تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815679580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي / معاون وزيرخارجه:ايران و پاكستان به تقويت روابط دوجانبه اهتمام جدي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي / معاون وزيرخارجه:ايران و پاكستان به تقويت روابط دوجانبه اهتمام جدي دارند
كليات. پاكستان. ايران. روابط دو جانبه
اسلام آباد - معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه رهبران ايران و پاكستان به تقويت روابط دوجانبه در همه زمينه ها اهتمام جدي دارند.

محمد مهدي آخوندزاده عصر يكشنبه در گفت و گو با ايرنا با تشريح محورهاي گفت و گو با رييس جمهوري پاكستان افزود: در ديدار با رييس جمهوري پاكستان به موضوعات مورد علاقه طرفين در بخش‌هاي سياسي ، امنيتي و اقتصادي پرداخته شد و طرفين بر ارتقاي روابط دوجانبه در همه زمينه ها تاكيد كردند.

وي افزود: ايران و پاكستان به عنوان دو كشور همسايه با گرايش فرهنگي و مذهبي مشترك ،ايجاب مي‌كند كه در تعامل و مواجهه مستقيم به بررسي موانع و مشكلات موجود در روابط دو جانبه بپردازند.

معاون وزير خارجه ايران اظهار داشت : ضرورت همسايگي و مسايلي كه وجود دارد ايجاب مي‌كند رفت و آمد بين مسوولان دو كشور استمرار داشته باشد و اميدواريم اين تماس‌ها به يافتن راحل‌هاي مشترك نيز منجر شود.

آخوندزاده با اشاره به همكاري‌هاي تهران و اسلام آباد در مجامع منطقه اي و بين‌المللي گفت : ايران و پاكستان همكاري‌هاي خوبي در سازمان‌هاي كنفرانس اسلامي و همكاري‌هاي منطقه‌اي (اكو ) داشته و دارند و اين مساله نشان مي‌دهد رهبران تهران و اسلام آباد از موضوعات مختلف درك متقابلي دارند.

وي با اشاره به تاثير فرهنگ و مشاهير فارسي زبان در شبه قاره گفت :
دستور آصف علي زرداري براي تشكيل مركزي جهت جمع آوري اسناد دولتي پاكستان به زبان فارسي نشان از علاقمندي مسوولان ارشد اين كشور براي همگرايي بيشتر با جمهوري اسلامي ايران دارد و اميدواريم با سفر رييس جمهوري آن كشور به تهران ، اين نزديكي و همگرايي بيش از گذشته خود را نمايان كند.

آخوند زاده تاكيد كردكه وجه غالب روابط ايران و پاكستان احساسات و فرهنگ مشترك است كه بايد براي تسهيل و تقويت ساير بخش‌ها ، به آنها بيشتر توجه شود.

معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه همچنين درباره مشكلات موجود در روابط تجاري دو كشور گفت :حجم روابط بين ايران و پاكستان در حال حاضر ‪ ۴۵۰‬ميليون دلار است كه با توجه به ظرفيت دو كشور اين ميزان مي‌تواند به دو ميليارد دلار نيز افزايش يابد اما پيش نياز اين مساله ، شناخت و درك تجار دو كشور از موانع و مشكلات موجود در روابط و مناسبات تجاري است كه اميدواريم اين مشكلات با اهتمام طرف پاكستاني حل شود تا در آينده نزديك شاهد شكوفايي مناسبات تجاري تهران و اسلام آباد باشيم .

آخوند زاده با اشاره به استفاده ديگر كشورها از ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در بخش‌هاي اقتصادي و تبديل آسيا به عنوان قطب آينده اقتصاد دنيا تاكيد كرد كه اسلام آباد نبايد بدون توجه به اين ظرفيت‌ها تنها به برخي از مناطق براي گسترش مناسبات تجاري فكر كند.

وي با اشاره به قرارداد خط لوله صلح و تاكيد دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري كشورمان به امضاي اين قرارداد به صورت دوجانبه با پاكستان گفت :
اميدواريم در سفر آتي زرداري به تهران اين قرارداد نهايي شود و پاكستان بتواند با تامين نيازهاي سوختي خود ، تا حدودي مشكلات خود را حل كند.

آخوند زاده در پاسخ به اين سوال كه آيا ناامني‌هاي موجود در پاكستان مي تواند بر امضاي اين قرارداد تاثير منفي برجاي بگذارد گفت : سوخت و تامين سوهت پيش نياز توسعه است بنابراين پاكستاني‌ها مجبورند براي تامين نيازهاي خود امنيت خط لوله را و همچنين ساختار امنيتي خود به سمت ثبات بيشتر سوق دهند.

معاون وزير امور خارجه ايران تصريح كرد: پيشرفت لازمه ثبات منطقه‌اي و بطور قطع امنيت مي‌تواند زمينه توسعه را فراهم كند و رهبران پاكستان به اين نكته واقف هستند كه بدون برقراري امينت نمي‌توانند زمينه سرمايه گذاري ديگران در اين كشور را فراهم كنند.

آخوند زاده در عين حال گفت : در امضاي قرارداد خط لوله مسوولان ايراني به به واقعيت‌هاي امنيتي منطقه بي‌توجه نبوده‌اند تلاش كرده‌اند بر اسا نقشه راهي كه ترسيم شده به حركت خود در جهت گسترش همكاري‌ها و مناسبات تجاري و اقتصادي با همسايگانش ادامه دهد .

وي اظهار داشت : ايران به عنوان يك كشور مطمئن و تاثير گذار در منطقه براي همسايگانش بازيگري با ثبات و اطمينان بخش است و مي‌تواند در تعامل با ديگر كشورها نقشي مثبت در رشد و توسعه منطقه‌اي بر عهده بگيرد.

آخوند زاده در بخش ديگري از اين گفت و گو با مساله ربوده شدن ديپلمات كشورمان در پيشاور پاكستان اشاره كرد و گفت : ما در ديدار با زرداري تاكيد كرديم كه بر اساس كنواسيون‌هاي بين‌المللي بطور حتم دولت پاكستان مسوول امنيت ديپلمات‌هاي خارجي است و در اين بين البته
ديپلمات‌هاي ايراني جايگاه ويژه‌اي دارند.

وي افزود: رييس جمهوري پاكستان تاكيد كرده كه همه مسوولان اين كشور براي يافتن آقاي عطار زاده كارشناس بخش اقتصادي سركسنولگري ايران درپيشاور تلاش شبانه روزي خواهد داشت.

وي گفت:به زرداري يادآوري كردم كه هركجا ديپلمات‌هاي ايراني باشند آن نقطه امن است،چرا كه ديپلمات‌هاي ايراني پيام آور صلح و امنيت هستند .

معاون وزيرخارجه ايران در ادامه با اشاره به مسايل مرزي دو كشور گفت :
با توجه به اظهارات زرداري قرار است در آينده‌اي نزديك مقام ارشد وزارت كشور پاكستان با هدف گفت و گو درباره مسايل امنيتي مشترك به تهران سفر كند و اميدواريم با سفر اين مقام پاكستاني فعال‌سازي كميسيون‌هاي مشترك مرزي بين دو كشور را شاهد باشيم .

آخوند زاده گفت : ايجاد خط تماس مشترك درپاسگاههاي مرز بين دو كشور(هات لاين ) از جمله پيشنهادهاي مطرح شده در ديدار با زرداري بود كه مورد استقبال وي نيز قرار گرفت .
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن