تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816547098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/عراق/ پايان حضور نيروهاي جمهوري‌ آذربايجان حضور روانپزشكان در ارتش آمريكا به دليل افزايش مشكلات رواني سربازان كشته وزخمي شدن ‌١٣٧ تن در انفجارهاي انتحاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /عراق/ پايان حضور نيروهاي جمهوري‌ آذربايجان حضور روانپزشكان در ارتش آمريكا به دليل افزايش مشكلات رواني سربازان كشته وزخمي شدن ‌١٣٧ تن در انفجارهاي انتحاري
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

بر اساس بيانيه‌ي نيروهاي چندمليتي در عراق نيروهاي جمهوري‌ آذربايجان طي مراسمي پايان مسووليت‌شان را در عراق اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در بيانيه رسمي نيروهاي چند مليتي آمده است: نيروهاي جمهوري آذربايجان كه تعدادشان 150 سرباز است و در 15 ماه اوت 2003 در عراق فعاليت‌شان آغاز شد روز پنجشنبه طي مراسمي به مسووليت‌شان در عراق پايان دادند.

اين نيرو‌ها در استان الانبار در غرب عراق مستقر بودند.

روزنامه گاردين چاپ انگليس نيز نوشته است طي عملياتي در شمال بغداد يك مخفيگاه متعلق به القاعده كشف شده است.

بر اساس مدارك بدست آمده در اين مخفيگاه اعضاي القاعده شبكه‌يي از كودكان را براي وادار كردن به عمليات انتحاري در سراسر عراق آموزش مي‌دادند.

در اين گزارش آمده است: طرح ويژه‌يي براي آموزش كودكان در اين مخفيگاه وجود داشته است.

به گفته مسوولان نظامي ابوغزوان از رهبران القاعده كه در اين عمليات دستگير شده مسوول مستقيم آموزش كودكان عراقي براي انجام عمليات انتحاري است.

از سوي ديگر خبرگزاري اصوات العراق به نقل از بابكر زيباري رييس ستاد مشترك ارتش عراق گزارش داد: نيروهاي امنيتي عراق به زودي مسووليت امنيتي منطقه‌ي الخضراء در بغداد تحويل مي‌گيرند.

بابكر زيباري افزود: نيروهاي عراقي بر اساس توافقنامه‌ي بغداد - واشنگتن مسووليت حمايت از منطقه الخضراء را بر عهده مي‌گيرند و يگان‌هايي از نيروهاي امنيتي عراق در اين منطقه مستقر خواهند شد و اين امر بعد از عقب نشيني ارتش آمريكا از شهرها صورت خواهد گرفت.

هم‌چنين روزنامه دارالخليج چاپ امارات در گزارشي نوشته است: آمريكا با شرايط بد روحي و حالت‌هاي خودكشي ميان سربازان آمريكايي برگشته از عراق روبرو شده است و مشكلات روحي سربازان آمريكايي دولت آمريكا ر بر آن داشته به بررسي راه‌كاري جهت كاهش مشكلات روحي اين سربازان بپردازد. درمانگاه‌هاي ويژه‌يي براي حل و فصل مشكلات سربازان آمريكايي ايجاد شده در حال حاضر چهار درمانگاه در عراق ايجاد شده است كه در آن روانپزشكان و روانشناسان به همراه مددكاران اجتماعي و پرستاران فعاليت دارند كه سربازان آمريكايي مي‌توانند در اين درمانگاه به استراحت و مداوا بپردازند.

بر اساس تحقيقات مركز رند حدود 300 هزار سرباز آمريكايي از مجموع يك ميليون و 600 هزار سرباز از مشكلات روحي و رواني از سال 2001 تاكنون رنج مي‌برند.

ادموند كلارك يكي از روانپزشكان فعال در يگان‌هاي آمريكايي گفت: شرايط جنون آميزي در دوران جنگ بوجود آمده و تحمل اين شرايط آسان نيست و تشكيل اين درمانگاه‌ها تنها كاري است كه مي‌توان براي بهبود شرايط روحي سربازان صورت داد.

مداواي سربازان در اين درمانگاه‌ها در زمينه قدرت رويارويي با خشونت و كنترل خشم، تعيين اهداف و تنظيم خواب و استراحت سربازان است و سربازان آمريكايي مي‌توانند يك روز كامل را در اين مراكز سپري كنند.

يك از افسران آمريكايي گفته است: وجود روانپزشكان در ميان يگان‌هاي ارتش هيچ ضربه‌يي به آبروي سربازان نمي‌زند و مانع ترفيع رتبه‌ي آنها نيست. فرماندهان ارشد آمريكا درصدد دو چندان ساختن طر‌ح‌هايشان در اين زمينه هستند.

از سوي ديگر پليس عراق اعلام كرد: در پي دو انفجار هم زمان در شمال و شرق شهر فلوجه در استان انبار 13 تن كشته و 50 تن ديگر زخمي شدند.

پليس عراق بيان داشت: اين دو عمليات انتحاري روز پنجشنبه مركز پليس در شهر فلوجه را هدف قرار داد.

پليس عراق افزود: در عمليات انتحاري ماه گذشته در شهر فلوجه به يك بيمارستان سه تن كشته شدند كه يكي از آن‌ها پزشك بود.

بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي المحيط، محمود العيساوي فرمانده پليس عراق در فلوجه اعلام كرد: پليس عراق روز چهارشنبه 150 تن از زندانيان را پس از اثبات بي‌گناهي‌شان آزاد كرد.

وي خاطر نشان كرد: طي تحقيقاتي كه از زندانيان به عمل آمد معلوم شد آنها هيچ ارتباطي با شبه نظاميان مسلح ندارند.

وي افوزد: در ماه اكتبر گذشته به دنبال يك عمليات امنيتي 250 تن به اتهام ارتباط با شبه نظاميان مسلح و حمله به نيروهاي پليس در روستاي‌ عويسات در عامريه فلوجه بازداشت شدند كه 150 تن از آنها آزاد شدند.

از سوي ديگر پايگاه اينترنتي الجزيره به نقل از ارتش آمريكا گزارش كرد: در پي حمله به يك كاروان آمريكايي به وسيله يك ماشين بمب‌گذاري شده در نزديكي يكي از ايستگاه‌هاي بازرسي پليس در جنوب موصل دو تن از سربازان آمريكايي كشته و 9 تن ديگر زخمي شدند.

از سوي ديگر نيروهاي آمريكايي اعلام كردند: آنها 4 تن از مسلحاني كه با سازمان القاعده در ارتباط بودند را هدف قرار دادند و 32 تن ديگر را كه احتمال دارد با سازمان القاعده در ارتباط باشند، دستگير كردند.

ارتش آمريكا در بيانيه‌يي تاكيد كرد: اين بازداشت‌ها طي يك عمليات نظامي در مناطق مختلف عراق انجام شد و بزرگترين عمليات در شهر كركوك واقع در شمال عراق است.

پليس عراق اعلام كرد: در پي دو حمله‌ي انتحاري با دو كاميون بمب‌گذاري شده به دو مركز پليس 17 تن كشته و 47 تن ديگر زخمي شدند.

در حادثه ديگري، در يك حمله‌ انتحاري به شهر بعقوبه‌ در 60 كيلومتري شرق بغداد 4 تن كشته و 6 تن ديگر زخمي شدند.

اين در حالي است كه خبرگزاري آلمان اعلام كرد: عامل انتحاري كمربند انفجاري خود را در وسط يك قهوه خانه كه افراد مسن به آنجا رفت و آمد داشتند، منفجر كرد.

در همين راستا پليس عراق از كشف 80 جسد در 4 گور دسته‌جمعي در استان ديالي ونيز كشف 25 جسد ديگر در نزديكي منطقه بوطعمه در شمال شرق عراق خبر داد.

انتهاي پيام
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن