تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات مصباحي مقدم درباره زمان اجراي طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اظهارات مصباحي مقدم درباره زمان اجراي طرح تحول اقتصادي
مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در گفت وگو با خراسان:نگاه كميسيون ويژه به نقدي كردن يارانه ها در سال جاري منفي است
حسين بردبار: گرچه صحن علني مجلس روز چهارشنبه پذيراي رئيس جمهور و مسئولان اقتصادي دولت براي تقديم لايحه فوريت دار هدفمندكردن يارانه ها خواهد بود، از هم اكنون مي توان پيش بيني كرد كه چالش بر سر نقدي كردن يارانه ها جدي است، به طوري كه مصباحي مقدم، رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در جمع خبرنگاران ضمن استقبال از كليات لايحه، از احتمال اجراي آن در بودجه سال آينده سخن گفت و كاظم دلخوش مخبر اين كميسيون در گفت وگو با خبرنگار پارلماني خراسان گفت: نگاه كميسيون ويژه به موضوع نقدي كردن يارانه ها در سال جاري منفي است. غلام رضا مصباحي مقدم، با بيان اين كه هنوز لايحه هدفمندكردن يارانه ها به مجلس ارائه نشده است، گفت: كليات اين طرح مورد استقبال نمايندگان قرار خواهد گرفت. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين كه بايد به اصلاح ساختارها استمرار بخشيد گفت: هدفمندكردن يارانه ها مانند ديگر ساختارها نيازمند اصلاح است. وي گفت: كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي با اين تغيير و تحول و كمك به دولت، كه براي اين اقدام بزرگ، شجاعانه وارد عمل شده، موافق است. وي ادامه داد: طرح تحول اقتصادي نياز به پختگي بيشتري دارد و هنوز به اطلاعات تكميلي و مشخص شدن آثار اين طرح بر اقتصاد كشور نياز داريم تا با بصيرت كامل تصميم گيري كنيم. مصباحي مقدم همچنين از جلسه كميسيون ويژه در روز دوشنبه خبر داد و افزود: از وزيرنيرو و وزير صنايع و معادن درباره اجراي طرح تحول دعوت شده است تا پيش بيني و تدابير موردنظر آنان مورد بررسي قرار گيرد. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس همچنين با اشاره به تغيير قيمت نفت گفت: كاهش درآمدهاي دولت به معناي اين است كه فاصله قيمت حامل هاي انرژي در داخل و قيمت هاي بين المللي هم به شدت كاهش پيدا كرده است. نماينده تهران افزود: اين اتفاق امكان اجراي طرح تحول اقتصادي را بيشتر كرده است اما از سوي ديگر، درآمدهايي كه دولت از اين راه پيش بيني مي كرد كه براساس آن ها مي تواند به دهك هاي پايين درآمدي يارانه نقدي بپردازد كاهش خواهد يافت. وي ادامه داد: در پي آنيم كه اطلاعات تكميلي را درباره اين موضوع از دولت به دست آوريم. وي گفت: مجلس نيز در پي بهره گيري از نظرات كارشناسان دانشگاهي است. مصباحي مقدم گفت: ممكن است اجراي بخشي از لايحه هدفمند كردن يارانه ها، كه به سال آينده موكول مي شود، در بودجه لحاظ شود تا هم هزينه هايي كه بر دوش دولت مي افتد و هم درآمدهايي كه از اين راه به دست دولت مي رسد در بودجه سال آينده مدنظر قرار بگيرد.وي تصريح كرد: مي توانيم بخشي از اين تحول اقتصادي را با اصلاح برنامه چهارم توسعه در سال ٨٨ اجرايي كنيم و بخشي از آن را هم مي توانيم در برنامه پنجم توسعه اقتصادي بگنجانيم.نماينده مردم تهران گفت: تغيير قيمت حامل هاي انرژي داراي تورم است و با توجه به تاثيري كه به عنوان واسطه توليد در حمل و نقل و صنايع دارد، تورم قابل توجهي به دنبال خواهد داشت.وي تاكيد كرد: اين طرح بايد به گونه اي اجرا شود كه كمترين آسيب را در پي داشته باشد.وي اضافه كرد: بايد در خود لايحه دقت نظرهاي لازم و اصلاحات لازم را اعمال كنيم تا آثار تورمي كمتري براي جامعه داشته باشد.وي گفت: پيش بيني روشني در مورد اجراي اين طرح ندارم به فرض هم كه مجلس اين طرح را تصويب كند ممكن است زمان اجرا را بلافاصله پس از تصويب يا با فاصله پس از آن قرار دهد.

دلخوش: نگاه كميسيون ويژه به نقدي كردن يارانه ها در سال جاري منفي است
در همين حال، كاظم دلخوش، مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما درباره نگاه اين كميسيون به موضوع نقدي كردن يارانه ها در سال جاري گفت: به عنوان مخبر كميسيون بايد بگويم كه ديدگاه كميسيون به اين موضوع منفي است، البته شايد نظر شخصي من چيز ديگري باشد ولي كميسيون هنوز به نتيجه نهايي در مورد نوع ارائه و پرداخت يارانه ها اعم از نقدي يا كالايي نرسيده است. وي با بيان اين كه دولت لايحه هدفمند كردن يارانه ها را براي شروع كار تحولات اقتصادي، روز چهارشنبه به مجلس ارائه مي دهد، گفت: اين لايحه روز چهارشنبه با قيد فوريت به مجلس مي آيد و همه اركان نظام و از جمله مجلس معتقدند كه بايد تحولات اقتصادي در كشور اجرايي شود، لذا در كليت آن بحثي نيست ولي در مورد شيوه ها و راهكارها، زمان و مدت پرداخت، چگونگي پرداخت به صورت نقدي يا غير نقدي بايد بررسي بيشتري صورت گيرد. وي افزود: به همين دليل بحث بر سر جزئيات اين لايحه زياد است و ممكن است بررسي آن وقت زيادي از مجلس بگيرد.

شنيده هاي خبرنگار خراسان از احتمال همه پرسي براي نقدي كردن يارانه ها
دلخوش در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما كه گفته شده احتمال دارد مجلس در قالب يك همه پرسي از مردم درباره اجراي اين لايحه نظر خواهي كند گفت: مسلما مجلس در انجام هر كاري با نظر مردم كار مي كند، ولي فعلا اين موضوع خام است و پخته نيست و اگر به نتيجه اي برسيم آن را اعلام مي كنيم. درخوريادآوري است در حاشيه جلسه علني ديروز شنيده شد كه ممكن است نمايندگان موضوع همه پرسي را درباره اجراي طرح تحول اقتصادي پي گيري كنند تا در صورت راي اكثريت مردم، اين طرح اجرايي شود. وي درباره اجراي طرح نقدي كردن يارانه ها در سال جاري گفت: اين موضوع بستگي به لايحه اي دارد كه دولت ارائه مي كند و اين كه مجلس چگونه آن را تصويب خواهد كرد. پس از بررسي ها نهايتا هر چه قانون شود، دولت آن را اجرايي مي كند و زمان، شرايط وضعيت نفت و بودجه بر اين موضوع تاثيرگذارند. وي افزود: كميسيون ويژه هنوز به نتيجه اي در مورد نوع كالاهايي كه بايد مشمول هدفمندي يارانه ها شوند و همچنين نحوه پرداخت نقدي يا غير نقدي، نرسيده است.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن