تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده تربت‌جام و تايباد در ايسنا: *دولت چالش پرونده هسته‌اي را خوب مديريت كرد *اختلافات اصولگرايان در جهت دستيابي به اهداف اصولگرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده تربت‌جام و تايباد در ايسنا: *دولت چالش پرونده هسته‌اي را خوب مديريت كرد *اختلافات اصولگرايان در جهت دستيابي به اهداف اصولگرايي است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

نماينده مردم تربت جام و تايباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس هشتم يك سر و گردن از مجالس گذشته بالاتر است.

مجلس هشتم يك سر و گردن از مجالس گذشته بالاتر است

غلامرضا اسداللهي با حضور در دفتر ايسنا منطقه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران اظهار داشت: قاطبه نمايندگان مجلس هشتم اصولگرا هستند و به لحاظ ارتقاء سطح تحصيلي نمايندگان، اين مجلس يك سر و گردن از مجالس گذشته بالاتر است.

وي افزود: تركيب كميسيون‌ها نيز تركيب بسيار خوبي است و سعي شده بر اساس تخصص، سوابق تحصيلي و سابقه حضور در كميسيون، شكل گيرد و تقريبا اكثر كميسيون‌هاي تخصصي مجلس بر همين مبنا تشكيل شده است.

اسداللهي ادامه داد: با توجه به اين‌كه كميسيون‌ها بخش نرم‌افزاري مجلس هستند، اگر مجلس بتواند به آنها غناي خاصي بخشد، قطعا در بنيه كارشناسي مجلس كه در قالب لوايح و طرح ها ظاهر مي‌گردد، موثر خواهد بود.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس خاطرنشان كرد: فضاي مجلس نيز فضاي آرام و خوبي است و در اين مدت كاري، سعي بر اين بوده است كه بعد نظارتي مجلس نيز تقويت شود.

اسدالهي افزود: با گذشت چند ماه، هنوز روندي نيست كه بتوان عملكرد مجلس را ارزيابي كرد، اما مجلس تا كنون كار خود را به خوبي و قدرتمند آغاز كرده است.

سعي بر اين است كه مجلس هشتم در موضوع قانون‌گذاري با يك بنيه كارشناسي ظاهر شود

وي ادامه داد: سعي بر اين است كه مجلس هشتم در موضوع قانون‌گذاري با يك بنيه كارشناسي ظاهر شود و بناست كميسيون‌ها از پنج نفر مشاور خبره و كارشناس استفاده كنند كه اين مسئله در به حركت انداختن بخش نرم‌افزاري مجلس بسيار موثر است.

نماينده مردم تربت‌جام و تايباد درخانه ملت با اشاره به وظيفه نظارتي مجلس نيز افزود: اگر قوانين خوبي درمجلس تصويب شود ولي آن قوانين، خوب اجرا نشوند و در جامعه اثرگذار نباشند مانند اين است كه قانوني تصويب نشده است؛ البته مجلس ابزارهاي خاص خود را براي نظارت دارد كه مي‌تواند از آنها استفاده كند كه در همين زمينه كميسيون اصل ‌90 مجلس به عنوان يك ركن و ديوان محاسبات به عنوان ركن ديگر، ابزار نظارت مجلس مي‌باشند كه مي‌توانند موثر باشند.

تلاش نمايندگان و هيات رييسه مجلس اين است كه بعد نظارتي مجلس فعال و كارآمدتر شود

اسداللهي تصريح كرد: تلاش نمايندگان و هيات رييسه مجلس اين است كه بعد نظارتي مجلس فعال و كارآمدتر شود، يعني اگر قانوني تصويب مي‌شود كه در برنامه قانوني و يا بودجه سنواتي تكليفي براي دولت گذاشته بررسي و پيگيري شود تا دولت به تكليف خود عمل كند و با توجه به تخصص‌هاي متفاوتي كه در مجلس وجود دارد در بعد قانون‌گذاري و نظارت، كارآمدي مجلس مي‌تواند نمود بيشتري داشته باشد.

وي افزود: در انتخابات مجلس هشتم، مردم بر مبناي گفتماني كه توسط كانديداها مطرح شد كه بيشتر تاكيد بر حفظ اصول ارزش‌ها بود، نمايندگان خود را انتخاب كردند و بر همين اساس نيز تركيب مجلس شكل گرفت.

اختلافات اصولگرايان، مبنايي نيست؛ بلكه در جهت دستيابي به اهداف اصولگرايي است

وي ادامه داد: طبيعي است كه اختلاف‌نظرهايي بين افراد وجود داشته باشد، اما اختلافات اصولگرايان، اختلافات مبنايي نيست بلكه يك سري اختلاف نظرهايي است كه در جهت دستيابي به اهداف اصولگرايي وجود دارد و طبيعي است.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس درپاسخ به اين سوال كه فراكسيون اقليت مجلس را چگونه مي‌بينيد؟ گفت: فراكسيون اقليت مجلس نيز ديدگاه‌هاي خود را مطرح مي‌كند و تعامل خوبي وجود دارد، و نمايندگان اصولگراي مجلس با فراكسيون اقليت در يك فضاي تعامل كار مي‌كنند.

نماينده مردم تربت جام و تايباد درخانه ملت در پاسخ به اين سوال كه با توجه به باقي مانده عمر دولت نهم عملكرد اين دولت را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ خاطرنشان كرد: بايد قائل به تفكيك شد، دولت نهم نيز از جنس دولت‌هاي پس از انقلاب است كه سعي و تلاشش اين بوده است كه در جهت اهداف و آرمان‌هاي نظام گام بردارد.

وي افزود: دولت نهم با شعارهايي كه دكتر احمدي‌نژاد مطرح كرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت در فضايي كارخود را آغاز كرد، كه رويكرد مردم به گفتمان اصولگرايي بود، زمينه‌هاي اجتماعي بسيار مناسبي براي فعاليت فراهم بود و مجلس هفتم نيز همراهي خوبي را با دولت انجام داد.

دولت چالش موجود در پرونده هسته‌اي را به خوبي مديريت كرد

وي با بيان اين‌كه عملكرد دولت در ابعاد مختلف متفاوت است، گفت: معتقدم در سياست خارجي دولت بسيار خوب عمل كرده است و در اين حوزه كارنامه درخشاني دارد. چراكه دولت چالش موجود در سياست خارجي كه موضوع پرونده هسته‌اي بود را به خوبي مديريت كرد و با وجود اين‌كه در اواخر دوره اصلاحات نوعي وادادگي سياسي وجود داشت و حتي به نوعي، تعليق غني‌سازي را پذيرفته و يا مي‌رفتند كه بپذيرند اما با تدابير رهبر معظم انقلاب و پايمردي دولتمردان روي اصول خود با عزت‌مندي ايستاديم.

وي ادامه داد: اتفاقي كه در موضوع انرژي هسته‌اي افتاده اين است كه امروز حاضر هستند با ما پاي ميز مذاكره بنشينند و بدون پيش شرط تعليق غني‌سازي، مذاكره كنند؛ درحالي كه در گذشته اولين بحث اين بود كه ابتدا بايد غني‌سازي تعليق شود سپس مذاكره آغاز شود؛ اما الحمدلله با پايمردي دولتمردان ديگر اين‌گونه بحث‌ها وجود ندارد و درعرصه سياست خارجي عزتمندي خود را به دست آورده و جايگاه خود را در مجامع بين‌المللي پيدا كرده‌ايم.

نگاه دولت به مناطق كشور، نگاهي نزديك و متوازن بوده است

اين نماينده اصولگراي مجلس در ادامه گفت‌وگو با ايسنا اضافه كرد: در بخش‌هاي توسعه‌اي نيز دولت گام‌هاي خوبي برداشته است و شايد بتوان گفت كه نگاه دولت به مناطق كشور، نگاهي نزديك و متوازن بوده است و نسبت به مناطق، يك تعادل بخشي شده است و سفرهاي استاني رييس جمهور اثر بسيار خوبي در محروميت‌زدايي از بعضي مناطق محروم داشته و توزيع اعتبارات به نحوي كه بتواند مقداري از آلام مردم اين مناطق را كاهش دهد، بوده است.

دغدغه دولت، اصول و ارزش‌هاي انقلاب است

وي افزود: در بخش مسائل فرهنگي نيز با توجه به اين‌كه دولت دغدغه اصول و ارزش‌هاي انقلاب را داشته است اقدامات خوبي را شروع كرده و گام‌هاي خو بي را برداشته است.

نماينده مردم تربت جام و تايباد در مجلس تصريح كرد: در بخش اقتصادي، دست گذاشتن دولت روي ساختارهاي اقتصادي نگاه درستي است، چرا كه اكثر ساختارهاي موجود قديمي و فرسوده است و جوابگو نيست؛ اما آيا راه برون‌رفت از اين وضعيت، همين سياستي است كه دولت اتخاذ كرده است كه كميسيون ويژه اقتصادي كه براي تعامل با دولت تشكيل شده است همين موضوع را دنبال مي‌كند كه راه‌هاي برون‌رفت از اين وضعيت را بررسي كنند.

وي ادامه داد: همان‌طور كه آقاي رييس جمهوردر تشريح طرح تحول اقتصادي درمجلس، مطرح كرد اكثرنمايندگان با ديدگاه‌هاي مختلف، اصل مسئله را پذيرفته‌اند كه ساختارهاي فعلي جوابگو نيست و هيچ كس مخالف با هدفمندكردن يارانه‌ها نيست، ولي در شيوه‌ها و روش‌هاي يك جراحي اقتصادي، شايد اختلاف نظر وجود داشته باشد.

دولت درمناطق محروم، اقدامات بسيار خوبي در راستاي محروميت‌زدايي شروع كرده است

وي تصريح كرد: در مجموع، عملكرد دولت نهم در ابعاد مختلف عملكرد قابل قبولي بوده است، ولي مي‌توانستيم در زمينه‌هاي مختلف با به كارگيري منابع، استفاده بهينه‌تري نيز داشته باشيم؛ به ويژه دولت در مناطق محروم، اقدامات بسيار خوبي در راستاي محروميت‌زدايي شروع كرده است.

اسداللهي در خصوص مشكلات حوزه انتخابيه خود گفت: در تربت‌جام و تايباد به لحاظ وضعيت خاص جغرافيايي در شرق استان و همجواري با كشور افغانستان كه در اوج استضعاف است، تا كنون حاكميتي نداشته و سال‌هاست كه دچار جنگ فرسايشي بوده است وضعيت بدي را براي آن به وجود آورده است كه اين وضعيت بر روي مناطق مرزي كشور ما نيز اثرگذار بوده است.

وي ادامه داد: در طي اين سال‌ها، به لحاظ مسلمان بودن به آنها خدماتي داده‌ايم و آنها را به اين سوي مرز كشانده است، كه اين مسائل در منطقه‌اي مانند تربت‌جام و تايباد تاثيرگذاربوده است.

اسدللهي خاطرنشان كرد: تمام بخش‌هاي تربت‌جام و تايباد جزو بخش‌هاي محروم كشور هستند كه در مصوبه هيات وزيران نيز ذكر شده است.

وي ادامه داد: وضعيت منطقه به لحاظ استعدادهاي خدادادي وضعيت بسيار خوبي است؛ به طوري كه در تربت‌جام معادن سليس با خلوص ‌98/5 درصد وجود دارد كه نظير آن در خاورميانه كمتر يافت مي‌شود؛ هم‌چنين در تايباد معادن طلا، زغال سنگ و سنگ آهن و سنگ‌هاي ساختماني به وفور وجود دارد.

وي اضافه كرد: پتانسيل مرزي نيز به عنوان يك فرصت مطرح مي‌شود كه متاسفانه در منطقه از اين فرصت‌ها، استفاده چنداني نشده است.

وي افزود: معادن به كارگيري و اكتشاف شده‌اند ولي مواد معدني آن به استان‌هاي ديگر رفته است و درخود منطقه صنايع مرتبط به آنها ايجاد نشده است.

اسداللهي ادامه داد: با وجود اين‌كه در تربت جام و تايباد كشاورزي رونق خوبي دارد و به نوعي اين منطقه قطب كشاورزي استان محسوب مي‌شود، ولي به لحاظ افت منابع زيرزميني، افول نزولات آسماني و آسيب‌پذير شدن زمين‌ها به دليل استفاده بي‌رويه از كودهاي شيميايي، اين زمين‌هاي كشاورزي ديگر بازدهي گذشته را ندارند.

نماينده تربت‌جام و تايباد افزود: عده زيادي از مردم اين شهرستان‌ها فاقد شغل مناسب هستند، و شايد اين ميزان نسبت به سطح استان بسيار بيشتر باشد كه نگاه ويژه‌اي را مي‌طلبد.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: در اكثرشاخص‌هاي توسعه مانند فضاي آموزشي، ورزشي، سرانه بهداشت و درمان و راه‌هاي مواصلاتي از ميانگين استان عقب‌تر هستيم.

منطقه ويژه اقتصادي تايباد تصويب شده است

وي ادامه داد: در سفر دوم هيات دولت به استان، به اين منطقه توجهات خوبي شده است، به طوري كه منطقه ويژه اقتصادي تايباد تصويب شده است؛ در مرز نيز سرمايه‌گذاري خوبي انجام شده است و پايانه مرزي توسط بخش خصوصي ايجاد شده است، هم‌چنين در تربت جام و تايباد زيرساخت‌هاي صنعت فراهم شده است.

اسدللهي تصريح كرد: اگر به روستاهاي تربت‌جام و تايباد توجه نشود روستاها خالي از سكنه مي‌شوند، چراكه روستاهاي زيادي نيز خالي از سكنه شد كه اين مسئله براي امنيت پايدار يك شهرستان مرزي معضل است و مسوولين بايد در درازمدت فكري كنند و زمينه نگهداري نيروها فراهم شود و بايد دولت به اين افراد تسهيلات بدهد تا آنها در منطقه مستقر شوند.

وي خاطرنشان كرد: منطقه تربت‌جام و تايباد از امنيت كامل برخوردار است و در سال‌هاي اخير كوچكترين ناامني در اين مناطق وجود نداشته و بستر مناسبي براي سرمايه‌گذاري فراهم است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن