تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799424015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ائمه جمعه : جهان اسلام و مجامع بين المللي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي در غزه سكوت نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ائمه جمعه : جهان اسلام و مجامع بين المللي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي در غزه سكوت نكنند
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه با حضور چشمگير امت حزب الله در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه سالروز شهادت امام محمدباقر(ع ) با تسليت اين روز به عموم شيعيان جهان به حركت عملي آن حضرت در جهت پرورش شاگردان برجسته در علوم مختلف و اهتمام در گسترش فقه شيعه اشاره كردند و در مناقب آن امام همام سخن گفتند.
خطباي جمعه در ادامه با محور قراردادن موضوع جنايات اخير رژيم صهيونيستي در غزه اظهار داشتند : جهان اسلام و مجامع بين المللي با سكوت خود در واقع جواز ادامه اين گونه جنايات را به رژيم غاصب اسرائيل داده اند كه هرازگاهي شاهد نسل كشي آشكار صهيونيستها در فلسطين هستيم .
ائمه جمعه با محكوم كردن اين گونه جنايات در فلسطين بار ديگر از سران كشورهاي اسلامي و مجامع بين المللي خواستند كه سكوت خود را در قبال جنايات اسرائيل بشكنند و براي توقف سفاكي هاي رژيم صهيونيستي در نوار غزه راهكارهاي عاجلي اتخاذ نمايند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي بخش ها و شهرهاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
ث قم ـ خطيب نماز جمعه قم تاكيد كرد : مجلس شوراي اسلامي بايد تعامل بيشتري در راستاي قانونگذاري با خدمت گزاران در دولت نهم داشته باشد. به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در محل شبستان امام خميني (ره ) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) برگزار شد افزود : البته اين به معناي عدم انتقادات از آنها نيست بلكه بايد انتقادات وايرادات با گفت وگو و مذاكره حل و فصل شود. وي درادامه با اشاره به روز مجلس و تسليت سالگرد شهادت شهيد مدرس گفت مجلس نماد مردم سالاري ديني در كشور است زيرا مردم درچارچوب اسلام و قانون نمايندگاني را انتخاب و به مجلس مي فرستند. وي افزود : فلسفه كار مجلسيان اين است كه زبان ملت باشند و براي برون رفت از مشكلاتشان تلاش كنند. حجت الاسلام سعيدي همچنين يادآور شد امروز دشمن درپي گرفتن بهانه براي اختلاف افكني است لذا سران سه قوه بايد به اين مساله توجه داشته باشند و درمسير وحدت و يك دلي حركت نمايند. امام جمعه موقت قم افزود از قواي سه گانه انتظار داريم كه قانونمدارانه در مسير پيشرفت كشور تلاش كنند . وي درادامه با اشاره به برگزاري همايش 30 سال قانون گذاري و نظارت از مجلس شوراي اسلامي به خاطر ترتيب دادن اين همايش تقدير كرد و گفت حضور نمايندگان و سران هشت دوره مجلس براي گفت وگو و تعامل جاي تشكر داد. خطيب جمعه قم درادامه با محكوم كردن سكوت كشورهاي غربي و مجامع بين المللي نسبت به جنايات رژيم اشغالگر قدس در غزه گفت در غزه هم اينك 1 5 ميليون انسان در بدترين شرايط قرار دارند و رژيم جعلي اسراييل هر روز محاصره را تنگ تر مي كند . وي ادامه داد : اما متاسفانه مجامع به اصطلاح حقوق بشر درمقابل اين جنايات سكوت كرده اند. وي گفت اين مظلوميت به معناي غربت انسانيت است يعني ليبراليسم و دموكراسي دروغ بزرگي درخصوص رعايت حقوق بشر به جهان گفته است . وي از مسلمانان جهان خواست كه در مقابل اين جنايات سكوت نكنند . وي درادامه با اشاره به اعتراف بوش به جنايت در عراق گفت رييس جمهوري آمريكا بعد از 10 سال جنايت به يك تاسف خشك و خالي اكتفا كرد اگر در دنيا عدالت حاكم بود بايد بوش و كابينه اش محاكمه مي شدند.
ث خرم آباد ـ نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت سازمان حقوق بشر به ابزار دست استكبار جهاني و محلي براي منافع حقوق ظالمان تبديل شده است . حجت الاسلام مير عمادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه خرم آباد افزود : وظيفه اصلي سازمان حقوق بشردفاع از انسانيت است كه امروزه اين وظيفه در نوار غزه انجام نمي شود . وي با بيان اينكه امسال 18 آذر روز جهاني حقوق بشر با سالروز قيام اسلامي مردم فلسطين مصادف شده است اظهار داشت : اين تقارن گوياي مظلوميت محروميت و ناله مردم فلسطين است . وي گفت آزرده كردن انسان هاي آزاده فلسطين مايه شرم زورگويان مستكبر و برخي كشورهاي عربي است .
حجت الاسلام ميرعمادي افزود : صهيونيستها با نفوذ در مجامع بين المللي مانع انجام اقدامات انساني هستند و يك فاجعه انساني در نوار غزه به وجود آورده اند.
ث يزد ـ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد جنايات رژيم غاصب اسراييل در كشتار مردم و محاصره غزه را محكوم كرد و گفت كشورهاي مختلف مجامع بين المللي و بويژه كشورهاي عربي و اسلامي در قبال اين قضيه سكوت كرده اند. حجت الاسلام والمسلمين صدوقي در خطبه هاي نماز جمعه شهر يزد با بيان اينكه بايد در حمايت از مردم فلسطين فكري نوين از سوي كشورها و سازمان كنفرانس اسلامي بشود اظهار داشت : ضمن دفاع از عزت كشورمان بايد به حيثيت اسلام و مسلمين در سراسر جهان نيزتوجه داشته باشيم . وي خواستار توجه مجامع بين المللي به جنايات رژيم صهيونيستي شد و گفت : اين رژيم براي اينكه انتخابات درست در غزه برگزار شد و نتيجه آن مورد قبولشان و آمريكا نبود دست به جنايت و محاصره زد. وي با اشاره به عدم برخورداري ساكنان غزه از امكانات بويژه دارو برق و ساير مايحتاج زندگي اضافه كرد : وضع زندگي آنها از زندگي در يك زندان بدتر و دشوارتر است .
ث اراك ـ نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت : جنبش دانشجويي جرياني طرفدار استقلال سازندگي و آزادي است و بايد محور تحول و پويايي در جامعه قرار گيرد. آيت الله محسني گركاني در خطبه هاي نمازآدينه اراك افزود : جنبش دانشجويي باآرمانهاي مقدسي شكل گرفته و نبايد دستاويزي براي حركتهاي انحرافي و اهداف سو و بدخواه نظام شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش ولايت فقيه را يكي از اركان اصلي حكومت اسلامي دانست و گفت امام باقر(ع ) ولايت را در كنار واجبات دين معرفي كرده و دشمنان امروز مهمترين هدفشان تضعيف اين ركن پايه است . آيت الله گركاني تصريح كرد جنايات اخير صهيونيستها به مسلمانان مظلوم فلسطيني دردآور است و مردم ايران حمايت خود را از ملت تحت ستم فلسطين اعلام مي كنند.
ث رشت ـ امام جمعه رشت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقواي الهي با استناد به آيات الهي احاديث و روايات اسلامي پيرامون اهميت جايگاه حج در اسلام و فضايل اعمال حج و هم چنين منزلت ماه ذي الحجه به تفصيل سخن گفت . خطيب جمعه رشت حج را مظهر وحدت و دوري جستن انسانها از گناهان و آلودگي هاي دنيوي دانست و افزود : يك مسلمان در طول زندگي خود بايد به سمتي حركت كند كه خدا مي خواهد و حج نمونه اي روشن از وحدت و اخوت مسلمين جهان در برابر زورگويان عالم است . آيت الله قرباني با اشاره به حوادث هفته پيرامون سالروز شهادت چهارصد نفر از حاجيان به دست آل سعود شهادت پنجمين ستاره آسمان امامت و ولايت 16 آذر روز دانشجو اهميت روز عرفه كه بعنوان يك ذخيره فرهنگي محسوب مي شود شهادت مسلم بن عقيل به دست يزيديان جايگاه و منزل عيد قربان و شهادت آيت الله دستغيب مطالبي بيان داشت . آيت الله قرباني در ادامه با انتقاد شديد از رئيس دانشگاه الازهر مصر گفت : چگونه مي توان قبول كرد كه رئيس يك دانشگاه اسلامي با رئيس رژيم صهيونيستي كه دستش به خون هزاران بي گناه آلوده است دست دوستي بدهند و در كشور آمريكا به ميزباني بوش براي مسلمانان جهان تعيين تكليف كنند. امام جمعه رشت طنطاوي را فاقد صلاحيت رهبري دانشگاه مصر دانست و خاطرنشان ساخت : كسي كه با قاتل مسلمين دست بدهد ديگر عادل نيست و فاسد مي باشد و انسان فاسد نمي تواند رياست يك دانشگاه اسلامي را برعهده داشته باشد. وي درباره اوضاع وخيم مردم غزه و بستن گذرگاه رفح توسط مصر صدور گاز مصر به اسرائيل حوادث هند و آزادي خواهي مردم منطقه اهداف آمريكا وبه آشوب كشيدن منطقه مطالبي بيان داشت و خطيب جمعه رشت در پايان ضمن محكوم كردن جنايات اشغالگران در عراق و افغانستان درباره انتخابات گزينشي آمريكا مطالبي بيان داشت و افزود : ديگر مردم دنيا تحمل زورگويي را ندارند.
ث اصفهان ـ آيت الله سيديوسف طباطبائي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان با گرامي داشت روز جهاني حقوق بشر گفت : سازمان ملل با هدف گسترش عدالت در جهان تشكيل گرديد و قوانين بسيار خوبي نيز تدوين گرديد اما متاسفانه از همان موقع تاكنون بهانه اي بوده براي سواستفاده جنايتكاراني كه به بشريت ظلم و تعدي مي كنند. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه زيرباران در ميدان امام اين شهر اقامه گرديد افزود در حاليكه سردمداران كاخ سفيد و صهيونيست هاي جنايتكار مشغول ظلم و جنايت در اقصي نقاط جهان هستند ايران اسلامي متهم به ضديت با حقوق بشر و حمايت از تروريسم مي شود. خطيب جمعه اصفهان گفت : رئيس جمهور جديد آمريكا كه قبلا گفتم به وي مطمئن نباشيد هنوز نيامده ايران به حمايت از تروريسم و تضييع حقوق بشر متهم كرده و اين نشانگر اين است كه سياستگران آمريكا كسان ديگري هستند. وي جنايات صهيونيست ها در نوار غزه و سكوت مرگبار مجامع بين المللي را مورد انتقاد قرار داد و افزود : 1 5 ميليون نفر انسان بيگناه در محاصره شديد صهيونيست ها هستند به طوريكه از ابتدايي ترين نيازهاي حياتي محروم گشته اند و سران خائن عرب نيز با ظالمان صهيونيست مي نشيند و رفاقت و دوستي مي كنند. امام جمعه اصفهان گفت : طبق آيات صريح قرآن اين ها ديگر مسلمان نيستند از ترس و وحشت را حتي به هر جنايتي مي شوند حتما رئيس الازهر با سران رژيم صهيونيستي دست ميدهد با آنها مي نشيند كه نشانگر مزدوري و وابستگي اين ها است . آيت الله طباطبايي در ادامه 16 آذرماه روز دانشجو را گرامي داشت و افزود : اولين قدم سياسي دانشجويان در سال 1332 و در اعتراض به سفر رئيس جمهور آمريكا بعد از كودتاي 28 مرداد بود كه براي تثبيت و حمايت از رژيم شاه به ايران آمده بود و گروهي از دانشجويان در يك حركت هماهنگ به خيابان ها آمدند و عليه شاه و حاميانش تظاهرات كردند. وي ادامه داد فرداي آن روز يعني شانزدهم آذرماه گارد شاه به دانشگاه ريختند كه سه تن از دانشجويان عزيز به شهادت رسيدند كه به همين مناسبت 16 آذر روز دانشجو نام گرفت . وي گفت : البته قبل و بعد از اين تاريخ حركت هاي بسيار زيادي توسط دانشجويان انجام شده كه ازجمله مي توان به تسخير لانه جاسوسي آمريكا پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد. خطيب جمعه اصفهان 6 ذي الحجه سالروز شهادت عده اي از زائرين بيت الله الحرام در سال 66 بدست مزدوران صعودي و با دستور آمريكا در خانه امن الهي را يادآور شد و با گرامي داشت ياد و خاطره اين شهيدان عاملين اين جنايت را محكوم نمود و گفت : حضرت امام در برابر اين كار خلاف الهي و انساني چندسالي رفتن بخانه را ممنوع كرد و به دنيا نشان داد كه كار آنها (سعودي ) غيرانساني و غيرديني بوده است آنهم در سرزمين امن الهي . وي سالروز شهادت امام باقر(ع ) را تسليت گفت : و بااشاره به نقش اين همام در گسترش دين اسلام و تربيت شاگردان مكتب تشيع افزود : بعد از پيامبر اسلام بسياري از حقايق دين توسط حاكمان ناشايست مخفي شده بود امام باقر(ع ) فرصتي پيدا كرد تا حقايق دين را بشكافد و بخاطر همين باقرالعلوم لقب گرفت . وي ادامه داد : امام محمدباقر(ع ) پايه گذار حوزه هاي علميه بود و شاگردان بسيار بزرگي را تربيت نمود. خطيب جمعه اصفهان در ادامه خطبه هاي نمازجمعه با تبريك عيد سعيد قربان به بيان جايگاه و عظمت اين عيد بزرگ در اسلام پرداخت و سالروز شهادت آيت الله دستغيب توسط منافقين را تسليت گفت و افزود : اين مرد الهي و روحاني بزرگ در حالي كه بسوي نمازجمعه در حركت بود توسط منافقين مورد حمله تروريستي قرار گرفت و به شهادت رسيد. وي گفت : شهيد آيت الله دستغيب عمر پربركت خويش را صرف ترويج احكام اسلام و هدايت مردم سپري نمود و آثار باقي مانده از ايشان مويد همين موضوع است . آيت الله طباطبايي در ادامه خطبه هاي نماز به بحث پيرامون تربيت فرزندان از ديدگاه اسلام پرداخت و افزود : والدين بايد مراقب باشند در تربيت فرزندان دچار افراط و تفريط در محبت نشوند. وي ادامه داد : خودباوري و مبارزه با سختي ها را بايد از كودكي به فرزندانمان بياموزيم تا در بزرگي در برابر مشكلات و سختي هاي زندگي مقاومت كنند. وي گفت : خودباوري و رشد جوانان ما در گرو مبارزه با دشمن است كمااينكه در جنگ تحميلي عليرغم خسارات مالي و جاني فراوان كه داديم اما توفيقات بسيار خوبي را بدست آورديم و خداوند بواسطه صبر و استقامت ما خيرات فراواني به ما عطا كرد.
ث سمنان ـ نماز وحدت آفرين جمعه درسمنان به امامت حجه الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاه چراغي اقامه شد. امام جمعه سمنان گفت : سعادت و خوشبختي يا شقاوت و بدبختي انسان بدست خود او است . وي افزود : براي بدست آوردن سعادت بايد از راه آن وارد شد و حضرت سيدالشهدا(ع ) ازتقوا بعنوان راه خوشبختي يادكرده و گناه را موجب شقاوت و بدبختي دانسته است . وي كشتار زائران خانه خدا بدست آل سعود درحج خونين را محكوم كرد و اظهار داشت : فهد براي خوشحال كردن آمريكا تعداد 400 نفر از زائران خانه خدا را به خاك و خون كشيده و به همين دليل امام خميني كار او را بدتر از كار صدام دانسته است . وي 16 آذر راگرامي داشت و ازشهداي دانشجوي اين روز بعنوان شهداي استكبارستيزي يادكرد. امام جمعه سمنان بااشاره به روز عرفه اين روز را از بهترين روزها و دعاي عرفه را از بهترين دعاها دانست و اظهارداشت : كساني كه درماه رمضان آمرزيده نشده اند اميد داشته باشند كه در روز عرفه مورد آمرزش خداوند قرارگيرند. وي به محاصره نوار غزه توسط صهيونيست ها اشاره كرد و اظهارداشت : بامحاصره نوارغزه اين منطقه براي مردم مظلوم فلسطين بصورت زندان درآمده است . وي گفت : اين محاصره نشان دهنده دروغ بودن ادعاهاي سازمانهاي مدعي حقوق بشراست . وي افزود : اين سازمانها بجاي دفاع ازحقوق بشر از حقوق ظالمان حمايت مي كنند. وي افزود : اين محاصره همچنين نشان مي دهد كه صهيونيست ها جز زبان زور زبان ديگري را نمي فهمند و لذا ما از جوانان مبارز فلسطيني مي خواهيم كه روز آنها را تبديل به شام تار كرده و بنابه فرموده قرآن هرجا آنها را يافتند به قتل برسانند. حجه الاسلام والمسلمين شاهچراغي همچنين گفت : خيلي ها بايد اسم مسلماني را از خودشان بردارند مخصوصا دولت هاي عربي چون برخلاف آنچه كه پيامبراسلام (ص ) فرموده است اينها فرياد مظلوميت مسلمانان غزه را مي شنوند و با اسرائيل خوش و بش مي كنند. امام جمعه سمنان ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي بمبئي گفت : دشمنان اسلام انگشت اتهام را بسوي مسلمانان نشانه رفته اند اما هند و پاكستان بايد دست بدست هم بدهند و بجاي جنگيدن باهم ريشه تروريسم را از بيخ و بن بركنند.
ث بروجرد ـ امام جمعه بروجرد گفت : سكوت و بي تفاوتي دولتهاي عرب خيانت بزرگي به مردم غزه بوده و اين ننگ با نام آنها در تاريخ ثبت خواهد شد. حجت الاسلام ترابي در خطبه هاي نماز جمعه بروجرد افزود : منطقه غزه دو سال است كه در محاصره رژيم صهيونيستي است ولي از 25 روز گذشته ارتباط اين منطقه با جهان خارج خود به كلي قطع شده و بسياري از نانوايي ها به خاطر نبود آرد و سوخت تعطيل هستند. وي اضافه كرد : آب آشاميدني و تنها نيروگاه برق غزه به خاطر نبود سوخت قطع شده و مراكز درماني به دليل نبود برق تعطيل است و وضعيت بسيار اسفناك بوده و تا به حال 263 نفر از مردم مظلوم غزه به خاطر تبعات محاصره جان خود را از دست داده كه بيشتر آنها را كودكان تشكيل مي دهند. حجت الاسلام ترابي گفت : اين جنايت صهيونيستها با حمايت وقيحانه دولتمردان غربي به ويژه آمريكا و در سايه سكوت مرگبار مجامع جهاني و بين المللي انجام مي شود. وي اظهار داشت : امروز دولتمردان خائن عرب ناله زنان و كودكان مظلوم ساكن غزه را در زير چكمه صهيونيستهاي خون آشام نظاره گرند ولي از يك اعتراض شفاهي پرهيز مي كنند.
ث قصر شيرين ـ امام جمعه شهرستان مرزي قصرشيرين محاصره نوار غزه و وقوع جنايتي ديگر از سوي رژيم صهيونيستي در اين منطقه از فلسطين اشغالي را عين زنده به گوركردن انسانها و نقض كامل حقوق بشر خواند. به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابراهيمي در خطبه نماز اين هفته با اشاره به اين نسل كشي زنان و كودكان بيگناه از سوي رژيم اسراييل افزود : آنهايي كه دم از حقوق بشر مي زنند كجا رفته اند آيا اينها جنايت نيست وي گفت : اوباما رييس جمهوري منتخب آمريكا بداند سياست جنگ طلبانه بوش امروز شكست خورده و حمايت از رژيم ظالم اسراييل جز بي اعتباري و در نهايت نابودي براي او چيز ديگري نخواهد داشت . وي خواستار اتحاد و يكپارچگي امت اسلامي در برابر زياده خواهي دشمنان اسلام شد و افزود : تا مادامي كه كشورهاي اسلامي و بخصوص سران و مقامات آنان به وحدت نرسند دشمنان دست از جنايات خود برنخواهند داشت .
ث خمين ـ امام جمعه خمين گفت : توطئه محاصره شديد مردم مسلمان « شهرك غزه » فلسطين توسط اسراييل غاصب از جانب برخي كشورهاي عربي خاورميانه طراحي شده است . حجت الاسلام حسيني در خطبه هاي نمازجمعه افزود : ديدار برخي سران كشورهاي عربي با نخست وزير اسراييل بيانگر حمايت همه جانبه اين كشورها براي ادامه محاصره غزه براي اشغال سراسري فلسطين است .
وي بيان كرد : هرگونه سكوت كشورهاي جهان در برابر محاصره شديد غذايي و دارويي اين شهرك مي تواند منجر به كشتار عظيم مردم فلسطين توسط رژيم اسراييل شود.
ث كاشان ـ نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان سكوت محافل بين المللي در قبال جنايات غيرانساني رژيم صهيونيستي در غزه را محكوم كرد. حجت الاسلام نمازي در خطبه هاي نماز جمعه كاشان با اشاره به ادامه وضعيت اسفبار ساكنان نوار غزه اظهار داشت : با ادامه محاصره نوار غزه و جلوگيري از ورود غذا و دارو توسط رژيم صهيونيستي طبق اعلام مراكز بهداشتي 263 نفر از فلسطينان كه اكثر آنها كودك هستند جان خود را از دست داده اند. وي اصرار آمريكا و اسراييل غاصب براي محاصره غزه را مجبور كردن دولت قانوني حماس براي به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي دانست و گفت : خوشبختانه رهبران حماس اعلام كرده اند اين فشارها بر روي آنها و ملت فلسطين هيچ تاثيري نخواهد گذاشت .
ث شميرانات : امام جمعه شهرستان شميرانات شهادت امام محمد باقر(ع ) را تسليت گفته و فرارسيدن عيد سعيد قربان را تبريك گفته خطبه اول را به مبحث حج بستر تكامل و بسترساز تقابل اختصاص داده حج را نمايش بزرگ خداگرائي وحدت برابري و شيطان ستيزي ناميد و اظهار داشت : در حج زائر هوشمند زيبائي و شكوه را در وحدت عقيده انگيزه شعار لباس و عمل و يكساني در رنگ و رتبه و آهنگ مي شناسد به خداگرائي خودسازي بي نيازي و خداسپاسي مي پردازد راههاي تقرب به خداي رحمان و مبارزه موثر با شيطان را مي آموزد و براي زواياي زندگي و عرصه هاي اصلاح و سازندگي الگو مي گيرد. حجت الاسلام و المسلمين دعاگو حج را عرصه ظهور اقتدار جهان اسلام در برابر استكبار جهاني و دشمنان مدنيت انساني دانسته گفت : اعتبار و اقتدار جهان اسلام در خداگرائي انگيزه انقلابي توان علمي و اقتصادي و وحدت و هماهنگي تجلي مي يابد و حج عرصه ساختاري خودنمائي همه اين ارزشها است .
وي افزود : اگر اين توانائي در برابر استكبار جهاني و قدرتهاي شيطاني سازماندهي و كاربردي شود جان و مال و سرزمين مسلمانان فلسطيني مورد تعرض پيوسته صهيونيستهاي اشغالگر و ضدبشر قرار نمي گيرد و اشك و آه يتيمان و اسيران فلسطيني پيام مظلوميت و غربت نمي دهد. خطيب جمعه شهرستان شميرانات سران عرب را بزدلان مسلمان نما و بيگانه خوانده گفت : اگر امروز بر مصيبت مسلمانان فلسطيني غيرت و حميتتان بر پاسداري حريمها و حرمتها برنخيزد و به پاس رئيس جمهور صهيونيست گراي آمريكا خون شهيدان و اشك يتيمان و اسيران فلسطيني دلهاي زنگار گرفته شماها را دگرگون نسازد انقلاب برخاسته از سنگ دلي و ستمگري دودمان حاكميتتان را برباد ميدهد و زماني كه به غرقاب هلاكت مي افتيد در ساحل نجات راهي نداريد.
ناطق جمعه شهرستان شميرانات آشفتگي هاي موجود در عراق افغانستان هند و پاكستان را پيامد بي توجهي مسلمانان به اسلام ناب محمدي و پيامهاي حج ابراهيمي تحليل نموده تاكيد كرد : اگر توان جهان اسلام با تدبير و درايت سازماندهي مي شد آمريكا و متحدانش در عراق و افغانستان به اشغالگري و خونريزي و ويرانگري نمي پرداختند و تروريست پرورهاي فاشيست بهانه اشغالگري و متهم كردن مسلمانان به اعمال تروريستي پيدا نمي كردند. امام جمعه شهرستان شميرانات در خطبه دوم به تحليل تحولات سياسي روز تحت عنوان نياز جهان به نقش آفريني ايران پرداخته اظهار داشت : جهان براي حل مناقشات منطقه اي و جهاني و تنظيم معادلات سياسي و اقتصادي و ايجاد ثبات و امنيت در عرصه هاي حاكميت و مديريت به نقش آفريني جمهوري اسلامي نياز دارد. وي افزود : اگر در يك نقطه از جهان بحران و بي ثباتي ايجاد شود همه جهان تحت تاثير قرار مي گيرد و دامنه تنش به كشورهاي ديگر و جوامع و سازمانهاي جهاني كشيده مي شود ولي همه كشورهاي جهان در ثبات آفريني و آرام سازي نقش آفريني و اثرگذاري ندارند و در صلح و امنيت بين المللي و حل بحرانهاي سياسي اقتصادي نقش و سهم موثري برعهده نمي گيرند. آقاي دعاگو ايران را كانون ثبات آفريني و اعتمادسازي در مناسبات بين المللي ناميده گفت : در بحران فلسطين لبنان عراق افغانستان هند و پاكستان كه جهان معاصر و نسل حاضر را تحت تاثير قرار داده است نقش ايران اساسي حياتي سرنوشت ساز و با مقتضيات زمان هم ساز است . وي ادامه داد : آمريكا و اروپا بايد بدانند بدون جمهوري اسلامي كه محور قطب جهان اسلام و مورد اعتماد مسلمانان جهان است نمي توانند بحرانهاي جهان و مناقشات منطقه اي را حل كنند و به جزيره ثبات و آرامش دست يابند. خطيب جمعه شهرستان شميرانات ايران را يك قدرت بزرگ منطقه اي و يك ابرقدرت فرهنگي و سياسي ناميده و خطاب به قدرتهاي جهان گفت : ايران يك قدرت بلامنازع منطقه اي و جهان اسلامي و يك ابرقدرت فرهنگي و سياسي در جامعه جهاني است اگر به صلح و امنيت جهاني و نقش آفريني موثر در نظام جهاني مي انديشيد سهم و حق جمهوري اسلامي در ثبات آفريني و حل مناقشات منطقه اي و بين المللي و فناوري صلح آميز هسته اي را به رسميت بشناسيد و مسير مذاكره و مصالحه را بر توطئه گري و فشارهاي سياسي و اقتصادي ترجيح دهيد. ناطق جمعه شهرستان شميرانات در پايان اقدامات تروريستي در هندوستان را توطئه صهيونيسم جهاني براي جنگ افروزي و جداسازي هندوستان از جهان اسلام و تقويت فاز نظامي در راهبرد جهاني سازي توصيف نموده گفت : صهيونيستها براي فروش سلاح و امكانات زيربنائي و راه اندازي و فعالسازي كارخانه هاي اسلحه سازي و صنايع زيربنائي به جنگ افزوري خونريزي و ويرانگري نياز دارند و عمليات تروريستي در هندوستان بمنظور ايجاد جنگي ديگر در راستاي نابودسازي تمدن بشر و جداسازي هندوستان برغم داشتن بيش از صد ميليون مسلمان از اردوي جهان اسلام است بايد هندوستان و پاكستان بر هوشياري خود بيافزايند و از پيدايش جنگ خانمان سوز ديگر جلوگيري نمايند.
ث فراشبند ـ خطيب جمعه فراشبند در ابتدا خود و مردم را به نقواي الهي دعوت نمود و گفت : در آستانه عيد سعيد قربان مردم مظلوم غزه قرباني تعدي و تجاوز و زياده خواهي اسرائيل غاصب مي شوند. صداي ضجه و ناله كودكان غزه زمين و آسمان را فرا گرفته اما به خانه عنكبوتي سازمان ملل و حقوق بشر نرسيده است . حجت الاسلام پناهگاه افزود : ناله هاي جانسوز كودكان بي پناه غزه سازشكاران شيوخ عرب را رسوا خواهد كرد. كشورهاي مسلمان و عربي بخاطر سكوتشان بايد پاسخگوي جنايات بي شرمانه اسرائيل باشند. خطيب جمعه در ادامه در رابطه با ششم ذي الحجه كه مصادف است با شهادت مظلومانه زائران خانه خدا بدستور آمريكا و بدست ماموران آل سعود گفت : اين جنايت فراموش نشدني بطور قطع بدستور آمريكا توسط آل سعود صورت گرفت و اين لكه ننگي بردامن دولت آل سعود است .
ث فيروزآباد ـ حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت فيروزآباد در خطبه اول ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي به شرح موضوعي درباره وظايف پدر و مادر درخصوص تربيت صحيح فرزندان پرداخت . وي تقاضاي فرزند صالح را از خواسته هاي مهم انبيا و اوليا الهي از خداوند دانست و در اين خصوص به خواسته و تقاضاي حضرت يعقوب حضرت زكريا و حضرت ابراهيم از خداوند در مورد اعطاي فرزند صالح اشاره نمود. امام جمعه فيروزآباد در نماز به فعاليتهاي روز جهان اسلام و كشور پرداخت و ابتدا سالروز شهادت امام محمدباقر(ع ) را گرامي داشت و گوشه هائي از مناقب و فضائل و تاريخ زندگي اين امام بزرگوار را به تفصيل بيان كرد.
ث نيكشهر ـ حجت الاسلام لطفيان سرگزي امام جمعه شهرستان نيكشهر ضمن سفارش به تقوا با اشاره به همايش 30 سال قانونگذاري و نظارت گفت : آنچه مسلم است اينست كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بهره گيري از روش و منش مرحوم مدرس كه با افتخار كسوت نمايندگي مردم را در پرآشوب ترين دوران حكومت جبار پهلوي برعهده داشت مي توانند با خرد و شجاعت مدرس وار به حفاظت از ارزشهاي اسلامي و منافع ملي همت گمارند به شرط آنكه از امور حاشيه اي و منافع شخصي و حزبي پرهيز كرده و بر مسائل پراهميت كشور و موضوعات كلان اقتصادي و بين المللي متمركز شوند. وي با اشاره به روز جهاني حقوق بشر و تصويب اعلاميه حقوق بشر در سازمان ملل متحد گفت : آنهايي كه بشر را پايمال مي كنند دم از حقوق بشر مي زنند! آنهايي كه از آن ور دنيا آمده اند و اين ور دنيا را به آتش كشيده اند از حقوق بشر صحبت مي كنند. هي از حقوق بشر و از صلح و صفا صحبت مي كنند همه شما مي دانيد خودشان هم مي دانند كه دروغ مي گويند اين ها براي اين است كه توجه مردم را به خيال خودشان به طرح خودشان جلب كنند. اگر دول اسلامي و ملل مسلمان به جاي تكيه به بلوك شرق و غرب به اسلام تكيه مي كردند و تعاليم نوراني و رهايي بخش قرآن كريم را نصب عين خود قرار داده و به كار مي بستند امروز اسير تجاوزگران صهيونيسم و مرعوب آمريكا واقع نمي شدند.

ث كوهبنان ـ حجت الاسلام علي ابراهيمي امام جمعه كوه بنان پس از توصيه نمازگزاران به تقوي الهي گفت : يكي از راههاي مبارزه با فحشا و فساد در جامعه اسلامي ترويج فرهنگ ازدواج آسان به هنگام و پايدار در ميان دختران و پسراني است كه سن ازدواج آنان فرارسيده و در اين زمينه خانواده ها بايد همت نمايند و زمينه ازدواج جوانان را فراهم نمايند. امام جمعه كوه بنان اجراي سنت پيامبر حفظ عفت و پاكدامني دوري از گناه و تربيت فرزندان صالح را از مهمترين اهداف ازدواج برشمرد و گفت : با ازدواج به موقع و مناسب ما مي توانيم از بروز و شيوع بسياري از بيماريها ازجمله ايدز جلوگيري نماييم . حجت الاسلام ابراهيمي در ادامه با گراميداشت اعياد قربان و غدير همه مردم را به برپايي هرچه باشكوهتر اعياد اسلامي فراخواند و گفت : قرباني كردن يكي از شعائر اسلامي است و اين امر در اسلام يكي از موارد تقوي محسوب مي شود. امام جمعه كوه بنان با محكوم كردن جنايات صهيونيستها در كشتار مردان و زنان بي دفاع در غزه گفت كشتار بي رحمانه و فاجعه انساني بوجود آمده در غزه عين نقض حقوق بشر است و ملتهاي مسلمان و جوامع بين المللي بايد براي مقابله با اين نسل كشي اقدام نمايد.
ث خوراسگان ـ حجت الاسلام شيخ حسين رباني امام جمعه موقت خوراسگان با تبريك 16 آذر روز دانشجو گفت : نقش دانشگاه ها در انقلاب اسلامي بسيار مهم و حياتي است و نبايد فراموش شود. وي در خطبه هاي نمازجمعه شهر خوراسگان در مسجد گلزار اين شهر افزود : همانطوريكه رهبر معظم انقلاب فرمودند حركت سياسي در دانشگاه ها توسط دانشجويان كار خوبي است منتهي آنچه لازم است داشتن قدرت تحليل و فهم سياسي است . امام جمعه موقت خوراسگان در ادامه خطبه هاي نماز بااشاره به فجايع انساني در غزه و وضعيت اسفبار 1 5 ميليون انسان بيگناه در اين منطقه گفت : متاسفانه مردم مظلوم غزه براي ادامه حيات خود در سختي و مرارت هستند و تمام گذرگاه ها نيز برروي آن ها بسته شده حتي گذرگاهي كه مربوط به مصر است و دولت اين كشور هم با صهيونيستها همراهي مي كنند. وي در ادامه با تبريك عيد سعيد قربان به تحليل اين روز بزرگ پرداخت و افزود : عيد قربان و عيد فطر دو عيد بزرگ مسلمانان است كه هر كدام بدنبال انجام فرائض ديني مي باشد.
ث قمصر ـ حجت الاسلام صداقت در خطبه هاي نمازجمعه ضمن محكوم نمودن جنايات رژيم صهيونيستي و محاصره نوار غزه و قطع برق و همچنين مشكلات عديده كه جان صدها هزار مسلمان زن و كودك را تهديد مي نمايد و دنياي استكباري در قبال اين همه فاجعه و كشته شدن انسانهاي مظلوم سكوت كرده و از سويي دم از حقوق بشر مي زند گفت : سكوت ننگين برخي كشورهاي اسلامي نشانه نهايت ذلت و خواري سردمداران و حاكمان فريب خورده اين كشورهاست . خطيب جمعه قمصر افزود : حقيقتا درد بزرگي است كه صداي مظلوميت مظلومي در دنياي اسلام شنيده شود و از ساير مردم مسلمان استمداد نمايد اما در خفت تمام برخي كشورهاي مسلمان با بي اعتنايي از كنار آن عبور كرده و گاها اين جنايات را تاييد نمايند. به حق كه به مصداق حديث نبوي اينان مسلمان واقعي نيستند. حجت الاسلام صداقت در ادامه به فرارسيدن روز عرفه اشاره نموده و گفت : روز عرفه روز بزرگ نيايش با معبود و معشوق است و در بين مسلمانان بخصوص شيعه از تقدس خاصي برخوردار است . دعاي پرفيض و بلند عرفه با مضامين عاليش كه هم از بان مولا و سرورمان امام حسين است و هم در سرزمين وحي تلاوت گرديده فرصت مغتنمي است براي هر عاشق دلداده كه در اين روز عظيم به آستان پاك و ربوبي باري تعالي رونمايد.
ث مباركه ـ حجت الاسلام عباس رحيمي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه شهر مباركه بااشاره به وضعيت ناگوار مردم فلسطين اظهار داشت : اوضاع مردم غزه در فلسطين اشغالي دردناك است و عدم توجه كشورهاي مسلمان به اين مسئله نگران كننده است . وي افزود : مشكلات بسياري در كشور فلسطين وجود دارد اما هيچ يك از سازمان هاي بين المللي توجهي به مشكلات مردم مسلمان اين كشور نمي كنند. خطيب جمعه مباركه تصريح كرد : نمايندگان صليب سرخ و سازمان هاي بين المللي در مورد جنايات اسرائيل در غزه و فلسطين سكوت كرده و مسلمانان جهان را عصبي كرده اند. وي گفت : سرمايه هاي مسلمانان كشور فلسطين در حال نابودي است و هر روز جوانان زيادي از گرسنگي و تشنگي در اين كشور مي ميرند اما هيچ يك از كشورهاي عرب دنيا توجهي به اين مسئله نمي كنند. حجت الاسلام رحيمي روز دانشجو را روز قشر زنده جامعه خواند و تصريح كرد : دانشجويان ايراني بايد از نظر علمي و اخلاقي در صدر دانشجويان جهان باشند و براي پيشرفت كشور خود گام بردارند.
ث فردوس ـ حجت الاسلام حسيني مقدم امام جمعه شهرستان فردوس در خطبه هاي نماز پس از توصيه به تقواي الهي در ادامه بحث مقابله با بيماري هاي روحي و اخلاقي بر پيشگيري از ادامه بيماري ها تاكيد كرد و گفت : هنگامي كه در مسير كمال نشانه يك يا چند بيماري مشاهده شد بايد درمان شود و گرنه ما را از ادامه مسير منع خواهد كرد. وي بااشاره به سخن حضرت علي (ع ) گفت هيچ نقص و كمبودي براي انسان رخ نميدهد مگر بواسطه يك بيماري دروني و با استدلال حضرت علي به قرآن گفت تماما بيماري ها و گناهان دستاورد خود انسان است . حسيني مقدم در خطبه دوم نماز بااشاره به نصايح امام محمدباقر(ع ) به جابرابن عبدالله شهادت اين امام را تسليت گفت و بر برگزاري مجالس عزاداري و اطاعت از ايشان تاكيد كرد. وي بااشاره به فرارسيدن روز عرفه از مردم خواست مانند حاجيان گناهان خويش را در روز عرفه رها كنند. وي همچنين با تسليت شهادت مسلم ابن عقيل و تبريك عيد قربان سالروز جمعه خونين مكه و شهادت زائران خانه خدا را گراميداشت و اين مراسم را نشانه حج ابراهيمي دانست .
ث نصرآباد ـ حجت الاسلام توكلي امام جمعه نصرآباد در خطبه هاي نماز با بيان اينكه متاع قابل عرضه در قيامت غير از متاع دنيوي است اظهار داشت : اعتباراتي كه انسان در دنيا براساس نفس اماره و خواهشهاي نفساني كسب كرده است در قيامت به عنوان كالاي قاچاق محسوب و در گمرك بين دو عالم يعني سرحد مرگ توقيف مي شود. خطيب جمعه صداقت و راستي و رعايت حقوق ديگران را نتيجه علاقه به آخرت دانست . وي در ادامه شرايط سياسي اجتماعي و خط و مشي امام باقر(ع ) را تبيين نموده و افزود : در حاليكه زمامداران و مردم مشغول كشمكشهاي سياسي شده بودند امام باقر(ع ) مبارزه را با شيوه هاي غيرعلني آغاز و در اواخر زندگي آهنگ مبارزه را با ماجراي عزاداري در مني ادامه داد و امام با اين حركت حساب شده و دقيق جايگاه امامت را به مردم اعلام نمود. حجت الاسلام توكلي با تاكيد بر هوشياري مردم اظهار داشت : همه پروژه هاي غرب يك موضوع را دنبال مي كند و آن اينكه راهي كه ايران اسلامي مي رود نبايد ادامه پيدا كند. وي اظهار اميدواري كرد كه مردم و مسئولان و دلسوزان نظام با وحدت و همدلي بر توقيف تلاش دشمن همت بگمارند.
ث ورامين ـ حجت الاسلام محمودي امام جمعه ورامين در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر ضمن اشاره به ايام شهادت امام محمدباقر(ع ) گفت : امام باقر (ع ) و فرزندش امام صادق (ع ) در دوراني زندگي كردند كه حكام بني اميه مشغول استحكام حكومت خود بودند و به اين دو امام زياد سخت نمي گرفتند و اين دو بزرگوار بيشترين بهره را از زمان خويش بردند و با ايجاد دانشگاهي بزرگ و پرورش دادن افراد زيادي باعث تحكيم مكتب شيعه شدند. حجت الاسلام محمودي در ادامه ضمن اشاره به ايام حج از مهمترين صفات حج را براي حجاج اتحاد و همدلي دانست و گفت : ما 56 كشور اسلامي داريم ولي بيشتر آنها تحت سلطه قرار دارند . دشمن الان با ايجاد فرقه هاي گوناگون مانند بهائيت وهابيت و صوفيه اتحاد و وحدت مسلمانان را هدف گرفته است و دشمنان خارجي فرقه هايي مانند صوفيه را در داخل كشور ايجاد كرده اند كه اينها در داخل به كشور و جوانان ما خيانت مي كنند. امام جمعه ورامين در انتها به مسئله غزه در فلسطين اشاره كرد و گفت : غزه در وضع بسيار بدي به سر مي برد در عرض دو ماه 260 نفر در اثر محاصره به شهادت رسيده اند و اين جاي تاسف است كه كشورهاي عربي در اين مورد چرا حركت و دفاع نمي كنند.
مراغه ـ حجه الاسلام محمدي راد امام جمعه موقت مراغه در خطبه هاي نماز با تاكيد بر اهميت تقوي الهي و رعايت حدود پروردگارسبحان ضمن نقل آياتي از كلام الله مجيد و احاديثي از امام محمدتقي الجواد « ع » و امام محمدباقرالعلوم « ع » در مورد ارزش تقوي و احقاق حق و عدل و مبارزه با ظلم و جور گفت : متقين با عمل به واجبات الهي و ترك محرمات موجب نيل به رتبه هاي برتر بندگي خدا ميشوند. وي بمناسبت فرارسيدن ايام شهادت امام محمدباقرالعلوم « ع » به گوشه هائي از زندگي پربار آن حضرت پرداخته گفت : كاملترين پيام الهي « قرآن » براي تربيت و رشد و كمال انسانها نازل گشته و پيامبر و ائمه اطهار « عليهم السلام » همواره ما را به درك عميق و تدبر در معارف متعالي آن فراميخواند : كه بايد در تلاش باشيم تا; با توجه عميق و تفقه در دين و رعايت اعتدال و مقابله با چشم هم چشمي و صبوري و اخلاص در عمل و مبارزه با ظلم و گسترش حق و عدل و نيكوكاري خود و ديگران را به درجه جلب رضاي خدا برسانيم . خطيب جمعه مراغه سالروز شهادت امام محمدتقي الجواد « ع » و امام محمدباقرالعلوم « ع » و سفير سيدالشهدا حضرت مسلم ابن عقيل و هاني ابن عروه را تسليت گفته و بمناسبت سالروز ازدواج امام علي (ع ) و حضرت فاطمه زهرا(س ) و سفارش به تقوي و عقل و علم محوري و اخلاص و صداقت آن امامان بزرگوار اسلام و الگوهاي اخلاق تاكيد كرده افزود شايسته است براي مقابله با هر نوع انحراف از تدابير و هدايتهاي شايسته ائمه اطهار « ع » پيروي شود. وي ضمن محكوم نمودن اقدامات شرورانه آمريكا در ايجاد تفرقه و جنگ فرقه اي در عراق و جنايات اسرائيل در فلسطين اشغالي گفت : ما دخالتهاي آشكار آمريكا و كشتار مردم بيگناه و مظلوم عراق و فلسطين را محكوم ميكنيم . وي سالروز عرفه و عيد قربان را تبريك گفته و اظهار اميدواري نمود كه جهاني عاري از ظلم و جور و مبتني بر اهداف ارزشمند انبيا و اوليا الهي داشته باشيم . ولي متاسفانه مي بينيم ; اقدامات شرورانه آمريكا در عراق و قتل و خونريزي و ويرانگري متجاوزان اشغالگر قدس و محاصره بي شرمانه غزه عنوان مبارزه با تروريزم قلمداد ميشود! مگر مردم عراق و فلسطين بشر نيستند چرا بايد اينگونه مورد تجاوز و ظلم و ستم واقع شوند و تازه متجاوزين جنايتكار اشغالگر داعيه دموكراسي داشته و دم از حقوق بشر ميزنند!!.
نورآباد لرستان ـ حجت الاسلام حسيني امام جمعه نورآباد لرستان در خطبه هاي نماز به حملات اخير رژيم صهيونيستي به نوارغزه اشاره كرد و از مجامع بين المللي خواست در برابر جنايات اشغالگران از سكوت خود دست بردارند. وي افزود : حمايت كشورهاي غربي از رژيم اسرائيل باعث شده كه روز به روز حملات آنان به مردم بي دفاع در نوار غزه شدت پيدا كند. وي با اشاره به اينكه كشورهاي غربي كه شعار حمايت از حقوق بشر دموكراسي و آزادي را سر مي دهند و مي بينند كه در نقاط مختلف جهان چه جنايات و كشتارهاي فجيعي صورت مي گيرد اظهار داشت : تمامي اين شعارها جز براي حمايت از تروريست و تبليغات كذب و دروغ چيز ديگري نيست . ناطق افزود : هم اكنون در پي حملات اخير رژيم صهيونيستي شمار زيادي از زنان و كودكان فلسطيني آواره شده اند كه با توجه به فرارسيدن فصل سرما وضعيت بهداشتي و غذايي در آنجا بحراني تر خواهد شد و اين در حالي است كه كشورهاي حمايت كننده اسرائيل دم از حقوق بشر و آزادي مي زنند.
ساري ـ آيت الله نورالله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري در خطبه هاي نماز با تاكيد بر اين كه بايد جلوي اين فاجعه انساني در غزه گرفته شود گفت : 500 تريبون نمازجمعه كشور اين حركت ضدانساني را محكوم مي كنند و از مجامع بين المللي مي خواهند تا هرچه سريعتر نسبت به رفع محاصره غزه اقدام كنند. وي با انتقاد از رفتار كشورهاي عربي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در غزه افزود : متاسفانه سران برخي كشورهاي عربي به غاصب هاي صهيونيست چراغ سبز نشان مي دهند. خطيب جمعه ساري به 16 آذر روز دانشجو اشاره كرد و بيان داشت : 16 آذرماه روز مقاومت تاريخي دانشجويان در مقابل استكبار است . نماينده ولي فقيه در مازندران ادامه داد : دانشگاه و دانشجويان بايد به همان سوي حركت كنند كه امام راحل و رهبري انقلاب خواهان آن هستند. آيت الله طبرسي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره در پيش بودن روز عرفه و عيدقربان عرفه را روز نيايش دانست و خواستار شركت و حضور گسترده مردم در مراسم دعاي عرفه شد. نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر رعايت مسائل شرعي و بهداشتي در روز عيد قربان تصريح كرد : مردم از راهپيمايي ذابحين شرعي در اين بخش بهره گيري كنند. وي با بيان اين كه توافق نامه امنيتي عراق و آمريكا نبايد پا بگيرد اضافه كرد : اجراي اين توافق نامه خسارت را براي عراق و مردم اين كشور نيز زيان براي همسايگان را در برخواهد داشت . آيت الله طبرسي همچنين در پايان شهادت آيت الله دستغيب را تسليت گفت .
ث محمديه ـ حجت الاسلام رخ فروز امام جمعه محمديه در خطبه هاي نماز ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي انجام واجبات ترك محرمات گفتند براي انسان هاي بي تقوا هيچ سعادتي وجود ندارد و انسان باتقوا و مومن بايد معصيت نكند و از ياد خداوند غافل نباشد هميشه به ياد خداوند باشد و شكر نعمت الهي را به جا بياورد. وي ضمن عرض تسليت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع ) گفتند شيعه حقايق شيعه معرفت شيعه اصول و مباني شيعه توسط امام محمد باقر(ع ) و فرزند بزرگوار آن حضرت امام صادق (ع ) تحكيم پيدا كرده است و درسهاي زيادي را براي ما به يادگار گذاشته اند. ناطق افزود : عيد قربان يكي از بزرگترين اعياد بزرگ اسلامي است بايد همه در بزرگداشت اين عيد تلاش كنيم . خطيب جمعه درخصوص روز عرفه گفت : روز عرفه بهترين فرصت است براي نزديك شدن به خداوند و درخواست بخشش گناهان است . امام جمعه در پايان كشتار بي رحمانه و محاصره ساكنين نوار غزه توسط اسرائيلي هاي جنايتكار را محكوم كردند و در ادامه گفتند از كشورهاي غربي هيچ انتظاري نيست چون آنها مشوق اسرائيل هستند اما از كشورهاي عربي منطقه انتظار مي رود به جاي كمك به اقتصاد ورشكسته امريكا و كشورهاي غربي به كمك مردم مظلوم فلسطين بروند.
ث مينودشت ـ حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه مينودشت در خطبه هاي نماز ضمن توصيه خود و همه نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت كردند و در ابتدا ضمن شرح و توضيح زندگاني امام باقر(ع ) براي نمازگزاران فرمودند كه آن امام همام با برخوردهاي دقيق و صحيح خود و نشر مكتب اهل بيت عصمت و طهارت را در مقابله با توطئه ها و ترفندهاي خلفاي زمان خود پرداخت و توانست با تاسي به سنت نبوي و برنامه هاي علوي دين مقدس اسلام و خاندان عصمت و طهارت را از خطرات زيادي برهاند و همچنين آن امام بزرگوار در برخورد با علماي نصراني و فرقه خوارج و همه بدخواهان اسلام با عرضه اسلام ناب محمدي توانست از آن مسير حق پاسداري نمايد. وي در ادامه ضمن گراميداشت روز دانشجو و تسليت شهادت حضرت آيت الله دستغيب كه از شهداي محراب بودند و گراميداشت شهداي مكه معظمه به دست دشمنان اسلام و مصيبت هاي وارده بر مردم مسلمان فلسطين در غزه اشاره كردند و گفتند كه مردم مسلمان در فلسطين اشغالي تحت محاصره شديد دشمنان اسلام و بشريت هستند و همه بايد به ياري آنها بشتابيم و از كار خوب هلال احمر در جمع آوري كمك براي آن عزيزان قدرداني نمودند.
زنجان ـ خطيب جمعه زنجان گفت : با تكيه بر علم و دانش مي توان در مقابل دشمنان دين و قرآن مقاومت و ايستادگي كرد. حجت الاسلام « موسويون » در خطبه هاي نماز جمعه زنجان به فرا رسيدن 16 آذر « روز دانشجو » اشاره كرد و افزود : دانشجويان بايد يقين بدانند كه عصر حاضر زمان علم و دانش بوده و نياز است با تقواي الهي و ارتقاي سطح آگاهي و دانش زمينه رشد و پيشرفت ايران را در عرصه هاي علمي فراهم كنند. خطيب جمعه زنجان با تاكيد براينكه امروز كساني كه در كاخ سفيد نشسته اند وابسته به اسراييل مي باشند گفت : استكبار جهاني حتي يك قدم در جهت دفاع از حقوق انسان ها گام برنمي دارد ولي نقض حقوق بشر را بهانه اي واهي براي حمله به كشورهاي ضعيف قرار مي دهد. حجت الاسلام موسويون افزود : هم اكنون اسراييل با محاصره نوار غزه مردم آن منطقه رااز اساسي ترين حقوق اوليه انسان ها محروم كرده است ولي كشورهايي چون آمريكا و سازمانهاي مدعي دفاع از حقوق بشر در اين خصوص سكوت اختيار كرده اند.
ث كومله ـ حجت الاسلام شكسته دل امام جمعه كومله در خطبه هاي نماز بااشاره به محاصره مردم غزه در فلسطين اشغالي توسط صهيونيسم غاصب از همه مسلمانان بويژه شيعيان خواستار كمك به مردم فلسطين شد و گفت : بنابه فرموده پيامبر گرامي اسلام كه اگر مسلماني شب را به صبح برساند در حالي كه از حال همسايه مسلمانش بي خبر باشد مسلمان نيست گفت : مسلمانان بايد اعتراض خود را به جهانيان برسانند و جامعه بين المللي نيز از حملات اشغالگرانه اسرائيل غاصب جلوگيري بعمل آورد. وي در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و پرهيز از معاصي تصريح كرد : ايمان به غيب اقامه نماز و پرداخت زكات و انفاق از نشانه هاي متقين و پرهيزكاران مي باشد. وي سپس بااشاره به فريضه امربه معروف و نهي ازمنكر و تاثير آن در جامعه گفت : ما نبايد در اجراي اين فريضه به خود خستگي نشان دهيم وظيفه ما هدايت جامعه است و موثر اصلي خداوند مي باشد. امام جمعه كومله ضمن يادآوري فرارسيدن عيد قربان و تاكيد توجه و كمك به فقرا خاطرنشان كرد : شيعيان اگر به اهل بيت توسل مي جويند به خاطر تقريب آن به حضرت حق است كه اين موضوع مورد اعتراض مفتيان اهل تسنن شده است . در حاليكه در روايات آمده اميرالمومنين علي (ع ) و شيعيان او از رستگارانند.
ث هريس ـ حجت الاسلام احمدي امام جمعه هريس در خطبه هاي نماز ضمن توصيه خود و نمازگزاران عزيز به رعايت تقواي الهي 7 ذي الحجه الحرام سالروز شهادت جانگداز حضرت امام محمدباقر(ع ) را به عموم ارادتمندان و شيعيان آن حضرت تسليت گفت . وي افزود : آن حضرت در چنين روزي در سال 114 هـ . ق توسط هشام بن عبدالملك مسموم و شهيد شد . در شب شهادت به فرزند بزرگوارش امام صادق (ع ) فرمودند : من امشب جهان را بدرود خواهم گفت . هم اكنون پدرم علي بن الحسين (ع ) را ديدم





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 451]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن