تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816435046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اوضاع كنوني همه بايد به منافع ملي توجه كنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: در اوضاع كنوني همه بايد به منافع ملي توجه كنند
رئيس مجلس گفت: در اوضاع كنوني و به ويژه در شرايطي كه آرام آرام به انتخابات رياست جمهوري نزديك مي شويم، توجه اجزاب و شخصيت هاي سياسي و قواي مختلف به منافع ملي، بسيار مهم است.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايرنا ، علي لاريجاني در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران ، بر وحدت ملي همه احزاب و شخصيت هاي سياسي و قواي سه گانه در كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: امروز هر چه ما بر وحدت ملي كشور تمركز و اين فكر را عميق تر كنيم، از دشمني استعمارگران با هزينه
كمتري خلاص شده ايم.

وي تاكيد كرد: توجه به منافع ملي كشور ، به ويژه در شرايط فعلي بين اجزاب مختلف و شخصيت هاي سياسي و قواي مختلف در شرايطي كه آرام آرام شرايط انتخابات رياست جمهوري آغاز مي شود، بسيار مهم است و نبايد منافع و مولفه هاي ملي فراموش شود.

لاريجاني ياد آور شد:مجلس شوراي اسلامي با تاسي از سلوك شهيد مدرس ،بر استقلال قوه مقننه در شرايط مختلف ، براي اينكه تصميم گيري هاي درست منطبق با حقوق ملت داشته باشد ايستادگي مي كند.

وي با تاكيد بر اينكه استقلال قوه مقننه نبايدتحت هيچ شرايطي مخدوش شود ، ادامه داد: در 30 سال گذشته ، در زمان جنگ كه سخت ترين شرايط كشور بود، انتخابات مجلس برگزار شد تا كشور بدون مجلس باقي نماند، به فرمايش بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) ، مجلس در راس امور است .

لاريجاني افزود:براساس قانون اساسي ، مشروعيت كشور در مسائل مختلف قانونگذاري صرفا با مجلس است، شهيد مدرس در اين راه ايستادگي كرد ، اگر وي آن زمان جلوي بيگانگان توانست بايستد، پس اين دستاورد را بايد حفظ كرد.

وي يادآور شد:حضرت امام (ره) و آيت الله خامنه اي رهبر فرزانه انقلاب هميشه تذكر داده اند ، مرجع اصلي قانونگذاري مجلس است و همه بايد تابع آن باشند ، اين تاكيد به اين معناست كه استقلال و مردم سالاري در كشور با مجلس تامين مي شود.

لاريجاني با بيان اينكه ما چالش هاي زيادي در كشور داريم، گفت : بحث هاي مختلف كارشناسي در مسائل مختلف اقتصادي و فرهنگي در كشور مطرح است ، اما سبقه كار مجلس به عنوان يك مرجع اصلي نگاه كارشناسي است.

رئيس مجلس هشتم يادآور شد مجلس وارد مسائل خرد و وقت گذران نمي شود، نمي خواهيم بر سر اين موارد چالش در كشور ايجاد شود ، مسائل مهم و اساسي كشور و حركت هاي مهم سياسي ، فرهنگي ، اقتصادي مانند طرح مهم تحول اقتصادي مطرح است كه مجلس روي آنها وقت مي گذارد.

لاريجاني افزود:البته ابعاد و اضلاع اين طرح ، يك وزن ندارند اما اين طرح بسيار مهم است ، بسيار مهم تر از لايحه بودجه است ، اين طرح چنانچه در چارچوب و هماهنگ با سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در مورد اصل 44 قانون اساسي اجرا شود ، اصلاح ساختاري مطلوبي است.

وي با بيان اينكه مجلس اين نگاه هماهنگ در ساز و كار اقتصادي را توصيه و پيگيري مي كند، تاكيد كرد:مجلس با نگاه راهگشا به اين طرح نگاه مي كند، تا منافع كشور حفظ شود و در ضمن سايشي براي شرايط اقتصادي كشور به وجود نيايد.

رئيس مجلس تصريح كرد نگاه مجلس به اين طرح سياسي نيست و صرفا كارشناسي است ، استراتژي مجلس هشتم بر تقسيم بندي گروه هاي اقليت و اكثريت و صف كشي قبيله گرايي نبيست .

لاريجاني افزود: بحث اصلي مجلس هشتم كارشناسي است ، نگاه مجلس اين است كه در نظامي كه امام (ره) بنيانگذار آن و شهداي عزيز بسترهاي آن را ايجاد و رهبر معظم انقلاب اسلامي راهنماي اين كشور هستند، وقت گذراندن در مسائل جزيي و دعواهاي حاشيه اي و سياسي كفران نعمت است.

وي افزود:بايد در خدمت مردم بود و مسائل آنها را پيگيري كرد، البته
تفاوت نظر كارشناسي وجود دارد كه مطلوب است ، بر روي مسائل اقتصادي مثلا تورم هرچه اختلاف نظر وجودداشته باشد كمك كننده است ، چون مربوط به زندگي تك تك مردم است .

رئيس مجلس تصريح كرد:در اين موضوعات اختلافات نظر را درست مي دانيم اما در شرايط فعلي بر سر مسائل سياسي اختلاف نظر را درست نمي دانيم.

لاريجاني با تاكيد براينكه مجلس شوراي اسلامي ، دولت و قوه قضاييه را محترم مي شمرد و حمايت مي كند ، اظهار داشت :دولت پرتلاش با خدمات خود و سفرهاي استاني به سمت حل مسائل و مشكلات كشور حركت مي كند، اين اقدامات مورد حمايت مجلس است و ما قدردان آنها هستيم ، در راس قوه قضاييه نيز يك مجتهد مبارز حضور دارد.

وي در عين حال يادآور شد كه البته من نمي گويم تفاوت نظر بين مجلس و ساير قوا وجود ندارد ، ذات استقلال قوا چنين تفاوت هايي را اقتضا مي كند، اما بحث ها روي مسائل مصالح كشور است ، در اصل اين مسئله است كه گاهي تفاوت نظر وجود دارد.

رئيس قوه مقننه يادآور شد:دولت وقتي از مجلس راي اعتماد مي گيرد، مجلس بركار آن نظارت مي كند ، اين تعارض نيست اين اصلاح مسير است .

لاريجاني افزود:مجلس هشتم تلاش مي كند در مسير چشم اندازي كه مقام معظم رهبري فراهم و تدارك ديدند و سياست هاي كلي ، قوانين دست و پاگير را بردارد و قوانيني كه زمينه ساز تحقق سند چشم انداز است فراهم كند.

وي خاطرنشان كرد:در شرايط فعلي ، چنين ساز وكاري به ويژه در شرايطي كه يك حساسيتي وجود دارد ، كنار گذاشتن مسائل خرد و توجه همه قوا به مسائل اصلي ، موجب بارور شدن قدرت ملي كشور و بالا رفتن طراز كشور در سطح منطقه مي شود.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن