تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/‌١٦ آذرـ رسالت دانشجو / مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس: رسالت بزرگ جنبش دانشجويي استكبارستيزي و عدالت‌جويي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /‌١٦ آذرـ رسالت دانشجو / مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس: رسالت بزرگ جنبش دانشجويي استكبارستيزي و عدالت‌جويي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با توجه به نزديك بودن 16 آذر گفت: آنچه كه بايد مدنظر جنبش دانشجويي قرار گيرد شروع حركت دانشجويي و اينكه در پنج دهه‌اي كه جنبش دانشجويي شروع به حركت كرده است، نقطه شروع و آغاز آن بحث استكبارستيزي و مبارزه با مداخله استكبار بوده است.

پورخليل درگفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در ادامه حركت نيز پيام بزرگ جنبش دانشجويي استكبارستيزي است كه امروز هم وقتي به تاريخ معاصر مي‌نگريم مسائل روز ما بحث عراق و يا همان موضوع كاپيتولاسيون و توافقنامه امينتي با آمريكا است كه بار ديگر در حال تكرار شدن است و اگر نگاه دقيقي به اين موضوع شود مي‌توان درسهايي كه از آن گرفته مي‌شود را مورد استفاده قرار داد.

وي افزود: نمونه ديگر،‌ كره‌شمالي است كه ديدگاهي مثل ايران را نداشتند و در بحث هسته‌يي قدم به قدم عقب رفتند و در نهايت مجبور شدند آنچه را كه ساخته بودند و جلو آمده بودند تا نقطه صفر عقب روند و اقداماتشان را با دست خود از بين ببرند و اين‌ها درس‌هايي است كه از تاريخ معاصر مي‌گيريم و تفاوت را با كشوري مثل ايران كه پنج دهه سابقه فعاليت دانشجويي دارد،‌ احساس مي‌كنيم.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: از آفت‌هاي بزرگ جنبش دانشجويي موضوعات انحرافي است كه پيش آمد و تا چند سال پيش انحرافاتي به وجود آورد و موضوعاتي غيراز موضوعات اصيل جنبش دانشجويي مطرح شدند؛ از جمله اين بحث‌ها توسعه‌گرايي صرف است كه بيشتر گفتمان غربي به آن تاكيد دارد و تا حدي با سوء استفاده از دانشجويان و جنجالي كردن و هياهوهاي ساختگي در برهه‌هاي زماني نزديك 16 آذر در سال‌هاي پيش ديده مي‌شد و تا حدي باعث انحراف جنبش دانشجويي شد.

پورخليل گفت: رسالت بزرگ جنبش دانشجويي بحث استكبارستيزي و عدالت جويي است و بايد چه در عرصه‌هاي داخلي و چه خارجي دنبال شود.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس افزود: روز دانشجو فرصت خيلي خوبي براي بيان نظرات دانشجويان است كه بايد از آن كمال استفاده را برد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن