تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814283628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شب.ادراري، ناخن جويدن و پرخاشگري از علايم عدم وفق كلاس اولي.ها با محيط مدرسه است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: يك روانپزشك:
شب.ادراري، ناخن جويدن و پرخاشگري از علايم عدم وفق كلاس اولي.ها با محيط مدرسه است



والدين با ارتباط مداوم با مربيان مدرسه بهتر مي.توانند نيازهاي كودكان را در مدرسه شناسايي كنند.

دكتر جلال شاكري رييس دانشكده پزشكي كرمانشاه و روانپزشك در گفت.وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران اظهارداشت: والدين مي.توانند نقش اساسي در ايجاد آرامش براي بچه.ها در مدرسه داشته باشند، اگر والدين و اولياي مدرسه با هم ارتباط مستمر داشته باشند، مي.توانند نقص.هاي همديگر را منتقل كنند و بهتر بتوانند نيازهاي بچه.ها را مرتفع كنند.

وي در ادامه به دانش.آموزان كلاس اولي و نيازهاي آنها اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه اين دانش.آموزان در خانواده با امنيت و آرامش و عاطفه خاصي كه بين آنها و والدين.شان وجود داشته، بوده.اند و با ورود به مدرسه و فضاي جديد كه در آن نظم و مقررات ويژه.اي حاكم است، قطعا نيازمند حمايت بيشتري از طرف معلمان و والدين هستند. معلمان بايد يك محيط شاد را براي بچه.ها فراهم كنند كه احساس كمبود عاطفي در مدرسه نداشته باشند.

وي در ادامه افزود: با توجه به تفاوت.هاي فردي، فرهنگي و خانوادگي كه بين دانش.آموزان وجود دارد، معلمان بايد با بردباري و صبر خاصي با بچه.ها برخورد كند و به نيازهاي دوره.اي سني توجه ويژه.اي داشته كه آنها بتوانند خود را با محيط جديد تطبيق دهند.

شاكري در ادامه گفت: اگر بچه.هاي كلاس اولي نتوانند خود را با محيط جديد وفق دهند ممكن است دچار يكسري علائم نوروتيك مثل اضطراب، شب ادراري، ناخن جويدن و پرخاشگري شوند.

وي افزود: روزهاي اول مدرسه شايد ترس از مدرسه و دوري از والدين و اضطراب و جدايي در دانش.اموزان وجود داشته باشد كه نيازمند توجه دقيق والدين به بچه.هاي كلاس اولي است و بايد با حضور والدين در كلاس، معلم به آموزش بپردازند تا دانش.آموزان بتوانند آرام.آرام خود را با فضاي جديد سازگار كنند.

وي در ادامه اظهار داشت: اغلب دانش.آموزاني كه مراحل آموزش نيمه رسمي مهد يا پيش.دبستاني را نگذارنده باشند دچار اضطراب در روزهاي اول مدرسه مي.شوند و با پيدا كردن دوست در محيط مدرسه اين مشكل رفع مي.شود.

دكتر شاكري در پايان به لزوم ايجاد امنيت در محيط خانه براي رغبت بيشتر دانش.آموزان به مدرسه اشاره كرد و گفت: والدين بايد به موقع از بچه.ها حمايت كنند و نيازهاي آموزشي، مادي و عاطفي آنها را برآورده نمايند و بين فرزندان خود تفاوت قايل نشوند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن