تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«اميد است بخش بين‌الملل راديو در ايران فعال‌تر عمل كند» تشريح اجلاس اخير اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه از سوي دكتر عليرضا نوري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «اميد است بخش بين‌الملل راديو در ايران فعال‌تر عمل كند» تشريح اجلاس اخير اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه از سوي دكتر عليرضا نوري
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

دكتر عليرضا نوري حضور گسترده و موفق‌تر در جايزه‌ي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه 2008 را مستلزم برخورد فعال‌تر بخش بين‌الملل دانست.

به گزارش خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدير راديو ايران كه به همراه تيمي ايراني از راديوي ايران در چهل‌وپنجمين اجلاس عمومي اتحاديه راديو تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه حاضر شده بود درباره عدم انتخاب برنامه‌ي ايراني در بخش نهايي «جايزه ABU در سال 2008» خاطرنشان كرد: در جايزه‌ي ABU يك برنامه‌ي ايراني توانست به فينال راه پيدا كند، اما از آن‌جا كه در بخش نهايي رقابت‌ها بسيار فشرده بود، اين برنامه نتوانست موفقيت پيدا كند.

وي ادامه داد: مسؤولان اتحاديه راديو تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه بر اين اعتقادند كه برنامه‌هاي راديوي ايران بسيار قوي هستند و آنان نيز كمي از اين مساله كه چرا برنامه‌هاي بيشتري از سوي ايران به جايزه ABU ارسال نمي‌شود گله‌مند بودند.

دكتر نوري با اشاره به اين‌كه اين مشكل به بخش بين‌الملل راديوي ايران برمي‌گردد خاطرنشان كرد كه از راه‌اندازي اين بخش مدت زيادي نمي‌گذرد و اميد است در آينده بخش بين‌الملل راديو فعال‌تر عمل كند.

وي هدف از سفر خود به اندونزي و شركت در چهل‌وپنجمين اجلاس عمومي راديو را ارايه سخنراني 15 دقيقه‌اي درباره وضعيت راديو در ايران، اولين اجلاس جهاني راديو در اصفهان و جشنواره جهاني راديو برشمرد.

اين مدير راديو، همچنين اعلام كرد كه او به عنوان داور بخش مرحله اول جايزه ABU بايد در بالي اندونزي شركت مي‌كرد.

به گفته‌ي مدير شبكه ايران در اجلاس بالي اندونزي 500 تن از اهالي رسانه از كشورهاي آمريكا، آفريقا، آسيا و اقيانوسيه و اروپا شركت كرده بودند.

نوري همچنين خاطرنشان كرد كه اغلب شبكه‌هاي خبري مطرح جهان نيز در اجلاس بالي شركت كرده بودند.

دكتر نوري در پاسخ به پرسشي درباره نتايج اجلاس عمومي ABU اظهار كرد: از نتايج اجلاس عمومي ABU همه كشورهاي عضو اين اتحاديه از جمله كشور ايران كه عضو فعال هم محسوب مي‌شود بهره‌مند خواهند شد. در اجلاس امسال صداوسيماي ايران فعاليت خوبي داشت و سخنراني آقاي دارابي درباره «توريسم و تروريسم» بسيار تأثيرگذار بود. قائم مقام سازمان صداوسيما در اين سخنراني تقبيح ديدگاه اسلام درباره تروريسم را مطرح كردند و تأكيد كردند كه در ديدگاه اسلام تروريسم خوب و بد وجود ندارد و هرگونه كاري از اين دست حرام است.

مدير راديو ايران در نشست خبري خود با خبرنگاران همچنين از حضور در كميته كاري راديو (Radio Working Party) در بالي اندونزي خبر داد و گفت: اين كميته در روز اول اجلاس برگزار شد و در آن من به عنوان نايب‌رييس نشست انتخاب شدم.

به گفته وي در كميته كاري راديو، مدير راديو خصوصي آسترو مالزي درباره مشكلات و چالش‌هايي كه از سوي دولت‌ها در كار شبكه‌هاي خصوصي كشور مالزي ايجاد مي‌شود سخنراني كرد.

هم‌چنين سخنراني خوبي از سوي نماينده اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا با هدف تشريح وضعيت مخاطبان در كشورهاي اروپايي انجام شد.

دكتر عليرضا نوري خاطرنشان كرد: در سخنراني نماينده‌ي EBU ميزان پيوند راديو با اينترنت به بحث گذاشته شد و اين‌كه اين تفكر كه پيوند بيشتر راديو با اينترنت به جذب مخاطبان جوان بيشتر منجر مي‌شود رد شد.

به گفته وي در اين نشست هم‌چنين يكي از مديران شركت‌هاي خصوصي انگلستان درباره راديوهايي كه روي ماهواره‌هاي حامل برنامه‌هاي تلويزيوني پخش مي‌كنند صحبت كرد و توضيح داد كه از اين طريق مي‌توان در كنار پخش برنامه‌هاي راديويي ارسال متون و پيام را نيز داشت.

وي هم‌چنين به توليد و پخش برنامه‌اي مشترك ميان دو كشور ژاپن و كره جنوبي اشاره كرد و گفت: اين برنامه كه در قالب اولين كمپين آسيايي توليد مي‌شود تحت عنوان چراغ خاموش مطرح است. اين برنامه در ساعات پيك مصرف برق در دو كشور ژاپن و كره پخش مي‌شود و مردم را تشويق مي‌كند كه در دو ساعت از شب از وسايل برقي حداقل استفاده را كنند.

مدير راديو ايران سپس اعلام كرد كه در سخنراني خود در اجلاس عمومي ABU درباره نقش راديو در آگاه‌سازي مردم براي تغيير رفتارشان و همچنين پيشرفت راديو در ايران صحبت كرده است.

او اعلام كرد كه در بولتن جديد ABU چند صفحه‌اي درباره اجلاس جهاني راديو در ايران و نهمين جشنواره بين‌المللي كشورمان مطالبي چاپ شده است.

داور جايزه ABU در سال 2008 با اشاره به برنامه‌هاي راه‌يافته به بخش پاياني اين جايزه اظهار كرد: در ميان كشورهاي آسيايي برنامه‌هاي راديويي هنگ‌كنگ بسيار پيشرفت كرده است و شبكه RTHK اين كشور برنامه‌هاي خلاقانه و نوآورانه‌اي را شركت داده بود كه به لحاظ كيفيت صدا نيز در سطح قابل قبولي بودند. يكي ديگر از كشورهايي كه در زمينه برنامه‌سازي راديويي پيشرفت كرده است راديو چين است، ضمن اين‌كه شبكه NHK ژاپن نيز پاي ثابت جوايز ABU است و هرسال برنامه‌هاي قدرتمندي را شركت مي‌دهد.

دكتر عليرضا نوري در عين‌حال گفت: برنامه‌هاي راديويي ما توان مقابله با اين سه شبكه را دارند و مي‌توانند در زمره برنامه‌هاي برتر آسيا قرار گيرند.

اين مدير راديويي در پاسخ به پرسش ايسنا درباره حضور كم‌رنگ و ناموفق برنامه‌هاي ايراني در جايزه ABU 2008 كه به نوعي به عنوان ويترين هر شبكه مطرح مي‌شود خاطرنشان كرد: ما خودمان اعتقاد داريم كه برنامه‌هاي راديويي ايران قوي هستند برنامه‌هاي ما قابليت بالايي دارند و هر شبكه‌اي در كشورمان مي‌توانست با پنج برنامه خوب راديويي شركت كند تا در بخش فينال برنامه‌هاي بيشتري داشته باشيم.

وي جمع‌آوري برنامه‌هاي خوب هر شبكه را برعهده بخش بين‌الملل راديو دانست و گفت: اگر با جديت بيشتري جشنواره‌ها را جدي بگيريم مسلما برندگان بيشتري در جايزه ABU خواهيم داشت.

دكتر نوري در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا درباره لزوم رصد جشنواره‌هاي مهم راديويي و شركت برنامه‌سازان ايراني در اين رويدادهاي رسانه‌اي خاطرنشان كرد: در دنيا تعدادي جشنواره‌ي راديويي قابل توجه برگزار مي‌شود كه از اين تعداد جشنواره‌ي ايتاليا پريكس از جمله مهم‌ترين‌هاست، اين جشنواره هرساله در ايتاليا برگزار مي‌شود و يكي از داوران جشنواره‌ي امسال پيش از اين مهمان جشنواره راديويي ايران بوده است.

وي ادامه داد: يكي ديگر از جشنواره‌هاي مطرح راديويي جشنواره‌ي نيويورك است كه بالغ بر 40 سال از زمان تأسيس آن مي‌گذرد. اين جشنواره در سال جاري نيز در ماه مي برگزار مي‌شود و يكي از برنامه‌هاي ايراني از راديو تهران با عنوان برنامه برگزيده در اين جشنواره انتخاب شده است.

به گفته‌ي عليرضا نوري هرساله اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا نيز جشنواره راديويي را برگزار مي‌كنند كه عمدتا برنامه‌هاي اروپايي را به داوري مي‌گذارند.

وي از جايزه‌ي ABU و جشنواره بين‌المللي راديو در ايران به عنوان ديگر جشنواره‌هاي مهم راديويي جهان نام برد.

مدير راديو ايران گفت: جشنواره بين‌المللي راديو در كشورمان پنج سال است كه بين‌المللي شده و 10 سال از برگزاري آن مي‌گذرد، اين جشنواره در زمره رويدادهاي رسانه‌اي است كه اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه روي آن مانور مي‌دهند، زماني‌كه ما وارد اندونزي شديم در كيف‌هاي حاوي هداياي ABU يك بروشور از جشنواره راديويي ايران نيز وجود داشت.

عليرضا نوري با بيان اين‌كه جشنواره راديوي ايران در اين حوزه بسيار پيشتاز است خاطرنشان كرد: اين جشنواره براي ABU كاملا شناخته شده است و EBU هم ما را مي‌شناسد از سال گذشته برند جشنواره ما روي سايت EBU قرار گرفت و در سايت ABU هم لوگوي اجلاس جهاني راديو در ايران را مي‌توان مشاهده كرد.

مدير راديو ايران هم‌چنين اعلام كرد كه ساير جشنواره‌هاي راديويي دنيا نيز در ايران شناخته شده و اين‌كه برنامه‌اي راديويي از كشورمان در جشنواره راديو در نيويورك عنواني را كسب كرده نشان از همين مساله است.

مدير راديو ايران در پاسخ به پرسش ايسنا درباره تمايل برنامه‌سازان ايراني به شركت در جشنواره‌هاي جهاني راديو خاطرنشان كرد: از آن‌جا كه برنامه‌سازان ما شناخت چنداني به جشنواره‌هاي راديويي ندارند شايد احساس كنند در اين جشنواره‌ها جايگاهي ندارند اگر شرايط را فراهم كنيم تا برنامه‌هاي برنده شده در جايزه ABU در كارگاهي يك‌روزه براي برنامه‌سازان ما پخش شوند و آنان بتوانند سطح برنامه‌هاي برگزيده را ببينند شايد كمي بيشتر به خودشان اميدوار شوند.

وي گفت: از آن‌جا كه برنامه‌سازان ايراني شناخت زيادي از جشنواره‌هاي خارجي ندارند شايد احساس مي‌كنند حضورشان در اين جشنواره‌ها چندان نمي‌تواند موثر باشد و كشورهايي كه در اين جشنواره‌ها شركت مي‌كنند خيلي قوي‌تر هستند، اين درحالي است كه سطح برنامه‌هاي راديوي ايران به مراتب بالاتر از بسياري از برنامه‌هاي راديويي منتخب در جشنواره ABU است.

دكتر نوري در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا درباره توليد برنامه‌هاي مشترك ميان ايران و ساير كشورهاي آسيايي خاطرنشان كرد: قطعا بايد اتفاقات خوبي در اين زمينه بيافتد اما هنوز كشورهايي كه در ABU پيشرو هم هستند در زمينه توليد برنامه‌هاي مشترك به موفقيتي نرسيدند.

وي در عين‌حال اعلام كرد كه پيشنهاد شده است شبكه‌اي راه‌اندازي شود تا تمام اعضاي ABU با پركردن ساعاتي از اين شبكه بتوانند برنامه‌هاي خود را به روي آنتن بفرستند.

نوري در پايان اين نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره اعمال نتايج سفر به اندونزي و داوري آثار در برنامه‌هاي راديويي كشورمان و خصوصا برنامه‌هاي راديو ايران اظهار كرد: نتايج اين سفر را بايد در برنامه‌هايي كه با داوري آثار در جايزه ABU شنيدم ببينيم برخي از اين برنامه‌ها ايده‌هاي بسيار خوبي داشتند، كشورهاي چين، كره و سنگاپور در بخش كودك برنامه‌هاي خوبي را ارايه داده بودند و در بخش نمايش نيز راديوي هنگ‌كنگ كار خوبي را ارايه داده بود كه قابليت اجرا در كشورمان را دارد.

راديوي چين نيز در بخش برنامه‌هاي برون‌مرزي برنامه‌اي را به عنوان نقش راديو و اينترنت در كنترل بحران توليد كرده بود كه قابليت آن را دارد كه حتي در دانشكده صداوسيما روي آن كار شود اين برنامه را مي‌توان هم‌چنين ترجمه كرد و در اختيار برنامه‌سازان قرار داد تا از آن استفاده كنند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن