تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816500602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مهمترين محورهاي خبري و تحليلي روز جمعه ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مهمترين محورهاي خبري و تحليلي روز جمعه ژاپن
فرهنگي. ژاپن. مطبوعات. يوميوري
توكيو- مهمترين محور خبري روزنامه‌هاي ژاپن در روز جمعه ، طرح ادغام دو شركت بزرگ نفتي نيپون اويل ژاپن و شركت نيپون ماينيگ هولدينگ ششمين شركت بزرگ نفتي، اين كشور است.

به گزارش ايرنا از توكيو ، روزنامه يوميوري در اين زمينه نوشت : انتظار مي رود با ادغام اين دو شركت بزرگ نفتي ژاپني ميزان فروش فرآورده‌هاي نفتي آنها تا پايان سال ماري جاري در ‪ ۳۱‬مارس ‪ ۱۲) ۲۰۰۹‬فروردين ‪ (۱۳۸۸‬به ‪ ۱۳‬تريليون و ‪ ۱۵۰‬ميليارد ين برسد.

اين دو شركت انتظار دارند تا با ادغام در يكديگر ، در حالي كه ميزان فروش بنزين و ديگر فرآورده‌هاي نفتي در سراسر ژاپن با كاهش چشمگيري روبرو شده است ، ثبات در بازار فرآورده‌هاي نفتي اين كشور برقرار شود .

اقدام شركتهاي بزرگ خودروسازي و شركتهاي ديگر ژاپني در كاهش كاركنان خود ، به دنبال كاهش فروش محصولات توليدي توسط اين شركتها از ديگر موضوعاتي است كه روزنامه يوميوري به آن پرداخته و نوشته است: شركت بزرگ خودروسازي تويوتا ، شركت فولاد كوبه از جمله اين شركتها هستند كه اقدام به كاهش نيروهاي خود كرده اند.

اين روزنامه همچنين در خبر ديگري ، كاهش فروش خودروهاي توليدي توسط شركتهاي بزرگ ژاپني در داخل اين كشور را نيز به عنوان مشكل ديگري فراروي اين شركتها عنوان كرده است.

روزنامه ژاپني آساهي يكي ديگر از روزنامه‌هاي مطرح اين كشور از جمله محورهاي مهم خبري خود را به طرح ممنوعيت استفاده دانش آموزان مقطع ابتداي و راهنمايي از تلفن همراه در مدارس را منعكس كرده و مي‌نويسد: هيات آموزشي استان اوساكاي ژاپن طرح ممنوعيت به همراه آوردن تلفن همراه توسط دانش آموزان ابتدايي و راهنمايي به مدارس را در اين استان مورد بررسي قرار مي‌دهد.

اين روزنامه ژاپني مي‌نويسد: اين اجراي اين طرح با هدف بكارگيري اقداماتي در راستاي جلوگيري از اعمال خشونت از طريق پيامهاي الكترونيكي و شبكه‌هاي اينترنتي صورت مي‌گيرد.

آساهي همچنين در خبري با اشاره به ديدار اخير مذاكره‌كنندگان ارشد هسته اي ژاپن، آمريكا و كره جنوبي در مذاكرات شش جانبه كه هفته جاري در توكيو ، برگزار شده است ، به نقل از آنها نوشت: كره شمالي بايد به طور كتبي نسبت به اجراي روشهاي بازرسي از مراكز هسته‌اي اين كشور از سوي كشورهاي عضو مذاكرات شش جانبه ، متعهد شود.

روزنامه ماينيچي نيز از جمله محورهاي مطالب تحليلي خود را به امضاي پيمان منع استفاده از بمبهاي خوشه‌اي توسط ژاپن و بيش از ‪ ۹۰‬كشور ديگر جهان اختصاص داده و مي‌نويسد: اين اقدام گام بزرگي در مسيري درست براي امحاي اين نوع تسليحات در جهان است.

اين روزنامه در همين زمينه نوشت: ما به اقدام كشورهاي جهان در امضاي چنين پيمان مشروعي كه استفاده از بمبهاي خوشه‌اي ، توليد و به دست آوردن آن را ممنوع مي‌كند را ارج مي‌نهيم.

فراخواني ‪ ۴۳۰‬هزار خودرو از سوي شركت خودروسازي نيسان براي تعمير نقص فني موجود در اين خودروها و امضاي پيمان منع استفاده ، توليد و به دست آوردن بمبهاي خوشه‌اي از سوي ژاپن از ديگر محورهاي خبري اين روزنامه ژاپني است.

روزنامه ژاپن تايمز نيز علاوه بر اخبار مربوط به ادغام دو شركت بزرگ نفتي ، خبر مربوط به انجام نخستين پرواز هواپيمايي تايلند و فرود هواپيماي اين كشور در فرودگاه بين‌المللي ناريتاي ژاپن را منعكس كرده است.

اين روزنامه همچنين خبري در خصوص كاهش حضور گردشگران خارجي به ژاپن به دنبال افزايش برابري ين ژاپن در مقابل دلار آمريكا را منعكس كرده و نوشت :
هنگامي كه سازمان گردشگري ژاپن براي نخستين بار در اول اكتبر سال جاري ميلادي گشايش يافت ، اين سازمان درتلاش بود تا زمينه افزايش ميزان گردشگران خارجي در اين كشور را فراهم كند اما با افزايش برابري ين ژاپن در مقابل دلار آمريكا و ديگر ارزهاي خارجي ، در ابتداي كار با مشكل روبرو شد.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن