تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816316357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل بهزيستي فارس:بايد نگرش جامعه را نسبت به معلولين تغيير دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل بهزيستي فارس:بايد نگرش جامعه را نسبت به معلولين تغيير دهيم
شيراز- مديركل بهزيستي استان فارس گفت: بايد نگرش جامعه را نسبت به معلولين تغيير دهيم و اگرچه تغيير نگرش جامعه كاري سختي است .


به گزارش خبرنگار ايرنا ، غلامرضا صديق راد روز سه شنبه در همايش روز جهاني معلولان در تالار فرهنگيان شيراز افزود: در روز جهاني معلولان در سراسر عالم معلولين دورهم جمع مي شوند و به نوعي نيازهاي خود را بيان مي كنند و از سازمان ها و نهاد هاي مربوط انتظار دارند كه به نيازهاي آنان توجه كنند.
وي اظهار داشت: سازمان بهزيستي و جامعه معلولين به دنبال اين هستند كه در روز معلولين توانايي هاي معلولين را نمايش بدهند.
صديق راد ادامه داد: نيازهاي معلولين به سه دسته تقسيم مي شود دسته اول نيازهاي احساس شده توسط معلول و خانواده معلول مي باشد و معمولا نيازهايي مانند خدمات پزشكي، مشاركت در تصميم گيري ها و دريافت وسايل توانبخشي و اشتغال است.
وي اضافه كرد: دومين نياز معلولان اقداماتي است كه خانواده هاي معلولين براي دريافت كمك انجام مي دهند و سومين نياز معلولين نيازهاي ارزيابي شده مي باشد كه توسط تيم هاي توانبخشي تشخيص داده مي شود.
صديق راد گفت:افرادي كه در جامعه زندگي مي كنند فكر مي كنند كه هر كاري كه معلول انجام مي دهد در جهت درمان است چنين مي پندارند كه معلول پيوسته در حال درد است چنين مي پندارند كه اگر معلول در ازدواج با شكست مواجه شود به دليل معلوليت است نه مسائلي كه مشابه ديگران است و نگرش جامعه نسبت به معلول نگرش مثبتي نيست.
مديركل سازمان بهزيستي استان فارس گفت: راه حل براي تغيير نگرش جامعه نسبت به معلولين خود معلولين هستندو معلولين موفق مي توانند نگرش را تغيير دهند و بايد بدانيم كه بسياري ازافراد كه تغييراتي در دنيا ايجاد كرده اند افراد معلول بوده اند.
صديق راد افزود: در استان فارس هزار نفر معلول موفق در مسائل مختلف داريم كه تحصيلات بالا دارند.
در اين همايش سعيد فاني رييس جامعه معلولين استان فارس و مشاور فرماندار شيراز پيام جامعه معلولان را به مناسبت روز جهاني معلولين خواند كه به اين شرح است:
" روزگاري نه چندان دور در ديار چند هزار ساله ما اگر خانواده اي فرزند معلول داشت از شرم وجود او عدم تمايل به حضور در جامعه را در نگاهش مي شد خواند، مخلوقي اينچنين كه هم اسير جسم بود و هم در بند روابط نادرست اجتماعي نيز محروم بود ،چرا كه اعضاي خانواده او از اين كه كسي با ترحم به فرزندشان نگاه كند يا ازروي ناداني برايشان دل بسوزاند هراس داشتند و او مي ماند و يك دنيا حسرت در دل كه چرا همچون ديگران نيست تا بتواند از موهبت هاي زندگي آنچنان كه مي خواهد بهره مند شود."
" تا اينكه تحول عظيم اجتماعي يعني انقلاب نگاه عامه مردم را همچون ديگر مقوله هاي اجتماعي به اين گروه ازجامعه نيزتغيير داد و دانستند كه بايد به پديده معلوليت فراتر از آنچه مي انديشيده اند ، بينديدشند. به گونه اي كه امروز شاهديم هزاران معلول در پست هاي مختلف مديريتي ، آموزشي و ورزشي در بالاترين سطح ارائه خدمت مي كنند و باعث افتخار ايران و ايراني هستند در عين حال هنوز دغدغه هاي فكري معلولين پابرجاست."
" چراكه منهاي مردم عادي تعدادي ازمسئولين يا درمقابل معلولين قرارگرفته اند واين گونه مي انديشند كه معلولين گروهي دست و پا گير و طفيلي هستند يا در قبال خدمت به آن ها بسيار بي تفاوت عمل مي كنند."
" اگر نگاهي گذرا به برخورد كشورهاي غربي كه به هيچ دين و مذهبي هم پايبند نيستند بياندازيم مي بينيم كه رفاه معلولين در اين گونه كشورها از اهميت خاصي برخوردار است بدون آنكه منتي بر آن ها داشته باشند و يا تبعيضي بين آنها قائل باشند. اكنون به مناسبت روز جهاني معلولين بياييم و يك بار ديگر به اهميت خدمت به آنها ايمان بياوريم و از بازخورد آن نيز بهره مند شويم."
به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله محي الدين حائري شيرازي در اين همايش گفت : انسان اگر عضوي از بدن خود را از دست دهد نبايد اراده و انگيزه او عليل شود بلكه بايد اراده و انگيزه خود را تقويت كند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي اظهار داشت: انسان با يك دست، يك چشم و حتي نداشتن دست و پا هم مي تواند بهترين هنرمند باشد و در تمامي عرصه ها ممتاز شود.
وي ادامه داد: خدا نقاش است و مي خواهد انسان را نقاشي كند و قلم نقاشي خدا همان تقدير و قضاي الهي مي باشد و انسان اگر آن را بپذيرد از بهترين انسان ها در درگاه خداوند خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در استان فارس اضافه كرد: ما بچه هايمان را با اراده تربيت نمي كنيم و روش تربيتي ما ريشه استعماري دارد و به همين دليل هم بعضا بچه ها ترسو ، ناتوان و بي اراده بزرگ مي شوند.
آيت الله حائري بيان كرد: اگر به جاي اينكه مشكلات فرزندانمان را خودمان حل كنيم ، مشكلاتشان را به خودشان واگذار كنيم باعث تقويت اراده در وجود آنها مي شود.
امام جمعه شيراز گفت: وقتي در جامعه مي بينيم كه خانمي با انگشت پا نقاشي مي كند نسبت به خودمان احساس حقارت مي كنيم.
آيت الله حائري با بيان اين مطلب كه روز معلول روز كار است و روز تعطيلي نيست افزود: وقتي انساني معلول مي شود بايد ديگران كمكش كنند تا بتواند روي پايش بايستد.
عضو شوراي شهر شيراز نيز در اين همايش گفت: براي معلولان بحث مناسب سازي كه يكي از مهمترين بحث هاي جامعه است بايد با كمك دستگاه هاي شهري انجام شود تا معلولان هم بتوانند از امكانات شهري به خوبي استفاده كنند.
زين العابدين عرب افزود: افراد معمولي نمي توانند هنرها و توانمندي هايي را كه معلولان دارند انجام دهند و براي ما يك معضل بزرگ است كه نتوانسته ايم هنرها و توانمندي هاي معلولان را به نمايش بگذاريم.ك/2
7378/677 / 675
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن