تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821038746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت 14 هزار داوطلب بهداشتي در خراسان رضوي؛ كارشناس مسوول جلب مشاركت‌هاي مردمي مركز بهداشت: توسعه سلامت در جامعه بدون افزايش آگاهي خانواده محقق نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فعاليت 14 هزار داوطلب بهداشتي در خراسان رضوي؛ كارشناس مسوول جلب مشاركت‌هاي مردمي مركز بهداشت: توسعه سلامت در جامعه بدون افزايش آگاهي خانواده محقق نمي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: در خراسان رضوي 14 هزار داوطلب بهداشتي فعاليت مي‌كنند كه نيمي از اين تعداد در شهرستان مشهد قرار دارند.

به گزارش واحد دريافت خبر ايسنا، منطقه خراسان، دكتر محمدرضا مجدي در ديدار با جمعي از داوطلبين و رابطين بهداشت استان با معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي افزود: كشور ما يكي از كشورهاي متعهد به ارائه خدمات بهداشتي به عامه مردم مي‌باشد و از اواخر دهه 60 موضوع در نظر گرفتن رابطين بهداشت را مد نظر قرار داده است.

وي با اشاره به اين كه اكثر داوطلبان سلامت و رابطان بهداشتي زن هستند، گفت: اين افراد پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي به ارتقاي شاخص‌هاي سلامتي در جامعه كمك مي‌كنند.

در ادامه فاطمه رحماني، كارشناس مسوول جلب مشاركت‌هاي مردمي مركز بهداشت خراسان رضوي گفت: توسعه سلامت در جامعه بدون افزايش آگاهي خانواده محقق نمي‌شود و با توجه به جمعيت 70 درصدي زنان و كودكان، آموزش زنان مي‌تواند توسعه پايدار را به دنبال داشته باشد.

وي با بيان اين كه در استان خراسان رضوي از سال 1379، چهار مركز بهداشتي با 9000 داوطلب بهداشتي كار خود را آغاز كرد، افزود: تعداد اين داوطلبان در حال حاضر به 14 هزار نفر رسيده است كه نسبت به جمعيت 130 هزار نفري داوطلبين بهداشت در كشور از آمار خوبي در استان برخورداريم.

رحماني ادامه داد: در خراسان رضوي 240 واحد بهداشتي شهري و 780 واحد بهداشتي روستايي فعال هستند و آموزش‌هاي لازم را به رابطين بهداشت ارائه مي‌دهند.

كارشناس مسوول جلب مشاركت مردمي مركز بهداشت خراسان رضوي گفت: رابطين بهداشت بدون چشمداشت مالي تلاش مي‌كنند و خواستار هويت اجتماعي در جامعه هستند.

وي از نهادهاي رفاهي خواست تا داوطلبان بهداشتي را مسوولان سلامت منطقه و مديران سلامت اجتماعي بدانند و مشاركت آنان را در حوزه هاي اجتماعي پذيرا باشند.

قهرمان رشيد، معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي نيز در اين ديدار گفت: رابطين بهداشت و سلامت در حقيقت سفيران سلامت هستند و بايد به آنان توجه شود.

وي افزود: كشور ايران داراي شرايط ويژه و توانمندي‌هاي خاص در موضوعات بهداشت، درمان و پيشگيري است و تاكنون به موفقيت‌هاي چشمگيري در اين زمينه دست يافته است.

وي توجه به مشكلات و مسائلي را كه داوطلبان سلامت با آن مواجه‌اند، ضروري دانست و اظهار كرد: بايد به تلاش‌هاي اين افراد كه با وجود مشكلات معيشتي بدون چشمداشت مالي فعاليت مي‌كنند، ارج گذاشته شود.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خراسان رضوي با اشاره به نام‌گذاري 15 آذرماه به نام روز جهاني داوطلب، گفت: وجود اين‌چنين روزهايي در سال باعث افزايش همبستگي و همگرايي در سطح دنيا مي‌شود و در نتيجه همبستگي ملي را نيز در پي دارد.

رشيد با بيان اين كه نزديكترين راه براي رسيدن به خداوند خدمت به خلق مردم است، تاكيد كرد: در خدمت رساني به مردم بايد توسعه مشاركت و عزم ملي مد نظر قرار گيرد.

وي پس از شنيدن مشكلات تعداي از رابطين بهداشت ابراز اميدواري كرد: اين مسايل در نامه‌اي به فرمانداران شهرستان ابلاغ و حل آن‌ها پيگيري مي‌شود.

معاون سياسي اجتماعي استاندار خراسان رضوي در پايان خواستار توجه نهادهاي توسعه به هويت اجتماعي داوطلبان بهداشت استان شد و افزود: اين توجه منشا خير در جامعه خواهد شد و پيشرفت را به دنبال دارد.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن