تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816473032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
كاهش يك درصدي نرخ بهره بانكي در منطقه يورو
بانك مركزي اروپا نرخ بهره بانكي 15كشور منطقه يورو را از 3/25درصد به 2/5درصد كاهش داد تا از تشديد بحران و ركود اقتصادي در اين منطقه جلوگيري كند. به گزارش بي بي سي، كاهش نرخ بهره بانكي در اروپا براي سومين ماه متوالي صورت مي گيرد و بانك مركزي اروپا تلاش وسيعي را براي جلوگيري از كاهش رشد اقتصادي منطقه يورو آغاز كرده است. بانكهاي مركزي سراسر جهان، موج گسترده اي از كاهش نرخ بهره بانكي را به منظور جلوگيري از ركود اقتصادي، آغاز كرده اند. بانك مركزي انگليس نيز نرخ بهره بانكي را از 3به 2درصد كاهش داد. بانك مركزي سوئد نيز نرخ بهره بانكي اين كشور را با 1/75درصد كاهش به كمتر از 2درصد رساند. مقام هاي بانكي دانمارك و نيوزلند نيز نرخ بهره بانكي را كاهش دادند. آمارهاي رسمي وقوع ركود اقتصادي در اروپا را تاييد مي كند.

بانك كشاورزي در نمايشگاه شيلات
ششمين نمايشگاه بين المللي شيلات ، آبزيان و ماهيگيري ايران با حضور بيش از 100شركت داخلي و 30شركت خارجي از تاريخ 5 الي 8 آذر در محل دائمي نمايشگاهاي بين المللي جزيره كيش برگزار شد. ارائه توانمندي هاي شيلات، آبزيان و ماهيگيري ، ترويج فرهنگ مصرف آبزيان و بررسي راهكارهاي جذب سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف صنعت شيلات و آشنايي با فناوري هاي روز در صنايع وابسته شيلاتي از اهداف برگزاري اين نمايشگاه بود. در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، ابوالحسن سرشار، معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش كه با حضور وزير تعاون ، مديرعامل صندوق تعاون، دبير كل اتاق تعاون مركزي ايران و جمعي از دست اندركاران شيلات، آبزيان و ماهيگيري برگزار شده بود، ضمن اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي منطقه آزاد كيش به تغيير الگوي اقتصادي جزيره كيش كه باعث شكوفايي هر چه بيشتر آن مي شود اشاره كرد، سپس محمد عباسي وزير تعاون نيز در مراسم افتتاحيه به تقويت بخش شيلات كشور با استفاده از تمامي ظرفيت هاي بخش تعاون اشاره كرد.

طراحي بيمه مسافردر بيمه نوين
بيمه مسافر براي اولين بار توسط بيمه نوين طراحي شد. سيد محمد عباس زادگان مديرعامل بيمه نوين در خصوص بيمه مسافر گفت: كساني كه قصد سفر دارند مي توانند همزمان با خريد بليط اقدام به خريداري اين بيمه نامه كرده و علاوه بر بيمه كردن خودشان در طول سفر، منزل و اموال خود را در زمان غيبت خود بيمه نمايند. وي افزود: حق بيمه اين بيمه نامه عدد تقريبا ثابتي است به عنوان مثال براي 15روز سفر حق بيمه 10هزار توماني درنظرگرفته شده است تا تمام مردم توانايي پرداخت اين هزينه را داشته باشند و اميدوار هستيم با همكاري آژانس ها، اين بيمه نامه به زودي اجرايي شود. وي اظهارداشت: در تلاشيم تا نقش بيمه را با اجرايي كردن خدمات پس از فروش روشن سازيم كه در اين راه كارشناسان ما در حال بررسي ارزيابي ريسك و ارزيابي سطح ايمني واحدها و موسسات هستند.

افتتاح كارخانه توليد سمند در سنگال
كارخانه توليد خودروي سمند با حضور وزير صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران، رئيس جمهوري سنگال و جمع زيادي از مقام هاي و شخصيت هاي اقتصادي و سياسي آن كشور در شهر تيس سنگال افتتاح شد. به گزارش وزارت صنايع و معادن، علي اكبر محرابيان در مراسم افتتاح اين كارخانه گفت: آفريقا به سبب بهره مندي از بيشتر عوامل توليدي، نظام قانونمند اقتصادي، فرهنگي و مهم تر از همه كثرت جمعيت جوان به عنوان نيروي كار توانمند، توان بالقوه فراواني درجهت صنعتي شدن دارد. وي افزود: موقعيت ژئوپولتيك سنگال به عنوان دروازه اصلي ورود به غرب آفريقا، عضويت در پيمان هاي آفريقايي مانند اتحاديه پولي و اقتصادي غرب آفريقا UMEOAو جامعه اقتصادي كشورهاي غرب آفريقا ECOWAS و پايبندي به دين مقدس اسلام از امتيازات بالقوه اين كشور براي سرمايه گذاران مسلمان خارجي محسوب مي شود. محرابيان خاطرنشان كرد: اكنون پس از سال ها واردات خودرو، نخستين سرمايه گذاري مشترك دو كشور ايران و سنگال درقالب طراحي و احداث كارخانه توليد سمند در سنگال را مي توان آغاز توسعه صنعتي و شكوفايي زيرساخت هاي مرتبط در اين كشور دانست. وي افزود: از سوي ديگر با راه اندازي كارخانه توليد خودرو سمند در سنگال، صنعت خودرو ايران گام بلندي در عرصه صادرات بين المللي برخواهد داشت و فرصتي مناسب جهت عرضه توانمندي هاي بالفعل خودروسازان ايران و از جمله گروه صنعتي ايران خودرو فراهم مي شود.

افزايش شاخص بورس هاي آسيا
به دنبال كاهش نرخ بهره بانكي در كشورهاي اروپايي ، شاخص سهام در بورس هاي آسيا تا دو درصد افزايش يافت. به گزارش رويترز، كاهش 4دلاري قيمت نفت و رسيدن قيمت هر بشكه نفت به پايين ترين سطح خود طي چهار سال اخير نيز موجب افزايش نگراني ها نسبت به كاهش تقاضاي جهاني انرژي شده است.

سقوط نفت به زير 44دلار درهربشكه
قيمت جهاني نفت با سقوط به زير 44دلار درهربشكه به پايين ترين سطح چهارسال گذشته رسيد. بهاي نفت خام سبك شيرين آمريكا- وست تگزاس اينترمديت- براي تحويل در ماه ژانويه در بازار مبادلات نفتي نيويورك (نايمكس) به 43دلار و 93سنت رسيده است. قيمت ها نيمه شب گذشته با سقوط 3/12دلاري به سطح 43دلار و 67 سنت نيز سقوط كرده بود كه پايين ترين قيمت نفت از ژانويه 2005 تاكنون است. درهمين حال در لندن نيز هربشكه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژاويه، معادل 42 دلار و 38 سنت دادوستد مي شود.

جهش قيمت ها در طرح تحول اقتصادي به معناي تورم نيست
سيدشمس الدين حسيني اجراي طرح تحول اقتصادي را تنها راه اصلاح نظام ناكارآمد مالياتي و تخصيص يارانه ها دانست. به گزارش روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي، حسيني با اشاره به ناكارآمدي ها و معضلات ساختاري موجود در اقتصاد كشور طرح تحول اقتصادي را تنها برنامه جامع و كلان در شرايط فعلي دانست كه مي تواند منجر به اصلاح نظام ناكارآمد مالياتي و تخصيص غيرعادلانه يارانه ها شود. حسيني نرخ بيكاري دو رقمي و تورم مزمن و دو رقمي طي سال هاي متمادي را از جمله شاخص هايي دانست كه اجراي طرح تحول اقتصادي را به ضرورتي لازم و فوري براي اقتصاد كشور بدل كرده است. وي گفت: به رغم رشد سطح درآمدها طي سال هاي پس از انقلاب و بهبود ضريب جيني و رسيدن آن به 4 دهم، اين جايگاه به هيچ وجه شايسته ملت ايران نيست. حسيني با رد اين ادعا كه طرح تحول اقتصادي منجر به افزايش تورم خواهد شد، گفت: بايد درنظر بگيريم كه جهش قيمت ها به معناي تورم نيست. تورم به لحاظ علمي به معناي افزايش مستمر سطح عمومي قيمت هاست، در حالي كه براساس پيش بيني ها با اجراي طرح تحول اقتصادي صرفا با يك جامپ يا جهش مقطعي قيمت ها مواجه خواهيم شد كه اگر تمهيدات پيش بيني شده به خوبي اجرا شوند جهش قيمتي ياد شده به طور مناسب مديريت خواهد شد.

از سرگيري مذاكرات براي صادرات گاز
يك مقام پاكستاني از مذاكرات اين كشور با ايران بر سر خط لوله صلح بعد از عيد سعيد قربان خبر داد. به گزارش فارس مذاكرات ايران و پاكستان بر سر صادرات گاز بعد از عيد سعيد قربان از سر گرفته خواهد شد. يك منبع آگاه در دولت پاكستان به فرانتير پست گفت:«بعد از عيد قربان هيئتي به سرپرستي دكتر عاصم مشاور نخست وزير در امور نفت به تهران سفر خواهد كرد تا در خصوص صادرات گاز ايران با مقامات اين كشور مذاكره كند.

ايران بالاترين نرخ هاي تعرفه را دارد
وزير بازرگاني گفت: در زمان حاضر ايران در مقايسه با ديگر كشورها بالاترين نرخ هاي تعرفه را دارد و اين مشكل توافقنامه هاي بين المللي كشورمان با ديگر كشورها را نيز تحت تاثيرخود قرار داده است. به گزارش ايسنا، سيد مسعود ميركاظمي در جمع صاحبان صنايع و فعالان اقتصادي آذربايجان شرقي افزود: تزريق نقدينگي به واحدهاي اقتصادي تنها راه نجات و خارج ساختن اين واحدها از حالت ركود نيست. وي ادامه داد: به دليل پايين و محدود بودن سطح تقاضا در سطح بازارهاي داخلي دريافت تسهيلات و نقدينگي ازسوي بنگاه هاي اقتصادي تاثيري در پرشدن ظرفيت خالي توليد آنها نخواهد داشت. وي اضافه كرد: در زمان حاضر به دليل برخي سياست هاي غلط گذشته دوبرابر ظرفيت توليد شير كشور، صنايع لبني و دو برابر نياز كشور به آرد صنايع و كارخانه هاي آردسازي تاسيس شده است.

امسال مشكل كمبود گاز نداريم
وزير نفت گفت: با صرفه جوئي و مشاركت مردم امسال مشكل كمبود گاز نخواهيم داشت. به گزارش ايسنا، غلامحسين نوذري درجمع مديران صنعت نفت شمال غرب كشور در تبريز افزود: با اجراي طرحهاي توليد و ايج-اد خطوط اصلي انتقال گاز به استانهاي غرب و شمالغرب امسال مشكل گازرساني نخواهد بود. وي گفت: مديران و متوليان گ-ازرساني بايد آماده مقابله با حوادث و اتفاقات باشند و با ارتقا فرهنگ صرفه جويي نقش فعال در كاهش بي رويه مصرف ايفا كنند. نوذري با اشاره به تلاش صنعتگران نفت براي تحقق اهداف چشم انداز20 ساله كشورگفت: در بخش گاز رساني به شهرها و روستاهاي استان آذرب-ايجان شرقي اين ه-دف نه تنها تحقق يافته بلكه از اهداف برنامه جلوتر هستيم. وزيرنفت افزود: متوسط گازرساني روستايي در آذربايجان شرقي 25 درصد و شهري پنج درصد از برنامه پيش بيني شده در چشم انداز20ساله جلوتر است. نوذري به مديران توصيه كرد در تشويق و ترغيب صنايع براي استفاده ازسوخت گاز در صنايع تلاش كنند. وزير نفت همچنين براي اجراي طرح توسعه پايشگاه شهريار تبريز قول مساعد داد.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن