تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817273218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شلیل


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اعتقاد بر این است که شلیل یکی از قدیمی ترین میوه ها بوده و ظاهراً 2000 سال قبل در چین رشد می کرده است. تا اواخر دهه 40 شلیلها سبز کم رنگ ، دارای اندازه ای کوچک و گوشتی سفید داشته اند. گوشت آن آبدار بود اما میوه ای بسیار ترد با هسته ای کم عمر محسوب می شد. شلیل امروزه با کمک پرورش دهندگان و مدارس کشاورزی از اجدادشان فاصله بسیار زیادی گرفته اند. اکنون شلیها بسیار تطبیق پذیرند و در آشپزی کاربرد زیادی دارند.آنها چه بصورت پخته و چه خام جایگزین خوبی برایهلو هستند چون قبل از آماده سازی نیازی به کندن پوست آنها نمی باشد.

در حال حاضر بیش از 150 گونه شلیل وجود دارد که فقط از نظراندازه ، شکل ، طعم ، بافت و رنگ متفاوت هستند. انتظار می رود با معرفی دو یا گونه جدید شلیل در هر سال محبوبیت این میوه مداوم باشد.گونه های موجود شلیل پیوسته از نظر طعم بهتر و ظاهری زیبا تر و عمر طولانی تر هسته در حال ارتقا می باشند.بسیاری از گونه های جدید که شما امروزه از آنها لذت می برید شاید در 5 یا 10 سال آینده دیده نشوند.





شلیلها مانند هلو و آلو دارای دو رده می باشند:

هسته جدا و هسته دار. گونه هایی که در رده هسته جدا قرار دارند به راحتی از هسته جدا می شوند در حالیکه در گونه های هسته دار میوه پس از خورده شدن یا زمان آمادگی به هسته چسبیده اند. گونه جدیدتری به نام نیمه هسته جدا وجود دارند که جدیدترند و ترکیبی از دو گونه قبلی می باشند.


گزینش و نگهداری


هنگام انتخاب شلیل به دنبال انواع کاملاً گرد که روی پوست قرمز آن رنگ زرد یا نارنجی – زرد است بگردید. شلیل پخته باید هنگام فشردن آهسته نرم باشد و و بوی خوبی داشته باشد. ممکن است پس از چیدن مثل زمان رسیدن نرم و آبدار باشند با این حال طعم آنها شیرین تر نخواهد شد. بنابراین ازچیدن شلیلها ی خیلی سفت ، سبز و له شده اند یا پوستهای چروک خورده اجتناب کنید.

اگر شلیلها را با پوستهای پوشش دار روشن اما سفت و تاحدی محکم خریداری کرده اید آنها را در دمای اطاق نگهداری کنید( 51 تا 77 درجه فارنهایت).گذاشتن شلیلها درپاکتهای کاغذی بخصوص اگر با سیب ، موز، گلابی و سایر میوه های تولید کننده گاز اتیلن همراه باشد فرآیند رسیده شدن را تسریع می کند.شلیلها را نباید در دمای بالاتر از 78 درجه فارنهایت نگهداری کرد چون دمای بالا سرعت فرآیند رسیدن را کاهش داده و روی طعم ، عطر و بافت آنها اثر منفی خواهد داشت.

بهتر است تا هنگام پخته شدن کامل آنها را در دمای اطاق نگهداری کرد. پس از رسیده شدن کامل بیش از چند روز دز یخچال نگهداری نکنید. قراردادن طولانی مدت شلیل در یخچال موجب از بین رفتن طعم و آب آن می شود.


آماده سازی


آماده سازی شلیل بسیار آسان است چون احتیاجی به کندن پوست آنها نیست.در زمان خوردن آنها چه پخته و چه خام پوست آنها در طعم یا بافت آنها تاثیری ندارد.
هسته انواع شلیل هسته جدابا برش طولی شکاف میوه به آسانی جدا می شود. سپس دو نیمه میوه را در خلاف جهت یکدیگر بپیچانید. بعد از جدا نمودن نیمه ها به آسانی می توانید هسته را از یکی از نیمه ها جدا کنید.

جدا کردن هسته شلیلهای هسته دار(همانگونه که از اسم آن پیداست) کمی مشکل است.بهترین راه ، بریدن قسمتهای آن ( حلقه ای،چهار قسمتی و...) از میوه تا هسته آن و دور انداختن مقدار باقی مانده است.مثل سیب ، گلابی و هلو از کمی آب لیمو یا آب دیگر مرکبات روی بخشهای بریده شده استفاده کنید تا اثرقهوه ای شدن آن به تاخیر بیفتد.

کاربردهای مصرفی مطلوب شلیل به صورت تازه ، شکر زده و با خامه است. آنها همچنین در بستنی ، پای ها ، کیک و سایر کیکهای کوچک بکار می روند. بعلاوه از هلو وشلیل در تهیه مربا ، ژله ، کمپوت و دسرهای میوه مخلوط استفاده می شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن