تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816405946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در نشست خبري: مردم سالاري ديني بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: لاريجاني در نشست خبري: مردم سالاري ديني بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي است


تهران – حيات

رييس مجلس شوراي اسلامي بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي رسيدن به استقلال در پرتو مردم سالاري ديني دانست.
به گزارش خبرنگار پارلماني حيات، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي كه عصر ديروز (دوشنبه) در اولين نشست رسانه اي اش سخن مي گفت با اشاره به سالگرد شهادت شهيد مدرس گفت: شخصيت ممتاز مدرس نماد طلايي قانونگذاري نيكو براي كشور است و اگر در صحنه تاريخي ايران بنگريم افراد نادري هستند كه با رفتارشان سرنوشت كشور را تغيير دادند كه يكي از اين افراد مدرس است.
وي افزود: مدرس با چند دوره نمايندگي مجلس و با اتخاذ مواضع خود هم از حقوق ايرانيان به خوبي صيانت كرد و هم نگذاشت بيگانگان با كمك ديكتاتوري زمانه شرايطي را در كشور ايجاد كنند كه به ملت ايران ستم شود.
رييس مجلس با بيان اينكه مجلس هشتم از ابتدا با توجه به روح قانون اساسي به عنوان يك قوه مستقل نوعي تعامل مستمر را پيگيري كرده تصريح كرد: اين توفيق را داشتيم كه استراتژي مجلس را براي سال هاي آينده تدوين كنيم و اولويت هاي كميسيون ها را با مشورت با نمايندگان و مركز پژوهش ها مشخص كنيم بطوريكه امروز همه كميسيون ها استراتژي دقيقي دارند.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به سوالي درخصوص اظهارات رهبر انقلاب در خصوص بي بند و باري در سخن گفتن عليه دولت، تاكيد كرد: سخن مقام معظم رهبري حكايت از يك تدبير صحيح براي ايجاد فضاي مطلوب سياسي در كشور مي كند ضمن اينكه افراد مختلف بايد نظراتشان را مطرح مي كنند و اين مي تواند تعالي بخش باشد.
وي ادامه داد: آداب اين كار بايد رعايت شود يعني بين نقد و بررسي عالمانه يا رويكرد تخريبي تفاوت وجود دارد.
رييس قوه مقننه با اشاره به اينكه آنچه كه امروز در صحنه روابط قوا شاهديم گفتگوها سالم و از نوع كارشناسي است، خاطرنشان كرد: بايد فضايي ايجاد كرد كه افراد مختلف نظراتشان را مطرح كنند و نبايد از اين سخنان برداشت تفريطي كرد زيرا فضاي آزادي فكر براي تجربه كردن آزادي سياسي در كشور مفيد است.
وي در پاسخ به سوالي درباره آثار تورمي طرح تحول اقتصادي و نظردر مجلس در اين باره گفت: من رجال الغيب نيستيم كه تشخيص دهم مجلس چه نظري خواهد داد ولي سيري كه مجلس طراحي كرده اين است كه كميسيون ويژه اي طرح تحول اقتصادي نظرات دولت را مورد توجه قرار دهد.
لاريجاني ادامه داد: هنوز زود است كه در اين خصوص قضاوت كنيم، اين طرح ابعاد مثبتي دارد و بايد توجه كرد كه ممكن است نارسايي ها هم داشته باشد كه بايد رفع ابهام كرد.
رييس مجلس در ادامه درباره همايش سي سال قانونگذاري و نظارت در مجلس و نقاط ضعف و قوت مجلس يادآور شد: از نمايندگان ادوار مختلف مجلس دعوت شده است كه به دليل سالگرد مجلس در اين همايش حضور داشته باشند.
وي افزود: در اين سي سال نزديك به 2500 قانون تصويب شد كه مجموعه بسيار ذي قيمتي است و در مسير اداره كشور مي تواند كمك كننده باشد و نكات برجسته اي در قوانين جامع تصويب شده وجود دارد كه در حركت توسعه كشور تاثيرگذار بوده است و يكي از نقاط ضعف تعداد زياد قوانين است كه باعث شده كه يكي از احكام مجلس هشتم دنبال كند تجميع قوانين باشد.
لاريجاني تصريح كرد: يك بعد ديگر نظارت مجلس است كه سعي شده از سازوكارهاي مناسبي در تدوين آيين نامه جديد مجلس در جهت آن استفاده شود.
وي درباره قرارداد امنيتي واشنگتن – بغداد نيز، گفت: اين قرارداد يا به تعبيري قرارداد خروج آمريكا از عراق چندين بار مورد بررسي و تجديدنظر قرار گرفت و تحولات بنياديني در آن رخ داد.
لاريجاني از اهتمام ويژه نوري مالكي و مجلس عراق تشكر كرد و افزود: چند نكته كانوني در اين متن آخر وجود دارد يكي اينكه قول داده شده كه آمريكايي عراق را از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج كند اما هيچ تضميني براي آن داده نشده است.
وي تاكيد كرد: مساله ديگر بسته هاي مختلفي است كه مي تواند وارد عراق شود و چيزي كه اضافه شد اين بود كه دولت عراق اگر به اين بسته ها مشكوك باشد مي تواند با هماهنگي آمريكايي ها بازديد داشته باشد.
رييس قوه مقننه با اشاره به اينكه اجراي توافقنامه در پارلمان عراق منوط به رفراندوم شده است، گفت: اين كار درستي بود كه انجام شد تا كمك كند كه فضاي امنيت در منطقه به درستي شكل گيرد.
لاريجاني درباره مذاكرات احتمالي با آمريكا با روي كارآمدن اوباما، خاطرنشان كرد:بايد ديد تغييراتي كه ايشان گفتند چه در زمينه مسائل منطقه اي يا بين الملل شكل واقعي به خود مي گيرد يا روبنايي است و ديپلماسي شكلاتي را ترويج مي كند.
وي ادامه داد: بايد به رفتار آنها را از لحاظ سلوك سياسي در منطقه مشاهده كرد چون رفتار اينها يك تنفر را در منطقه ايجاد كرده است.
رييس مجلس در پاسخ به اين سوال كه سخنان نمايندگان بايد چگونه باشد كه شائبه اختلاف افكني نداشته باشد، گفت: اگر ماهيت سخن به گونه اي باشد كه مسائل فرعي را بر مسائل اصلي غلبه دهد و نگذارد فكر جامعه به مسائل اصلي متوجه شود اين مفيد نيست اما اگر كمك كننده به باروركردن ذهن جامعه باشد مفيد است.
وي افزود: در مجلس هشتم در مجموع احساس مي كنم كه سير سالمي از نظر ..... دنبال مي شود و با زبان دردمندانه سخن گفتن مفيد است.
لاريجاني كه نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي است در ارتباط مستقيم با قم برخي سوالات آنها هم پاسخ گفت با بيان اينكه افتخار مي كنم كه نماينده استان قم هستم، گفت: تلاش اين است كه در زمينه هاي مختلف و مسايل ديني داشته باشيم كه از نظراتشان استفاده كنيم ولي فعلا روند كاري ما با شوراي نگهبان اين قدر پرترافيك نيست كه كندي ايجاد كند و در اين چند ماه 5 مورد داشتيم كه بعد از ارجاع با حضور نماينده شوراي نگهبان در كميسيون مربوط بررسي شد.
رييس مجلس درخصوص اوضاع نوارغزه نيز گفت: وضعيتي كه در غزه رخ داده است حكايت از نوع وحشيگري دارد كه برخي از كشورهاي غربي با كمك به رژيم صهيونيستي آن را تحريك مي كنند كه دست به چنين اقدامي بزنند و بيش از 5/1 ميليون نفر از غزه در محاصره قرار گرفته اند كه حادثه اي كم نظير است.
وي تاكيد كرد: آنها كه اين قدر كه شعار حقوق بشر مي دهند، فشارآوردن به يك ملت را مباح مي كنند و اين موضوع نشانگر اين است كه شرايط رژيم صهيونيستي آنقدر ملتهب است كه اقدام به فرافكني مي كند.
لاريجاني افزود: با مجموع حوادثي كه بعد ازجنگ 33 روزه رخ داد همه اخبار حكايت از نوعي آشفتگي است و بعضي از اقدامات كشورهاي اسلامي كه گاه سكوت كردند و يا داد وستدهايي كردند در تاريخ به عنوان يك نقطه سياه خواهد ماند.
رييس مجلس ادامه داد: درمورد رفح تماس هايي را با دوستان مصري تلفني يا حضوري داشته ايم و آنها هم مطالبي را مطرح مي كنند كه خيلي قانع كننده نيست.
وي درباره انتخابات آينده رياست جمهوري نيز تصريح كرد: سخنان پراكنده اي بحث مي شود ولي فقط يك نفر اعلام كرده است كه كانديدا است و گروه هاي سياسي بزرگ هم در داخل خودشان شعارهاي مختلفي دارند.
وي افزود: گمانه زني هايي مطرح است اما صحنه انتخابات آرايش پيدا نكرده است و بايد منتظر بود تا اين آرايش تكميل شود.
لاريجاني ادامه داد: در بين اصولگرايان هم همينطور است افرادي هستند كه قطعي نيست كه كانديدا هستند و شايد طرفين منتظر هستند كه درسمت ديگر چه آرايشي است و ما احتياج به مقدار زمان بيشتر داريم.
وي درباره قانون انتخابات و بحث آن در مجمع تشخيص مصلحت نظام هم گفت: مجمع ورودي به اين بحث نگرده فقط طرح موضوع شد كه با توجه به تغييرات قانون انتخابات خوب است قانون جامع انتخاباتي داشته باشيم و اين براي تقويت مردم سالاري مفيد است، مجمع فقط چارچوب ها را مشخص مي كند و قانونگذاري برعهده مجلس است.
رييس مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا در مذاكرات احتمالي آينده با آمريكا اولويت ها مشخص شده است يا خير؟ گفت: چنين بحثي مطرح نشد. اما مي توان تشخيص داد كه در اين مذاكرات چه چيزي مطرح است، مسائل مختلف در صحنه بين المللي كه حكايتگر نوعي بي نظمي از جانب ايالات متحده است كه باعث فوران تنفر در بين مردم شده است.
وي ادامه داد: صلح و ثبات در منطقه و جلوگيري از رفتارهاي دوگانه ،عدم ظلم و ستم به مردم عراق و افغانستان از خواسته هاي ما است.
رييس قوه مقننه در بخش ديگري از نشست رسانه اي خود ضمن اينكه به تجديد نظر در آيين نامه داخلي مجلس اشاره كرد، اظهار داشت: تلاش شد مكانيزمي درنظر گرفته شود كه حقوق ملت به درستي درنظر گرفته شود.
وي درباره برگزاري رفراندوم براي طرح تحول اقتصادي نيز تصريح كرد: اين طرح ابعاد زيادي دارد و تا وقتي مطرح نشده است اينگونه موضوعات كمكي به آن نخواهد كرد هنوز دولت لايحه آن نداده است و چه بسا كه به يك فرمول مشخص با دولت برسيم.
لاريجاني درخصوص اهداي مدال به يك ورزشكار رژيم صهيونيستي توسط يكي از مقامات پارالمپيك كشورمان گفت: وقتي كميسيون فرهنگي وارد اين موضوع مي شود اين نشانگر حساسيت مجلس است و امري نيست كه از ديد مجلس مغفول بماند.
وي با بيان اينكه مجلس از چنان جايگاهي برخوردار است كه قابل تضعيف شدن نيست گفت: حالي كه من در مجلس هشتم مشاهده مي كنم، اين است كه دچار مظلوميت نمي شود و مي داند چطور از خودش دفاع كند، رفتار مجلس هم نشان داد كه هر جا ناراستي مشاهده كند قدرت راست كردن آن را دارد.
لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره رقم 30 هزار ميلياردي كسري بودجه امسال ادامه داد: ما در جلساتي كه با دولت داشته ايم به اين رقم 30 هزار ميلياردي نرسيده ايم و راهكارهايي براي اينكه هنوز هم دولت با كسري بودجه مواجه نشود وجود دارد.
وي تاكيد كرد: در بودجه امسال توجه شد كه به تناسب پيشرفت قيمت نفت بودجه تصويب نشود و سياست مجلس اين است كه اقداماتي كه تورم ايجاد مي كند را تصويب نكند، تلاش اين است كه رونق اقتصادي را دامن بزنيم و گشاده دستي براي خرج دولت يا دستگاه هاي ديگر را جلويش را بگيريم.
رييس مجلس در خصوص راهكارهاي كاهش طلاق، گفت: نظام تربيتي اسلام راه هايي دارد كه به يك خانواده سالم ختم مي شود و اينها بايد به صورت يك عادت اجتماعي دربيايد، لزومي ندارد كه همه اينها به صورت قانون تصويب شود، در نظام اسلام فرهنگ سازي اهميت بيشتري دارد تا اينكه حقوق را محدود كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه بزرگترين دستاورد و چالش پيش روي انقلاب اسلامي را چه مي دانيد، تصريح كرد: بزرگترين دستاورد همان مردم سالاري ديني است كه بعد از دوران استبداد زده مردم به آن دست يافتند و استقلال واقعي پيدا كردند.
لاريجاني ادامه داد: اين عنصر الهام بخش انقلاب اسلامي جوانه هاي اين ايده را در كشور ديگر بوجود آورد و يكي از تلاش هايي كه در مقابل يكجانبه گرايي امريكا صورت مي گرفت ايران بود.
وي چالش هاي پيش رو را متنوع دانست و گفت: برخي از اينها از ابتداي پيروزي انقلاب و در انكار جمهوري اسلامي ايران توسط امريكا وجود داشت كه امروزبه نفس هاي آخر خودش مي رسد و در واقع بعد از سال آمريكا مي گويد بايد با ايران مسلط به دانش هسته اي و بازيگر قوي در منطقه يك سخن ديگر بگوييم.
رييس مجلس در پاسخ به اين سوال كه چرا از ظرفيت همايش سي سال قانونگذاري و نظارت استفاده نمي شود و فقط يك گردهمايي سمبليك برگزار مي شود، تاكيد كرد: تلاش كشور اين است كه از سلايق مختلف استفاده شود البته اين كاستي در همه دولت ها وجود داشته است و گاهي در دولت ها سلايق منبسط تر بوده و گاهي اينگونه نبوده است ولي اصل اينكه ظرفيت هاي فكري در جاي خودش استفاده شود فكرخوبي است.
رييس مجلس درباره اينكه قبلا در مصاحبه اي گفته بود دولت با يك تغييز در كابينه نيازي به راي اعتماد مجدد ندارد نيز به خبرنگاران گفت: برداشت من اين است كه اگر در يك وزارتخانه چند تغيير انجام شود اين به معناي يك تغيير است ولي توصيه من اين است كه در زمان كوتاهي كه تا پايان كار اين دولت است مجلس كمتر از ابزار استيضاح استفاده كند و از ساير ابزار نظارتي استفاده شود ولي اگر برخي پافشاري كنند هيات رييسه دخالت نخواهد كرد.
وي در خصوص جواب نامه كنگره امريكا، اظهار داشت: چندين نامه از طرف اعضاي كنگره امريكا رسيده بود و اخيرا هم ظرف يكي دو ماه گذشته نامه اي رسيده است كه حاكي از مذاكرات در مسايل في ما بين دارد ولي ما جواب نمي دهيم زيرا احتياج به مطالعه داشت و در دست بررسي است البته بايد بدانيم در چه زمينه هايي گفتگو انجام خواهد گرفت.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: به دنبال مصوبه مجلس بايد 20 نيروگاه اتمي ايجاد كنيم و مناقصه هاي آن انجام شده است ما نيروگاه هايي با ظرفيت متوسط را دنبال مي كنيم.
رييس مجلس در خصوص اظهاراتش مبني بر تشكيل دولت وحدت ملي افزود: بايد تا آنجا كه ممكن است از بستر انتخابات سمت و سوي وحدت داشته باشيم و براي كشور مفيد است كه تمركز ذهني سياست گران روي منافع باشد بجاي اينكه انتخابات ظرفيت سياسي را كاهش دهد.
وي درباره رفتارش با دولت آينده نيز گفت: بايد رفتار كساني كه در راس كشور قرار مي گيرند را ديد اگر آنها روي منافع ملي كشور تمركز داشته باشند و به آباداني و سلامت فكري جامعه فكر كنند مورد توجه مجلس هشتم خواهند بود ولي اگر درگيريهاي سياسي باشد اين به حال كشور نيست.
خبرنگارياز رييس مجلس در خصوص بهترين و بدترين قوانين مصوب مجلس پرسيد كه لاريجاني پاسخ داد: قانون اصل 44 قانون خوبي است اگر به درستي اجرا شود ولي درباره بدترين قانون اجازه دهيد ديگران قضاوت كنند.
وي سفرهاي استاني دولت را ابتكار خوبي برشمرد و درباره تحقيق و تفحص از اين سفرها تصريح كرد: دولت با قبول زحمت به استان هاي مختلف مي رود اما اينكه برخي نمايندگان مي خواهد نظارت بيشتري داشته باشد را نفي نمي كنم.
وي همچنين درباره ارائه لايحه اجراي ماليات بر ارزش افزوده گفت: لايحه ماليات برارزش افزوده بار تورمي ندارد و ماليات را كاسته است اما هنوز به مجلس ارائه نشده است.
لاريجاني درپايان ملاقات خود با مير حسين موسوي را تكذيب كرد و گفت: اينكه رجال سياسي با هم گفتگو داشته باشند چيز مطلوبي است و مسوولان سياسي كشور بايد از ظرفيت ها استفاده كنند من گاه آقاي موسوي را در مجمع تشخيص يا دبيرخانه شوراي امنيت ملي ديده ام و با ايشان درباره مسايل مختلف از جمله هسته اي مشورت كرده ام و هيچ مانعي در اين زمينه حس نمي كنم.
پايان پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن