تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ميزگرد دانشجويي در آستانه‌ ‌١٦ آذر/كامل/ بررسي نقش دانشجو در نظام تصميم‌ سازي دانشگاه و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /ميزگرد دانشجويي در آستانه‌ ‌١٦ آذر/كامل/ بررسي "نقش دانشجو در نظام تصميم‌ سازي دانشگاه و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي"


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: شهرستان‌ها

دانشگاه به عنوان يك نهاد تحصيلات عالي و محيط تحقيقاتي مكاني است كه رشد و توسعه‌ي هر كشور در گرو فعاليت‌ها و پويايي آن بوده و دانشجويان به عنوان سلول‌هاي زنده اين نهاد از ديرباز نقشي اساسي در نوآوري و شكوفايي جوامع ايفا كرده‌اند. به همين مناسبت در آستانه‌ي 16 آذر، روز دانشجو، خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه‌ي خراسان رضوي، ميزگردي دانشجويي را با عنوان "نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" برگزار كرد كه در اين ميزگرد چهار تن از دانشجويان دانشگاه‌هاي مشهد به بيان ديدگاه‌هاي خود در رابطه با جنبش دانشجويي و نقش آن در تصميم‌گيري‌هاي دانشگاهي پرداختند.

دانشجوي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اولويت‌هاي تحقيقاتي خود را بر مشكلات كنوني جامعه خود متمركز كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، نويد فتحي در ميزگرد" نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه، و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" كه در آستانه 16 آذر در دفتر ايسنا مشهد برگزار شد، درخصوص بحث نوآوري و شكوفايي در دانشگاه‌ها گفت: با قبول بحث عمل گرايي و وارد شدن به افق‌هاي تازه بايد ارتباط با صنعت و دانشگاه حفظ شود.

وي افزود: در مقوله نوآوري در بستر موجود و نيز در زمينه گسترش علم، حداقل كاري كه مي‌توان انجام داد، انتخاب موضوع پژوهش از بين مسايلي است كه مشكل اكنون جامعه خودمان مي‌باشد.

اين دانشجوي رشته پزشكي با اشاره به لزوم نيازسنجي بين صنعت و جامعه افزود: اين نيازسنجي بعد از نهادينه شدن بايد مبناي انجام تحقيقات قرار گرفته و پژوهش‌ها براساس آن انجام شود.

- دانشجويان با كارهاي تحقيقاتي مي‌توانند تاثير بيشتري بر مسوولان بگذارند

فتحي در زمينه راهكار پيشنهادي خود براي رشد شكوفايي و نوآوري بين دانشجويان، اظهار داشت: شايد محيط فراهم نيست و يا شايد خودمان به دنبال آن نمي رويم اما در هر صورت بهتر است دانشجويان به دنبال كارهاي تحقيقاتي رفته و نظرسنجي انجام دهند و از اين طريق بتوانند تاثير بيشتري بر مسوولان بگذارند.

- بايد آهسته راه رفت و به خط قرمزها نزديك نشد

دبيركانون خيريه "محرم" بيماران افزود: حداقل نتيجه اي كه مي توان از بيان انتقادهاي دانشجويان گرفت، اين است كه با انعكاس خوب آنها، مسوولان اين انتقادات را دريافت كرده و به اين نكته برسند كه دانشجويان زيادي تقريبا نظرات ثابتي دارند.

نويد فتحي با اشاره به مهيا بودن نسبي زمينه‌هاي سخت افزاري اين امر گفت: گاهي اين خود دانشجويان هستند كه كنار نشسته و زياد به فعاليت‌هاي صنفي و علمي نمي پردازند. در حال حاضر كميته‌اي تحت عنوان كميته دانشجويي شوراي فرهنگي در حال تشكيل است كه قرار است با شركت دانشجويان فعاليت خود را آغاز كند.

وي ادامه داد: اگر خود ما هم به جاي مسوولان باشيم شايد همين افعال را انجام دهيم؛ اين سير تكامل زندگي انسان است كه هر چه سن بالاتر مي‌رود، از آرمان‌خواهي او كاسته مي شود و بيشتر به سمت رفتارهاي محافظه كارانه پيش مي‌رود.

نويد فتحي هم‌چنين با اشاره به كمرنگ بودن فعاليت دانشجويان اظهار داشت: زماني كه مي‌خواهيم انتقاد كنيم، عمدتا عدم فعاليت خود را به فقدان فضاي كاري مناسب نسبت داده و مسوولان را مقصر اصلي كم رنگ شدن فعاليت دانشجويي مي‌دانيم.

- آنچنان كه بايد دانشجو در عرصه فعاليت‌هاي دانشگاهي فعال نيست

اين دانشجوي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد تصريح كرد: در حالي كه نبايد زياد جنت مكان باشيم، به عنوان نمونه در بحث‌هاي خيريه‌اي كه دانشگاه‌ها در آن دخالت نداشته و در اين امر همكاري لازم را مي‌نمايند، باز هم دانشجويان فعاليت چندان شگرفي ندارند و آن چنانكه بايد يك دانشجو در عرصه فعاليت‌هاي دانشگاهي عمل كند، فعال نيست.

وي در پايان به دانشجويان توصيه كرد، ظرفيت‌هاي خود را در پذيرش حرف منتقدانه و مخالف بالا برده و حاضر به دريافت اين گونه پاسخ ها از طيف مخالف و مسوولان باشند.

دانشجوي رشته شيمي دانشگاه فردوسي مشهد نيز گفت: متاسفانه هر روز شاهد كمرنگ تر شدن قدرت و نقش دانشجو در تصميم سازي‌هاي دانشگاه هستيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، محسن صنعتي پور در ميزگرد "نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه، و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" كه در آستانه 16 آذر در دفتر ايسنا مشهد برگزار شد، در خصوص نقش دانشجويان در نظام تصميم سازي دانشگاه‌ها گفت: در سال‌هاي اخير برخورد با طيف منتقد دانشجويان كه صريحا گفتمان خود را جدا از هرگونه محافظه‌كاري بيان مي‌كردند، شاهد بوده‌ايم.

- در ساختار كنوني دانشگاه‌ها، دست دانشجو روز به روز بسته تر شده است

وي خاطرنشان كرد: در ساختار كنوني دانشگاه‌ها، دست دانشجو روز به روز بسته تر شده و تشكل‌هايي كه صداي انتقاد دانشجو از آنان بلند مي‌شود و يك حركت عقلاني رو به جلو كه در ذات آن نوآوري نهفته است، دارند، بسته شده كه فضايي براي بيان نوآوري دانشجويان نمي‌ماند.

اين فعال دانشجويي درخصوص ريشه يابي اين موضوع افزود: اين مساله يك بحث پايه‌اي دارد كه به همان گفتمان دانشجويي باز مي‌گردد و ما بايد بيشتر بر روي همين مقوله تاكيد كنيم. بارزترين واژه در اين زمينه، همين "گفتمان دانشجويي" است كه قابليت بحث دارد.

- رسالت جنبش دانشجويي همواره نقد قدرت بوده و هست

مدير مسوول نشريه دانشجويي"كيان امروز" دانشگاه فردوسي با اشاره به وجود يك نگاه نقادانه در گفتمان دانشجويي اظهار داشت: رسالت جنبش دانشجويي همواره نقد قدرت بوده و هست، حال اين انتقادات چه عقلاني و چه غير عقلاني نياز به يك بحث آسيب شناسي پايه‌اي دارد.

صنعتي پور درخصوص آسيب شناسي پايه‌اي گفتمان دانشجويي، افزود: چند وقت قبل مقاله‌اي تحت عنوان "آسيب شناسي دانشگاه و جنبش دانشجويي" در نشريه كيان امروز منتشر شد كه البته منتقدان زيادي داشت و به دلايل زيادي موفق به باز كردن سرفصل‌هاي‌هاي مربوط به اين مقوله نشديم. اين بحث به 100 سال پيش باز مي‌گردد، زماني كه دانشگاه به عنوان هديه مدرنتيه غرب به كشورهاي جهان سوم، تازه وارد ايران شد و البته ورود دانشگاه به كشورهاي جهان سوم بدون در نظر گرفتن پارادوكس بين جوامع سنتي ما و نهادي مدرن مثل دانشگاه بود.

وي ادامه داد: پرسش مطرح اين است كه آيا مسوولان امر با توجه به وجود اين نهاد مدرن در جامعه سنتي ما از اين زد و خوردهاي سياسي، از بلند شدن فرياد گفتمان دانشجويي و شروع انتقادات از جانب دانشگاه آگاهي داشته و در نهايت متوجه حذف دانشجويان منتقد بودند يا نه؟

وي تصريح كرد: اگر جواب مثبت دهند كه پيش بيني اين چنين گفتمان و زد و خوردهايي را كرده بوديم، بايد دو رويكرد را در قبال اين پاسخ مثبت به كار مي‌گرفتند، يكي اينكه بين طيف‌هاي مختلف فكري در دانشگاه تعديل ايجاد كرده و جهت گيري‌هاي خود را به گونه‌اي تنظيم نكنند كه يك طيف با راحتي با نشريات و تريبون‌هاي مختلف حرف خود را بيان نموده و طيفي ديگر از اين قضيه محروم باشد.

صنعتي پور افزود: رويكرد دوم توجه به چگونگي پيشگيري از بروز هزينه‌هايي كه به دنبال حذف طيف منتقد بر جنبش دانشجويي تحميل شده است، مي‌باشد.

اين فعال دانشجويي در ادامه گفت : چنانچه پاسخ مسوولان در قبال آگاهي از اين مساله منفي باشد، اين پرسش پيش مي آيد كه چگونه مي خواهيد جواب كساني كه در اين راه هزينه كرده‌اند را بدهيد؟ چگونه مي خواهيد پاسخگوي افرادي باشيد كه با بار تئوريك فوق العاده بالا به افرادي منزوي و گوشه گير مبدل شده‌اند؟

- بالا بردن روحيه تساهل و تسامح در مسوولان راهكار فعال نمودن نقش دانشجو است

صنعتي پور با اشاره به اينكه مسوولان بايد تا حدي نقدپذير باشند، در خصوص راهكار پيشنهادي خود براي پر رنگ و فعال نمودن نقش دانشجو در دانشگاه تصريح كرد: راهكار پيشنهادي ما بالا بردن روحيه تساهل و تسامح در مسوولان است و اينكه حرف ما و مخالف خود را شنيده و يا دلايل قانع كننده‌اي را در جواب منفي خود بيان نمايند، نه اينكه سياست حذف و گرفتن و بستن نشريات را در پيش گيرند.

اين دانشجوي رشته شيمي كاربردي دانشگاه فردوسي ادامه داد: در طي چند سال گذشته كه چندين نشريه بسته شد، آيا مسوولان يكبار پاسخگو بوده‌اند كه نشريه توقيفي را بررسي كرده و دلايل توقيف آن را ارايه دهند؟ چه بسا در بسياري موارد به دلايلي طرح نشده، نشريه توقيف شده و كسي هيچ حرفي نزده است.

- بايد به همان سنت پويا در گفتمان دانشجويي متوسل شد

محسن صنعتي پور در ادامه در خصوص بحث نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي تصريح كرد: متاسفانه در فضاي كنوني دانشگاه، زمينه براي نوآوري دانشجو فراهم نيست، چرا كه جامعه ما براي مدرنيته فراهم نشده و بايد به همان سنت پويا متوسل شد.

وي وجود يك سري برخوردهاي تبعيض آميز را مانع نوآوري دانست و تصريح كرد: تا هنگامي كه تبعيض ديده مي‌شود جايي براي حرف نمي‌ماند. دانشجويي كه شاهد زد و خوردهاي سياسي و حركت تبعيض آميز بين مسوولان و دانشگاه و دانشجويان است، ديگر تفكر نوآوري را در ذهن خود نمي‌گنجاند.

صنعتي پور اين گونه رفتارها را نشانه برخورد ناصحيح با حركت عقلاني دانشجويي برشمرد و اظهار داشت: در چند سال اخير شاهد بروز نوآوري و شكوفايي در برخي علوم خاص از جمله علومي كه در تشكيل و استحكام وضعيت نظامي جامعه كارساز هستند، بوده ايم ولي اگرچه بودجه‌هاي فوق العاده‌اي براي بالا بردن سطح نظامي كشور صرف مي كنيم، ولي هنوز به بهداشت، مدرسه سازي و وضعيت آموزشي رسيدگي چنداني نداريم.

- نوآوري و شكوفايي تنها در برخي علوم خاص مشاهده مي‌شود

مدير مسوول نشريه دانشجويي "كيان امروز" دانشگاه فردوسي افزود: از سوي ديگر علوم انساني كه بايد نوآوري و شكوفايي در آنان شكل بگيرد، هنوز از اين نوآوري محرومند و به بياني ديگر نوآوري و شكوفايي تنها در برخي علوم خاص مشاهده مي‌شود.

صنعتي پور در پايان تاكيد كرد: هرچند در چند سال اخير تاحدي شاهد سكوت كميته انضباطي و گوش دادن به سخنان دانشجويان، تا جايي كه از خط قرمزها فراتر نرود، بوده‌ايم اما متاسفانه بعضي مواقع برخورد سركوبانه مسوولان و كميته با طيف مخالف دانشجو شدت گرفته و ما نوآوري و شكوفايي را بيشتر از اينكه در گفتمان دانشجويي ببينيم، در برخورد مسوولان با دانشجويان مشاهده كرده‌ايم.

در همين حال دانشجوي رشته حقوق دانشگاه پيام نور مشهد گفت: دانشجو مي‌تواند با قرار گرفتن در مسير جريان تصميم سازي، برنامه‌هاي دانشگاه را با واقعيتي كه قرار است اجرا شود، منطبق تر سازد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، سيدحسين حسيني در ميزگرد "نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه، و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" كه در آستانه 16 آذر در دفتر ايسنا در مشهد برگزار شد، خاطرنشان كرد: دانشجو مي‌تواند زاويه‌اي كه هر برنامه‌اي با اجرا دارد، پر كند چون خود او قرار است محل اجراي اين برنامه‌ها باشد.

- دانشگاه خانه دوم دانشجو است

اين فعال دانشجويي با بيان اينكه دانشگاه خانه دوم دانشجو است، گفت: اصولا هيچ برنامه خوبي بدون در نظر گرفتن اعضاي خانواده كه همان دانشجويان هستند، يا مورد اجرا نخواهد بود و يا اگر اجرا شود، كيفيت مناسب را در نهايت نخواهد داشت.

- شوراي صنفي سخت افزار بيان يك ايده است

سيدحسين حسيني هم‌چنين به خلا شوراي صنفي در دانشگاه هاي مشهد از جمله دانشگاه پيام نور اشاره كرد و گفت: واقعيت اين است كه وقتي شوراي صنفي كه سخت افزار بيان يك ايده است، حذف شود، دانشجو به راه هاي غيرمتعارف شناخته شده متوسل مي شود كه بايد يك آسيب شناسي در اين خصوص صورت بگيرد.

- حذف شوراي صنفي موجب ناكارآمدي بيشتر فعاليت‌هاي دانشجويي است

وي در ادامه با بيان اينكه حذف شوراي صنفي موجب ناكارآمدي بيشتري در فعاليت‌هاي دانشجويي است، گفت: وظيفه ذاتي تشكل در دانشگاه به طور مشخص تعيين شده است اما مسوولان دانشگاه به اين امر توجه نمي كنند و با از بين بردن شوراي صنفي، وظايف آن را به ساير تشكل‌ها واگذار كرده‌اند كه اين تقريبا غير ممكن است.

- نوآوري نسبت به آنچه كه بوده، بايد اعمال شود

اين دانشجوي دانشگاه پيام نور مشهد در ادامه با اشاره به اينكه نوآوري نسبت به آنچه كه بوده بايد اعمال شود، تصريح كرد: شكوفايي نيز دستاورد همين نوآوري‌ها مي‌باشد كه ملاك و معيار مخصوص به خود را دارد.

حسيني گفت: ويژگي گفتمان دانشجويي تئوريك بودن مباحث است و عمل گرايي يك آفت مخفي بوده كه اين امر دانشجو را از انديشيدن باز مي‌دارد.

- بايد نوآوري را از خودمان شروع كنيم

وي با بيان اينكه بايد نوآوري را از خودمان شروع كنيم، افزود: هزينه‌هايي هست كه بايد پرداخت شود و ما نيز با تحمل اين هزينه ها بايد حداقل كار ممكن كه مي توانيم انجام دهيم، اين است كه راه را براي دانشجويان آتي باز كنيم.

- دانشجو مي‌تواند به واسطه رفتار آگاهانه، زيربناي نوآوري را در دانشگاه فراهم كند

سيدحسين حسيني با تاكيد بر لزوم شناسايي عوامل مددرسان و مضر به دانشجو يادآور شد: ارايه تعريف صحيح از وضعيت دانشجو الزامي است؛ اينكه دانشجو در يك مقطع حساس قرار گرفته و مي‌تواند به واسطه رفتار و وظيفه آگاهانه، زيربناي نوآوري را در دانشگاه ها فراهم بياورد.

اين دانشجوي رشته حقوق دانشگاه پيام نور مشهد تاكيد كرد: بنا بر گفته سقراط كه "هر كس در تربيت اسب توانا نيست اما همه در تربيت انسان توانا هستند!" مسوولان بايد مواظب اعمال و رفتار خود باشند؛ ما هنوز براي انديشه و فكر حياط خلوت قائل هستيم.

اين فعال دانشجويي در پايان اظهار اميدواري كرد: هميشه دانشجو باشيم و در عرصه به دست آوردن نداشته‌هايي كه به ما تحميل مي‌شود، بكوشيم.

يك دانشجوي رشته حقوق دانشگاه فردوسي مشهد گفت: اگر از ديد مسوولان به فرآيند تصميم سازي دانشجو در دانشگاه نگاه كنيم، متوجه خواهيم شد كه مديران و مسوولان به طور كلي، رويكرد مشورتي نسبت به قضاياي درون دانشگاه ندارند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، ميلاد انصاري نسب در ميزگرد "نقش دانشجو در نظام تصميم سازي دانشگاه، و نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي" كه در آستانه 16 آذر در دفتر ايسنا برگزار شد، افزود: متاسفانه مسوولان دانشگاهي ما اصولا از لحاظ نظري مستبد بوده و سعي در تحميل عقايد خود دارند.

وي با بيان اين نظر كه براي يك مدير كه مدرك تحصيلي بالايي دارد، دشوار است كه به يك دانشجوي كارشناسي اجازه دهد نظر خود را بيان كند، افزود: اين يكي از بزرگترين معضلات درون دانشگاه اين است كه مسوولان نمي‌خواهند و نمي‌گذارند دانشجو نظرات و عقايد خود را در باب مسايل درون دانشگاه به منصه ظهور بگذارد.

انصاري نسب به مساله انتخاب واحد پيش از موعد در دانشگاه فردوسي به عنوان يك نمونه عيني اشاره كرد و گفت: همان طور كه در پايان هر ترم سيستم نظرسنجي براي ارزيابي اساتيد فعال مي‌شود، چرا براي مسايل مربوط به دانشجو مانند انتخاب واحد، نظرسنجي صورت نمي‌گيرد؟

- مسوولان دانشگاه توجه بيشتري به تشكل‌هاي دانشجويي داشته باشند

اين عضو هيات تحريريه نشريه دانشجويي"سيميا" دانشگاه فردوسي، خواستار توجه بيشتر مديران به تشكل‌هاي دانشجويي شد و گفت: نظرسنجي يك راهكار بسيار ساده براي اهميت دادن به تشكل‌ها است و اگر مديران به اين سخن حضرت علي(ع) كه مي فرمايند "نگاه كن چه مي گويد و نه آنكه كه مي‌گويد" به رويكرد گويندگان كاري نداشته باشند، بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

- دريافت حقوق صنفي حق طبيعي هر دانشجوست

انصاري نسب تصريح كرد: هنگامي كه دانشجو مي خواهد حق صنفي خود را بگيرد، چرا مسوولان با او مقابله مي‌كنند در صورتي كه اين يك حق طبيعي براي هر دانشجويي است.

اين دانشجوي حقوق دانشگاه فردوسي مشهد يادآور شد: اگر به دانشجويان اجازه داده شود تا خودشان همايش‌ها، سخنراني‌ها و سمينارهاي ساده بگذارند، اين امر در استقلال بخشي به دانشجو كمك مي كند و عدم توجه به اين مقوله موجب به انزوا كشيده شدن دانشجو مي‌شود.

- دانشجو نبايد از خواسته‌هاي منطقي خود عقب نشيني كند

وي با اشاره به اينكه خود ما نبايد اجازه دهيم كه در انزوا باشيم، گفت: مديران مي‌آيند و مي‌روند و اين اصالت دانشجو است كه باقي مي‌ماند و ما نبايد از خواسته‌هاي منطقي خود عقب نشيني كنيم.

- فضاي به روز نوآوري و شكوفايي در دانشگاه فراهم نيست

انصاري نسب هم‌چنين درخصوص نوآوري و شكوفايي در گفتمان دانشجويي، با اعتقاد بر اينكه فضاي به روز نوآوري و شكوفايي در دانشگاه فراهم نيست، خاطرنشان كرد: بايد به دانشجو بها داده شود تا واژه "جوينده" را صرف و بيان كند در حالي كه بسياري از اساتيد نمي‌خواهند بپذيرند كه دانشجو خلاف نظر آنها سخن گويد، هر چند نظر درستي هم ارائه شود.

- بايد رويكرد جويندگي دانش در تفكر دانشجو غالب باشد

اين فعال دانشجويي تاكيد كرد: بايد رويكرد به جويندگي دانش در تفكر دانشجويان غالب باشد، در صورتي كه ما به جزوه نويساني تبديل شده‌ايم كه در دانشگاه به ما ياد نمي دهند نوآوري از خود نشان دهيم.

- دانشگاه تبديل به دبيرستاني شده كه فضا براي تفكر خلاق در آن وجود ندارد

انصاري نسب يادآور شد: دانشگاه تبديل به همان دبيرستان شده است كه فضا براي تفكر خلاق در آن وجود ندارد؛ مسوولان با گذاشتن "گيت‌ها" ، بالا بردن نرده‌ها و يكسان سازي لباس‌ها، خلاقيتي براي دانشجو باقي نمي‌گذارند.

وي در پايان با تاكيد بر قانون اساسي كشور به عنوان يك قانون مترقي و نوآور گفت: اگر مسوولان به همين قانون اساسي اكتفا كرده و عمل كنند، جايي براي نوآوري و خلاقيت هم پيدا شده و نوگرايي‌هاي دانشجويي سركوب نمي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن