تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيوند آسماني مولود كعبه و بانوي آب و آينه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پيوند آسماني مولود كعبه و بانوي آب و آينه
جام جم آنلاين: اول ذي الحجه روزي بزرگ و فرخنده در تاريخ است كه در آن عرشيان و قدسيان هلهله و شادي سر دادند و هفت آسمان چراغان گشت و اينگونه عقد آسماني بين مولود كعبه و بانوي آب و آينه بسته شد و اين روز، روزي سرشار از عشق و مهر براي هميشه ثبت و آغاز عاشقي روايت و حكايت هميشگي تاريخ گرديد.


به گزارش خبرنگار مهر از مكه مكرمه، همزمان با حلول ماه مبارك ذي الحجه و در اولين روز اين ماه عزيز يكي از باشكوه ترين اتفاقات شيرين معنوي دنياي اسلام صورت گرفت كه همانا سالروز پيوند آسماني حضرت علي (ع) با حضرت فاطمه (س) است.

در شب اول ذي الحجه كه حلال ماه با كرشمه خودنمايي مي كرد، خورشيد به خانه علي(ع) وارد شد. با صبا همه را خبر رسانيد كه زيورالبشيريه مولا با نور پيوست و جهان روشن شد. درختان شكوفه هاي خود را بر زمينيان ارزاني داشتند. ابرها مشك بر زمين باريدند و از خاك صدها هزار لاله برآمد. جهان يكسره شور و ولوله شد، و پيوندي ساده با سازو برگي اندك اما با صفايي چنين عميق صورت گرفت كه نخستين خلائق آسمان و زمين را برانگيخت.

علي(ع) به نزد پيامبر آمد و زهرا(س) را از او خواستگاري كرد. وقتي علي، فاطمه را از رسول خدا خواستگاري مي كند، او شرمگين مي شود و سكوت مي كند. حضرت سكوت فاطمه را مي داند و مي داند كه او با اين وصلت موافق است . حضرت از علي(ع) براي مهر دخترش از پسر عم خود سئوال مي كند: پسرعمو آيا چيزي داري كه فاطمه را به عقد تو درآورم، و علي (ع) همچنان سرش از شرم پائين است . "من تنها يك شمشير دارم و يك زره و ديگر هيچ ..." و مي شنود كه : از شمشيرت كه در راه جهاد براي خدا بي نياز نيستي، با شترت كه براي نخلها و خانواده ات آب مي‌بري... پس همين زره مهريه فاطمه باشد.

پيامبر اسلام(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمود: سوگند به خدا در خيرخواهي تو كوتاهي نكردم، شوهر تو در تقدم به اسلام از همه پش تر و در علم از همه عالم تر و و در حلم از همه بردبارتر ..." و سپس رو به علي (ع) كرد و فرمود: "با همسرت مدارا و مهرباني كن" و اين چنين بود كه در اول ذي الحجه يك پيوند آسماني ثبت شد".
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن