تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت پايانه‌‏هاي نفتي ايران:رفع كمبود ظرفيت ذخيره‌‏سازي نفت خام در پايانه خارگآغاز ذخيره‌‏سازي گازوئيل در جزيره خارگ


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديرعامل شركت پايانه‌‏هاي نفتي ايران:رفع كمبود ظرفيت ذخيره‌‏سازي نفت خام در پايانه خارگآغاز ذخيره‌‏سازي گازوئيل در جزيره خارگ
تهران- خبرگزاري كار ايران
با اضافه شدن ظرفيت چهارميليون و 200 هزار بشكه‌‏اي ذخيره‌‏سازي در مخازن در دست ساخت، در شرايط كنوني كمبود ظرفيت ذخيره‌‏سازي نفت خام به طور كامل رفع شده است.
به گزارش ايلنا، موسي سوري مديرعامل شركت پايانه‌‏هاي نفتي ايران با بيان اين‌‏كه با موافقت وزير نفت، در چهار ماه گذشته با ساخت خط لوله جديد و تغيير كاربري مخزن يك ميليون بشكه‌‏اي، امكان ذخيره‌‏سازي فرآورده‌‏هاي نفتي به وجود آمده است، گفت: اين تغيير كاربري موجب مي‌‏شود با ذخيره‌‏سازي فرآورده در مخزن، ديگر هزينه‌‏اي بابت دموراژ كشتي پرداخت نشود.
وي با تاكيد بر اين كه درحال حاضر در هيچ يك از حوزه‌‏هاي نفت خام و فرآورده‌‏هاي نفتي در كشور جريمه تأخير كشتي بابت كمبود امكان ذخيره‌‏سازي پرداخت نمي‌‏شود، اظهار كرد: اگرچه مبلغ دموراژ در سال‌‏هاي مختلف فرق مي‌‏كند اما به طور متوسط سالانه 250 تا 300 ميليون دلار هزينه دموراژ نفت خام و فرآورده‌‏هاي نفتي بوده است زيرا به دليل بمباران در دوران جنگ بسياري از مخازن نابود شدند كه البته در سال‌‏هاي اخير به طور كامل نوسازي شده‌‏اند.
به گفته سوري، براي نخستين بار در كشور، به منظور توسعه واردات و صادرات فرآورده‌‏هاي نفتي و حذف هزينه دموراژ (جريمه تأخير) كشتي‌‏ها، يك مخزن يك ميليون بشكه‌‏اي در جزيره خارگ به ذخيره‌‏سازي گازوئيل وارداتي اختصاص داده شده است.
مديرعامل شركت پايانه‌‏هاي نفتي ايران، ادامه داد: درحال حاضر حدود يك ميليون و 40 هزار بشكه گازوئيل در اين مخزن ذخيره‌‏سازي شده است.
وي با يادآوري اين موضوع كه با اضافه شدن ظرفيت چهارميليون و 200 هزار بشكه‌‏اي ذخيره‌‏سازي در مخازن در دست ساخت، فرصت‌‏هاي مناسب، پايدار و قابل اطميناني در ذخيره‌‏سازي نفت خام كشور به وجود مي‌‏آيد، بيان كرد: در شرايط كنوني كمبود ظرفيت ذخيره‌‏سازي نفت خام به طور كامل رفع شده است.

كد خبر: 460881
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن