تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805595182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی فیلم های روز سینمای دنیا : The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:




ژانر : ماجرایی، درام، فانتزی
کارگردان :Bill Condon
نویسنده : Melissa Rosenberg
تاریخ اکران : نوامبر 2011
زمان فیلم : 117 دقیقه
زبان : انگلیسی
درجه سنی : PG-13




بازیگران:
Kristen Stewart,
Robert Pattinson
Taylor Lautner
نقد و بررسی فیلم The Descendants (اولاد) منتقد : راجر ایبرت



سری فیلم های Twilight سه اپیزود خود را صرف کرد تا نشان دهد بلا سوآن با وجود التماس های ادوار کولنِ خون آشام، مصرّانه قصد دارد باکرگی خود را حفظ کند. حالا اپیزود The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 ساخته شده که شما را وا می دارد برای بلا سوآن ارزش قائل شوید. او موفق می شود باکرگی خود را تا بعد از مراسم ازدواج حفظ کند. سپس بلا و ادوارد برای گذراندن ماه عسل خود راهی مخفیگاه مجللی در برزیل می شوند. صبح روز بعد از مراسم ازدواج، تن بلا سیاه و کبود شده، تخت خواب شکسته و همه ی وسایل این طرف آن طرف پرت شده و رومبلی ها پاره پاره شده اند. خدای من! چه اتفاقی افتاده؟!
ما از هیچ چیز خبر نداریم. فیلم چیزی به ما نشان نمی دهد! بله، صحنه ی از بین رفتن باکرگی بلا که تماشاگران زیادی منتظر رسیدن آن بوده اند، کاملاً پشت پرده رخ می دهد. اینکه آن شب واقعه ی مهم رخ داده، 14 روز بعد از مراسم ازدواج مشخص می شود که بلا (Kristen Stewart) دچار تهوع صبحگاهی شده و می فهمد باردار است. شاید بیش از یک قرن از مرگ ادوارد کولن(Robert Pattinson) بگذرد، اما هنوز می تواند اسپرم های قدرتمندی تولید کند! آیا انسانها و خون آشام ها می توانند با هم جفتگیری کنند؟ ترکیب شیمیایی خون به چه شکل است؟ چه چیزی در نمونه ی ادرار نوزاد دیده می شود؟ شیر؟ یا چیزی غیر قابل تصور؟


با وجود این معماهای غامض علمی Breaking Dawn - Part 1 با اینکه کمی کند پیش می رود، فیلم جذابی است و بدون شک خونین ترین صحنه ی تولد نوزاد در یک فیلم با رده بندی سنی PG-13 را به نمایش می گذارد. احتمالاً دیدن بلا و ادوارد در حال ویران کردن اتاق خواب، فیلم را به محدوده ی فیلم های با رده بندی R می فرستاد!


نیمه ی اول فیلم که شامل آماده سازی مقدمات مراسم عروسی است، کند و رؤیایی می گذرد. اگر افسانه های نقل شده در قسمت های قبلی فیلم را به یاد داشته باشید، پس می دانید که ازدواج بلا با ادوارد، به معنی تبدیل شدن او به یک خون آشام است. مراسم عروسی بسیار زیباست و درخت های پر از شکوفه محرابی در کنار دریاچه به وجود آورده اند. پدر بلا، چارلی(Billy Burke) زیاد خوشحال نیست. در سخنرانی کوچک خود با کنایه می گوید که او تفنگی دارد که اگر بلایی به سر بلا بیاید، بلد است به خوبی از آن استفاده کند. البته موقع مشایعت بلا در سرسرا، چهره ی پر شهامتی به خود می گیرد. ادوارد که طبق معمول به نظر می رسد در حال درد کشیدن است، منتظر بلاست.
تصاویری از میهمانان خندان دیده می شود. خیلی از آنها را از فیلم های قبلی می شناسیم، اما بقیه ی کسانی که دو طرف سرسرا ایستاده اند برایمان ناآشنا هستند. من که شیفته ی آنها شدم. چه فکری در سرشان بود؟ چند نفر خبر داشتند بلا قرار است با یک خون آشام ازدواج کند؟ با این موضوع مشکلی نداشتند؟ یعنی هیچ کدامشان از خودش نپرسیده بود چرا هیچ کدام از به ظاهر اقوام ادوارد، بزرگ تر از خودش نبودند؟


دوست صمیمی بلا جکوب بلک (Taylor Lautner) هم دوباره برگشته است و حتماً خاطرتان هست که حالا میتواند تغییر شکل دهد و به گرگ تبدیل شود. او که از باردار شدن بلا عصبانی است، گروهان خود را احضار می کند. باید گفت که این گرگ ها زیاد در ایفای نقش گروهان موفق نیستند. بلکه جانورهای وحشی غول پیکری هستند با پنجه های تیز و با نهایت سرعت در جنگل یورتمه می روند. خب، فقط همین را می شود گفت. آنها مدام در حال یورتمه رفتن هستند.
با در نظر گرفتن اینکه ادوارد نه ماه وقت داشت تا برای زایمان خانگی آماده شود، به نظر من که او زیاد تمرین نکرده بود! انگار هر چیزی از پزشکی می دانست را از دیدن فیلم Pulp Fiction یاد گرفته بود. بله با دیدن این فیلم فهمیده بود که اگر سرنگ بزرگی توی قفسه ی سینه ی کسی فرو کنید نتیجه ی کار عالی از آب در می آید!
بازی Kristen Stewart در این فیلم واقعاً خوب است، گرچه او هم مثل اکثر بازیگران زن فکر می کند زن های باردار یکسره برجستگی شکم شان را مالش می دهند. من شخصاً ترجیح می دادم بیشتر از این به افکار او در مورد زندگی زناشویی پرداخته شود. با اینکه به امکان سقط جنین اشاره ای شده، هرگز نمی فهمیم در مورد این سؤال نظری دارد: بچه ی خون آشام هم روح دارد؟ آیا با وجود اینکه از نظر علمی نیمه مرده است، حق زندگی کردن دارد؟ خوشبختانه لازم نیست زیاد منتظر بمانیم، چون فیلم The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 در تاریخ 16 نوامبر سال 2012 اکران می شود! بهتر است این فیلم برای سؤال های ما جوابی داشته باشد. چون اگر نداشته باشد چارلی سوآن تفنگی دارد که بلد است به خوبی از آن استفاده کند!





منتقد : راجر ایبرت
مترجم : الهام بای تهیه و ترجمه: سایت نقد فارسی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن