تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت ا... مهمان نواز: گنجينه وحدت عبارتي قابل توجيه است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: آيت ا... مهمان نواز: گنجينه وحدت عبارتي قابل توجيه است
مرتضوي- اعضاي يازدهمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان در حالي در مورد خراسان شمالي منزلگاه هفتم و گنجينه فرهنگ ها به گفت و گو پرداختند كه در خصوص ازدواج جوانان و طرح مقابله با عرفان هاي انحرافي نيز دراين جلسه تبادل نظر شد.

امام جمعه بجنورد در اين جلسه با بيان اين كه مسئله فرهنگ عمومي داراي ابعاد گسترده و گوناگوني است گفت: امر به معروف و نهي از منكر يكي از ابعاد مهم مسئله فرهنگ عمومي است.

آيت ا... »مهمان نواز« با اشاره به اين كه فرهنگ ارتباط با اميرالمومنين(ع) و پيروي از زندگي حضرت فاطمه(س) و خاندان پيامبر(ص) از جمله فرهنگ هاي موجود بين شيعيان است تصريح كرد: با مطرح كردن اين فرهنگ ها و دقت بيشتر درباره ابعاد آن مي توان به ارزش مسئله تبعيت از ائمه معصومين(ع) و تاثير آن در زندگي، افكار و انديشه ها پي برد.

وي افزود: مسئله امامت به دليل اهميت آن بايد به عنوان يك فرهنگ مطرح و همه ابعاد و جوانب آن براي ملت هاي اسلامي به ويژه شيعيان بيان شود.

وي در خصوص نام گذاري استان به نام منزلگاه هفتم و گنجينه فرهنگ ها گفت: تا وقتي كه فرهنگ هاي استان را به عنوان فرهنگ هايي كه گنجينه ما را تشكيل مي دهند تعريف نكنيم اين مسئله رفع نمي شود.

وي افزود: بايد فرهنگ هاي موجود در استان مشخص شوند كه آيا اين فرهنگ ها مايه افتخار است و مي توان آن را گنجينه بدانيم. وي عبارت گنجينه وحدت را عبارتي قابل توجيه دانست.

آيت ا... »مهمان نواز« در خصوص تسهيل در امر ازدواج گفت: تنها راه حل براي ازدواج آسان و به موقع تقويت اعتقادات ديني و اسلامي در بين جوانان است.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي هم با اشاره به اين كه مسائلي كه در حوزه نظري بيان مي شود قابل بسط است و مي توان آن را اثبات و نفي كرد گفت: بايد مصاديق عيني- معنوي و ارزشي را در كار ملاك عمل قرار داد.

»كاظمي« افزود: از نگاه گنجينه فرهنگ ها، گنجينه مجموعه اي است كه ما در آن مطالب ارزشمندي را نگه داري مي كنيم و در استان خراسان شمالي اقوام مختلفي حضور دارند كه در تاريخ اسلام و ايران تاثيرگذار بوده اند.

وي فراهم كردن اسباب وحدت ملي از سوي اقوام و فرهنگ هاي قومي استان به جاي ابزار پراكندگي ملي را از ديگر دلايل نام گذاري اين استان به عنوان گنجينه فرهنگ ها ذكر كرد و اظهار داشت: تاريخ خراسان شمالي گواه اين است كه در دوره اي كه ايران در زمان صفويه از سوي عثماني ها و ازبك ها تحت فشار بود حضور اقوام فارس، كرد، ترك و تات به عنوان يك حوزه وحدت ملي اسباب مقابله با اين تفكر را كه وحدت ملي و حوزه تفكر اهل بيت(ع) را مورد حمله قرارداده بودند شد.

وي گفت: اقوامي كه در استان هستند اگرچه از نواحي ديگر به اين منطقه آمده اند اما به عنوان يك فرهنگ در حوزه فرهنگ معنوي و به عنوان يك ملت در حوزه فرهنگ ملي ما توانستند به ايفاي نقش بپردازند.

»كاظمي« با بيان اين كه نكته ديگري كه بايد در حوزه گنجينه فرهنگ ها به عنوان ارزش مطرح باشد تفاهم اين فرهنگ هاست تصريح كرد: يگانگي در حوزه محوريت اسلام به عنوان يك ارزش است چون اقوام ما تابع قوميت خود نشدند بلكه تابع فرهنگ اسلامي و ارزشي خود شدند.

وي با بيان اين كه موضوع نام گذاري استان مي تواند از طريق حوزه پژوهش مورد بررسي قرار بگيرد و در اين تعابير و عبارات به يك مفهوم مشترك برسيم گفت: اعلام عمومي و دسترسي به بهترين پيشنهاد، نظر، تعابير و تفاسير پيرامون منزلگاه هفتم گنجيه فرهنگ ها در حوزه خرد اجتماعي از ديگر راه كارهاي موجود است.

وي تصريح كرد: كميته اي متشكل از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صدا و سيما، دانشگاه و آموزش و پرورش بايد زمينه هاي فراخوان را مشخص و ارائه كنند.

معاون سياسي امنيتي استاندار توجه به حوزه معرفتي و شناختي جامعه را اساسي ترين موضوع براي هدايت جامعه سالم بيان كرد و افزود: تحقق جامعه سالم جز از طريق معارف ديني، قرآني و سيره عملي و ائمه اطهار(ع) ميسر نمي شود.

وي تصريح كرد: استفاده از حوزه هاي علميه در مدارس و دانشگاه تاثير به سزايي در گسترش معارف ديني و ترويج ازدواج آسان دارد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي نيز در اين جلسه با بيان اين كه هر استاني بر اساس مزيت هاي موجود نامي را براي استان خود گذاشته است عنوان كرد: شيوه نام گذاري در خراسان شمالي نيز بايد براساس تنوع فرهنگي، قوميت ها و وضعيت جغرافيايي انجام بگيرد.

»محمدرضا سوقندي« در خصوص طرح ظهور و بروز عرفان هاي انحرافي كه در كشور مطرح است بيان داشت: دستگاه هاي فرهنگي بايد براي پاسخ به شبهات فعال شوند و علاوه بر آن بايد دوره هاي آموزشي براي شناخت عرفان هاي انحرافي براي مديران تشكيل شود.

وي افزود: اداره كل اطلاعات، نيروي انتظامي، صدا و سيما و دادگستري مي توانند اطلاعات بيشتري را در زمينه ظهور و بروز اين انحراف ها دراختيار دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي قرار دهند.مدير سازمان ملي جوانان نيز در زمينه ازدواج جوانان گفت: بايد از ظرفيت هاي شوراي فرهنگ عمومي براي ترويج فرهنگ ازدواج آسان، به هنگام و پايدار استفاده شود.

»قربانعلي مستمك« برگزاري كارگاه هاي آموزشي، توجيهي براي فعالان فرهنگي اجتماعي و افزايش توليدات فرهنگي و معنوي در موضوع ازدواج را از جمله راه كارهاي موجود براي ترويج ازدواج و ازدواج موفق ذكر كرد.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن