبطه عاشقان عرصه ايثار و شهادت شده است. هنر، اوج شكوفايي، زيبازيستن و زيبا نگريستن بر زندگي است و شهادت هنر مردان خداست. خون سرخي كه محصول آن تأمين و توسعه امنيت و اقتدار و عزت ماست و با نقش آفريني هنرمندانه عزيزان نيروي انتظامي بر خاك لاله خيز ايران زمين مي ريزد، بسيار مقدس است.شهادت شما، آسمان مشهدالرضا(ع) را غرق اندوه و ماتم نموده است. آسمان بس ابري و تيره و تار است و عقده گريستن دارد. دلمان در نبودنتان مي گيرد و بسيار دلتنگ شما مي شود. خون شما چون ظرافت موجي كه بر پهنه دريا مي خروشد در دلهايمان خروشيدن گرفت و غمگنانه شيفته شيدايي شما شديم كه خندان به سوي حق عروج نموديد.اي جوانان شيردل شهيد خراساني! آخرين پست نگهباني شما، والاترين درجه ايمان را رقم زد و اين جايگاه ايمان، نيل به شهادت است كه خدا نصب هركسي نمي كند.
احمد فياض

مدير كل فرودگاه بين المللي هاشمي نژاد مشهد: 14 هزار زائر از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام شدند

خراسان امروز: مدير كل فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد گفت: عمليات اعزام 14 هزار و 90 نفر زائر توسط 33 پرواز با موفقيت به پايان رسيد.محسن اسماعيلي در ديدار جمعي از مديران فرودگاه مشهد با استاندار خراسان رضوي از پيگيري براي برقراري 14 پرواز در هفته از نجف به مشهد و 7 پرواز از مشهد به نجف خبرداد و گفت: مجوزهاي لازم براي برقراري اين پروازها توسط شركتهاي مطرح حوزه خليج فارس به مشهد نيز در حال صدور است.اسماعيلي از آماده بودن 10 هزار متر سالن براي حجاج تا اوايل سال آينده خبرداد.

معاون استانداري خراسان رضوي: كنگره بزرگداشت فردوسي بايد در شأن اين مفخر فرهنگي برگزار شود

خراسان امروز: معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي گفت: كنگره بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي بايد در شأن اين مفخر فرهنگي و در يك كنگره بين المللي برگزار شود.
قهرمان رشيد در جلسه شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: در طول سه سال گذشته اقدامهاي خوبي براي برگزاري كنگره بزرگداشت فردوسي صورت گرفته كه بايد در سال آينده به بار نشيند.
وي مسؤوليت برگزاري اين كنگره را كه در ارديبهشت سال آينده خواهد بود، بر عهده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گذاشت و گفت: ديگر نهادها و سازمانهاي ذيربط نيز بايد نهايت همكاري را براي برگزاري اين كنگره داشته باشند.
رشيد بر لزوم برگزاري جلسه با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي براي برگزاري كنگره اي در سطح جهاني تأكيد كرد.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي در اين جلسه از برگزاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) با كيفيت قابل قبول در ايران و هشت كشور خارجي تقدير كرد و نتايج آن را درترويج فرهنگ رضوي و ارزشهاي انساني بسيار مؤثر و مشهود خواند.

همزمان با دهه فجر آغاز مي شود؛ بهره برداري از 30 پروژه مهم در تربت جام

تربت جام - خبرنگار قدس: جلسه ستاد گراميداشت دهه مبارك فجر و هفته ولايت با حضور فرماندار و مسؤولان اجرايي دستگاه ها در محل فرمانداري تربت جام برگزار گرديد.
فرماندار تربت جام در اين جلسه به برگزاري هفته ولايت با محوريت وحدت و انسجام در اين شهرستان تأكيد كرد.
سيدمحسن كلالي افزود: در بين مسلمانان، غدير جايگاه والايي داشته است و برنامه هاي شهرستان به اين مناسبتها ارزش خواهد داد.وي در ادامه اين جلسه با گراميداشت دهه مبارك فجر از افتتاح 30 پروژه مهم به مناسبت سي امين سال پيروزي انقلاب در اين شهرستان خبر داد.
وي افزود: گراميداشت پيروزي انقلاب باعث مي شود جوانان با وقايع و رويدادهاي تاريخي انقلاب بيشتر آشنا شوند.حجة الاسلام زاهدي رئيس اداره تبليغات اسلامي تربت جام هفته ولايت را از وقايع مهم تاريخ مسلمانان برشمرد و افزود: غدير موجب وحدت است و اين ايام خجسته اي است كه بايد باشكوه برگزار شود.زاهدي همچنين اعزام روحانيون براي برگزاري جشنهاي غدير و برگزاري گفتمانهاي ديني و تجليل از سادات را از ديگر برنامه هاي اين ستاد برشمرد.بذري رئيس آموزش و پرورش تربت جام نيز از توزيع 11 هزار دست لباس اهدايي مقام معظم رهبري، برگزاري مسابقه غدير، همايش دانش آموزان و تجليل از دانش آموزان سيد در هفته غدير در اين شهرستان خبر داد.

در حاشيه نمايشگاه خدمات و دستاوردهاي مديريت آموزش استثنايي عنوان شد ؛
قبولي 98 درصد دانش آموزان نابيناي خراسان رضوي در كنكور

خراسان امروز - طيراني: نمايشگاه خدمات و دستاوردهاي مديريت آموزش و پرورش استثنايي خراسان رضوي 11 آذرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر گشايش و 15 آذرماه جاري به كار خود پايان داد.
كارشناس مسؤول امور فرهنگي، اجتماعي، مشاوره و تربيت بدني معلولان استان گفت: اين نمايشگاه مطابق با آخرين متدهاي آموزشي، پرورشي، مهارتي و توانبخشي با هدف اطلاع رساني به اقشار جامعه و آگاه ساختن معلولان و خانواده هايشان از حقوق اجتماعي آنان گشايش يافت.
سيدخليل كلالي افزود: در اين نمايشگاه خدمات مشاوره اي و توانبخشي به طور مستقيم توسط واحدهاي كارشناسي هفتگانه به كودكان استثنايي ارايه شده است.
وي گروه هاي كارشناسي آموزش و پرورش استثنايي را در هفت گروه دانش آموزان نابينا و نيمه بينا، ناشنوا و نيمه شنوا، چند معلوليتي، جسمي - حركتي، دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري، دانش آموزان داراي اختلالات رفتاري و همچنين دانش آموزاني با نيازهاي ويژه ذهني(كم توان ذهني) عنوان كرد.
اين مسؤول تعداد كل دانش آموزان استثنايي و تلفيقي خراسان رضوي را بيش از 12 هزار نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 50 درصد آنان در مشهد مشغول به تحصيل مي باشند كه هدف اصلي از آموزش آنان رسيدن به استقلال شخصي، اجتماعي و كفايت اقتصادي است.
وي يادآور شد: تمام دانش آموزان مراكز استثنايي شهرستان مشهد (به اتفاق والدينشان) از اين نمايشگاه بازديد كردند و برخي از آنان نيز توانمنديها و مهارتهاي حرفه اي و هنرهاي دستي خود را به نمايش گذاشتند.
وي تعداد غرفه هاي اين نمايشگاه را هفت غرفه اعلام كرد و گفت: واحد مشاوره آموزش و پرورش استثنايي نيز غرفه اي به منظور ارايه خدمات مشاوره اي داير كرده بود كه تيمهاي توانبخشي در دو گروه كار درماني و گفتار درماني در نمايشگاه حضور مستمر داشتند و به ارايه خدمات مشاوره اي و توانبخشي مستقيم به مراجعه كنندگان پرداختند.
به گفته كلالي در نمايشگاه مذكور توالي غرفه ها به گونه اي بود كه از مرحله سنجش نوآموزان (بدو ورود به دبستان) چيده شده بود و مراجعه كنندگان توسط چارتهاي اطلاع رساني از فرآيند جداسازي يك نوآموز از كانال طرح سنجش، مدارس عادي، مراكز بهزيستي و يا آموزش و پرورش استثنايي اطلاع مي يافتند.
گفتني است در حاشيه اين نمايشگاه، تعدادي از آثار و توانمنديهاي دانش آموزان استثنايي مراكز آموزشي مشهد به نمايش گذاشته شده بود و گروه هاي متفاوت دانش آموزان استثنايي به ارايه فعاليتهاي هنري و نمايشي نظير سرود، دكلمه و نمايش مي پرداختند.
ضمن آنكه افزون بر مسؤولان استان و شهرستان مشهد مقدس (استانداري، فرمانداري، اداره ها، سازمانها، نهادها و...) دانشجويان دانشگاه روان شناسي، علوم تربيتي، مراكز تربيت معلم و همچنين دانش آموزان مقاطع راهنمايي و متوسطه اين شهرستان از اين نمايشگاه بازديد كردند.
همچنين درحاشيه اين نمايشگاه اعلام شد، 98 درصد دانش آموزان نابيناي خراسان رضوي در سال جاري موفق به قبولي در كنكور سراسري شده اند كه اين مهم حكايت از توانمنديهاي آنان دارد.

هنر خراسان

«فلش» تنديسهاي رأفت را زد
نيشابور- خبرنگار قدس: دبير ستاد هفتمين جشنواره و سيزدهمين هفته فيلم رأفت گفت: فيلم «فلش» ساخته احمد تفضلي در اين جشنواره 3 تنديس از 6 تنديس جشنواره را از آن خود كرد.
حسين محروقي افزود: در اين جشنواره فيلم «فلش» جايزه بهترين فيلم داستاني، بهترين تدوين و بهترين تصويربرداري را از آن خود كرد.
تدوين اين كار را محمد غريبي و تصويربرداري آن را علي شورورزي عهده دار بوده اند.
وي گفت: فيلم «فلش» داستان عكاسي است كه در يك ايستگاه متروكه از خواب بيدار مي شود. سر و صداهايي شنيده اما انساني ديده نمي شود. زير نور فلش اشباحي را مي بيند كه سوار قطار مي شوند. رو به ايستگاه فلش مي زند و اين بار خودش يكي از آن اشباح شده است و... اين فيلم اشاره به اين دارد كه زندگي به اندازه فلش دوربين خيلي كوتاه است.

«طربخانه خاك» همگام با كمال الملك
نيشابور- خبرنگار قدس: نمايشگاه نقاشي نگارگر نيشابوري در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور مي باشد.
مسؤول نگارخانه كمال الملك در اين خصوص اظهار داشت: نمايشگاه انفرادي شيما بكائيان با نام «طربخانه خاك» تشكيل گرديده است.
رمضانعلي بيات افزود: در اين نمايشگاه 29 تابلو به تصوير كشيده شده است.

كسب مدال طلاي جشنواره بين المللي عكس صربستان توسط عكاس قوچاني
قوچان - خبرنگار قدس: آثار عكس حامد نيرومند قوچاني، عضو انجمن عكاسان قوچان مورد توجه داوران جشنواره بين المللي عكسهاي مينياتوري 2008 كشور صربستان قرار گرفت و موفق به دريافت مدال طلاي اين نمايشگاه شد.
اين نمايشگاه تحت امتياز فدراسيون بين المللي هنر عكاسي FIAP برگزار مي شود كه آثار عكاسان 28 كشور در آن به نمايش در آمده است.
گفتني است، آثار اين عكاس قوچاني تاكنون در بيش از 20 نمايشگاه در كشورهاي مختلف به نمايش درآمده و رتبه هايي را به دست آورده است.

راه يابي طرحهاي دانش آموزان خراسان شمالي به جشنواره خوارزمي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: هفت طرح تحقيقاتي دانش آموزان و دانشجويان استان خراسان شمالي به جشنواره خوارزمي راه يافت.
محمد اكبرزاده اظهار داشت: از اين تعداد 6 طرح دانش آموزي و يك طرح دانشجويي است كه طرح گيربكس انتقال دهنده قدرت پيوسته، جاروي ريلي، كفش دو كاره، ساعت سه كاره نابينايان، پادزهر الكترونيكي، سرعتگير هوشمند در جشنواره خوارزمي برگزيده شدند.اكبرزاده بيان داشت: در مرحله استاني جشنواره خوارزمي 150 طرح از ميان طرحهاي ارائه شده انتخاب كه 755 طرح به جشنواره خوارزمي كشوري راه يافته بود كه از اين تعداد 40 طرح برگزيده شد.

احداث 8 دارالقرآن در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: 8 دارالقرآن با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال در 8 شهرستان و منطقه شروع به احداث شده كه 20 تا 50 درصد پيشرفت فيزيكي نيز داشته است.
محمدرضا رحيمي اظهار داشت: در حال حاضر 9 دارالقرآن نيز در شهرستان هاي استان مشغول به فعاليت مي باشد.

راهيابي 24 اثر هنرمندان خراسان رضوي به بزرگترين جشنواره هنري كشور

خراسان امروز:آثار هنرمندان حوزه هنري خراسان رضوي به نمايشگاه بزرگترين جشنواره هنري كشور راه يافت.
ابراهيم زره ساز معاون فرهنگي هنري حوزه هنري خراسان رضوي با بيان اينكه آثار هنرمندان استان علاوه بر راهيابي به بخش مسابقه، به نمايشگاه اين جشنواره هم راه يافته، گفت: تاكنون هفت اثر در بخش كاريكاتور، 14 اثر در بخش خوشنويسي، يك اثر در بخش نمايش صحنه اي و دو اثر در بخش كتاب تأليفي از آثار هنرمندان استان به نمايشگاه دومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استان هاي حوزه هنري كشور راه پيدا كرده است.

راهيابي 10 رتبه استاني پژوهش به مرحله كشوري در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: 10 اثر اقدام پژوهي خراسان شمالي به مرحله كشوري راه يافتند.
محمدي معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: با توجه به اينكه استان خراسان شمالي در سال گذشته به رتبه دوم كشوري در مرحله اقدام پژوهي دست يافت، امسال نيز 10 رتبه استاني به مرحله كشوري راه يافته اند.
وي با اشاره به اينكه در زيرساختها و ابزارها شرايط مناسب تحقيقات وجود ندارد بيان كرد: پارك علم و فناوري و پژوهشكده ها از ضرورتهاي سازمان آموزش و پرورش در امر پژوهش بوده كه هم اكنون بيش از هزار نفر نيروي فوق ليسانس و دكترا در اين سازمان مشغول فعاليتند كه آمادگي لازم براي پروژه هاي تحقيقاتي را دارند.

مدير كل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس استان خبرداد؛
احداث 200 نمازخانه در مدارس با مشاركت استانداري و خيرين

سبزوار- خبرنگار قدس: مراسم كلنگ زني نمازخانه دبيرستان نمونه نرجس شريعتي سبزوار با حضور مدير كل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس استان خراسان رضوي و جمعي از مسؤولان اين شهرستان و دانش آموزان دبيرستان برگزار شد.هاشمي نسب مدير كل نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس استان خراسان رضوي در اين مراسم موفقيت و رفاه تحصيلي و در نتيجه آتيه روشن شغلي و تحصيلي دانش آموزان را از جمله اهداف احداث فضاهاي جديد آموزشي و پرورشي دانست و دانش آموزان را به شركت در المپيادها و تقويت مهارتهاي عملي توصيه كرد.خبر ديگري حاكي است، مسابقه اي با عنوان نامه اي به امام رضا(ع) در گراميداشت دهه كرامت بين دانش آموزان آموزشگاه هاي سبزوار برگزار شد كه بيش از 500 اثر به كارشناسي فرهنگي و هنري ارسال شد.گفتني است، به 15 نامه به عنوان آثار منتخب جوايز ارزنده اي به ارزش 3 ميليون ريال با مشاركت و حمايت اداره اوقاف و امور خيريه سبزوار اهدا شد.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن