تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اندرحكايت بانكها؛ فناوري اصلي پذيرفته شده است!!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اندرحكايت بانكها؛ فناوري اصلي پذيرفته شده است!!


هيچ ترديدي نيست كه فناوري يك اصل اساسي و پذيرفته شده در عصر جديد است و با ظهور و گسترش فناوري ، جامعه بشري در همه بخشها دچار تحولي شگرف شده است.

پيشرفت علوم اگرچه در قرن هاي گذشته متعلق به ايران و ايراني بود، اما در چند صد سال اخير غربي هاي در اين زمينه با بهره گيري از تفكر و انديشه و نوآوري هاي ايراني ها و ساير انديشمندان آسيايي و ساير ملل گوي سبقت را ربودند و به سرعت به پيش رفتند.
كشورهاي ديگر از جمله ايران كه از جمله كشورهاي در حال توسعه به شمار مي رود با مشاهده اين همه پيشرفت در اين سالها به خود آماده و حركتي جهشي را آغاز كرده اند كه جاي تحمل و تقدير دارد.
استفاده از خروجي هاي علوم و فناوري نيز از جمله مقوله هايي است كه به فرهنگ سازي و آموزش هاي لازم نياز دارد و اگر در اين خصوص كوتاهي شود، بدون شك آثار مثبت علم و فناوري كم رنگ و گاه ممكن است بي اثر شود.
به عنوان نمونه استفاده از امكانات خدماتي مانند مترو، خودروهاي پيشرفته امروزي ، عابر بانك ها ، يا خدمات دهي در عرصه هاي بانكي ، پزشكي ، صنعتي ، اموزشهاي تحصيلي مانند تاسيس دانشگاههاي از راه دور" دانشگاه مجازي" ، تاسيس رسانه هاي مجازي و..... از جمله زمينه هاي بهره گيري از تكنولوژي و فناوري روز است.
بانك هاي كشور نيز براي آنكه از كاروان علم و فناوري عقب نمانند و به جامعه خدمت بهتر و بيشتري ارايه كنند به عابر بانك و سيستم نوبت دهي مشتريان و .... مجهز شده اند.
در سيستم نوبت دهي در بانكها كه هدف از آن رفاه حال مشريان و مراجعه كنندگان بوده است و اينكه حقي ازكسي ضايع نشود و كاركنان بانك نيز به درستي و با دقت به وظايف محوله عمل كنند، از همان بدو اين طرح نوين اشكالاتي چند بروز كرد و چون آموزش هاي لازم به كاركنان و شهروندان ارايه نشد، اين چرخه همچنان لنگ مي زند.
در چند روز اخير و قتي براي كار بانك به چند بانك مختلف مراجعه كردم " نام بانك محفوظ است" ، وقتي به كارمند بانك مراجعه شد، گفت كه بايد شماره بگيري.
شماره دريافت شد و حداقل هشت باجه خالي جلوي روي من و ديگر مشتريان با چراغ هاي قرمز روشن چشم نوازي مي كرد .
در يك حساب سرانگشتي بايد با توجه به تعداد باجه ها ، همه ما پنج نفر مشتري بلافاصله به كارمان رسيدگي مي شد و بدون تاخير به محل كار مي رسيديم.
اما فناوري جديد را با چشمان بيناي خود مشاهده كردم و آنهم اينكه ، رييس شعبه به كاركنان در حال گپ و گفت و شنود بود و حداقل سه كارمند در حال مذاكره ، يك خانم كارمند نيز با تلفن صحبت مي كرد كه يك نفر هم صبحانه ميل مي كردند.
دو تن از كارمندان"متصدي باجه ها" نيز در حال رفع و رجوع كارهاي معمولي سند بانكي و به اصطلاح كاغذ پاره ها بودند و فقط يك نفر در حال خدمت رساني به شهروندان بود!.
متحير مانده بودم كه پيشرفت فناوري در بانكهاي كشورمان تا چه حد به داد شهروندان رسيده است و همه از اين نعمت بهره مي برند.
بعد از بيست دقيقه " با اعصاب ناراحت روي صندلي هاي كنار هم چيده شده " و گاهي به عنوان اعتراض در حال قدم زدن در محوطه بانك ، اسم بنده قرائت شد و وقتي وجه را به متصدي باجه تحويل دادم، در اولين حركت وي با فشار بر روي كي برد كامپيوتر ، سيستم قفل كرد و كارمند هم نمي دانست كه بايد چه كار كند!!
همين ؛ خواستم اعلام كنم كه اين هم از فناوري و پيشرفت تكنولوژي و آموزش كاركنان و رفاه حال مردم و سرعت در انجام كارها و.....
شما شهروندان، مقام هاي بانكي و مسوولان شعبه هاي خود قضاوت كنيد-
خبرگزاري ايسكانيوز
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
11آذر ماه 1387
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن