تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش خشونت در نهاد خانواده برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش خشونت در نهاد خانواده برگزار شد
اجتماعي. همايش. خشونت
همايش خشونت در نهاد خانواده امروز - يكشنبه - به مناسبت ‪ ۲۵‬نوامبر برابر با پنج آذر روز بين‌المللي مبارزه با حشونت عليه زنان با حضور جمعي از اساتيد دانشگاه در سازمان دفاع از قربانيان خشونت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، نگاهي به خشونت‌ها عليه زنان و بررسي پيامدها و ارايه راهكارهاي مناسب در جهت كنترل و پيشگيري از اين خشونت ها از اهداف برگزاري همايش است.

دكتر ليلا بهنام معاون توانبخشي سازمان دفاع از قربانيات خشونت و دبير اين همايش گفت : گستردگي خشونت سبب شده در بيشتر نقاط جهان اين عامل به عنوان امري عادي و مشروع تلقي شود، زيرا خشونت به خشونت مشروعيت مي‌بخشد و به عبارت ديگر ناظران خشونت به اندازه اين اشخاص آسيب مي‌بينند كه اين خود آغاز يادگيري خشونت است .

وي افزود: تا همين اواخر، خشونت وابسته به جنسيت به عنوان يك موضوع خصوصي تلقي مي‌شد اما اكنون با توجه به رويكرد ارگانيكي به جامعه آشكار شده كه خشونت در نهاد خانواده بي‌شك سلامت جامعه را نيز به خطر خواهد انداخت .

بهنام گفت: خشونت عليه زنان پديده‌اي است كه سلامت زنان و تمامي اعضاي خانواده و جامعه را مورد تعرض قرار مي‌دهد.

دبير همايش به آمار سازمان جهاني بهداشت استناد كرد و گفت : بر اساس آمارهاي اين سازمان، بيماريهاي ناشي از خشونت در كشورهاي توسعه يافته ‪/۵‬ ‪۱۴‬درصد بيماري‌ها و در كشورهاي در حال توسعه ‪۱۵/۲‬درصد بيماري‌ها را به خود اختصاص مي‌دهد.

بهنام ادامه داد: پيامدهاي ناشي از خشونت خانگي، فقدان امكان برقراري روابط اجتماعي، فرار از منزل ،خودكشي ،عدم توانايي حضور در جمع ، داشتن تصور منفي از خود، انزواي اجتماعي، ترس ، اضطراب و تداوم و يادگيري خشونت است .

وي، يكي از پيامدهاي اين پديده شوم را افزايش هزينه‌هاي اقتصادي ،اجتماعي از زواياي بررسي ،آموزش ،پيشگيري و درمان دانست و گفت: خشونت خانگي هزينه‌هاي بسيار سنگيني را به دوش جامعه مي‌اندازد.

بهنام در خصوص باورهاي غلطي كه در مورد همسر آزاري وجود دارد و اسباب تقويب اين پديده را فراهم كرده است ، گفت: همسر آزاري ناشي از دست دادن كنترل رفتار ، مختص طبقات اقتصادي ،اجتماعي ،فرهنگي و تحصيلي پايين جامعه است در حاليكه اين پديده در تمامي طبقات مشاهده مي‌شود و تنها شكل آن متفاوت است .

وي تصريح كرد: همچنين در جامعه باورهاي غلط ديگر در مورد همسرآزاري از جمله اينكه آشكار كردن اين پديده منجر به تقويت آن مي‌شود و يا همسر آزاران بيماران رواني هستند و هيچ درماني براي آنان مناسب نيست وجود دارد معاون توانبخشي سازمان دفاع از قربانيان خشونت گفت : همسر آزاري علاوه بر اثرات سوء بر قرباني ، فرزندان را نيز دچار آسيب‌هاي جدي مي‌كند و در واقع يكي از مصاديق كودك آزاري است. كودكي كه نظاره گر خشونت عليه يكي از والدين خود است با والد قرباني همانندسازي كرده و درد و له شدگي قرباني را عميقا حس مي‌كند و به همان اندازه و گاه بيشتر آسيب مي‌بيند.

بهنام در پايان گفت : بايد حضور تمامي پناسيل‌ها اعم از دولتي و خصوصي را در حل اين معضل دردناك جدي بگيريم و آن را باور كنيم زيرا پيشگيري و كنترل خشونت در نهاد خانواده چندان دشوار نيست .

دكتر نسرين مصفا مدير ملي طرح گروهي ارتقا حقوق بشر و دسترسي بيشتر به عدالت نيز در اين همايش گفت: خشونت عليه زنان قدمتي تاريخي دارد و واقعيتي تلخ و انكار ناپذير است كه صدمات آن قابل جبران نيست .

وي با بيان اينكه بخش عظيمي از خشونت‌ها در خانواده رخ مي‌دهد، گفت :اين خشونت‌ها كه شامل كتك زدن ، دشنام و ناسزا گويي ، شكنجه دادن ، زجرهاي عاطفي و رواني است ، حقوق بشر را نقض مي‌كند.

مصفا تصريح كرد: براي كنترل و حذف خشونت عليه زنان نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم و سياست گذاريهاي مناسب براي آموزش خانواده ها، حمايت از محل كار، تدوين قوانين و رهايي از ترس در اين امر ضروري است .

وي به طرح گروهي ارتقا حقوق بشر و دسترسي بيشتر به عدالت اشاره كرد و گفت : اجراي اين طرح كه از سال گذشته در كشور آغاز شده گامي براي كنترل و پيشگيري از خشونت است .

مصفا افزود: بر اساس اين طرح ، گروهي از كارشناسان سازمان دفاع از قربانيات خشونت و روانشناسان به شهرهاي مختلف كشور سفر كرده و با برگزاري كارگاههاي مختلف به مردم در زمينه كنترل و پيشگيري از خشونت در نهاد خانواده آموزش مي‌دهند.

**قوانين تقويت‌كننده خشونت جنسيتي اصلاح شود
شركت‌كنندگان همايش خشونت در نهاد خانواده همچنين با انتشار بيانيه‌اي بر اصلاح قوانين تقويت‌كننده خشونت جنسيتي تاكيد كردند.

در اين بيانيه با تاكيد بر رعايت همه حقوق بشر براي حفظ حقوق زنان آمده است : بايد خشونت در نهاد خانواده كه به عنوان يكي از بزرگترين دشوارهاي بهداشت عمومي در جهان است مورد توجه قرار گيرد، براي پيشگيري از خشونت خانگي به عنوان يك اولويت سلامت عمومي تلاش كرد و در تحليل علل و عواقب خشونت خانگي با رويكرد جنسيتي بكوشيم .

شركت‌كنندگان در اين بيانيه تاكيد كردند: بايد آموزش مهارت‌هاي زندگي به عنوان يكي از روش‌هاي موثر در پيشگيري و كنترل خشونت خانگي در راس فعاليت‌ها قرار گيرد و در جهت تقويت اين نگرش كه خشونت خانگي خشونت در حوزه خصوصي نيست بكوشيم .

در اين بيانيه به نقش موثر سازمان‌هاي غيردولتي به عنوان يكي از نهادهاي تاثيرگذار در روند مقابله با خشونت خانگي اشاره و از رسانه‌ها به عنوان عناصر تاثير گذار بر افكار عمومي جهت پيشگيري از رفتارهاي خشونت آميز ياد شده است .
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن