تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشگاه و دانشجو در بوته نقد(2)؛يك استاد دانشگاه :نياز سنجي در تصويب رشته هاي دانشگاه الزامي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: دانشگاه و دانشجو در بوته نقد(2)؛يك استاد دانشگاه :نياز سنجي در تصويب رشته هاي دانشگاه الزامي است
تهران – حيات

يك استاد دانشگاه گفت : يكي از بزرگترين معضلات سيستم آموزش عالي كشور، نبود نيازسنجي در تصويب رشته هاي درسي است.
غزل سالمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي حيات با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه در كشور ما نيازسنجي رشته هاي تحصيلي در نظر گرفته نمي شود و رشته هاي تحصيلي تدريس مي شود كه دانشجو پس از فارغ التحصيل شدن هيچ بازاركاري ندارد و اين موضوع باعث سرخوردگي دانشجويان مي شود.
سالمي با اشاره به اين كه بسياري از دانشجويان در مشاغل غير مرتبط با رشته فارغ التحصيلي خود مشغول به كار مي شوند گفت: اين بزرگترين معضل و مشكل دانشجويان است كه بايد با تدابيري خاص رفع شود .
وي افزود: رشته هاي كاربردي در دانشگاه به صورت تئوري آموزش داده مي شوند و اين مهمترين دليلي است كه دانشجو با بازار كار ارتباط ندارد چرا كه كار را به صورت عملي ياد نگرفته بلكه فقط چند كتاب درسي را حفظ كرده است .
اين استاد دانشگاه گفت : نظام آموزشي ما در بحث پژوهشي و تحقيقي از كشورهاي ديگر عقب است و اكثر كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در دانشگاه ها تكراري و بدون كاربرد است
سالمي درباره ارتباط دانشگاه و بازاركار گفت: دانشگاه بايد فضا را براي دانشجو ايجاد كند تا وي بتواند در دوران تحصيل به كارخانجات براي يادگيري كار عملي مراجعه كند، دانشجو بايد در فضاي كار قرار بگيرد تا يادگيري هاي تئوري خود را با يادگيري هاي عملي آميخته كند.
وي افزود: درحال حاضر فضاي دانشجويي كشور فضاي بسيار غمگين و بي انگيزه اي است كه دانشجو به هيچ عنوان آينده كاري خود را روشن نمي بيند به همين دليل انگيزه اي براي تحصيل ندارد.
پايان پيام
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن