تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816284250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عباسپور در گفتگو با مهر:آموزش و پرورش حقوق معلمان حق التدريس را پايمال كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عباسپور در گفتگو با مهر:آموزش و پرورش حقوق معلمان حق التدريس را پايمال كرده است
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه وضعيت معلمان حق التدريس تا چند هفته آينده قطعا در مجلس روشن مي شود تصريح كرد: وزارت آموزش و پرورش طي سالهاي اخير معلمان حق التدريس را استثمار كرده و حقوق آنها راحتي پايمال كرده است.

علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از راه حل وزير آموزش و پرورش براي رسيدگي به وضعيت حق التدريسها گفت: اين برنامه ها راه حل مشكلات حق التدريسهاي فعلي و آموزش و پرورش نيست و تنها بار مالي دولت را بالا مي برد.

وزيرآموزش و پرورش چندي پيش گفته بود "به هيچ وجه موافق استخدام معلمان حق التدريس و نهضت ياران سوادآموزي نيستم و معتقدم استخدام معلمان حق التدريسي برابر با انهدام آموزش و پرورش است."

علي احمدي با ارائه آمار جديدي از نيروهاي استخدامي در آموزش و پرورش خبر داده و گفته بود: " در ابتدا عنوان شد تنها 50 تا 60 هزار نيرو براي استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد كه بعد از بررسي دقيق فهميديم كه 520 هزار نفر در صف استخدام هستند."

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آمار ارائه شده از سوي وزارت آموزش و پرورش درباره معلمان حق التدريس گفت: اين آمار مجلس را دگرگون كرد و ما به هيچ وجه انتظار اين آمار را نداشتيم و فهميديم آموزش و پرورش چه ظلمي در حق اين معلمان كرده است.

عباسپور با بيان اينكه 65 درصد از معلمان حق التدريس بالاي 25 ساعت در هفته طي سالهاي طولاني در آموزش و پرورش تدريس كرده اند افزود: در واقع 31 هزار معلم حق التدريس بالاي 25 ساعت در هفته تدريس مي كنند در حالي كه ما فكر مي كرديم درصد بالايي از اين افراد زير 10 ساعت فعاليت مي كنند و قصد دارند با اين چند ساعت تدريس به آموزش و پرورش بپيوندند ولي وقتي اين وزارتخانه آمار خود را ارائه داد به اشتباه خود پي برديم. جالب تر اينكه فهميديم 35 درصد باقيمانده نيز بالاي 12 ساعت در هفته تدريس مي كنند

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي درباره سخنان وزير آموزش و پرورش مبني براينكه استخدام معلمان حق التدريس برابر با انهدام آموزش و پرورش است گفت: من معناي اين سخنان را نمي فهمم كه چطور مي شود اين معلمان قدرت تحصيل نداشته باشند و موجب انهدام هم باشند ولي سالها از آنها بيگاري كشيده شود و حتي هم اكنون نيز عنوان كنند كه ما نياز به اين افراد داريم و مي خواهيم با همين وضعيت كنوني از آنها استفاده كنيم. مسئولان آموزش و پرورش بايد به اين سوال پاسخ دهند.

نماينده مردم تهران تصريح كرد: اين چه نيازي است كه آموزش و پرورش سالها با اين افراد قرارداد مي بندد و بالاي 25 ساعت تدريس از آنها مي گيرد و دستمزدي كمتر از بسياري از معلمان رسمي كه ساعات كاريشان كمتر است به آنها مي دهد ولي عنوان مي كند دوست ندارد اين افراد را استخدام كند. ما در مجلس شوراي اسلامي اين مسئله را تاييد نمي كنيم.

عباسپور تهراني فرد با بيان اينكه راه حل استخدام نيروي هاي حق التدريس در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است گفت: اول بايد معلماني را كه سابقه كاري بيشتري دارند استخدام كنيم و دوم اينكه از استفاده نابسامان از نيروهاي حق التدريس جلوگيري كنيم.

اين همه در حالي اتفاق مي افتد كه وزير آموزش و پرورش در ماجراي استيضاح ناكام خود به مجلس قول استخدام 10 هزار نيروي حق التدريسي را به مجلس داده بود.

موضوعي كه علي احمدي خود به آن اشاره كرده است ولي با اين همه معتقد است مجلس هنوز محل تأمين بودجه براي اين موضوع را مشخص نكرده است.

در اين باره علي عباسپور تهراني فرد به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه آموزش و پرورش از قانون مجلس مبني بر استفاده از نيروهاي حق التدريس پيروي نكرده و از سال 83 تا كنون به شكل غيرمنطقي و نابسامان با اين افراد قرارداد بسته است كه ما اين بار در مجلس هشتم مانع اين جريان مي شويم و اقدامات آموزش و پرورش در به كارگيري نيروهاي حق التدريس را ممنوع مي كنيم.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از تعيين تكليف نيروهاي حق التدريس تا چند هفته آينده خبر داد و با تاكيد بر اينكه اين نيروها بايد شرايط معلمان رسمي را داشته باشند افزود: علت تاخير در رسيدگي به وضعيت اين معلمان كه باعث بي اعتمادي آنها به مجلس شده است تنها به اين دليل بود كه ما منتظر ارائه آمار از آموزش و پرورش بوديم.

وي در ادامه اظهار داشت: در كميته آموزش و پرورش كه بعد از ارائه اين اتفاقات در كميسيون آموزش و تحقيقات تشكيل داده شده به دنبال جمع بندي سريع اين موضوع هستيم تا بتوانيم هر چه سريعتر در صحن علني آن را مطرح كنيم.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن