تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805615465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
رئيس سازمان ملي جوانان در پاسخ به پرسش «خراسان امروز»: زوجهاي جوان سراسر كشور، ماه عسل به شهر خورشيد مي آيند

خراسان امروز- زهره كهندل: معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان، از نامگذاري مشهد مقدس با عنوان پايگاه پيوندهاي آسماني خبر داد و گفت: با تخصيص بودجه ويژه اي در هيأت دولت، زوجهاي جوان سراسر كشور، ماه عسل به شهر خورشيد مي آيند.
به گزارش خبرنگار ما، حجةالاسلام و المسلمين محمد جواد حاج علي اكبري در حاشيه همايش بزرگ «آستان مهر» ويژه زوجهاي جوان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس تصريح كرد: با اجراي اين مصوبه، زوجهاي جوان مي توانند زندگي خود را از اين حريم ملكوتي آغاز كنند تا موفقيت آنان در زندگي مشتركشان بيمه شود.
وي با اشاره به آگاه سازي مردم و مسؤولان در امر ازدواج، ارائه برنامه ها و پيشنهادها و باز كردن باب گفتگوها در اين زمينه را اصلي ترين نتيجه دانست و افزود: اميدواريم در آينده اي نزديك، شاهد جلوه هايي از هوشيارسازي و بركات آن در جامعه باشيم و اين امر در گرو اجراي قوي سند ملي ازدواج است.
حاج علي اكبري خاطرنشان كرد: در برنامه ملي ازدواج مجموعه اي از پيشنهادهاي مهم و اساسي را براي نهادهاي مسؤول مشخص كرده ايم كه امسال افزون بر اقدامهاي قبلي، بودجه مستقلي را در سال آينده ذيل رديف بودجه دستگاه ها براي اجراي اين مصوبات قرار داديم كه براي هر دستگاهي متناسب با مأموريتش و ظرفيت كلي بودجه كشور، ميزان آن تعيين خواهد شد.

بروز مشكلات از نگاه متوقعانه و تجملاتي به ازدواج
معاون رئيس جمهور در همايش «آستان مهر» با بيان اين كه ازدواج آگاهانه، به هنگام و آسان، موجب پايداري بنيان خانوادگي زوجهاي جوان مي شود، گفت: متأسفانه شرايط را براي جوانان بسيار پيچيده كرده ايم و نگاه متوقعانه و تجملاتي به ازدواج، موجب بروز مشكلات فراواني شده است.
حاج علي اكبري، با بيان اين كه با تدابير صحيح مي توان مشكلات را رفع كرد، افزود: موضوع ازدواج در اولويت كاري برنامه هاي دولت قرار گرفته و مطالعات گسترده اي در خصوص مسائل و مشكلات ازدواج جوانان از سوي پژوهشگران برجسته كشور در حال انجام است.
وي با اشاره به تدوين برنامه ملي ازدواج جوانان خاطرنشان كرد: تمامي دستگاه هاي اجرايي مرتبط با امر ازدواج در اين سند تعريف شده اند.
در ادامه اين مراسم، جواد محمدزاده مقدم، مديرعامل مؤسسه خدمات مشاوره اي، جوانان و پژوهشهاي اجتماعي آستان قدس رضوي، گزارشي از برنامه هاي اين مؤسسه ارائه كرد.
گفتني است، اين جشن با همكاري مؤسسه خدمات مشاوره اي، جوانان و پژوهشهاي اجتماعي آستان قدس رضوي، سازمان ملي جوانان خراسان رضوي، صندوق مهر امام رضا(ع)، كميته امداد امام خميني(ره) و مركز صدا و سيماي خراسان رضوي در ساختمان صباي مشهد برگزار شد.
توزيع بسته هاي آموزشي - اطلاع رساني ويژه ازدواج
بسته هاي آموزشي، اطلاع رساني (پنفلت) ويژه جوان و ازدواج، همزمان با روز ازدواج اسلامي منتشر شد.
اين بسته هاي آموزشي، تحت عنوان «در هواي زندگي» با هدف تهيه مجموعه اي آموزشي براي زوجهاي جوان و به مناسبت روز ملي ازدواج جوانان تهيه شده است.
بسته هاي آموزشي - اطلاع رساني ازدواج با موضوعات، ضرورت و اهميت ازدواج با عنوان «ازدواج بنيان استوار زندگي»، دانستني هاي خواستگاري با عنوان «خواستگاري يك تصميم مهم»، ويژگي هاي زن و مرد با عنوان «2 دنياي متفاوت»، چگونه ديدارهاي دوران عقد را مديريت كنيم با عنوان «تمريني براي رسيدن به همدلي» در اختيار زوجهاي جوان قرار گرفته است.
خبر ديگري حاكي است همزمان با روز ازدواج اسلامي، مجموعه كارگاه هاي آموزشي مهارتهاي زندگي ويژه مناطق محروم اطراف مشهد برگزار شد.
اين طرح آموزشي شامل 64 كارگاه تخصصي مهارت هاي زندگي مي باشد كه با هدف توانمندسازي نوجوانان و جوانان مناطق محروم اطراف مشهد توسط باشگاه جوانان مهر آستان قدس رضوي برگزار مي شود. اين مجموعه كارگاهها در باشگاه ورزشي كريم زاده واقع در منطقه سيس آباد و مركز سلامت و روان محلي «روستاي اميرآباد» واقع در جاده قوچان از 8 آذرماه تا 8 دي ماه تشكيل مي شود.

رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي عنوان كرد؛ توكل به خدا و اميد عوامل ارتقاي وضعيت معلولان

خراسان امروز - علي محمدزاده: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: معلولان جامعه ما هنوز از تمام توان خود استفاده نكرده اند.
حسين هژبري در مراسم گراميداشت روز جهاني معلولان افزود: خداوند در وجود انسان نيرويي قرار داده است كه با اتكا به آن و توكل به خدا مي توان بر مشكلات غلبه كرد و آن نيروي «اميد» است.
وي ادامه داد: اگر انسان اميد نداشته باشد، در عين سلامت، معلول است و بالعكس و اگر اميد داشته باشد، در عين معلوليت، از سلامت كامل برخوردار شده و به هر آنچه مي خواهد دست مي يابد، چنانكه در ايران و جهان دانشمندان و افراد برجسته اي هستند كه در رشته هاي مختلف از جمله برترينها بوده و الگويي براي افراد سالم مي باشند.
هژبري اظهار داشت: اما كليد موفقيت در اين زمينه پذيرفتن وضعيت موجود، يعني همان معلوليت است و معمولاً معلولاني كه از سوي اطرافيان پذيرفته شده اند و خودشان نيز معلوليت را قبول كرده اند، به موفقيتهايي دست پيدا كرده اند، كه شايد تعداد زيادي از افراد سالم جامعه قادر به كسب چنين موفقيتهايي نبوده اند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: نكته مهمي كه بايد اطرافيان افراد معلول مدنظر داشته باشند، اين است كه هيچ تفاوتي بين اين افراد و ديگراني كه از سلامت كامل برخوردارند، قايل نشوند تا احساس كاستي در آنها به وجود نيايد.
هژبري در حاشيه اين مراسم نيز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: منطق مديريتي حاكم بر آموزش و پرورش خراسان رضوي به كارگيري تمام تدبير و سعي مديران براي خدمت به مجموعه هاي تحت پوشش است و آموزش استثنايي نيز همچون مجموعه هاي ديگر مورد توجه مي باشد.
وي ادامه داد: پس از بررسي و شناخت فرصتها و تهديدها و شناسايي منابع و راههاي كمك به اين مجموعه، تمام تلاش براي جبران كاستيها به كار گرفته مي شود.
حسيني مدير آموزش و پرورش استثنايي خراسان رضوي نيز در اين مراسم كه با حضور سردبير روزنامه قدس، رؤساي آموزش و پرورش نواحي مختلف و جمعي از خيرين برگزار شد، گفت: معلوليت محدوديت نيست و متأسفانه كاستي هاي سيستمي موجود در جامعه عامل اصلي ايجاد محدوديت براي معلولان است كه اميدواريم با پشتكار متوليان امر، تمام محدوديتهاي موجود به فرصت تبديل شود.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، نمايشگاه خدمات و دستاوردهاي آموزش و پرورش استثنايي تا پانزدهم آذرماه جاري در سالن شهيد حاتمي واقع در بولوار شهيد فرامرز عباسي برپاست.

معاون استاندار خراسان شمالي: قصور در صيانت از انقلاب و اسلام ظلم به شهداست

بجنورد - خبرنگار قدس: معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي حراست از انقلاب اسلامي را وظيفه آحاد مردم و قصور در صيانت از انقلاب را ظلم به شهدا عنوان كرد.
در طليعه سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، مراسم گراميداشت سي امين سالگرد شهادت اولين شهيد انقلاب شهرستان بجنورد شهيد حسن حسن آبادي با حضور گسترده مسؤولان اجرايي استان و قشرهاي مختلف مردم و دانشجويان در محل گلزار اين شهيد والامقام برگزار شد.
در اين مراسم معنوي، معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه امام خميني(ره) حركتي را آغاز كرد كه نتيجه آن حكومت اسلامي است، تصريح كرد: آنچه ما امروز از آن به عنوان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي سخن بر زبان مي آوريم، چيزي نيست كه به راحتي به آن رسيده باشيم، پس بايد حفظ، حراست و صيانت از آن به عنوان وظيفه اي همگاني تبيين شود.وي اندكي كوتاهي در آنچه به بركت خون شهدا براي ما به يادگار مانده را ظلم به شهدا عنوان كرد و بيان داشت: ما بايد با حضور مقتدرانه در عرصه دفاع و صيانت از نظام و انقلاب در تداوم راه سبز شهدا ثابت قدم باشيم.در ادامه اين مراسم رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي حضور پرشور مردم و مسؤولان در اين مراسم و تجديد ميثاق با شهدا را اداي دين آنان به شهيدان عنوان كرد.عابدين عابدي مقدم بيان داشت: تقويت روحيه ايثار و شهادت طلبي، ايستادگي در مقابل زورگويان و مبارزه با ضد ارزشهاي اسلامي نياز جامعه امروز در جهت رسيدن به اهداف متعالي است.

يك مسؤول تأكيد كرد ؛ هوشياري جوانان در مسايل ديني

بجنورد- خبرنگار قدس: فرماندار شيروان گفت: خدمت با اخلاص و بي منت به جامعه بايد همواره سرلوحه كار مسؤولان دستگاه ها باشد.
غلامرضا فيض در مراسم معرفي شهردار شهر لوجلي در اين شهرستان گفت: در شرايط فعلي پذيرفتن مسؤوليت در هر پست بويژه در بخش عمراني و فرهنگي بسيار دشوار است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شيروان نيز در مراسم معرفي روحاني خانه عالم اين شهر، نقش ايمان را در زندگي موجب تزكيه انسانها دانست و گفت: كارها بايد براساس اخلاق وتعامل با محوريت روحاني هر منطقه انجام شود.
حجة الاسلام مفيدي افزود: اگر روحاني در منطقه محروم مسؤوليت مي پذيرد، براي برطرف كردن نيازهاي آن جامعه و احساس مسؤوليت ديني است.
وي از استقرار روحاني در مناطق روستايي به منزله چراغ روشن جامعه نام برد و گفت: روحاني با استقرار در اين مناطق براي پاسداشت ارزشهاي اسلامي و تقويت مراكز ديني تلاش مي كند.
وي بر هوشياري جوانان در مسايل ديني تأكيد و بيان كرد: امروز فعاليت دشمن براي دور كردن جوانان از مسايل ديني بسيار زياد شده است.
وي افزود: در حال حاضر 16 روحاني در قالب طرح مستقر و هجرت در مناطق روستايي اين شهرستان فعاليت دارند.

« يادگار مهر » در دانشگاه پيام نور خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مسؤول فرهنگي دانشگاه پيام نور خراسان شمالي از مسابقه بزرگ يادگار مهر در دانشگاه پيام نور خبر داد و گفت: اين مسابقه به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو و با محوريت بيانات مقام معظم رهبري در جمع استادان و دانشجويان است.
حجة الاسلام محمدي اظهار داشت: اين مسابقات به منظور آشنايي بيشتر با وظايف، مسؤوليتهاي خود در قبال جامعه و دانشگاه و تعيين جايگاه واقعي دانشجو برگزار شد.

خراسان رضوي در جشنواره عروسكي خوش درخشيد

خراسان امروز: دوازدهمين جشنواره نمايش عروسكي در مرحله كشوري با حضور پررنگ اعضاي مراكز فرهنگي - هنري مشهد و فريمان به كار خود پايان داد.
در اين جشنواره كه با حضور 26 نمايش از سراسر كشور و سه نمايش از تاجيكستان و جمهوري نخجوان در تبريز برگزار گرديد، نمايش غصه نخور از مركز فرهنگي - هنري مشهد موفق به دريافت لوح تقدير و مدال جشنواره گرديد.
همچنين خائفي مربي كارگردان اين نمايش لوح زرين جشنواره را دريافت نمود و در بخش آزاد زهره معماري نسب مربي كارگردان نمايش «راماهي» از مشهد نيز لوح و مدال زرين جشنواره را از آن خود كرد.
همچنين جايزه ويژه جشنواره به حنانه حاجي محمدي از فريمان به عنوان خردسال ترين شركت كننده تعلق گرفت. گفتني است، در چهارمين جشنواره نمايشنامه نويسي كه همزمان با جشنواره نمايش عروسكي برگزار مي گرديد، نمايش «راماهي» و نمايشنامه ترنج، كاري از راحله فرستاده از سوي هيأت داوران به عنوان برگزيده سطح دوم معرفي گرديدند.

سومين جشنواره تئاتر خراسان شمالي در شيروان برگزار شد

بجنورد - خبرنگار قدس: سومين جشنواره تئاتر استان خراسان شمالي با شركت هفت گروه برگزيده نمايش در بخشهاي صحنه اي، خياباني و ميهمان از شهرستانهاي اسفراين، بجنورد و شيروان در محل مجتمع فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شيروان آغاز شد.
رئيس ستاد اجرايي سومين جشنواره تئاتر استاني گفت: در اين جشنواره بيش از يكصد نفر از پيشكسوتان، هنرمندان، استادان و مسؤولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي، امام جمعه، فرماندار و رؤساي ادارات شهرستان حضور داشتند.
علي رحيمي گفت: مراسم افتتاحيه جشنواره در محل جبل النور مزار شهداي گمنام اين شهرستان انجام شد و در اولين روز اين جشنواره، گروه هاي نمايش گلمزار به كارگرداني رضا براتزاده و شاخ توشاخ به كارگرداني مهدي كشميري هر دو از بجنورد، مهر گياه به كارگرداني محمد يحيي آبادي از اسفراين و داروگير پهلوان به كارگرداني ذكريا شيرمحمدزاده از شيروان به روي صحنه مي رود.
وي افزود: در دومين روز اين جشنواره نيز گروه هاي نمايش زندگي چيز خوبيه به كارگرداني محمد شاكري از بجنورد، نامعادله به كارگرداني برات محمد خيرآبادي از اسفراين و ارتفاع به كارگرداني مجتبي مدرسي فر از بجنورد به روي صحنه خواهد رفت.
گفتني است، داوري اين جشنواره زيرنظر استادان عبدالحي شماسي، رضا صابري و عليرضا صمدي شادلو مي باشد.

سرپرست حوزه هنري خراسان جنوبي: تئاتر شهرستانها اركان اصلي تئاتر كشور است

بيرجند - خبرنگار قدس: سرپرست حوزه هنري خراسان جنوبي تئاتر شهرستانها را از اركان اصلي تئاتر كشور دانست و گفت: هنرمندان پيشكسوت نمايش استان گردهم مي آيند تا نمايش آرش را به روي صحنه ببرند.
حسين عباس زاده افزود: اين تصميم در نشستي كه با حضور استادان و پيشكسوتان هنر نمايش به منظور تشكيل اتاق فكر و تنظيم شرايط مطلوب و تسهيل امور در روند فعاليتهاي نمايش استان از سوي حوزه هنري برگزار شده بود، اتخاذ شد و بزودي تمرينهاي آن آغاز مي شود.
وي ادامه داد: نمايش آرش به نويسندگي ارسلان پوريا و با بازنويسي، طراحي و كارگرداني استاد علي شريفي به منظور زنده كردن ياد و خاطره مرحوم استاد محمد حسين عبداللهي و تجليل از زحمات وي روي صحنه خواهد رفت.
سرپرست حوزه هنري خراسان جنوبي گفت: ويژگيهاي اقليمي و برخورداري از فرهنگ غني و سرشار بومي و محلي در تئاتر شهرستانها موج مي زند و همين قابليتهاست كه مي تواند ما را در دستيابي به تئاتر ملي ياري كند و خراسان جنوبي نيز با فرهنگ عميق و اصيل خود از اين مقوله مستثني نيست.
عباس زاده تصريح كرد: بخش عمده اي از هنرمندان حرفه اي تئاتر كشور از استانها و شهرستانهاي مختلف برخاسته اند و از اين رو حوزه هنري قصد دارد با كمك و همياري پيشكسوتان به تشويق، ترغيب و كشف استعدادهاي جوانان بپردازد تا از اين راه بتواند هنرمنداني ارزشمند را به ميهن عزيز اسلامي هديه كند و از اين رو اين هدف را در اولويت خط مشي و برنامه هاي خود قرار داده است.

امام جمعه بجنورد: تقويت عقايد ديني، گنجينه فرهنگ ها در خراسان شمالي را محقق مي كند

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي گفت: تقويت عقايد ديني و شناخت ارزشهاي فرهنگي گنجينه فرهنگها را در خراسان شمالي محقق مي كند.
آية ا... مهمان نواز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان، والاترين فرهنگ را فرهنگ پيروي از زندگي و سيره اهل بيت(ع) عنوان كرد.وي تقويت بنيانهاي اعتقادي و ترويج فرهنگ و سيره عملي ائمه اطهار(ع) را تنها راه توسعه و گسترش فرهنگ تعهدپذيري، ازدواج و تحكيم بنيان خانواده دانست.
امام جمعه بجنورد بيان داشت: تا عقايد و افكار ديني و باورهاي اعتقادي و ايماني در جامعه تقويت نشود، ارزشهاي سعادتبخشي در اجتماع تبيين نخواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به دستور اين جلسه مبني بر بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب عنوان فرهنگي گنجينه فرهنگها و منزلگاه هفتم بر امر شناسايي فرهنگهاي ارزشي و تأثيرگذار تأكيد كرد و گفت: تا زماني كه فرهنگهاي سازنده و افتخارآفرين را شناسايي و تشريح نكنيم، گنجينه فرهنگها محقق نمي شود.
وي با اذعان بر اينكه مطرح شدن دقيق مباني و آموزه هاي ديني بسياري از مشكلات فرهنگي را در شرايط كنوني قطعاً برطرف مي سازد، اظهار داشت: تنها راه مقابله با افكار ضد اسلامي و تلاشهاي اسلام ستيزان داخلي و خارجي، ارتقاي آگاهي ديني و بسط و گسترش آن در فرهنگ عمومي جامعه است.

رزمايش حيدريون توسط گردان عاشوراي جلگه رخ

رباط سنگ - خبرنگار قدس: گردان 165 عاشوراي جلگه رخ در رزمايش سه روزه حيدريون شركت كرد.
ستوان دوم پاسدار حامد ماهر فرمانده حوزه مقاومت قدس جلگه رخ با اعلام اين خبر گفت: اين رزمايش به مدت سه روز در محل پادگان قدس شهرستان تربت حيدريه اجرا مي شود.
وي افزود: رزمايش حيدريون به منظور آمادگي و بهره گيري از شيوه هاي نوين رزمي، فرهنگي و رزمايش برگزار شده است.
صادقي، معاون اداره آموزش و پرورش جلگه رخ گفت: تاكنون از سهميه 30 خشت اين اداره هزينه ساخت 25 عدد توسط كاركنان و دانش آموزان اين منطقه تأمين شده است.

افتخارآفريني دانش آموزان سبزواري در مسابقات علمي آينده سازان

سبزوار - خبرنگار قدس: كارشناس روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستان سبزوار از افتخارآفريني دانش آموزان سبزواري در مسابقات استاني علمي آينده سازان خبر داد.
مجيد عسكري گفت: 9 دانش آموز سبزواري در مسابقات علمي آينده سازان استان خراسان رضوي سال 87-86 موفق به احراز رتبه برتر استاني و كشوري گرديدند.
وي افزود: حسن ابوسياني از مدرسه شهيد بهشتي در مقطع پيش دانشگاهي رياضي رتبه اول استاني و كشوري، امير براتي از مدرسه شهيد بهشتي در مقطع پيش دانشگاهي رياضي، رتبه دوم استاني و رتبه سوم كشوري و محمد فيض آبادي از مدرسه شهيد بهشتي در مقطع پيش دانشگاهي رياضي رتبه دوم استاني را كسب نمودند و نيز سجاد سروري از مدرسه شهيد بهشتي در مقطع پيش دانشگاهي رياضي رتبه دوم استاني، علي ارجمند از مدرسه شهيد بهشتي در مقطع دوم رياضي رتبه سوم استاني و رتبه دوم كشوري و مهرداد كرابي از مدرسه فرهنگيان 1 در مقطع چهارم ابتدايي رتبه سوم استاني و رتبه 183 كشوري را به خود اختصاص دادند و همچنين نسرين روان سالار از مدرسه راهنمايي فرزانگان در مقطع سوم راهنمايي رتبه سوم استاني و رتبه 17 كشوري و زهرا صادقي سبزواري از دبيرستان فرزانگان در مقطع دوم تجربي رتبه اول استاني و رتبه 50 كشوري را از آن خود نمودند.
گفتني است، حسن ابوسياني رتبه هشت كنكور سراسري رشته رياضي فيزيك و رتبه دوم منطقه دو در سال 87-86 را نيز كسب نموده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي: توجه به حجاب و عفاف در رأس فعاليتهاي فرهنگي است

خراسان امروز: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در نشست تخصصي كميسيونهاي حجاب و عفاف در 12 آذرماه در مشهد اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان مهمترين دستور الهي، ديني، آسماني و وظيفه قانوني همه است.
سيدجواد جعفري گفت: تجليل از همه كساني كه در حوزه عفاف و حجاب فعاليت مي كنند بايد سرلوحه فعاليتهاي كميسيونهاي حجاب و عفاف قرار گيرد.
جعفري با اشاره به طرح صيانت بانوان شاغل در كشور تصريح كرد: اشتغال بانوان و رعايت جداسازي فضاي كاري بين زن و مرد، بايد مورد توجه دستگاه ها قرار گيرد.
وي افزود: تلاش در جلوگيري از بي بند و باري هاي اجتماعي زمينه تحقق فرهنگ حجاب و عفاف را در كشور فراهم مي كند.

غذا و دارو؛ دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي سوم شد

بجنورد- خبرنگار قدس:رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي در ارزيابي صورت گرفته از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال 86، رتبه سوم دانشگاه هاي علوم پزشكي سطح 2 كشور را در حوزه غذا و دارو كسب كرد.
دكتر شاهين فر اظهار داشت: اين ارزيابي براساس فعاليتهاي دانشگاه در نظارت بر سلامت موادغذايي توليد و عرضه شده در استان، كنترل بر فعاليتهاي داروخانه هاي استان و مراكز توليد، توزيع و نگهداري غذا و دارو صورت مي گيرد.
وي افزود: در ارزيابي صورت گرفته از معاونت غذا و داروي اين دانشگاه اداره نظارت بر دارو رتبه نخست، آزمايشگاه هاي كنترل كيفي رتبه دوم و اداره نظارت بر غذا رتبه پنجم را در ميان دانشگاه هاي علوم پزشكي سطح سه كشور كسب كردند.

پذيرفته شدگان آزمون سراسري؛ خراسان شمالي نهم شد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: در سال گذشته رتبه قبولي دانش آموزان در آزمون سراسري 20 و امسال به رتبه 9 كشوري ارتقا پيدا كرده است.
علي باقرزاده اظهار داشت: 70 درصد قبول شدگان به مراكز آموزش عالي راه يافتند كه خراسان شمالي بعد از استانهاي يزد، سمنان و مازندران جزو استانهاي موفق در اين زمينه بوده است.
وي افزود: 12 هزار و 956 نفر در آزمون امسال در استان شركت كردند كه پنج هزار و 127 نفر قبول شده كه در رشته رياضي دو هزار و 425 نفر شركت كرده كه 1674 نفر قبول، در رشته تجربي چهار هزار و 513 نفر شركت كه 1405 نفر قبول و در رشته انساني چهارهزار و 817 نفر شركت كرده كه 1936 نفر در مراكز آموزش عالي پذيرفته شدند.
باقرزاده بيان كرد: مقدمات استخدام حق التدريساني كه هم اكنون در سازمان آموزش و پرورش بوده و سال پيش در آزمون پيماني سازمان شركت كرده و مراحل گزينش را طي كرده اند تا پايان سال 87 فراهم مي شود كه تعداد اين حق التدريسها 75 نفر است.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر استان داراي 13 هزار و 200 نفر معلم رسمي و پيماني و 1000 نفر معلم حق التدريس و امسال نيز 560 نفر بازنشسته پيش از موعد و 312 نفر بازنشسته عادي داشته ايم.
باقرزاده تصريح كرد: از برنامه هاي هفته پژوهش مي توان به مراسم تجليل از پژوهشگران، معرفي پژوهشگر برتر استان و نواختن زنگ پژوهش اشاره كرد.

نماينده مردم نيشابور در مجلس: مهمترين اصل در حجاب فرهنگ سازي است

خراسان امروز: نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهم ترين اصل در حجاب فرهنگ سازي است.
حجة الاسلام سبحاني نيا گفت: نقش رسانه ها در فرهنگ سازي حجاب و عفاف نقش مهم و حائز اهميتي است.
وي افزود: فرهنگ سازي از جمله اصولي است كه بايد در همه امور باشد تا بتوانيم به يك رفتار درست دست يابيم.
وي اظهار داشت: براي اينكه هر طرحي به قانون تبديل شود بايد ابتدا در آن زمينه بسترسازي و آماده سازي صورت بگيرد.حجة الاسلام سبحاني نيا گفت: رسانه هاي مكتوب و خبرگزاريها مي توانند با تحليل مسائل مختلف در پوشش اسلامي و ازدواج بسيار مثمرثمر باشند.
وي اظهار داشت: در مقوله حجاب بايد فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نهادينه شود تا بتوانيم جوانان را به اين امر تشويق كنيم.نماينده مردم نيشابور در مجلس با بيان اينكه پوشش و حجاب مسأله مشترك تمام اديان الهي بوده است، تصريح كرد: براي همه اديان الهي اين مساله مورد توجه بوده و تمام پيامبران بر آن تأكيد داشته اند. وي تأكيد كرد: سريالها، فيلمها و مصاحبه هاي تلويزيوني مي توانند الگوي مناسبي براي ترويج و نشر فرهنگ حجاب باشند.

جلسه ستاد دهه فجر و غدير شهرستان جغتاي برگزار شد

جغتاي- خبرنگار قدس: فرماندار جغتاي در جلسه ستاد دهه فجر و غدير شهرستان گراميداشت عيد غدير و دهه مبارك فجر را وظيفه همه دانست.
محمدرضا كاظمي، با بزرگ دانستن عيد غدير بين اعياد شيعيان گفت: در اين عيد بايد حقيقتهاي روز غدير خم براي مردم تبيين و تبليغ شود.
كاظمي ترويج فرقه وهابيت را بزرگترين دشمن ضد شيعه دانست.وي در ادامه گفت: گراميداشت دهه فجر باعث مي شود كه نسل سوم انقلاب با وقايع و تاريخ اين انقلاب آشنا شوند.
ناصحيان بخشدار جغتاي نيز در اين جلسه از آمادگي ادارات و نهادها در سطح شهرستان و بخشهاي تابعه براي هر چه باشكوهتر برگزار شدن اين جشنها خبر داد.

برگزاري مسابقات قرآن و عترت حوزه 9 بسيج دانش آموزي طرقبه

طرقبه - خبرنگار قدس: به منظور گسترش فرهنگ قرآني و كشف استعدادهاي قرآني دانش آموزان بسيجي، مسابقات قرآن و عترت ويژه دختران و پسران عضو واحدهاي مقاومت پوينده و پيشگام منطقه طرقبه برگزار گرديد.
در اين دوره از مسابقات قرآني دانش آموزان شركت كننده در رشته هاي قرائت، حفظ و كتاب شجره طيبه به مدت دو روز به رقابت پرداختند.

2 هنرمند خراسان شمالي مشمول طرح كمك مستمري به هنرمندان شدند

بجنورد- خبرنگار قدس: سرپرست معاونت هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي گفت: دو هنرمند از خراسان شمالي مشمول طرح كمك مستمري به هنرمندان شدند.
صدرا يوسفي با اشاره به ضوابط طرح مستمري اظهار داشت: هنرمندان مشمول طرح كمك مستمري بايد در يكي از رشته هاي شعر، موسيقي، تئاتر، سينما، هنرهاي تجسمي، ادبيات داستاني داراي حداقل 20 سال سابقه فعاليت باشند.
وي با بيان اينكه تعداد هنرمندان مشمول طرح كمك مستمري در خراسان شمالي 10 نفر مي باشند، افزود: ضوابط و نحوه پرداخت كمك مستمري به هنرمندان از كار افتاده، معمر و بازماندگان براساس شيوه نامه است.
وي تصريح كرد: اطلاع رساني به هنرمندان براي بهره گيري از اين طرح از طريق ادارات شهرستان صورت مي گيرد تا با شناسايي افراد مشمول در راستاي تشكيل پرونده و همچنين معرفي هنرمندان صورت پذيرد.

«شاهزاده خانم نازك نارنجي» با «دوچرخه» آمد

خراسان امروز: كتاب هاي جديد يك نويسنده مشهدي به بازار آمد.
مليكا گلي نويسنده 9 ساله مشهدي و از اعضاي دفتر ادبيات كودك و نوجوان حوزه هنري دو كتاب جديد خود را به بازار فرستاد. «دوچرخه» و «شاهزاده خانم نازك نارنجي» عنوان دو كتاب وي هستند كه براي گروه سني الف و ب نوشته شده است.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن