تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812841842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

:: از بدن حشرات هم میتوان انرژی را استخراج کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

محققان دانشگاه کیس وسترن شیوه ای جدید را برای استخراج انرژی شیمیایی بدن حشرات هیبریدی یافته اند، انرژی که برای تامین نیروی مورد نیاز تجهیزات تصویری و حسگرهای الکترونیکی نصب شده روی بدن این حشرات استفاده می شود.

عده ای این حشرات را حشرات روباتیک می نامند و عده ای آنها را حشرات هیبریدی یا سایبورگ، با این همه دانشمندان تلاش زیادی دارند تا حشرات مجهز به حسگرهای الکترونیکی و تجهیزات صوتی و تصویری را با هر نامی که دارند، برای انجام مطالعات مختلف و استفاده در عملیات امداد و نجات توسعه دهند.
محققان دانشگاه “کیس وسترن” به تازگی راه حلی جدید را برای تامین انرژی حسگرهای الکترونیکی این حشرات یافته اند. باتری های نصب شده بر پشت حشرات نمی توانند انرژی مورد نیاز برای پشتیبانی از ماموریتهای برنامه ریزی شده تجسسی را تامین کنند از این رو محققان به سختی در تلاش بوده اند تا این انرژی را از خود حشرات تامین کنند. در همین راستا محققان دانشگاه میشیگان در حال توسعه تکنیکی برای ذخیره انرژی حاصل از حرکات بدن حشرات هستند، اما محققان کیس وسترن شیوه ای جدید را برای تامین انرژی از ساختار شیمیایی بدن حشرات ارائه کرده اند.
در این تکنیک تعدادی آنزیم برای تجزیه مولکولهای پیچیده که پس از تغذیه در سوسکها ایجاد می شود، استفاده می شود تا قند ناشی از تغذیه اکسیده شده و الکترون آزاد شود این الکترونها سپس برای تولید انرژی به کار گرفته می شوند. این به آن معنی است که حشره بدون حرکت کردن نیز می تواند انرژی تولید کند.
بر اساس گزارش نیوساینتیست، محققان همچنین در جستجوی راهکاری برای تجهیز حیوانات کنترل از راه دور دیگری نیز هستند، به ویژه کوسه ها اما حشرات همواره به دلیل ابعاد کوچک بدن و بیولوژی ساده ای که دارند از کارایی بیشتری برخوردارند.
توسعه فناوری استفاده از انرژی حرکتی حشرات در دانشگاه میشیگان
پیش از این نیز پروفسور ایرانی دانشگاه میشیگان به همراه گروهی از محققان این دانشگاه فناوری جدیدی را برای ایجاد امکان استفاده از حشرات در ماموریتهای تجسس، امداد و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی از قبیل زمین لرزه یا سیل ارائه کرده بود.



قرار است در این فناوری دوربینها و میکروفنهایی بسیار کوچک بر پشت سوسکها نصب شوند تا این حشرات بتوانند به نیروهای امداد در یافتن قربانیان بلایای طبیعی که در زیر آوارها به دام افتاده اند کمک کنند. تفاوت این فناوری با فناوری محققان دانشگاه کیس وسترن این است که خلیل نجفی – دانشمند دانشگاه میشیگان در تلاش است انرژی حرکتی خود این حشرات را برای تامین انرژی تجهیزات ارتباطاتی که بر روی بدن آنها نصب شده، استفاده کند. به گفته نجفی با کمک تکنیک جذب انرژی از حرکات بدن حشره می توان انرژی مورد نیاز دوربینها، میکروفنها و دیگر حسگرها و تجهیزات ارتباطاتی که یک حشره می تواند در یک کوله پشتی کوچک به همراه خود حمل کند را تامین کرد.
بر اساس گزارش تلگراف،تیم نجفی تاکنون موفق به ساخت ابزاری شده که می تواند از حرکت بالهای سوسک سبز “ژوئن” در هنگام پرواز انرژی تولید کند. با قرار گرفتن ژنراتورهای مینیاتوری بر روی هر یک از بالهای این سوسک، محققان دارند انرژی کافی برای تامین نیروی دوربین و میکروفن نصب شده بر روی بدن سوسک تامین شود تا حشره بتواند با کمک این تجهیزات در شرایط دشوار و نامساعد اطلاعات محیطی جمع آوری کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن