تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816472999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان نخبگان بسيج: هر پايگاه بسيج، مي‌تواند يك پايگاه توليد علم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس سازمان نخبگان بسيج: هر پايگاه بسيج، مي‌تواند يك پايگاه توليد علم باشد
سياسي. بسيج. سازمان نخبگان
رييس سازمان نخبگان بسيج هدف اصلي تشكيل اين سازمان را تحقق ايده هر پايگاه بسيج مي‌تواند يك پايگاه توليد علم باشد خواند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، محمود تولايي در گفت وگوي خود با پايگاه اطلاع رساني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شكيبايي، پايداري و همت در راه توليد علم ،توسعه و تقويت تشكل‌هاي علمي ، پژوهشي و فناوري مردمي را به دنبال دارد و اين مهم در سايه تفكر بسيجي به ثمر مي رسد.

رييس سازمان بسيج با بيان اين كه اين سازمان از شهريور امسال تشكيل شده، به الزامات ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامي اشاره كرد و در مورد اين كه بسيج چگونه خودش را براي ورود به اين عرصه آماده كند، گفت: همان طور كه در بيانات مقام معظم رهبري آمده بسيج صرفا يك نيروي نظامي نيست و در حال حاضر شركت در جهاد علمي از تكاليف اوست.

وي افزود: از طرفي طي انقلاب و سه دهه گذشته، ما شاهد اتفاق مهمي در كشور و جهان بوده‌ايم كه به بركت هدايت‌هاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري شكل گرفته و پيش رفته است؟ يعني مردم سالاري ديني! هرجا كه تكيه بر مردم بوده، موفقيت حاصل شده است. نمونه اش هشت سال دفاع مقدس و پيروزي در آن است كه با حضور آحاد ملت رقم خورد و همچنين جهاد سازندگي.

تولايي ادامه داد: اگر بنا داريم در مسير توسعه سالم كشور حركت كنيم و نقشه علمي قابل قبولي تدوين نماييم، ضروري است كه همه افراد جامعه را مورد توجه قرار دهيم. اكتفا به نخبگان دانشگاه‌ها كفايت نمي كند.

رييس سازمان بسيج نخبگان بسيج را -شجره طيبه> گسترده‌اي خواند كه شاخه هايش در همه مدارس، مساجد، كانون ها، دانشگاه ها، كارخانجات، وزارتخانه‌ها و در دل همه مردم به ثمر نشسته است و گفت: استعدادهاي درخشاني در پيكره آن حضور دارند كه سازماندهي آنها براي توليد علم، ثمرات قابل توجهي دربر دارد.

تولايي درباره راهكارهاي اجرايي تحقق اين ايده كه هر پايگاه بسيج مي تواند يك پايگاه توليد علم باشد گفت: ما براي رسيدن به اين هدف دو امر مهم را دنبال مي‌كنيم. نخست؟ تبيين نقش بسيج در سيستم نوآوري ملي و دوم تبيين نقش مردم در توسعه مراكز استاني.

رييس سازمان نخبگان بسيج با تاكيد بر اين نكته كه تهران، همه ايران نيست، گفت: متاسفانه امكانات در تهران بيشتر و گسترده تر است و در ساير استان‌ها محدوديت‌هاي زيادي ديده مي‌شود. گستردگي بسيج مي تواند پلي باشد براي ساير دستگاه‌هاي نظام تا فرصت‌ها و امكانات در همه استان‌هاي كشور براي مردم فراهم شود.

تولايي همه احاد ملت ايران كه داوطلبانه و دلسوزانه آماده حضور در عرصه هاي مختلف نيازهاي كشور باشند را بسيجي خواند و گفت: با اين تعريف، مخاطب ما، بسيج ده‌ها ميليوني خواهد بود و بنابراين قشر هدف را همه مردم و جامعه ملي قرار داده ايم.

رييس سازمان نخبگان بسيج با بيان فرمايشات مقام معظم رهبري و تاكيد معظم له بر كسب اقتدار ملي، علمي، اقتصادي و قدرت اخلاقي، اجتماعي گفت:
فرمايشات مقام معظم رهبري در چند سال اخير ما را با يك معماري عميق علمي و فرهنگي رو به رو مي‌كند و ايشان بر جبران عقب ماندگي ها، رشد استعدادها و توليد ثروت از علم به جاي نفت تاكيد دارند و در واقع ما وظيفه داريم كشور را به سمت توليد ثروت از علم پيش ببريم.

وي افزود: پذيرفته و معقول نيست در كشوري كه اين همه برگزيده المپياد و مخترع و دانشمند مطرح در جهان دارد، اقتصاد به نفت وابسته باشد. محصول اين تلاش‌ها و برتري‌ها بايد خودش را نشان بدهد. اين ناتواني است كه نتوانيم از محل ابداع، نوآوري و تفكر؟ ثروت توليد كنيم.

تولايي سهم مردم را خودباوري و تلاش براي تقويت آن خواند و گفت: در تهديد نرم مثل تهديد فرهنگي، نوك پيكان دشمن به سوي باورها و ارزش هاي مردم است.

وي به شناسايي استعدادها اشاره كرد و افزود: استعدادهاي هر جامعه، ثروت‌هاي اجتماعي آن هستند. ما بايد چراغ به دست در جستجوي استعدادها باشيم، آنها را شناسايي و حمايت كنيم وپرورش دهيم تا شكوفا شوند و بروز يابند و البته سپس با توجه خود مانع از دست رفتن آنها شويم.

رييس سازمان نخبگان تحول در جامعه را منوط به تحول در نگاه مسوولين دانست و افزود: اين امر در تدوين نقشه جامعه علمي كاربردي كشور انجام مي شود و نقش مردم مهم و اساسي است و بايد به مردم بها داد و كارها را به ايشان واگذار نمود و در حقيقت با بهره برداري از عده و عده و پشتيباني، جهاد علمي تحقق خواهد يافت.

تولايي افزود: امروز با وجود گستره بسيج در جامعه مهندسين، جامعه پزشكي، اساتيد دانشگاه، فرهنگيان، كارخانجات، اصناف، وكلا، ورزشكاران، دانش آموزان و... اين حلقه اتصال وجود دارد كه ظرفيت و توان‌هاي لازم را به عموم مردم متصل كند تا هر فردي كه داراي خلاقيت و نوآوري است در عرصه تخصص خود، بهره مند شود.

رييس سازمان نخبگان بسيج پشتوانه اقتصادي دولت را ضروري خواند و گفت:
بسيج براي ايفاي اين نقش سرنوشت ساز به پشتوانه اقتصادي دولت نياز دارد و اگر هماهنگي‌هاي لازم و مديريت صحيح در كنار قابليت‌هاي ذكر شده قرار بگيرد، شرايط جهاد علمي در سطح ملي تحقق مي‌يابد.

تولايي، استعداد گزيني و خودباوري را از جمله ماموريت‌هاي سازمان نخبگان بسيج ذكر كرد و افزود: در اين عرصه قصد داريم با ايجاد چتر حمايتي بر تشكل‌هاي نخبه پرور و يا كانون‌هاي متشكل از برگزيدگان جشنواره ها و المپيادها، فرصت‌هاي لازم را براي هم انديشي و روشن نمودن مسير آينده فراهم كنيم و در اين راه، شناسايي، جذب، هدايت و مشورت نخبگان مورد نظر است كه با فراخوان عمومي انجام مي‌شود و به زودي اعلام خواهد شد.

رييس سازمان نخبگان تقويت بنيه علمي و مهارت‌هاي بسيجيان را زمينه ساز طرح‌هاي خلاق خواند و گفت: ما قصد داريم با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني دانشگاه امام حسين(ع) و جايگاه شعب استاني اين دانشگاه و مراكز رشد فناوري آن، جبهه جهاد ملي را در كل كشور گسترش دهيم.

وي افزود: طبيعي است كه در گام اول، مراكز رشد تخصصي مورد نظر هستند كه البته زير چتر حمايتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و نيز وزارت بهداشت قرار دارند و ما در جاهايي كه خلا وجود دارد وارد عمل خواهيم شد.

تولايي به جايگاه علوم انساني در جهاد علمي اشاره كرد و افزود: منظور ما از فناوري وخلاقيت، محدود به حوزه‌هاي سخت افزاري نيست، بلكه فناوري نرم را نيز شامل مي‌شود كه عمدتا در حوزه فرهنگ، حقوق و علوم انساني تبلور مي‌يابد.

رييس سازمان نخبگان بسيج با بيان اين كه در حال حاضر دشمن براي رسيدن به اهداف خود اين حوزه را برگزيده و در حال فتنه انگيزي است، گفت: نظام ما و تفكر اسلامي آن حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد.

انديشه ناب محمدي(ص) مي‌تواند سرچشمه بسياري از حركت‌ها در سطح جهاني باشد و ما نياز به تبيين اين انديشه و اجراي درست آن داريم تا ثمرات آن را در عرصه‌هاي حقوق، ادبيات، فرهنگ و رسانه و يا حتي در بانكداري خود مشاهده كنيم. منظور ما از تحقيق فناوري فقط پژوهش در حوزه‌هاي مهندسي و پزشكي نيست ، بلكه همه دانش هاست.
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن