تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي شهر رشت: رشت با بودجه 70 ميليارد توماني از بن بست خارج نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رييس شوراي شهر رشت: رشت با بودجه 70 ميليارد توماني از بن بست خارج نمي شود
نشست مشترك شوراي اسلامي شهر رشت و استاندار گيلان براي سومين بار به عنوان مدير ارشد استان در صحن شوراي اسلامي شهر رشت برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه موانع موجود در مسير توسعه رشت مورد بررسي قرار گرفت. رييس شوراي اسلامي شهر رشت در اين نشست با تقسيم فعاليت هاي شوراي سوم در دو محور تصريح كرد: اين مجموعه پس از آغاز به كار، برنامه هاي خود را به دو بخش تكميل پروژه هاي نيمه كاره و تعريف و اجراي پروژه هاي جديد تقسيم كرد.
محمدرضا قاسمي گذر صيقلان به تختي، احداث ادامه بلوار آيت الله ضيابري، تقاطع غيرهمسطح جانبازان و تعريض جاده سنگر را از جمله پروژه هاي در حال تكميل دانست و از دو تقاطع غيرهمسطح شهداي گمنام و ميدان گاز، تقاطع همسطح زرجوب، ساختمان چند منظوره آتش نشاني، ساختمان اداري شهرداري در ميدان گيل، احداث 14 زمين ورزشي در محلات، تجهيز بوستان هاي شهر به امكانات ورزشي، اجراي فاز دوم ترمينال و آزادسازي حريم رودخانه ها را از پروژه هايي عنوان كرد كه اجراي آنها در شوراي سوم آغاز شد.
وي افزود: مطالعات پروژه هاي ديگري از جمله تقاطع غيرهمسطح فلكه انتظام، ميدان مصلي، باستاني شعار، تعريض پل عراق و... تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسيد و عمليات اجرايي آنها از سال آينده آغاز مي شود.
وي ادامه داد: پروژه هايي چون مجتمع تجاري گلسار، پروژه مسكوني كمربند شهيد بهشتي و مجتمع تجاري ميدان گيل، پاركينگ هاي طبقاتي سبزه ميدان و خيابان امام خميني(ره) از پروژه هايي است كه با مشاركت شهرداري و بخش خصوصي درحال انجام است.
قاسمي كمبود نقدينگي را از مشكلات اساسي شهرداري دانست و تاكيد كرد: براي آغاز پروژه هاي جديد و تحول رشت 500 ميليارد تومان به عنوان نقدينگي اوليه مورد نياز است.
وي خاطرنشان كرد: بضاعت شهرداري اندك است و با بودجه 70 ميلياردي شهرداري كه 40 ميليارد آن به بخش عمراني اختصاص يافته، رشت از بن بست خارج نخواهد شد.
قاسمي با ذكر اين نكته كه بهره گيري از بودجه ملي و حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي از مهمترين راه هاي توسعه رشت است، گفت: با توجه به تصويب كلان شهر شدن رشت در سفر استاني رييس جمهور انتظارات مردم بيش از چيزي است كه تاكنون تحقق يافته است و قطعا همشهريان، رشت را با چنين وضعيتي نمي پذيرند.
وي با اظهار تاسف از عدم همكاري و تعامل تعدادي از نهادها و سازمان ها با شهرداري در اجراي طرح هاي عمراني، يادآور شد: هم اكنون هزينه شهرداري براي تملك املاك مستقر در مسير اجراي پروژه دست كمي از كل اعتبار محاسبه شده براي احداث سازه ندارد و تلف شدن زماني كه براي انجام اين امور به دليل عدم همكاري نهادها، اجراي پروژه را به تاخير مي اندازد.
قاسمي خطاب به استاندار گيلان اظهار كرد: بومي بودن، تخصص، تعهد، با مردم و براي مردم بودن از خصايص شماست و همين امر موجب شده كه انتظارات مردم از شما بيش از استانداران پيشين باشد. همچنين اگر درايت و دوستي شما با رييس جمهور نبود اين مصوبات جامع در سفر استاني ايشان به گيلان محقق نمي شد.
وي همچنين با اشاره به وضعيت سراي ميخچي خاطرنشان كرد: پس از بازديد شما از سراي ميخچي، اظهار شگفتي حضرت عالي از ادعاي ميراث فرهنگي مبني بر اهميت تاريخي آن و دستوري مبني بر رسيدگي عاجل به اين مهم در شرايطي كه سرمايه گذار بخش خصوصي براي احداث پاركينگ طبقاتي در سراي ميخچي اعلام آمادگي كرده بود، سازمان ميراث فرهنگي استان در اقدامي عجولانه و عجيب 6 روز پس از بازديد، اين محدوده را در فهرست آثار ملي ثبت كرد!
قاسمي تاكيد كرد: برخي از مديران استان به دليل بي توجهي به امور، نياز به مواخذه و برخورد جدي دارند كه اميد است در كنار رافت اسلامي كه از محاسن حضرت عالي است در بعضي مواقع برق شمشير خود را نشان دهيد تا حرف آخر از زبان استاندار شنيده شود.
وي افزود: توسعه مركز گيلان نيازمند همتي استاني است و جا دارد كه همه مسوولين در اين خصوص حساسيت لازم را به خرج دهند.
استاندار گيلان نيز در سخناني گفت: شوراي اسلامي شهر رشت شايد اولين شورا در گيلان و كشور بوده كه سيماي بيروني اش نمايانگر اتحاد، هماهنگي و همراهي اعضاي آن است.
در ادامه اين نشست مهندس روح الله قهرماني چابك تصريح كرد: رييس جمهور در سفر به گيلان كاملا از اين مهم مطلع شد كه استاندار، شورا و شهرداري همگرا بوده و در جهت حمايت از هم براي قرار گرفتن برنامه ها در مسيري صحيح، گام برمي دارند.
وي افزود: امروز در سطح استان و رشت مشكلاتي داريم كه در طول زمان انباشته شده و براي مرتفع نمودن آن ها بايد مجدانه و با تدبير عمل كرد تا نتايج لازم هرچه سريع تر حاصل گردد.
قهرماني كارهايي كه در حال حاضر توسط شورا و شهرداري انجام مي شود را زيربنايي و حياتي ارزيابي كرده و تاكيد كرد: خواص جامعه متوجه اين مهم هستند كه عملكرد شوراي سوم به اندازه تمام كارهاي صورت گرفته از گذشته تاكنون است. شايد امروز به دليل بروز پاره اي از مشكلات ناشي از انجام برخي پروژه ها تحت فشار باشيم، اما مردم به زودي در خواهند يافت كه اين فعاليت ها تا چه اندازه مثمرثمر است.
وي متذكر شد: امروز ما گذشتگان خود را به دليل كم كاري در برخي امور مورد عتاب قرار مي دهيم، لذا فعاليت امروز ما آينده اي مطلوب را رقم خواهد زد و ده سال بعد وقتي مردم به گذشته نگاه مي كنند درمي يابند كه بسياري از كارهاي زيربنايي و اساسي در اين دوره انجام شده است.
استاندار گيلان با اشاره به گله مندي مردم از روند اجراي تقاطع غيرهمسطح جانبازان تصريح كرد: گرچه اين پل بايد در موعد مقرر به اتمام مي رسيد، اما تآخير آن در مقايسه با بسياري ديگر از پروژه هاي در حال اجرا در سطح كشور غير طبيعي به نظر نمي رسد و آن قدر طولاني نشده كه اينقدر هياهو به دنبال داشته باشد.
قهرماني در خصوص اجراي سه تقاطع ديگر در شهر نيز متذكر شد: صد سال از عمر شهرداري رشت مي گذرد اما تاكنون كارهايي در اين سطح انجام نپذيرفته بود; لذا مي توان گفت فعاليت هاي كنوني شورا و شهرداري مثال زدني است.
وي در ادامه كلان شهر شدن رشت را از مهمترين مصوبات دولت در سفر استاني دانسته و افزود: يقين دارم كه رشت پس از تهران كلان ترين شهر است; زيرا غير از جمعيت ساكن، خيل عزيمي از گردشگران و ساكنان شهرهاي اطراف براي انجام امور به مركز استان گسيل مي كنند.
قهرماني تاكيد كرد: كلان شهر شدن ما را از مشكلات كنوني نجات خواهد داد و سعي ما براين است با پيگيري هاي مستمر از اعتبارات و امتيازات كلان شهر شدن بهره مند شويم و بحث هايي چون قطار شهري، مونوريل و مترو را از هم اكنون دنبال كنيم.
وي در خصوص معضل ترافيك نيز اظهار كرد: اين مشكل بايد ريشه اي حل شود; لذا بايد ترتيبي اتخاذ كرد تا افراد گذري وارد شهر نشوند و جريان از طريق كمربندي ها و مسير هاي اطراف شهر هدايت گردد در اين صورت با كاهش حجم خودروهاي ورودي، جريان داخل شهر نيز پس از بهره برداري از تقاطع هاي همسطح و غيرهمسطح روان خواهد شد.
قهرماني همچنين با تاكيد بر حاكميت فضاي كار و تلاش در استان خاطرنشان كرد: عده اي برآنند تا با انتقادهاي غيراصولي و نابجا اوضاع را پيش ببرند; در حالي كه اين كار در ايران جواب نمي دهد.
وي در پايان همدلي و همراهي كليه مسوولين استان در تمامي سطوح را خواستار شد.
در اين جلسه شهردار رشت نيز در سخناني اظهار كرد: با توجه به اين كه در حال حاضر فعاليت هاي زيرساختي در حال اجراست لذا آن طور كه بايد نمود واقعي ندارد; اما در آينده اي نه چندان دور تغييرات اساسي در استان رخ مي نمايد.
مهندس محمود فريدوني افزود: خدا را شاكريم كه يك گيلاني سكان دار استان گيلان است و اگر همت ايشان نبود بخش اعظم پروژه ها انجام نمي گرفت.
وي همچنين با اشاره به اين كه بنا بر شرايط قانوني وضعيت دولتي بودن يا نبودن شهرداري مبهم است، افزود: براساس مستندات اين مجموعه به دولت نزديك تر است; لذا با حمايت همه جانبه دولت اين مجموعه در خدمت رساني به مردم موفق تر خواهد بود.
رييس كميسيون فرهنگي - اجتماعي شورا هم با تاكيد بر عنايت استاندار به بحث زيرساخت هاي فرهنگي و توجه به پروژه هاي فرهنگي تصريح كرد: پروژه احداث كتابخانه در محل سابق استانداري بلاتكليف است; اين در حالي است كه راه اندازي آن مي تواند كمبود سرانه مطالعه را جبران نمايد.
محمدحسن عاقل منش با اشاره به تشكيل شوراي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و انتخاب مديرعامل افزود: بدون شك اهداف اين سازمان بدون تجهيزات و امكانات جانبي، همچون مكان مناسب، فرهنگسراها و تعامل سازمان هاي موازي محقق نخواهد شد.
وي گفت: بر همه ماست كه به عنوان متوليان امر در آستانه كلان شهر شدن، گام هاي موثري برداريم.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن