تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الگوي جديد براي مهار كردن ويروس اچ آي وي ابداع شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: الگوي جديد براي مهار كردن ويروس اچ آي وي ابداع شد
پژوهشگران الگويي ابداع كرده اند كه با استفاده از آن و با اقدام فوري براي درمان پس از مثبت بودن آزمايش ايدز مي توان تا حد زيادي از گسترش ويروس عامل ايدز جلوگيري كرد.
به گزارش شبكه خبر، به نوشته روزنامه آمريكايي ،،نيويورك تايمز،، ، پژوهشگران ، الگوي رياضي تهيه كرده اند كه بر اساس آن مي توان مزاياي انجام شدن هر ساله آزمايش ايدز براي افراد بالغ و بزرگسال را پيش بيني كرد.

افزون بر اين با بهره گيري از اين الگو، امكان درمان فوري با به كارگيري داروهاي ضد رتروويروس (antiretroviral drugs) به جاي استفاده از روش كنوني انتظار براي غيرفعال شدن دستگاه ايمني بدن، وجود دارد.

اعلام اين خبر، مقام هاي سازمان جهاني بهداشت را به كاهش چشمگير انتقال ويروس ايدز و مهار فراگيري اين بيماري در آفريقا در دهه آينده اميدوار كرد.

در بررسي انجام شده كه نتيجه آن هفته پيش در شماره جديد نشريه پزشكي ،،لنست،، منتشر شد، مشخص شد، با به كارگيري اين روش، سرعت انتقال ويروس از افراد آلوده به ويروس اچ اي وي به ديگران در مدت يك دهه تقريبا متوقف مي شود چرا كه داروهاي پيشنهاد شده براي اين روش، تعداد ويروس ها را در جريان خون و ترشحات دستگاه تناسلي افراد، تا ميزان زيادي كاهش مي دهد.

اثرگذار بودن اين طرح را بايد با اجرايي كردن آن بررسي كرد.

دشواري هايي در انجام شدن اين طرح وجود دارد؛ بدين معنا كه در اين روش بايد افرادي را كه هيچ گونه احساس بيماري ندارند، به آزمايش سالانه اچ آي وي ترغيب كرد و همچنين در صورت مثبت در آمدن آزمايش آن ها، درمان هاي بلندمدت را برايشان انجام داد.

هزينه آزمايش هاي ايدز و درمان آن براي بسياري از افراد بالاست، افزون بر اينكه استفاده بلندمدت از داروهاي ضد رتروويروس مي تواند عوارض جانبي داشته باشد.

اثرگذاري اين داروها هم درصورت افزوده شدن بر مقاومت زنجيره ويروس ها، تحت تاثير قرار مي گيرد.

با اين وجود، پژوهشگران اين روش را ارزان ترين روش در مقايسه با روش كنوني انتظار براي پيشرفته شدن ابتلاي فرد بيمار مي دانند.

چنانچه منابع مالي اجرايي كردن اين طرح تامين شود، مي توان آن را در شرايط مناسب آزمايش كرد.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن