تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814019308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كليات طرح جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: كليات طرح جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور تصويب شد
خبرگزاري آريا- نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني امروز چهارشنبه كليات طرح جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور را به تصويب رساندند.

به گزارش خبرگزاري آريا، كليات اين طرح مشتمل بر 7 فصل و 66 ماده با 133 راي موافق 25 راي مخالف و 4 راي ممتنع از مجموع 194 نماينده حاضر در جلسه به تصويب رسيد.

"جمشيد انصاري" در مخالفت با كليات طرح مذكور گفت: اين طرح از اين جهت كه بازنگري مجموعه قوانيني است كه در حوزه مسايل مربوط به جنگل ها و مراتع و آبخيزداري كشور وجود دارد امري ضروري است.

وي ادامه داد: جاي ترديد نيست ولي به نظر مي رسد اين طرح نيز مانند بسياري از طرح هاي جامعي كه توسط نمايندگان ارائه مي شود منشا اوليه اش اختلاف نظرهايي است كه در دولت براي تصويب اين نوع قوانين جامع بين دستگاه هاي ذي ربط ايجاد مي شود.

وي افزود: معمولا دستگاه متولي امر نقطه نظراتي دارد كه دستگاه هاي ديگر اين نظرات را قبول ندارند و تصويب اين لوايح با مشكل مواجه مي شود. اما راهكاري كه دستگاه ها پيدا مي كنند اين است كه تعدادي از نمايندگان را توجيه مي كنند و از آنها درخواست مي كنند در قالب طرح آن لايحه را ارائه دهند و معمولا اين نوع طرح ها فاقد يك عقبه كارشناسي و پيشينه مطالعاتي قابل قبول هستند و مشكلاتي در اجرا ايجاد مي كنند كه توجه به آن مشكلات ضروري است.

انصاري خاطرنشان كرد: در طرح جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور نقاط ظريف حقوقي وجود دارد كه به آن توجه نشده و حقوق بهره برداران موجود و شكايت هاي احتمالي كه بعضا ممكن است در محاكم قابل طرح باشد و اختيار رسيدگي اش را به دستگاه هاي اجرايي داده موجب مغايرت هايي با قانون اساسي و حتي موازين (شرعي) شده به طوري كه مشخصا با اصول 75 و 85 قانون اساسي در مغايرت است.

وي تصريح كرد: به نظر مي رسد مجموعه اين طرح به جاي اينكه مشكلات بخش منابع طبيعي و آبخيزداري را حل كند و يك انسجامي را در اين حوزه ايجاد كند مشكلات جديدي توليد مي كند كه گرفتاري هاي خاصي را براي بهره برداران ايجاد كند.

انصاري همچنين گفت: در طرح حدود 18 آيين نامه و ضابطه و دستورالعمل پيش بيني شده كه در بخش هايي از آن اختياراتي را به دولت واگذار مي كند كه از جنس قانونگذاري است كه اين نشان از نادقيق بودن و ناقص بودن طرح است.

عباس رجايي رئيس كميسيون كشاورزي نيز در دفاع از كليات طرح گفت: مباحث مطرح شده در اين طرح بسيار مفصل و جامع است و اين طرح به مجلس هفتم برمي گردد و حدود دو سال و نيم بر روي اين طرح كار كارشناسي دقيق و عميق شده است.

وي افزود: مباحث طرح پشتوانه كارشناسي دارد و اينكه اعلام مي شود فاقد پشتوانه كارشناسي است، حرف درستي نيست.

رجايي خاطرنشان كرد: نمايندگان در مجلس هفتم به اين نتيجه رسيدند كه مباحث مربوط به جنگل ها، مراتع و امور زمين مشكلاتي اساسي در پهنه سرزمين بزرگ ايران دارد و شكايت هاي زيادي به مجلس و كميسيون كشاورزي رسيد و زمينه اي براي ارائه اين طرح جامع شد.

وي ادامه داد: حرف درستي نيست كه بگوييم دستگاه اجرايي مسايل خود را از طريق نمايندگان مطرح كردند.

رئيس كميسيون كشاورزي خاطرنشان كرد: قوانين مربوط به جنگل ها، مراتع و زمين قوانيني هستند كه حداقل 40 سال از عمرشان مي گذرد. امروز جامعه اسلامي ما براي توسعه خود نياز به مسايل و مواردي دارد كه شرايط امروز در نظر گرفته شود.

وي گفت: قانوني كه 40 سال پيش براي كشور نوشته شده قطعا نمي تواند مسايل امروز جامعه ما را جوابگو باشد لذا نيازمند است حتما در آن بازنگري صورت گيرد
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن