تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816675140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز ملي فرش ايران: واردات فرش دستباف خارجي صورت نگرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مركز ملي فرش ايران: واردات فرش دستباف خارجي صورت نگرفته است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

مركز ملي فرش ايران در پي گفت‌وگوي مديرعامل اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي توليدكننده فرش دستباف با ايسنا درباره وضعيت فرش در كشور توضيحات ارائه كرد.

به گزارش ايسنا متن كامل توضيحات مركز فرش به شرح زير است:

«‌ در مطلب ياد شده ادعا شده است كه واردات بي‌رويه فرش توليد داخلي را به منظور نابودي هدف قرار داده است و بيش از 20 درصد بازار داخلي فرش در انحصار فرش‌هاي چيني است!

در اين زمينه ذكر اين نكته ضروري است كه مركز ملي فرش ايران به عنوان متولي اين هنر ـ‌ صنعت با واردات اين كالا مخالف بوده و براي جلوگيري از رخداد نامطلوب در اين حوزه، تعرفه بسيار سنگيني را براي واردات با هماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه پيشنهاد كرده است. همچنين برابر اعلام رسمي گمرك ايران، هيچ گونه واردات فرش دستباف خارجي صورت نگرفته است و اگر فرش دستباف خارجي به صورت قاچاق وارد شده باشد حكم ساير كالاهاي قاچاق دارد و متاسفانه ضايعات جبران ناپذيري براي فرش ايراني خواهد بود بويژه اينكه حتي سود و عوارض گمركي را نيز در اين حالت پرداخت نمي‌كند.

به هر حال بزرگ نمايي ورود فرش‌هاي خارجي به كشور و طرح ادعاهاي واهي در اين زمينه نه تنها مستند نيست بلكه با ايجاد فضاي رواني نامطلوب به نفع اين هنر ـ صنعت در كشور نخواهد بود.

در بخش ديگري از گفت‌وگوي مورد اشاره در خصوص نمايشگاه‌ بين‌المللي فرش دستباف كيش به اطلاع مي‌رساند در 15 آبان 1385 جلسه‌اي با حضور اعضاي ستاد نمايشگاه فرش دستباف كيش كه صاحب نظران و روساي اتحاديه‌هاي صادر كنندگان و توليدكنندگان فرش دستباف هستند در مركز ملي فرش ايران تشكيل شد و در اين جلسه اعضا به اتفاق آرا از جمله آقاي عبدالله بهرامي به عنوان نماينده و مديرعامل اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي فرش دستباف كيش به صورت بين‌المللي پس از چهار دوره برگزاري و كسب تجارت ارزشمند و با توجه به موقعيت اقتصادي و تجاري و شرايط گمركي منطقه‌ آزاد كيش با هدف بسترسازي براي رقابت فرش دستباف ايران با فرش دستباف ساير كشورهاي توليدكننده از مبادي گمركي منطقه آزاد كيش به داخل كشور ممنوع است و تاكنون ورود هيچ فرشي به داخل كشور از منطقه مذكور گزارش نشده است.

در بخش ديگري از مصاحبه به نقل از مديرعامل اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي توليدكننده فرش دستباف اعلام شده كه «قاليبافان از دريافت هرگونه خدمات بيمه‌اي محروم هستند!» حال آنكه بيمه بافندگان با جديت از سوي مركز ملي فرش ايران پيگيري شده به طوري كه از اواخر سال 1384 تاكنون بيش از 145 هزار نفر در سراسر كشور تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفته‌اند كه نسبت به قبل از آن رشد 15 برابري داشته و روند قانوني براي اصلاح قانون در جهت افزودن بيمه درماني نيز تداوم دارد و لايحه مربوطه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

در قسمت ديگري از مصاحبه، فعالان صنعت فرش به لايه‌هاي منفعل و نااميد تعبير شده‌اند كه از بافت فرش به عنوان كاري بيهوده سخن مي‌گويند! در حالي كه جامعه فعالان اين هنر ـ صنعت مشتاقانه در اين حرفه حضور دارند و تعامل گسترده آنان با مركز ملي فرش ايران و نيز مشاركت در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها نشان از اين حضور فعال و علاقه‌مندانه دارد. در اين زمينه مي‌توان به برنامه‌هاي متعدد مركز ملي فرش ايران از جمله اجراي جشنواره‌هاي استاني فرش در جهت ارتقاي منزلت اجتماعي فعالان اين هنر ـ صنعت اشاره كرد.

در خصوص تسهيلات اعطايي به اتحاديه‌ها و بافندگان فرش دستباف مي‌توان به پرداخت 195 ميليارد ريال از محل كمك‌هاي فني و اعتباري فرش دستباف كل سال‌هاي 84 لغايت 86 اشاره كرد كه تمامي آن توسط مركز ملي فرش ايران بين استان‌هاي كشور توزيع شده و براساس قرارداد عامليت مركز ملي فرش با بانك صادرات ايران به مجريان طرح‌هاي مرتبط با فرش دستباف و تامين سرمايه‌ درگردش اتحاديه‌ها و شركت‌هاي تعاوني فرش و بافندگان خانگي تخصيص يافته است.

اتحاديه‌هاي استاني و شركت‌هاي تعاوني مي‌توانند از تسهيلات بطور مستقيم براي تشكيل خود يا اعضا (بافندگان فرش) بهره‌برداري كنند و اين امر در استان‌ها عملياتي شده است.

به هر روي اين مركز در طول مدت فعاليت خود در حوزه‌هاي گوناگوني همچون پژوهش،‌ آموزش، تبليغات، بازاريابي، خدمات دهي به فعالان فرش كشور. ارتقاي كيفي توليدات و ... تلاش داشته و با قدرت به اين تلاش‌ها ادامه مي‌دهد و بارها با ارايه گزارش‌ عملكرد خود و با تكيه بر آمار مستند از منابع آماري شفاف به تشريح وضعيت كنوني توليد و صادرات فرش پرداخته و مانند گذشته آمادگي دارد تا اين آمارن و مستندات را در اختيار علاقه‌مندان قرار دهد. همچنين اين مركز مانند هميشه پذيراي نقدها و راهكارهاي دلسوزانه و منصفانه همه صاحبنظران فرش كشور است.»

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن