تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820831927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در انگليس صورت گرفت؛ اعتراض ناشران به محدوديت انتشار داستان‌هاي جنايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در انگليس صورت گرفت؛ اعتراض ناشران به محدوديت انتشار داستان‌هاي جنايي
خبرگزاري فارس: ناشران انگليسي به محدوديتي كه دولت انگليس در راستاي انتشار رمان‌هايي كه بر مبناي تجارب شخصي نويسندگان است در نظر گرفته، اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ناشران انگليسي نسبت به زمزمه‌هاي دولت انگليس پيرامون محدوديت انتشار رمان‌ها و كتاب‌هايي كه داستان‌پردازي‌اش بر مبناي جرم‌ها و تجارب جنايي شخص نويسندگان است، موضع‌گيري كردند و اين كار را حمله به آزادي بيان ناميدند و اذعان داشتند كه اين عمل ناكارآمد خواهد بود.
به اين مسأله در بخشي از صحبت‌هاي ملكه انگليس پرداخته شده است.
جان بليك از ناشران برجسته انگلستان و ناشر آثاري در اين حوزه، كه از آن ميان مي‌توان به اتوبيوگرافي يك قاتل سريالي اشاره كرد، در اين باره به گاردين بيان داشته است: اين امر را مي‌توان مصداقي ديگر از محدوديت آزادي بيان در انگلستان دانست. دولت انگلستان مي‌خواهد همه چيز را تحت سلطه خود درآورد. حقيقت امر اين است كه مجرميني كه اقدام به نوشتن مي‌كنند و با ماهيت واژه آشنا مي‌شوند، خواه‌نا‌خواه اصلاح مي‌شوند.
پيتر والش يكي ديگر از ناشران آثار اين حوزه بيان داشته كه از نظر او اين محدوديت كارآمد نخواهد بود و دليل اين امر مسأله‌اي است كه كاملاً از اخلاقيات و اين‌گونه شعارها جداست.
اين ناشر پس از آن به نويسنده‌اي چون جان مك‌ويكار كه يك سارق مسلح بوده اشاره كرد و بيان داشت: اين سارق پس از نوشتن خاطراتش در قالب يك كتاب به يك نويسنده مقبول بدل شده است. هوارد ماركس هم يك قاچاقچي مواد مخدر بوده كه پس از نگارش كتابش، امروز به يك نويسنده پرفروش بدل شده است.
اين بحث براي نخستين مرتبه در اواخر سال 2006 مطرح شد و بنا شد كه درباره آن به بحث و بررسي پرداخته شود و به تازگي هم در بخشي از صحبت‌هاي ملكه انگلستان به آن پرداخته شده است.
مؤسسه ناشران انگلستان اين امر را در جوابيه‌اي كه درباره اين مسأله منتشر كرده «غير ضروري» و «غير عملي» توصيف كرده و آن‌را در عمل غيرممكن دانسته است.
سيمون جودن مدير اجرايي انجمن ناشران انگلستان، از عملي شدن اين لايحه ابراز نااميدي كرده است. او بيان داشته: واضح است كه هيچ‌كس نمي‌خواهد افراد ناسالم و جنايت‌كار، از جرم و جناياتي كه مرتكب شده‌اند، پول در بياورند؛ اما حقيقت اين است كه نگارش اين مسائل، جامعه را نسبت به فهم جرم و جنايت آگاه‌‌تر مي‌كند.
انتهاي پيام/
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن