تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816427523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلولهای بنیادی در درمان سرطانها نقش اساسی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



مسئول بانک اطلاعات اهدا کننده ایران گفت:در درمان بسیاری از سرطانهای کشنده مانند سرطانهای خونی حاد، نقص ایمنی مادرزادی، نارسایی های مغز و استخوان سلولهای بنیادی می توانند بسیار نقش اساسی را ایفا کنند.

امیر علی حمیدیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:. نخستين و مهمترین مسئله درپیوند سلولهای بنیادی وجود یک اهدا کننده سالم است که بتواند سلول سالم را برای بیمار اهدا کند که بهترین گزینه در این زمینه افراد خویشاوند مانند خواهر و برادر است.
مسئول بانک اطلاعات اهدا کننده ایران ادامه داد: البته در تمامی موارد آزمایشhla برای خویشاوندان ممکن نیست که در این زمینه اهدا کننده غیر خویشاوند نیز می تواند سلول سالم را به فرد بیمار اهدا کند.
وی اظهارداشت: بیماران بسیاری به مرکز مراجعه می کنندكه نیازمند درمان هستند در صورتی که امکان پیوند برای آنان مهیا بود است اما اهدا کننده ای وجود ندارد.
*نخستين بانک اهدا کننده در خاورمیانه
اين فوق تخصص خون خاطر نشان کرد:.اولین بانک اهدا کننده سلولهای بنیادی در ایران و خاورمیانه عضو مجمع جهانی بود که توانسته در زمینه جذب داوطلب برای اهدای سلولهای بنیادی موفق عمل کند و همچنین راه اندازی مرکز نه تنها از لحاظ معنوي ،بلکه به لحاظ استراتژیک نیز برای کشور ایران حائز اهمیت است زیرا در آینده ای نه چندان دور درمان با سلول درمانی صورت خواهد گرفت و موفقیت کشور در احداث مراکزی بعنوان بانک اهدای خون خواهد بود.
*50 نوع بیماری با سلولهای بنیادی درمان می شود
امری علی حمیدیه افزود: در حال حاضر در یکی از مراکز درمانی بیش از 50 نوع بيماری با پیوند سلولهای بنیادی خون ساز در حال درمان مي باشد که مورد تایید بین المللی قرار گرفته است.
وی به چگونگی اهدای سلولهای بنیادی اشاره کرد و گفت: اهدای سلولهای بنیادی برخلاف اهدای عضو برای فرد اهدا کننده خطري را بوجود نمی آورد و فرد عضوی را از دست نمی دهد بلکه با اهدای چند قطره خون می تواند عضو بانک اهداکنندگان قرار گیرد تا در مواقع ضروری بتواند یک زندگی را نجات بدهد.
*بیش از 3200 نفر در کشور داوطلب اهدای سلولهای بنیادی هستند
مسول بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی ادامه داد:.در حال حاضر 19 میلیون نفر اهدا کننده در سایت جهانی قرار گرفته اند و بیش از 3200 نفر در کشور ایران ثبت نام کرده اند.
وی تصریح کرد: سرطانهای خونی حاد، نارسایی های مغز و استخوان،. نقص ایمنی مادرزادی،.بیماریهای نقص ارثی متابولیسم بدن، بیماریهای کشنده ای هستند که مرگ بیمار را در پی دارند و در صورت اهدا کننده می توان جان بیمار را نجات داد.
*عضو هیئت رئیسه شبکه جهانی پیوند بند ناف ایتالیا:
ایران در سال، 400 پیوند سلول بنیادی دارد
پائولو ربولا عضو هیئت رئیسه شبکه جهانی پیوند بند ناف ایتالیا در ادامه گفت: مرکز بانک اطلاعات پیوند سلولهای بنیادی در سال ،400 پیوند را انجام می دهد که در مقایسه با کشور ایتالیا بسیار قابل چشمگیر است و نتایج حاصل از این پیوندها در سطح نتایج بین المللی قرار دارد.
وی افزود:.سطح کار پیوند سلولهای بنیادی خون ساز در ایران بسیار بالا و هم سطح با کشورهای آمریکا،.استرالیا و فرانسه می توان محسوب کرد.
وی توصیه کرد:.کشور ایران برای پیشرفت بیشتر در این زمینه باید ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهد و از بانک ناف عمومی در کشور استفاده کند تا بتواند به موفقیتهای بسیاری دست یابد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن