تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821067472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس گروه ارزيابي عملكرد سازمان تبليغات اسلامي: دغدغه‌هاي رهبري بايد چارچوب ‌برنامه‌هاي فرهنگي‌ شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس گروه ارزيابي عملكرد سازمان تبليغات اسلامي: دغدغه‌هاي رهبري بايد چارچوب ‌برنامه‌هاي فرهنگي‌ شود
خبرگزاري فارس: رئيس گروه ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به دغدغه‌هاي رهبري در تبليغ دين گفت: دغدغه‌هاي رهبري بايد به عنوان يك دستور‌العمل و چارچوب وارد فعاليت‌هاي فرهنگي شود.


‌به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي مازندران، حجت‌الاسلام ابوذر عبادي لحاظ شدن منويات رهبر معظم انقلاب در امور فرهنگي را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي عنوان و اظهار داشت: همه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي بر‌ اساس سخنان رهبري ترسيم مي‌شود.
وي به بحث تحول در حوزه‌هاي علميه و دغدغه‌هاي رهبري در اين خصوص اشاره كرد و افزود: سخنان رهبري در اين بخش به ‌منظور تحول ساختاري نيست بلكه ساختار و تشكيلات حوزه بايد متناسب با شرايط روز دنيا متحول شود.
‌رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي با بيان اينكه رهبر انقلاب بر مسائل دنيا، منطقه و جوامع اسلامي اشراف كامل دارند، تصريح كرد: ايشان راه حل بسياري از مشكلات موجود را در حوزه علميه مي‌دانند، به همين سبب مسئله تحول در حوزه را بيان كردند.
‌عبادي اصلاحات اساسي در برخي متون درسي، مسائل آموزشي و عنوان‌هاي درسي در حوزه‌هاي علميه را ضروري خواند و تصريح كرد: ساختار كنوني متون درسي حوزه‌هاي علميه با شرايط روز جامعه همخواني ندارد.
وي با تأكيد بر كاهش متون درسي حوزه كه جايگاهي در عرصه اجتماع ندارد، خاطر‌نشان كرد: براي نمونه‌ ما در بحث اقتصاد اسلامي، متوني مدون و تخصصي نداريم.
‌رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به اين‌كه حوزه‌هاي علميه در حال پيشروي به سوي تخصصي‌شدن است، بيان داشت: فراگيري بايد در اين بخش بيشتر شود و حوزه بايد با نگاه حل مسائل و مشكلات خودش را متولي حل بسياري از مشكلات جامعه امروز بداند.
‌عبادي با تأكيد بر اينكه حوزه‌هاي علميه بايد بسياري از مشكلات جامعه امروز را بر اساس فقه اسلامي از ميان بردارند، اضافه كرد: فقه اسلامي، پويايي و ظرفيت لازم و كافي را براي اداره جهان دارا‌ست.
رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي، تعامل اين سازمان با حوزه‌هاي علميه را يكي از مهم‌ترين سياست‌ها و دغدغه‌هاي سازمان تبليغات عنوان كرد و گفت: بدون تعامل با حوزه علميه برنامه‌هاي سازمان تبليغات اسلامي عقيم و ابتر مي‌ماند.
‌وي با بيان اينكه اكنون بسياري از برنامه‌هاي ديني و فرهنگي اين سازمان با همكاري حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در حال اجرا‌ست، گفت: بستر‌سازي فعاليت‌هاي فرهنگي بدون تعامل با حوزه امكان‌پذير نيست.
عبادي با تأكيد بر اينكه تعامل با حوزه همواره يكي از دغدغه‌هاي اصلي سازمان تبليغات اسلامي بوده و هست، افزود: بسياري از فعاليت‌هاي اين سازمان ارتباط تنگاتنگي با برنامه‌هاي حوزه‌هاي علميه دارد.
‌رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي‌ با اشاره به اينكه همه مبلغان اين سازمان در مدارس علميه پرورش يافته‌اند‌، تصريح كرد: اكنون همه روحانيان مستقر ما پرورش يافته‌ حوزه‌هاي علميه هستند.
‌عبادي تعامل سازنده با حوزه‌هاي علميه را سبب شناسايي نخبگان حوزوي دانست و بيان داشت: حوزه‌هاي علميه نقش مهمي را در بستر‌سازي فعاليت‌هاي فرهنگي در كشور ايفا مي‌كنند.
‌وي از پيگيري سازمان تبليغات اسلامي براي اختصاص سرانه هر طلبه به مدارس علميه خبر داد و گفت: سازمان تبليغات اسلامي در تلاش است با تعامل سازنده با حوزه علميه اين سرانه طلاب كه در قالب كمك‌هاي آموزشي و تحصيلي است را ساماندهي كند.
‌رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي حمايت از طلاب نخبه و طرح‌هاي پژوهشي آنان را نيز از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در حمايت از مدارس علميه برشمرد.
عبادي در بخشي ديگر از سخنان خود، روحانيان را رأس هرم تبليغي معرفي كرد و بيان داشت: علما و روحانيان نقش بسزايي را در امر تبليغ ايفا مي‌كنند.
‌وي با بيان ‌اينكه اندوخته علمي و دانش تخصصي مهم‌ترين مواردي است ‌كه يك روحاني مبلغ بايد به آن مسلح باشد، اضافه كرد: اين دو موضوع تنها با مطالعه بيشتر علوم ديني و علمي محقق مي‌شود.
‌رئيس گروه پاسخگويي به شكايات سازمان تبليغات اسلامي عالم‌بودن را مهم‌ترين شرط براي ورود به عرصه تبليغي برشمرد و افزود: عامل‌بودن نيز در تبليغ نيازي ضروري است.
عبادي مهم‌ترين آسيب موجود در مسئله تبليغ و مبلغان را فاصله‌گرفتن از علم‌اندوزي دانست و تصريح كرد: روحانيان بايد اندوخته‌هاي علمي خود را افزايش دهند.
وي در پايان با تأكيد بر مجهز‌شدن روحانيان مبلغ به علوم ديني روز گفت: تجهيز روحانيان مبلغ به علوم ديني روز مي‌تواند تأثير‌گذاري تبليغ ديني را افزايش دهد.
انتهاي پيام/ص10
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن