تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812356911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کسب و کار در دنیای الکترونیک


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کسب و کار در دنیای الکترونیک

مقدمه در مورد کار آفرینی
تعریف کار آفرینی و کارآفرین
مقدمه و تاریخچه و علت وجودی کسب و کار الکترونیکی یا تجارت الکترونیک
تعریف کسب وکار الکترونیک
مدلهای کسب و کار الکترونیک
تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک
شیوه های کسب و کار الکترونیک
مزایای کسب و کار الکترونیک
معایب کسب و کارالکترونیک
مقدمه کارآفرینی


کارآفرینی از کلمه فرانسوی ENTREPRENEURS به معنای متعهد شدن نشات میگیرد و کارآفرینی برای اولین بارمورد توجه اقتصاد دانان قرار گرفته است و تمامی مکاتبات اقتصادی از قرن 16 میلادی تا به حال به نحوی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خود تشریح نموده اند.

ژوزف شومپیتر (1924)فرایند کارآفرینی را تخریب خلاق مینامد به عبارت دیگر ویژگی تعیین کننده در کارآفرینی همانا انجام کارهای جدید و یا ابداع روشهای نوین در امور جاری است. روش نوین همان تخریب خلاق است.


تعریف کارآفرینی و کارآفرین


n کارآفرینی که از اسمش نیز معلوم است یعنی : با بکاربردن روشهای عملی و اصولی،تفکر خلاق و نو،ایده های نو و شناسایی فرصت سیاستهای یک شرکت را به پیش برد،شغلی را ایجاد یا متحول کرد.
n بنابر تعریف واژه نامه دانشگاهی ویستر:کارآفرین کسی است که متعهد میشود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی،اداره و تقبل کند.
n کارآفرین مستقل: فردی که مسئولیت اولیه وی جمع آوری منابع لازم برای شروع کسب و کار است.



مقدمه کسب و کار الکترونیک

با پیشرفت تکنولوژی در عصر سرعت،استفاده ازشیوه های سنتی در تجارت بسیار ساده لوحانه است.کشورهای پیشرفته با کنار گذاشتن تدریجی شیوه های متداول مبتنی بر استفاده از کاغذ و مبادله فیزیکی اسناد به رویکرد جدیدی به نام بانک تجارت الکترونیک متوسل گردیده اند.انسان در قرن 20 زندگی سرشار از سلیقه،تنوع و رفاه را آغاز نموده است و روش های نوین در تولید و صنعت پاسخ گویی این نیاز اوست و برای بهره گیری هرچه بیشتراو و افزایش سهم زندگی مرفه،ناگزیر، تغیراتی در زندگی او نیز به وجود آمده است.برای دسترسی بیشتر و سریعتر به نیازهای متنوع،استفاده از شیوه های جدید در زندگی الزامی است. با از بین رفتن مرزها توسط شبکه های اینترنتی ایجاد یک شبکه تجاری نیز ضروری به نظر میرسد.دست اندرکاران در امر تجارت به این امر واقف شده و از این معجزه قرن غافل نمانده اند.



تاریخچه و علت وجودی تجارت الکترونیک

کسب و کار از اوایل روزها که انسان نیاز خود را به ابزارآلات زندگی از جمله موادغذایی،پوشیدنی و .... برای زنده ماندن و بقاء احساس کرد در فکر بدست آوردن این مواد افتاد که چگونه میتوان همه این ابزارآلات را جهت هرچه بهتر به جلو بردن زندگی بدست آورد.
بعدها انسان بدین فکر افتاد که هر کس با وسایل اضافی که دارد میتواند به تجارت و کسب و کار بپردازد.این خود یکی از مشکلات بزرگی بود که جنس خود را در قبال چه چیزی به دیگران بفروشد بعدها به این فکر افتادند که میتوان هر کس جنس خود را در قبال جنس دیگری عوض بدل کند که این همان (تجارت پایاپای امروزی) میباشد.
تجارت یا کسب و کار از همان اوایل نیاز به نوآوری داشت که بشر تا حدودی و پدران علم تجارت نوآوری در تجارت را تا به اکنون ایجاد و به پیش برده اند.
بعدها که تلفن اختراع شد اولین پایه تجارت الکترونیکی بنا نهاده شد.با وقوع انقلاب صنعتی و پیشرفت علم و تکنولوژی نوآوران را بدین فکر واداشت که چگونه وبه چه روشی میتوان با مخلوط کردن علم تجارت و علم فناوری همه این موارد را به نحو احسن به جای خود جای داد.در دهه 1960و1970 شرکتهای بزرگ به منظور تبادل اطلاعات تجاری خود شبکه های رایانه ای ایجاد کردند که از آن به نام مبادله الکترونیکی داده نام برده میشود.در سال 1994 استفاده از اینترنت و پست الکترونیکی در مراکز آموزشی و موئسسات و سازمانهای دولتی مرسوم گردید.و سازمان ملل نیز هنوز هم که هنوزه از سال 1994 تا به اکنون همه ممالک را جهت استفاده از چنین تکنولوژیها برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی(WTO)و ایجاد دهکده جهانی تشویق و حمایت میکند.

علت وجودی کسب و کار الکترونیک
فلسفه اصلی کسب و کار الکترونیک به علت مزایایی است که نسبت به کسب و کار سنتی دارا میباشد،که این مزایا به دو قسمت اصلی تقسیم میشود که به شرح زیر میباشد:


از دﻴد مشترﻴان و خرﻴداران فروشگاههای الکتروﻨﻴکی، موارد زﻴر بعنوان اﻤﺘﻴازات تجارت
الکتروﻨﻴکی محسوب می گردند:


[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] خرید از فروشگاه می تواند بصورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته انجام گیرد.
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] کالاها معمولاً از فروشگاههای فیزیکی ارزان تر خواهد بود (به علت کم بودن هزینه های سربار فروشگاه و زیاد بودن تعداد خریداران).
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] - مقایسه انواع گوناگون یک کالای خاص در فروشگاههای مختلف می تواند به راحتی انجام گیرد. فاصله بین این فروشگاهها به اندازه یک Clickاست.

[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] خریدار قادر است کلیه فروشگاهها را برای یافتن مناسب ترین قیمت برای کالای مورد نظر خود جستجو کند.




[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif[/IMG] از دﻴد فروشندگان و صاحبان فروشگاههای الکتروﻨﻴکی ، موارد زﻴر ﻨﻴز بعنوان اﻤﺘﻴازات تجارت الکتروﻨﻴکی محسوب می گردند:


[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] هزینه راه اندازی فروشگاه الکترونیکی بسیار کمتر از فروشگاههای فیزیکی است.

[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] مشتریان، منحصر به یک منطقه یا کشور خاص نبوده و محیط فروشگاه با مرزهای جغرافیایی محدود نخواهد بود.
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] فروشگاهها قادر خواهند بود مشتریان خود را براساس سلیقه، علاقه و انتخابهای ایشان شناسایی کرده و آنها را در انتخاب کالای مورد نظر خود راهنمایی کنند.
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] مدیریت فروشگاه و تعیین راهکارهای آتی کاملاً ساخت یافته می گردد.
تعریف کسب و کار الکترونیک

[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] انجام معاملات و انتقال اطلاعات تجاری بدون تبادل کاغذ و به طور مستقیم به کمک رایانه ها و از طریق خطوط مخابراتی و یا انجام مبادلات تجاری در قالب یک فرآیند الکترونیکی.


[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] تــعــریــف از دیدگــاه
کــنــســرســـیــومصــنعـ ـت :

[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] تجارت الکترونیکی استفاده از رایانه های یک یا چند شبکه ای برای ایجاد و انتقال اطلاعات تجـــــــــاری که بیشتر با خرید و فروش اطــــــلاعات ، کالا ها و خدمات از طریق اینترنت مرتبط می باشد.
مدلهای کسب و کار الکترونیک



[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] شرکت به شرکت ((B2B
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] شرکت به مصرف کننده ((B2C
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] شرکت به دولت ((B2G
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] مصرف کننده به مصرف کننده ((C2C
[IMG]file:///C:/Users/ADMINI%7E1.YAR/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG] مصرف کننده به دولت ((C2G




BUSINESS TO BUSINESS
B2Bاولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار سود بیشتری را کسب میکنند.کلیه عملیات یک بنگاه از جمله درخواست سفارش تولید کنندگان،دریافت پیش فاکتور،دریافت فاکتور خرید و پرداخت هزینه ها در قالب B2Bانجام میگیرد.B2Bزمانی استفاده میگردد که بخواهیم خرید و فروش عمده را به کمک تجارت الکترونیکی انجام و خارج از حیطه خرده فروشان عمل نماییم.در این مدل از کسب و کار همه شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل تامین کنندگان،خریداران،فرستندگا ن دریایی کالا،لجستیک(پشتیبانی)،اخبا ر بازاریابی و نرم افزاری را که موجب سهولت در امور تولید و خرید و فروش می گردند در یک محل گرد هم می آیند.
شرکت CISCOیکی از اولین شرکتهای بزرگی بود که در جولای 1996 سایت تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی کرد.

BUSINESS TO CONSUMER

بیشترین سهم از مدلهای کسب و کار الکترونیکی را خرده فروشی ها تشکیل میدهند.در این مدل طرفین معامله تولیدکنندگان(شرکت ها) و خریداران (مصرف کننده نهایی) قرار دارند.
در این روش خریدار مستقیما با توزیع کننده،نمایندگی شرکت از طریق وب سایت ها وارد معامله میشوند.
این روش در کشور ما نیز موجود است و مورد استفاده بعضی از کاربران اینترنت قرار میگیرد.
از جمله خرده فروشانی که در ایران فعالیت چشم گیری دارند میتوان فروشگاه اینترنتی شهروند را نام برد.

www.shahrvandonline.com

BUSINESS TO GOVERNMENT


این نوع تجارت الکترونیکی شامل تمامی مبادلات تجاری - مالی بین شرکت ها و سازمان های دولتی است. تأمین نیازهای دولت توسط شرکت ها و پرداخت عوارض مالیات ها از جمله مواردی است که می توان در این گروه گنجاند. تجارت B2Gدر حال حاضر دوران کودکی خود را طی می کند ولی در آینده ای نزدیک زمانی که دولت ها به ارتقاء ارتباطات خود تمایل و توجه نشان دهند، به سرعت رشد خواهد نمود.

CONSUMER TO CONSUMER
در این مدل از کسب و کار الکترونیکی مصرف کنندگان با مصرف کنندگان وارد معامله میشوند.در این مدل مزایده ها و مناقصه های کالا از طریق اینترنت انجام می گیرد.مدل C2C شبیه نیازمندیهای طبقه بندی شده یک روزنامه و یا شبیه یک نمایشگاه اتومبیل می باشد کهفروشندگان اجناس خود را در یک سایت کهبه این کار اختصاص داده شده است به حراجی می گذارند و خریداران تا مدت حراج قیمت گذاری کرده و به فروش می رسد. یکی از خیلی خیلی مشهورترین حراجی های اینترنتی EBAY می باشد کهدر میان خریداران و فروشندگان اینترنتی از اعتبار خاصی برخوردار است.


CONSUMER TO GOVERNMENT


مدل تجارت الکترونیکی C2Gهنوز پدیدار نشده است. ولی به دنبال رشد انواع B2Cو B2G، دولت ها احتمالاً مبادلات الکترونیکی را به حیطه هایی همچون جمع آوری کمک های مردمی، پرداخت مالیات بر درآمد و هر گونه امور تجاری دیگری که بین دولت ها و مردم انجام می شود، گسترش خواهند داد.


تفاوت کسب و کار الکترونیک با تجارت الکترونیک
كسب و كار الكترونيك به مفهوم كلی شامل به كارگيریفناوريهایجديد برایبرقراریارتباطات زنجيره ایبين سازندگان، فروشندگان، عرضه كنندگان و به طور كلیارايه دهندگان كالا و خدمات از يك سو و خريدار و مصرف كننده و يا به طور كلیمشتریاز سویديگر است و نتيجه آن اتخاذ تصميمهایبهتر، بهينه سازیكالا و خدمات، كاهش هزينه ها و گشودن كانالهایجديد است. ولیتجارت الكترونيك به هر شكلیاز نقل و انتقالات در تجارت اطلاق میشود كه در آن طرفين، بيشتر از طريق الكترونيكی و با توجه به قوانین تجارت با يكديگر در تماس هستند تا از طريق نقل و انتقالات فيزيكی.



شیوه های تجارت الکترونیکی
OFF LINE: این نوع تجارت الکترونیکی توسط پست الکترونیک در میان شرکتها رایج است .

ON LINE: این نوع توسط وب سایتها و نرم افزارهای ذخیره اطلاعات در میان خریداران و فروشندگان عمده یا خرده مورد استفاده قرار میگیرد.(شخص در تمام مراحل خرید به صورت آنلاین توسط اینترنت در مقابل وب سایت فروشنده).
معایب تجارت الکترونیکی
n مسئله امنیت،امکان ورود به سیستمهای شما از طریق آدرس پست الکترونیکی –سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و.....
n اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم.
n مشکلات و هزینه های به روز بودن سایت و با توجه به تغییر مقدار کالا در انبار وتغییر مقدار کالا در نمایندگی های دیگر.
کسب و کار در دنیای الکترونیک






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 542]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن