تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820833604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري‌هاي اقتصادي وصنعتي بين ايران و سنگال ادامه خواهد يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همكاري‌هاي اقتصادي وصنعتي بين ايران و سنگال ادامه خواهد يافت
اقتصاد. صنايع. محرابيان
وزير صنايع و معادن در ديدار با نخست وزير سنگال، از تداوم همكاري‌هاي اقتصادي و صنعتي ايران با اين كشور آفريقايي ، خبر داد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادي ايرنا ، در اين ديدارمهندس علي اكبر محرابيان راه اندازي كارخانه سمند به عنوان اولين مجموعه صنعتي در كشور سنگال را به دولت و مردم اين كشور تبريك گفت.

محرابيان در ادامه افزود: استقبال گرم آقاي عبدالله واد رئيس جمهوري سنگال از توسعه روابط صنعتي و اقتصادي دو كشور ، مسئوليت اجرايي وزارتخانه‌هاي صنايع ايران و سنگال را چند برابر كرده است .

وزير صنايع و معادن كشورمان اظهار داشت: از ديدگاه رئيس جمهوري اسلامي ايران، سنگال يكي از پايگاه‌هاي اساسي ايران براي توسعه فعاليت‌هاي صنعتي و اقتصادي در غرب آفريقا محسوب مي‌شود.

محرابيان سپس از نخست وزير سنگال خواست دستور لازم جهت فراهم شدن زمينه توسعه همكاري‌هاي بيشتر بين دو كشور را صادر كند.

وي همچنين آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري در زمينه صنعت تراكتورسازي و همچنين صنعت ريلي اعلام كرد.

وزير صنايع و معادن كشورمان گفت: بحران مالي و اقتصادي غرب ايجاب مي كند كه كشورهاي مستقل نظير ايران و سنگال، همكاري‌هاي صنعتي و اقتصادي خود را بيش از پيش توسعه دهند و تهديدهاي ايجاد شده از سوي غرب را با تدبير و همكاري‌هاي بيشتر به فرصتي براي پيشرفت تبديل كنند.

محرابيان خاطرنشان كرد: راه اندازي كارخانه سمند بهترين الگو براي توسعه همكاري‌هاي صنعتي ميان ايران و سنگال است و اين الگو مي‌تواند ازطريق سنگال به ساير كشورهاي غرب آفريقا تسري يابد.

حاجيبو سوماره نخست وزير سنگال نيزدر اين ملاقات گفت: اجراي پروژه كارخانه سمند در حقيقت نشانگر آمادگي و توانمندي ايران براي كمك به كشورهاي اسلامي است.

سوماره افزود: اينكه جمهوري اسلامي ايران در نهايت همكاري ، فناوري ساخت خودرو و آموزش‌هاي مورد نياز در اين زمينه را به مردم سنگال منتقل كرده است ، نشانگر اراده ايران در توسعه همكاري‌هاي جنوب - جنوب مي‌باشد.

به گفته وي، سنگال مصمم است از موفقيت‌هاي ايران در بخش‌هاي مختلف الگو بگيرد.

محرابيان نيز در پايان اين ملاقات تصريح كرد: طرح خودروي مردمي، از آرمان‌هاي رئيس جمهوري سنگال بوده كه امروز با ايده ايران به تحقق پيوسته است.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن