تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814646662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دیابت از نوع چاق دخترانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



نوشابه، شكلات، آب.نبات، شيريني و... با اين.كه ممكن است خوردن همه اين خوراكي.ها براي.تان لذت.بخش باشد اما به عوارض خطرناكي كه ايجاد مي..كنند و مهم.ترين آن چاقي و در پي آن بيماري ديابت است توجه كنيد. به.خصوص اگر دچار اضافه وزن هستيد يا مي..خواهيد براي دوره بارداري آماده شويد حتما براي بررسي قند خون خود به پزشك مراجعه كنيد تا درصورت لزوم شما را قبل از بروز بيماري بررسي و كنترل كند تا در آينده دچار عوارض آن نشويد.

مادر همه بيماري..ها را مي.شناسيد؟

«ديابت»، «بيماري قند»، «قند خون»؛ احتمالا اين كلمه.ها را زياد شنيده.ايد و مي.دانيد كه همه آن.ها اشاره به بيماري مزمن اما آزاردهنده.اي دارند كه مشكلات بسياري را براي فرد بيمار رقم مي.زند اما واقعا چقدر راجع به اين بيماري مي.دانيد؟ اطلاعات شما در مورد علت.هاي مساعد.كننده ابتلا به بيماري، عوامل ايجاد خطر، عوارض و درمان اين بيماري كه گاه به.عنوان «ام.المرائض» (مادر بيماري.ها) از آن نام برده مي.شود، در چه حد است؟ قطعا دانستن نكات كافي در مورد اين بيماري به كار شما مي.آيد. پس حتما مصاحبه اصلي اين شماره بخش زنان را از دست ندهيد، زيرا در اين مصاحبه شما مي.توانيد نكات متعددي را در مورد اين بيماري دريابيد. مطلب ديگري هم كه به تمام خانم.ها توصيه مي.كنم كه مطالعه كنند برنامه تغذيه هفتگي است كه براي شادابي و زيبايي پوست و موي آن.ها تهيه شده است. اين برنامه غذايي به تفكيك تمام مواد.غذايي لازم براي داشتن پوستي شاداب و پرطراوت و خاصيت.هاي هر ماده غذايي را براي شما توصيه كرده است. اين جدول توسط گروهي از بهترين متخصصان پزشكي و تغذيه تهيه شده است و آن.ها مدعي شده.اند كه با چند هفته استفاده از اين برنامه. غذايي مي.توانيد تاثيرات شگفت.انگيز آن را در پوست خود ببينيد. مطلب سومي هم كه مطالعه آن را به شما پيشنهاد مي.كنم، بيماري.شناسي لب.هاست. عضو مهمي در بدن انسان كه هم در عملكرد بدن و هم در زيبايي نقش دارد اما اغلب از ياد مي.بريم كه مي.تواند بيمار شود يا اين.كه نشانه.هايي در آن ظاهر شود كه نشانگر و علامت بيماري.هاي كلي در بدن باشد. حرف آخر هم اين.كه به روزهاي بي.ثباتي آب و هوا نزديك شده.ايم، زماني كه هوا طي يك روز ميان گرما و سرما فرق مي.كند و در لحظاتي ممكن است عرق بريزيد و در لحظاتي برعكس ممكن است سردتان شود. در چنين هواي متغيري بايد بيشتر از قبل مراقب سلامت خود باشيد. مسئله لباس پوشيدن مناسب، داشتن تغذيه مناسب و درصورت لزوم مصرف مكمل.هاي لازم و رعايت. نكته.ها و توصيه.هاي بهداشتي باعث مي.شود تا در اين روزها بيمار نشويد و از روزهاي.تان لذت كافي را ببريد.

اضافه وزن عامل اصلي ديابت

به گروهي از اختلالات سوخت.و.ساز قند در بدن بيماري ديابت مي..گويند كه در نهايت موجب افزايش قندخون افراد مبتلا به اين بيماري مي..شود. به.طور كلي بيماري ديابت را به 2 نوع اصلي تقسيم مي..كنيم؛ نوع يك و 2. ديابت نوع يك معمولا در سن پايين ديده مي..شود كه در اين حالت بيماران عموما وابسته به انسولين هستند. علت ديابت نوع يك اختلال سيستم ايمني در كنار عواملي مانند مسائل ژنتيك و محيطي است كه همه اين عوامل با كمك يكديگر مي..توانند بيماري ديابت از نوع اول را ايجاد كنند. در ديابت نوع اول مقدار انسولين در بدن كم است يعني لوزالمعده آسيب مي..بيند و نمي.تواند انسولين ترشح كند و در نتيجه قند بيمار افزايش پيدا مي..كند. بايد بدانيد كه اگر در بدن انسان انسولين وجود نداشته باشد با افزايش قابل توجه و گاها خطرناك قندخون روبه.رو مي..شويم. انسولين قندخون را به سلول.ها منتقل مي..كند و فقدان آن موجب بالا رفتن قندخون مي..شود اما در ديابت نوع دوم آغاز بيماري در 30 الي 40 سالگي شايع.تر است و عامل اصلي آن مقاومت بدن نسبت به مقدار انسولين موجود است. در ديابت نوع دوم مقداري انسولين در بدن وجود دارد اما بدن نسبت به آن مقاوم است. افراد مبتلا به اين نوع ديابت 80 تا 90 درصد چاق هستند بر خلاف افراد مبتلا به ديابت نوع اول كه معمولا لاغر هستند.

بنابراين وزن زياد عامل اصلي به وجود آمدن اين نوع ديابت است. البته جز ديابت نوع اول و دوم انواع ديگري مثل ديابت ژنتيك كه بسيار نادر است و ديابت بارداري نيز وجود دارد. مطالعات در ايران نشان مي..دهد، 5 درصد خانم.هاي باردار طي دوران بارداري به ديابت بارداري دچار مي..شوند و بعد از گذراندن اين دوره ممكن است در طول زندگي بين 30 تا 60 درصد به ديابت نوع دوم دچار شوند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن