تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815765248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فردا جايزه معتبر فرانس فوتبال به ستاره شياطين؛ توپ طلايي واقعاً حق كريس رونالدو است؟


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: فردا جايزه معتبر فرانس فوتبال به ستاره شياطين؛ توپ طلايي واقعاً حق كريس رونالدو است؟
* دلارام عظيمي

قرار نبود شگفتي خاصي رخ دهد. خبري كه همه از مدتها پيش منتظر شنيدن آن بودند را نشريه «سان» دو روز زودتر از موعد مقرر به

طور رسمي تأييد كرد و با افشاي حضور عكاسان فرانس فوتبال در شهر منچستر براي اهداي جايزه به كريستيانو رونالدو ستاره پرتغالي يونايتد، پديده خوش استيل شياطين سرخ را به عنوان برنده توپ طلايي سال 2008 اروپا معرفي كرد.
با اينكه فرانس فوتبال، برنده جايزه امسال خود را فردا (سه شنبه) به طور رسمي اعلام خواهد كرد، ولي خبرنگاران و عكاسان نشريه معتبر فرانسوي امروز عصر گزارشهاي اختصاصي شماره آتي فرانس فوتبال را با حضور در منچستر تهيه مي كنند.
كريس رونالدو سالي به يادماندني را در عرصه رقابتهاي باشگاهي سپري كرد. گلهاي او منچستريونايتد را در ليگ برتر و در ليگ قهرمانان اروپا به مقام قهرماني رساند تا هافبك پرتغالي در رقابت با مسي، فان نيستلروي، ايبراهيموويچ و همه ستاره هاي اسپانيا قهرمان اروپا شايسته ترين فرد براي دريافت اين جايزه باشد.
«سان» در گزارش خود نوشته است: شكي نيست كه او به عنوان برنده توپ طلايي اروپا در سال 2008 انتخاب شده است.
رونالدو 23 ساله از مدتها پيش و از زمان اعلام اسامي نامزدهاي كسب توپ طلايي امسال فرانس فوتبال، به عنوان اصلي ترين شانس دريافت اين عنوان به شمار مي رفت. حتي بسياري از بازيكنان برتر فوتبال دنيا هم جايزه امسال را حق مسلم او مي دانستند.
ليونل مسي، اصلي ترين رقيب كريس رونالدو براي دريافت توپ طلايي اروپا گفته بود: او قهرمان اروپا و ليگ برتر شده و مطمئن هستم كه جايزه به كريس تعلق خواهد گرفت.
روبينيو هم گفته بود كه رونالدو بدون ترديد برترين بازيكن حال حاضر فوتبال جهان است و مسلماً برنده جايزه امسال برترين بازيكن سال فيفا هم انتخاب خواهد شد.
زلاتان ايبراهيموويچ در اين ارتباط گفت: من توپ طلايي را به كريس مي دهم. با اينكه او در جام ملتهاي اروپا درخشان ظاهر نشد.
كاكا برنده جايزه سال قبل فرانس فوتبال هم گفته بود از نظر من مسي لياقت دريافت آن را دارد ولي مي دانم كه درنهايت توپ طلايي به رونالدو تعلق خواهد گرفت. او با گلهاي فراواني كه زد، دو جام مهم را به يونايتد هديه داد.
زيدان هم كريستيانو رونالدو را شانس اول دريافت اين جايزه دانسته و قهرمانيهاي يونايتد را به لطف گلهاي او عامل اين انتخاب معرفي كرده بود.
سرالكس فرگوسن، مربي اسكاتلندي يونايتد هم هيچ ابايي از اين ندارد كه ستاره بي همتاي تيمش را برترين بازيكن حال حاضر دنيا معرفي كند.
از زمان انتخاب شدن جرج بست درسال 1968 هيچ بازيكن ديگري از يونايتد به عنوان بهترين بازيكن فوتبال اروپا شناخته نشده بود.
سرالكس حتي با قاطعيت مي گويد كه رونالدو هيچ چيز كمتر از بست، سربابي چارلتون و دنيس لاو كه همگي در دهه 60 ميلادي به اين عنوان دست يافته بودند، ندارد. من واقعاً به او افتخار مي كنم. بدون ترديد كريستيانو شايسته اين عنوان است. در نقش يك هافبك كناري 42 گل به ثمر رساندن در انگليس يا هرجاي ديگر دنيا فوق العاده است. او در فينال ليگ قهرمانان گل زد و فصلي استثنايي را پشت سر گذاشت و به نظر من هيچ همتايي در اين دنيا ندارد.
شايد هم واقعاً بعد از صد گلي كه رونالدو براي منچستريونايتد به ثمر رسانده، دليلي براي انتخاب نشدن هافبك جوان پرتغالي به عنوان بهترين بازيكن فوتبال اروپا وجود ندارد. حتي اگر مسي و ستاره هاي تيم ملي اسپانيا هريك در عرصه ملي به افتخار بزرگي با تيمهايشان دست يافته باشند، ولي هيچ كدام از آنها همه فاكتورهايي كه رونالدو را به عنوان بهترين بازيكن دنيا معرفي مي كنند، دارا نيستند
*خلاقيت
خيلي از بازيكنان فوتبال دنيا از قدرت خلاقيت قابل توجهي برخوردارند، ولي كريس رونالدو بازيكني است كه مي تواند از دست رفته ترين توپها را هم به يك موقعيت صددرصد گل تبديل كند. پاسهاي دقيقي كه با ديد خوب او همراه هستند، يكي از مهمترين دلايل قهرماني فصل قبل منچستريونايتد بود. بعضي وقتها به نظر مي رسد كه كريس يك چشم سوم ديگر هم دارد و شايد تنها بازيكني كه از اين نظر به رونالدو شباهت پيدا كند، لئو مسي باشد.
*حركت سريع
سرعت وحشتناك كريستيانو رونالدو كابوس مدافعان تيمهاست. گل او در فينال ليگ قهرمانان سال قبل را به ياد بياوريد. لحظه اي كه با سرعت خود را به محوطه هجده قدم رساند و چك را مغلوب كرد. قدرت انفجاري حركتهاي او و دويدنهاي بي امانش يك نكته كليدي براي موفقيت يونايتد محسوب مي شود. ولي وقتي كريس در نقش مهاجم بازي مي كند، تا اين اندازه در تركيب تيم كارآيي ندارد. رونالدو در يك چشم به هم زدن مي تواند هرتيمي را نابود كند.
* قدرت شوت زني
بدون ترديد او يكي از بهترين تمام كننده هاي دنياست. قدرت شوت زدن او از هرنقطه زمين بازي ستودني است. ثبت 42 گل در فصل گذشته نشان مي دهد كه او يك مهاجم فوق العاده است. رونالدو در نواختن ضربات ايستگاهي هم تبحر خاصي دارد و حتي فرصت كافي براي بهترشدن هم پيش روي اوست
*قدرت سرزني
اگر تيمي مهاجمان سرزن خوبي داشته باشد، به راحتي مي تواند در هرمسابقه يك برگ برنده مهم در دست داشته باشد و اين فاكتوري است كه كريس رونالدو آن را دراختيار دارد. او فصل قبل 8 گل با ضربه سر به ثمر رساند. معمولاً بازيكناني با خصوصيات او كمتر از قدرت سرزني برخوردار هستند. ولي قد مناسب ستاره پرتغالي به او اين اجازه را مي دهد تا از اين عامل به بهترين شكل ممكن استفاده كند.
*سن و موفقيت
رونالدو تازه 23 سال سن دارد كه اين نكته خيلي مهمي براي ادامه موفقيتهاي او محسوب مي شود. اينكه كسي در اين سن و سال به عنوان بهترين بازيكن دنيا انتخاب شود، فاكتور مثبتي در كارنامه شخصي او به شمار مي رود. موفقيتهايي نظير دوبار قهرماني در ليگ برتر، قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و كاپيتان دوم تيم ملي پرتغال بودن در اين سن افتخارات كمي نيستند.
*كارتيمي
كريس رونالدو قدرت همكاري با ديگر بازيكنان تيم را از زماني كه به منچستريونايتد پيوسته به طور آشكار افزايش داده است. او يك زوج رؤيايي را با وين روني تشكيل داده و با اينكه خيليها معتقدند رونالدو خيلي خودخواه است ولي او مي تواند به راحتي در خط حمله با هربازيكن ديگري بازي كند. كريس فصل قبل 9 پاس منجر به گل داد كه نشان مي دهد او در تركيب تيم به خوبي جا افتاده است.
*ابتكار فراوان
گلي كه او فصل قبل با پشت پا به استون ويلا زد را هنوز هواداران يونايتد به ياد دارند. يا ضربه ايستگاهي مقابل پورتسموث. حقه هايي كه او با توپ به حريفانش مي زند فوق العاده هستند و هر مدافعي را به اشتباه مي اندازد.
*قدرت تفكر
سسك فابرگاس مي گويد: 80 درصد از بازي فوتبال در مغز يك بازيكن مي گذرد. شما ممكن است استعداد فراواني داشته باشيد ولي اگر درست فكر نكنيد، به هيچ جا نمي رسيد. و اين دقيقاً همان چيزي است كه كريس رونالدو را از بقيه بازيكنان هم سطح خود متمايز مي كند و او را شايسته ترين فرد براي رسيدن به عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان مي داند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن