تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819902609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناتواني اوباما براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ناتواني اوباما براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق
پژوهشگرموسسه صلح كارنگي اعلام كرد: اوباما نخواهد توانست به وعده خارج شدن از عراق ظرف شانزده ماه عمل كند .
به گزارش شبكه خبر به نقل از الجزيره، عمرو حمزاوي پژوهشگر موسسه صلح كارنگي و مهمان برنامه ديشب "آنسوي خبر" شبكه الجزيره ،درباره سياست هاي احتمالي آمريكا در زمان رياست جمهوري باراك اوباما، گفت :دولت جرج بوش به ويژه درچهارسال نخست رياست جمهوري وي و دو سال نخست دوره دوم رياست جمهوري اش به قدرت نظامي متكي بود ولي گروهي كه اوباما براي اداره دولت امريكا انتخاب كرده است گروهي واقعگرا و متوازن است كه معتقد به فعاليت ديپلماتيك براي اعمال نفوذ و سيطره آمريكاست .

وي افزود: اين گروه همچنين با تكروي امريكا در سياست هاي جهاني مخالف و خواستار مشاركت دادن متحدان امريكا در اين سياستهاست،چنين دولتي اين امكان را براي امريكا فراهم خواهد كرد كه كمتر به نيروي نظامي متكي باشد.

عمرالحمزاوي درباره امكان عملي شدن وعده اوباما براي خارج كردن نظاميان امريكايي ازعراق در مدت شانزده ماه به رغم امضاي توافقنامه خروج نيروهاي خارجي از عراق بين بغداد و واشنگتن گفت: به دشواري مي توان تصور كرد كه اوباما بتواند به وعده داده شده در انتخابات يعني خارج كردن سريع نظاميان امريكايي از عراق عمل كند.

وي افزود : اوباما در كنفرانس مطبوعاتي خود اعلام كرده است در مسئله خارج كردن نيروها از عراق نظر فرماندهان نظامي را جويا خواهد شد.

عمرالحمزاوي ادامه داد : باتوجه به اين كه رابرت گيتس و اطرافيانش كه ازطراحان توافقنامه امنيتي با عراق بوده اند در سمت خود باقي مانده اند به دشواري مي توان پذيرفت كه اوباما بتواند تغييري در جدول زماني تعيين شده در اين توافقنامه براي خروج نيروهاي امريكايي ازعراق ايجادكند.

وي افزود : اوباما به تدريج از اين وعده انتخاباتي خود عقب نشيني خواهد كرد و ابقاي رابرت گيتس به معناي ادامه يافتن سياست كنوني امريكا در بخش دفاعي است، به ويژه آن كه طرف عراقي نيز بارها درباره خطر عقب نشيني سريع نيروهاي امريكايي از عراق هشدار داده است.

حمزاوي درباره افغانستان نيز گفت : در نخبگان حاكم بر امريكا اين توافق نظر وجود دارد كه بايد حضور نظامي امريكا در افغانستان افزايش يابد.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن