تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816381194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ الهام به سوالي درباره تعدد شغلهايش


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: پاسخ الهام به سوالي درباره تعدد شغلهايش
مجري اين برنامه از الهام سوال كرد علت اين كه موجي از روزنامه ها، مسئوليت هاي شما را نشانه گرفته اند در حالي كه در گذشته نيز اشخاصي بودند كه همزمان چندين مسئوليت داشتند، را چه مي دانيد؟ كه الهام پاسخ داد:‌ اين ها وظيفه است كه در راستاي كاري بر عهده داريم بايد آن ها را انجام دهيم هر چند مي توان اين وظايف را شغل تعريف كرد
ايرنا: دكتر "غلامحسين الهام" سخنگوي دولت و وزير دادگستري روز سه شنبه در برنامه صبحگاهي زنده تلويزيوني شبكه دو سيما حضور يافت و به پرسش هاي مجري اين برنامه پاسخ گفت.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي درباره ادغام شوراهاي عالي گفت:‌ دكتر احمدي نژاد تا حدودي اصلاحات اساسي و ساختاري شوراها را دنبال كرد و در واقع مي خواست با ادغام برخي شوراهاي عالي هم راه رسيدن به مقصد را كوتاه و هم وقت رييس جمهور و برخي وزرا براي انجام كارهاي ديگر را تا حدودي آزاد كند.

وي در پاسخ به سئوالي درباره عملكرد ستاد مبارزه با قاچاق و ارز نيز گفت: ‌ستاد مبارزه با قاچاق و ارز قبلا در وزارت كشور مستقر بود و زير نظر وزير كشور يا نيروي انتظامي به انجام وظايف خود مي پرداخت و در دولت نهم احساس شد كه بايد تناسب حقوقي آن را تقويت كند به همين جهت آن را به سمت وزارت دادگستري سوق داد.

** هميشه يكي از اعضاي دولت وظيفه سخنگويي را برعهده مي گرفت
الهام در خصوص انتخاب خود به عنوان سخنگوي دولت گفت:‌ هميشه يكي از اعضاي هيات دولت به عنوان سخنگوي دولت انتخاب مي شدند و اين وظيفه را انجام مي داد و من نيز به عنوان وزير دادگستري اين وظيفه را برعهده گرفتم.

وي خاطر نشان كرد: شايد به خاطر داشتن سابقه كاري بنده، رييس جمهور تصميم گرفت اين مسوليت را من برعهده بگيرم.‌ البته استدلال من اين است بهتر بود كه شخص ديگري اين مسوليت را برعهده مي گرفت، اما من خيلي نه گفتن را دوست ندارم و گفتن نه را يك جوري اذيت كردن ديگران مي دانم به ويژه اگر دكتر احمدي نژاد باشد خيلي اين روحيه ندارم.

مجري اين برنامه از الهام سوال كرد علت اين كه موجي از روزنامه ها، مسئوليت هاي شما را نشانه گرفته اند در حالي كه در گذشته نيز اشخاصي بودند كه همزمان چندين مسئوليت داشتند، را چه مي دانيد؟ كه الهام پاسخ داد:‌ اين ها وظيفه است كه در راستاي كاري بر عهده داريم بايد آن ها را انجام دهيم هر چند مي توان اين وظايف را شغل تعريف كرد.

به گفته وي ،در طول 28 سال كه از عمر شوراي نگهبان مي گذرد، يك دوره پيدا نمي شود كه عضو حقوقدان آن شورا در جاي ديگري مسئوليت نداشته باشد و معمولا در وزارتخانه ها يا ساير دستگاهاي دولتي وظايفي را برعهده دارند.

الهام در پاسخ به اينكه ملاقات هاي مردمي متعدد شما در كارتان تاثير نمي گذارد، گفت: مسئله ارتباط مردم با مسولين حكومتي در ابعاد مختلف، بسيار مهم است،در اين ارتباطات احساس مي شود كه انسان دريچه هايي را براي ارتباط با بدنه سيستم خود و جامعه پيدا مي كند .
وي اظهار داشت:‌ در اين ملاقات ها مردم نكاتي را مي گويند كه شايد به راحتي قابل دريافت نباشد و اين خود عاملي مي شود براي برخي پيگيري ها.

وزير دادگستري ادامه داد: همچينن اين ملاقات ها احساس امنيت براي مردم ايجاد مي كند كه اگر در جايي به آنها ظلمي صورت بگيرد،‌آنها با دسترسي آساني كه به مقامات دارند مي توانند به راحتي با مسئولين اين موارد را مطرح كنند.

وي با بيان اين كه اين روش از برخي ظلم هاي بالقوه به افراد جلوگيري مي كند، خاطر نشان كرد: تا زماني كه مطئمن نشويم كه روال كاملا قانوني شده ما نمي توانيم درها را ببنديم و بايد بين آن مسوليت هاي كلاني كه وزارتخانه و وزير دارد، و مسوليت هاي خرد مانند پاسخگويي به مردم ، به نحوي تعامل برقرار كنيم.

به گفته الهام،ملاقات هاي مردمي براي دولتمردان اين تاثير را دارد كه به برخي از اتفاقاتي كه اتفاق مي افتد و از چشم دولت پنهان مي ماند،شناخت پيدا كند.

** ارتباط من با احمدي نژاد نزديكي فكري و عقيدتي است
مجري برنامه از دكتر الهام پرسيد از كجا با احمدي نژاد پيوند خورديد، زيرا به نظر مي رسد رابطه شما در هيات دولت فراتر از سخنگويي و وزرات باشد؟كه وي در جواب گفت:‌ در مدتي كه ايشان به عنوان مشاور وزير علوم فعاليت مي كرد، بنده با وي ‌آشنا شدم و فعاليت در عرصه ها فرهنگي آغاز يك ارتباط روشن تر و عميق تر با ايشان بود.

الهام اضافه كرد: احمدي نژاد بعدها به عنوان استاندار اردبيل انتخاب شد و رابطه من با او قطع شد حتي يك بار كه براي انجام يك ماموريت به اردبيل سفر كردم نتوانستم در ميهمانسراي استانداري هم ايشان را ببينم‌ تا اينكه احمدي نژاد به تهران آمد و هر دوي ما در يك فهرست واحد نامزد مجلس ششم شديم و معمولا هر جا كه ما را دعوت مي كردند بر حسب اتفاق هر دوي ما حضور داشتيم.
سخنگوي دولت ادامه داد: بعدها ايشان به شوراي نگهبان آمد و فعاليت هاي كاري ما به هم نزديك تر شد چرا كه من در مركز تحقيقات شوراي نگهبان و بخش هايي از انتخابات مشغول فعاليت بودم و احمدي نژاد هم مسول نظارت بر انتخابات در استان تهران بود.

به گفته وي ، زماني كه ايشان به شهرداري تهران رفت، ارتباط كاري هر دوي ما قطع شد تا اينكه يك روز احمدي نژاد طي تماسي تلفني از من در خصوص اصل 142 قانون اساسي كه اموال مسئولان را بررسي مي كند، تقاضاي راهنمايي كرد و گفت: ما مي خواهيم اين اصل در خصوص شهرداري اعمال كنيم.

الهام اضافه كرد : من هم ايشان را با مسول دفتر اصل 142 ارتباط دادم و احمدي نژاد اسم خودش را به به صورت داوطبانه در اين فهرست قرار داد و گفت تمايل دارم كه اموال من هم كنترل شود.
مجري از الهام پرسيد اما برخي معتقدند كه شما نزديكترين فرد به رييس جمهور هستيد؟ كه سخنگوي دولت گفت:‌اين نزديكي، نزديكي دل ها و افكار است و تعلق فردي ناشي از تعلق فكري است.

به گفته وي، ارتباط در دولت يك ارتباط صميمي و برادرانه است و بر اساس اخوت اسلامي است و مريد و مرادي نيست. اخوت و برداري يعني صراحت و شفافيت در عمل و گفتار و تعارف و رودربايستي در آن جاي ندارد.

وزير دادگستري تاكيد كرد:‌ ارتباط من و رييس جمهور هم بر اساس مسئوليت و تعلقات فكري، احسات مشترك در نگاه به انقلاب و مردم است و اين تعلق از راه وزارت حاصل نشده است و اگر روزي ايشان تشخيص دادند كه شخص لايق تر و مناسب تر را براي مسئوليت سخنگويي و يا وزارت دادگستري برگزيده اند،‌ به طور يقين هيچ تاثيري در روابط ما با هم ندارد. رابطه احمدي نژاد با الهام بر اساس مباني فكري است و از كانال وزارت و يا سخنگويي تضعيف نمي شود.
الهام در پاسخ به اينكه آيا دكتر الهام خود را وزير مقتدري مي داند، گفت:‌ نمي دانم مفهوم و منظور شما از وزير مقتدر چيست ؟ كه مجري خطاب به الهام گفت:‌ شما هوشمندانه سئوال را با پرسش پاسخ مي دهيد.

اين تلقي وجود دارد وزارت دادگستري تفاوت محسوسي با ساير وزارتخانه ها دارد، نظر شما در اين باره چيست؟ كه الهام در جواب گفت:‌ قبل از انقلاب قوه قضاييه توسط وزارت دادگستري اداره مي شد كه شايد به همين دليل وزير دادگستري پرقدرت ترين وزير كابينه بود.
وزير دادگستري اضافه كرد:‌ قانون اساسي دقت داشت كه مبادا دولت بر قوه قضاييه سيطره پيدا كند و استقلال قاضي مخدوش بشود‌ و يا مردم امنيت قضايي ر ا خود را از دست بدهند، قوه قضاييه را مستقل كرد.

الهام با بيان اينكه وزارت دادگستري در سال هاي بعد از انقلاب كم كم جايگاهش تضعيف شد، گفت:‌بايد كم كم جايگاه اين وزارتخانه را احيا كرد و با اتخاذ سياست و خط مشي اصولي و استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني، وزارت دادگستري ارتباط خود را دولت و مجلس تنظيم كند، البته قبول داريم كه اين كار سخت و با ظرافت هاي خاصي همراه است.

** ميزان ديه زنان و مردان در حوادث رانندگي برابر شد
الهام در پاسخ به سئوالي درباره مهمترين اقدام وزارت دادگستري دولت نهم، گفت :به اعتقاد من يكي دو اقدام مهم صورت گرفت كه اجراي آن براي خود من هم دلچسپ بود. قبل از دولت نهم بر اساس قانون زناني كه بر اثر حوادثي مانند سوانح رانندگي دچار مصدوميت و مجروحيت بدني و يا فوت مي شدند،‌خسارت كامل دريافت نمي كردند كه خوشبختانه با پيگيري هايي كه در اين دولت صورت گرفت، شرايطي فراهم شد كه ميزان پرداخت ديه زنان و مردان را دراين بخش برابر شود.
وي با اعلام اينكه اين مصوبه به صورت يك لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارسال شد و مجلس هم آن را تصويب كرد، گفت: ما نگران بوديم كه فقهاي شوراي نگهبان آن را خلاف شرع بدانند كه خوشبختانه اين اتقاق نيفتاد و مورد اجماع نظر فقهاي شورا هم قرار گرفت و در حال حاضر ميزان ديه زنان در حوادث رانندگي معادل ديه اي است كه مردان دريافت مي كنند.

** صندوق حمايت از آسيب ديدگان را بازسازي كرديم
الهام يكي ديگر از اقدامات موثر وزارت دادگستري را بازسازي و تامين منابع مالي صندوق حمايت از آسيب ديدگان اعلام كرد و گفت:‌ به عنوان مثال در برخي حوادث كه سرپرست خانواده از دست مي رود و متخلف مشخص نيست، اين صندوق وظيفه دارد كه خانواده آنها را تحت پوشش قرار دهد.
وي با بيان اينكه در گذشته مبلغي معادل 40 ميليون ريال به خانواده هاي اين گونه افراد پرداخت مي شد، گفت: ‌در گذشته نظارتي بر اين صندوق نبود در دولت نهم تصميم گرفته شد كه اين صندوق بازسازي شود و منابع مالي افزايش داديم و در زمان حاضر در چنين حوادثي بازماندگان اين خانواده كه سرپرست خود را از دست مي دهند ديه معادل ديه كامل يك انسان دريافت مي كنند.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن