تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816497444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
مناسبات اقتصادي ايران و مالزي ، راهبردي مي شود

گروه سياسي: وزير خارجه ايران ديروز در ديدار "مهاتير محمد" نخست وزير سابق مالزي در تهران اعلام كرد: مناسبات اقتصادي ايران و مالزي ، راهبردي مي شود. متكي با اشاره به روند رو به رشد روابط دو كشور گفت: روابط ايران و مالزي بسيار مهم است و بر اساس همين اهميت ما در حال نهادينه كردن تصميمات براي تعميق و راهبردي ساختن مناسبات دو كشور در زمينه هاي اقتصادي هستيم. وزير امور خارجه ايران، اراده جدي مقامات عاليرتبه دو كشور به گسترش و تعميق روابط همكاري هاي دو جانبه را به صورت اولويت ويژه اي در خانواده آسيايي بين دو كشور مورد تاكيد قرار داد. در اين ديدار مهاتير محمد با اشاره به اهميت و جايگاه ايران بر گسترش و تعميق هر چه بيشتر روابط دو كشور تاكيد كرد و آخرين روند همكاري هاي دوجانبه در حوزه هاي نفت، گاز و پروژه هاي مشترك مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

الدستور: مصر روابط خود را با ايران برقرار كند

گروه سياسي: روزنامه اردني الدستور در مقاله اي با عنوان "مصر و ايران" به قلم "حسن حنفي"، نوشت: مصر بايد روابط خود را با ايران برقرار كند. به گزارش ايرنا، در اين مقاله با اشاره به سابقه تاريخي ايران و مصر در منطقه خاورميانه آمده است: چرا شعار كشمكش عربي - ايراني كه برمفهوم تنگ قوميت استوار است و اسلام ميان دو ملت وحدت ايجاد كرده است، بالا مي گيرد در حاليكه اسلام داراي قوميت هاي زيادي يعني عربي، فارسي، تركي و بسياري ديگر در آفريقا و آسيا است. نويسنده اين مقاله مي افزايد: چرا شعار درگيري با ايران در خليج فارس اعلام مي شود در حاليكه اين كشورها داراي يك تاريخ مشترك در دو كرانه خليج فارس از لحظ زبان، ملي، فرهنگي و منافع مشترك هستند كه اين مشتركات قدرت حل اختلافات جغرافيايي در مرزها را دارد.

بررسي طرح تشكيل وزارت انرژي در مجلس

گروه سياسي: رئيس كميسيون انرژي مجلس از بررسي طرح تشكيل وزارت انرژي خبر داد.حميدرضا كاتوزيان ديروز در همايش مديريت انرژي گفت: محدوديت منابع انرژي و تحولات جهاني اين بخش، حساسيت هاي زيادي را براي كشورهاي توسعه يافته كه عمده مصرف كنندگان نفت هستند به وجود آورده است. وي افزود: بايد اصول و قواعد مصرف انرژي را رعايت كنيم و براي بهينه سازي مصرف سوخت قوانين كارآمدتري تنظيم و تصويب شود. كاتوزيان گفت: بنزين يارانه اي فقط حق ما نيست وتا كي بايد كشور را با بنزين يارانه اي اداره كرد؟وي افزود: برنامه طرح تحول اقتصادي و برنامه دولت در بودجه سال 88 دو عامل تعيين كننده قيمت سوخت در سال آينده است و اگر دولت نياز بيشتري به خريد بنزين داشته باشد حتما با توجه به بودجه بايد از مجلس مصوبه بگيرد. رئيس كميسيون انرژي مجلس گفت: واقعي كردن قيمت ها باعث كنترل رفتار مصرف كنندگان مي شود كه اين مسئله در طرح تحول اقتصادي ديده شده است ولي بايد مواظب بود كه به دهك هاي پايين جامعه فشار وارد نشود.

افزايش فشار مقامات كويتي بر مدارس ايراني

گروه سياسي: فشار و سخت گيري مقامات كويتي در ارتباط با سرپرستي مدارس جمهوري اسلامي ايران در كويت افزايش يافته است. به گزارش ايرنا، در همين راستا به رغم اعلام موافقت دستگاه هاي ذيربط در كويت با صدور ويزاي "مصطفي قاسمي" كه قرار بود به عنوان سرپرست جديد مدارس جمهوري اسلامي ايران وارد كويت و مشغول به كار شود، مقامات اين كشور اخيرا موافقت با ويزاي وي را كان لم يكن اعلام كرده اند. اعلام موافقت و مخالفت بعدي دولت كويت در حالي است كه به گفته يك مقام آگاه كليه مراحل مربوط به صدور ويزاي 38 نيروي آموزشي مورد نياز مدارس ايراني از جمله فرد ياد شده، طي شده بود و در همين راستا چند روز پيش، تعداد زيادي از همين معلمين وارد كويت شدند. مقامات اين كشور همچنين در راستاي اعمال محدوديت ها، اخيرا تعداد مديران كويتي ناظر بر سرپرستي مدارس جمهوري اسلامي را از سه نفر به شش نفر افزايش داده و با اين كار درصدد نظارت وكنترل بيشتر بر اين نهاد آموزشي برآمده اند. مقامات كويتي با استناد به قوانين جاري اين كشور مديريت و اداره مدارس را حق خود مي دانند و از اين رو اگر تا سال پيش براي مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان پسرانه مدير كويتي گذاشته بودند، از امسال براي مقاطع مختلف دخترانه نيز مدير كويتي گمارده اند. در همين راستا اخيرا چند مامور وزارت كار و امور اجتماعي كويت به طور سرزده و غير متعارف وارد كلاس هاي درس شده و از معلمان مطالبه كارت اقامت كرده و خواستار تطبيق كاركنان و معلمان بومي با قوانين جاري مربوط به اشتغال در موسسات آموزشي اين كشور و اخذ مجوزهاي مربوطه شده اند. البته موضوع بازرسي و كنترل كارت اقامت و اشتغال افراد از سوي مقامات كويتي در گذشته نيز سابقه داشته است، ولي تفاوت آن شايد در نوع رفتار و برخورد و عدم هماهنگي با مسوولان آموزشي بوده است . سخت گيري ها در اين زمينه در حالي است كه چندي پيش "ميثم امرودي" سرپرست سابق مدارس جمهوري اسلامي در پي مخالفت دولت كويت با تمديد ماموريت وي و تعيين ضرب الاجل چند روزه براي خروج از اين كشور، به رغم داشتن پاسپورت سياسي ناگزير به ترك كويت شد. البته ويزاي سياسي امرودي از همان ابتدا نيز حساسيت مقامات كويتي را برانگيخته بود. در اين راستا چند ماه پيش نيز يكي از كاركنان بومي و پيمانكار سرويس اياب و ذهاب مدرسه به نام قرباني هنگام بازگشت از ايران در فرودگاه كويت از ورود وي جلوگيري بعمل آمد و به رغم اقامت چندين ساله از اين كشور اخراج شد.

هشدار سوريه درباره عواقب هرگونه حمله به ايران

گروه سياسي: معاون رييس جمهور سوريه با هشدار نسبت به عواقب حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: اين اقدام موجب تخريب روابط تهران با باراك اوباما، رييس جمهور منتخب آمريكا خواهد شد. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، فاروق الشرع در سخناني در كنفرانس جبهه مردمي سوريه با بيان اين كه رژيم صهيونيستي هرگز به تنهايي به ايران حمله نخواهد كرد، افزود: آمريكا حمله به ايران را نمي پذيرد اما مساله در رابطه با اسراييل فرق دارد. وي همچنين با هشدار به رژيم صهيونيستي نسبت به عواقب حمله به ايران گفت: اين اقدام موجب تخريب روابط تهران و اوباما خواهد شد . الشرع ادامه داد: اسراييل براي قانع كردن اوباما به ضرورت حمله عليه ايران نيازمند وقت زياد است و نمي تواند به تنهايي دست به اين كار بزند.

سيد حسن خميني مهمان ويژه مجلس

گروه سياسي: سيد حسن خميني در كنار رئيسان مجالس و جمهور گذشته و نمايندگان هشت دوره مجلس شوراي اسلامي در مراسم سي امين سال قانونگذاري و نظارت كه روز سه شنبه در صحن علني مجلس برگزار مي شود، حضور خواهد يافت.صبح ديروز در جلسه غير علني به رياست باهنر ،نايب رئيس دوم مجلس كه در غياب لاريجاني رياست جلسه را برعهده داشت، نمايندگان به برنامه ريزي جلسه روز سه شنبه پرداختند.باهنر در اين جلسه غير علني از نمايندگان خواست تا از نمايندگان دوره گذشته كه از هر طيف و جناح سياسي بوده اند، دعوت رسمي به عمل آورند.سيد محمد كاظمي حجازي نماينده همدان با اعلام اين خبر افزود: سخنرانان مراسم سي امين سال قانونگذاري و نظارت روساي دوره هاي مختلف مجلس پس از انقلاب هستند.

ديداراحمدي نژاد با امير قطر

گروه سياسي: رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: بايد مراقبت كرد قدرت هاي بزرگ كه دچار بحران هاي شديدي شده اند، مشكلات اقتصادي خود را به منطقه ما منتقل نكنند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در حاشيه "اجلاس بين المللي تامين مالي براي توسعه" در ديدار امير قطر تاكيد كرد: كشورهاي جهان اسلام با تكيه بر توانمندي هاي خود مي توانند در جهت رفع مشكلات و معضلات منطقه به ويژه فلسطين، عراق و افغانستان سطح همكاري هاي خود را توسعه دهند. رييس جمهور با تاكيد براينكه مشكلات منطقه بايد توسط كشور هاي منطقه حل وفصل شود، اظهار داشت: وجود نيروهاي بيگانه در منطقه خليج فارس نه تنها كمكي به بهبود اوضاع نمي كند بلكه هر روز بر وخامت اوضاع خواهد افزود. احمدي نژاد همچنين از امير قطر به خاطر برگزاري موفق اجلاس تامين مالي براي توسعه قدرداني كرد. امير قطر نيز در اين ديدار با تشكر از حضور احمدي نژاد در دوحه به روابط بردارانه ايران و قطر اشاره كرد و گفت: كشورهاي منطقه نسبت به جمهوري اسلامي ايران احساس برادرانه دارند.

انتقاد عليخاني از اعلام وصول نشدن استيضاح اسكندري

گروه سياسي: عضو فراكسيون خط امام (ره) در تذكري آئين نامه اي از مقاومت هيات رئيسه مجلس درعدم اعلام وصول طرح استيضاح وزير جهادكشاورزي انتقاد كرد. قدرت الله عليخاني در جلسه علني ديروز مجلس با استناد به مواد 23، 17 و 227 آيين نامه داخلي مجلس خطاب به باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت، گفت: هيات رئيسه با بهانه هاي مختلف مانع از اعلام وصول و در دستور كار قرار گرفتن استيضاح وزير جهاد كشاروزي شده است.وي ادامه داد: از هيات رئيسه مي خواهيم مانع استيضاح نشود چرا كه اگر مجلس موافق استيضاح نباشد وزير مجددا راي اعتماد از مجلس مي گيرد.عليخاني در ادامه تذكرش از تنظيم نامه ايي از سوي نمايندگان با 170 امضا خطاب به هيات رئيسه خبر داد و گفت: جلسات علني كه عصر سه شنبه ها تشكيل مي شود مطابق آيين نامه داخلي مجلس نيست چرا كه گاهي اوقات اين جلسات بدون دليل منتفي و گاهي هم تشكيل مي شود.وي ادامه داد: طي اين نامه از هيات رئيسه مي خواهيم، تكليف جلسات را مشخص كند.سپس باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذكر عليخاني گفت: جمعي از نمايندگان به دنبال مطرح شدن طرح استيضاح وزراي كشاورزي و آموزش و پرورش هستند اما در اينكه هيات رئيسه اين طرح ها را به صورت رسمي دريافت كرده است يا نه بحث است.وي گفت: ما از نمايندگان يك خواهش اساسي داريم و به آنها توصيه مي كنيم اين جور تصور نكنند كه اگر وزيري استيضاح شد ولي مجددا راي اعتماد را اخذ كرد، انگار كه اتفاقي نيفتاده است.باهنر گفت: استيضاح و حتي جابه جايي وزرا هزينه سياسي و اجتماعي زيادي دارد كه به دنبال آن حاشيه ها و بحث هاي زيادي در رسانه ها و بين مردم مطرح مي شود.وي با بيان اينكه اگر 10 نماينده به استيضاح وزير مصر باشند، هيات رئيسه حتي استيضاح را اعلام وصول مي كند، گفت: ما از نمايندگان خواهش مي كنيم، استيضاح را با مذاكره حل كنند.باهنر همچنين با اشاره به تذكر ديگر عليخاني درباره جلسات سه شنبه ادامه داد: جلسات علني مجلس در صبح هاي يكشنبه و چهارشنبه قطعي است و جلسات سه شنبه در زماني تشكيل مي شود كه دستور كارهاي مجلس پرتراكم باشد.

اعاده دادرسي فقط با تشخيص رئيس قوه قضائيه

گروه سياسي: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروزبا تفسير ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب كردند: تشخيص رئيس قوه قضاييه مبني بر مغايرت آراي مورد اعتراض با شرع ، به معناي اعاده دادرسي است و همه شعب مكلف به رسيدگي ماهوي به موضوع و صدور راي هستند.بر اساس اين ماده ، درخصوص آراي غيرقطعي و قابل تجديد نظر يا فرجام خواهي، طبق مقررات آيين دادرسي مربوط عمل خواهد شد. همچنين آراي قطعي دادگاه هاي عمومي و انقلاب، نظامي و ديوان عالي كشور، جز از طريق اعاده دادرسي و اعتراض ثالث به نحوي كه در قوانين مربوط مقرر شده است، قابل رسيدگي مجدد نيست، مگر در مواردي كه راي به تشخيص رئيس قوه قضاييه، خلاف بين شرع باشد كه در اين صورت، اين تشخيص به عنوان يكي از جهات اعاده دادرسي محسوب و پرونده حسب مورد به مرجع صالح براي رسيدگي ارجاع مي شود. نمايندگان با 143 راي موافق ، 3 راي مخالف و 8 راي ممتنع با اين نظريه تفسيري، موافقت كردند.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن