تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815328900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*قيمت مناسب نفت بين70تا90دلار است* دبير كل اوپك: نمي‌خواهيم در تاريكي شليك كنيم! اعضاي اوپك براي كاهش توليد در الجزاير آماده شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *قيمت مناسب نفت بين70تا90دلار است* دبير كل اوپك: نمي‌خواهيم در تاريكي شليك كنيم! اعضاي اوپك براي كاهش توليد در الجزاير آماده شده‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

دبير كل اوپك گفت: در نشست اين سازمان در قاهره اجماع همه وزيران نفت اوپك بر اين بود كه ميزان ذخاير نفتي جهان بالاست و تقاضاي جهاني كاهش يافته، ولي قرار شد تا نشست بعدي صبر كنيم و بعد براي كاهش توليد تصميم بگيريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبداله سالم البدري ـ دبير كل اوپك ـ اظهار كرد: از آنجا كه هنوز ميزان پايبندي اعضاي اوپك به كاهش اخير توليد مشخص نبود، نمي‌خواستيم شتاب‌زده تصميم بگيريم و در تاريكي شليك كنيم! به همين دليل تصميم گرفتيم تا نشست دو هفته آينده در دسامبر صبر كنيم و بعد اقدام كنيم.

** اعضاي اوپك خود را براي كاهش توليد در الجزاير آماده مي‌كنند

او در پاسخ به اين سوال كه وزير نفت عربستان گفته است اگر پايبندي اعضاي اوپك به كاهش‌هاي پيشين بالاي 80 درصد باشد، نيازي به كاهش مجدد توليد نيست؟ گفت: در نشست قاهره اطمينان دارم كه همه‌ اعضاي اوپك با كاهش توليد نفت در الجزاير موافق بودند و پس از نشست قاهره، اطمينان دارم كه همه اعضا خود را براي كاهش توليد درالجزاير آماده مي‌كنند.

** پايبندي اعضا به كاهش توليد بالاي 80 درصد است

وي كه در حاشيه سيزدهمين همايش بين‌المللي نفت وگاز در تهران با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، افزود: پيش‌بيني‌ها حاكي از آن است كه اعضا پايبندي خوبي به كاهش 1.5ميليون بشكه‌اي اخير اوپك داشته‌اند. در حالي كه پايبندي اعضا به كاهش 500 هزار بشكه‌اي ماه اكتبر نزديك به 100 درصد بوده، انتظار مي‌رود پايبندي به كاهش اخير نيز بالاي 80 درصد باشد.

** دلايل عدم كاهش توليد اوپك در قاهره

دبير كل اوپك درباره كاهش ندادن توليد اوپك در نشست دو روز گذشته در قاهره نيز تصريح كرد: تنها دليلي كه در نشست‌ قاهره توليد نفت را كاهش نداديم، اين بود كه نتوانستيم ارزيابي خوبي از تاثير كاهش پيشين بر بازار داشته باشيم؛ ولي در الجزاير اين آمارها در خدمت ما خواهد بود و اگر لازم باشد اوپك در اين نشست تصميمات جدي و قاطع خواهد گرفت. در قاهره هم همه اعضا اجماع داشتند و مي‌خواستند به قيمتي برسند كه هم براي مصرف كنندكنندگان قابل قبول باشد.

او بابيان اين كه كاهش قيمت سبد نفتي اين سازمان از سطح 140 دلار تا سطح 50 دلار به شدت سنگين بوده است، گفت: نه قيمت 140 دلاري نماينده خوبي براي نشان دادن بازار با ثبات بود و نه قيمت‌هاي 50دلاري نشانه خوبي از بازار است. طبق ارزيابي هاي انجام شده قيمت نفت بايد تا سال 2030 بين 70 تا 90 دلار باشد، ولي فكر مي‌كنيم اين سطح از قيمت منصفانه باشد.

البدري در ادامه به اعضاي اوپك هشدار داد كه نبايد در شرايط كنوني شتاب‌زده تصميم بگيرند و فكر كنند كه چون قيمت نفت سقوط كرده و درآمدهاي نفتي آن‌ها نيز به شدت كاهش يافته، بهتر است با افزايش توليد درآمد نفتي خود را افزايش دهند.

وي با بيان اين‌كه در نشست قاهره نيز به اعضاي اوپك توصيه كردم به كاهش توليد پايبند باشند، افزود: با اين كار قيمت نفت هم دوباره رشد مي‌كند ودر آمد اين كشورها نيز ترميم مي‌شود. اگر اعضاي اوپك صبوري داشته باشند و به تعهدات خود پايبندي نشان دهند، احتمالا مشكلات تا سه ماهه دوم 2009 برطرف خواهد شد.

** تقاضاي نفت در حال نابودي است!

او با اشاره به شرايط كنوني بازار جهاني نفت گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه با توجه به مشكلات اقتصادي، تقاضاي جهاني نفت به شدت در حال كاهش است و حتي اين بحث مطرح شده كه تقاضا درحال نابودي است! از سوي ديگر ذخاير نفتي نيز به شدت افزايش يافته و اكنون ميزان ذخاير 56 روز جلوتر از ميزان عرضه است كه رقم بالايي است.

وي تصريح كرد: باتداوم شرايط كنوني اين مساله مشخص است كه اوپك بايد وارد عمل شده و كاري كند و درعين حال اعضا بايد كاملا به كاهش سهميه‌ها پايبند باشد تا در اين راه تقلبي صورت نگيرد.

** به همكاري غير اوپكي‌ها اميدواريم

دبير كل اوپك همچنين با اشاره به مذاكرات گسترده‌اي كه اخيرا با روسيه انجام شده است، گفت: من در مذاكرات صراحتا به روسيه گفتم كه اكنون "بار بسيار سنگين است" و اوپك به تنهايي نمي‌تواند با كاهش توليد شرايط را در دست گيرد و در اين راه به همكاري غير اوپكي‌ها به خصوص روسيه، نروژ و مكزيك اميدواريم؛ پس از نشست الجزاير نيز مذاكرات را با اين كشورها ادامه مي‌دهيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن