تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چراغ‌هاي قرمز فرصتي براي تكدي گري در كرج


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چراغ‌هاي قرمز فرصتي براي تكدي گري در كرج
اجتماعي. تكدي گري. آسيب
كرج - اين روزها به محض توقف خودروها در پشت چراغ‌هاي قرمز چهارراههاي شهر كرج، شهروندان شاهد متكدياني هستند كه با كوبيدن مشت بر شيشه‌هاي خودروها تقاضاي كمك مالي دارند.

درخواست ملتمسانه خريد دسته‌هاي گل و برگه‌هاي دعا توسط كودكان و زنان از ديگر ترفندهاي اين افراد براي تكدي گري است.

شماري از شهروندان كرجي مي‌گويند: هرچند طرحهاي مختلفي براي ساماندهي اين متكديان در كلانشهر كرج به اجرا درآمده اما مشكل فعاليت متكديان همچنان به قوت خود باقي است.

علي محمديان يك دانشجوي كرجي كه تكدي گري را آسيب جدي اجتماعي مي‌داند، گفت: تكدي گري به حرفه‌اي تخصصي دراين شهر تبديل شده كه هر روز شاهد شيوه هاي نويني از اجراي آن هستيم .

وي افزود: در ساليان گذشته متكديان تنها درگوشه‌اي از شهر با قرار دادن كاسه‌اي براي جمع آوري كمكهاي مردم به تكدي گري مي‌پرداختند ولي اكنون با سماجت درخواست كمك دارند.

اين شهروند خاطرنشان كرد: شهروندان كرجي دربرابر تقاضاي متكديان بلاتكليف هستند چرا كه اصرار آنان حس نوع دوستي و انگيزه كمك را تقويت مي‌كند درحالي كه اطلاع رساني‌هاي انجام شده حاكي از توانمندي مالي اين افراد است مريم مجتهدزاده يكي ديگر از شهروندان كرجي گفت: هر چند ريشه كني تكدي گري در جامعه نيازمند از بين بردن عوامل بوجود آوردنده آن است و اين كار نيز در كوتاه مدت امكان پذير نيست اما دستگاههاي اجرايي و فرهنگي مسوول مي توانند با برنامه ريزي مناسب نسبت به ساماندهي موقت اين افراد اقدام كنند وي كه خود را دانشجوي رشته جامعه شناسي معرفي كرد افزود: تكدي گري پديده اي اجتماعي بوده كه وجود و گسترش آن بر كل فرهنگ يك جامعه اثرگذار است .

اين دانشجو يادآور شد: هيچكس گدا متولد نمي‌شود، بلكه تكدي گري در مسير زندگي و در طول حيات يك فرد به عنوان پديده‌اي ناجور شكل مي‌گيرد.

به گفته وي، هرچند بحران‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي بر اين پديده اجتماعي اثرگذار است، اما اين امر به معناي آن نيست كه هركس درصورت مواجهه با هر يك از اين بحرانها تن به تكدي گري بدهد.

وي معتقد است كه حس نوع دوستي، آموزه‌هاي ديني و نگرش ترحم آميز در جامعه به افراد به ظاهر ناتوان يكي از علل اصلي گسترش تكدي گري در كشور است.

مسوول ستاد آسيب ديدگان اجتماعي كرج گفت: امسال در اجراي طرح ضربتي ويژه يك ماهه با همكاري شهرداري اين كلانشهر ‪ ۳۵۳‬نفر از متكديان در اين شهرستان شناسايي و جمع‌آوري شدند.

مهدي آقابراري افزود: از مجموع اين تعداد، ‪ ۲۱۷‬نفرمرد، ‪ ۶۹‬زن ، ‪ ۵۳‬پسر بچه و ‪ ۱۴‬دختربچه بودند.

وي ادامه داد: بيش از ‪ ۱۵‬نفر از مجموع متكديان جمع‌آوري شده به دليل تكرار تكدي گري و حرفه‌اي بودن، تحويل مراجع قضايي شدند.

آقابراري اظهارداشت: اين ستاد طرحهاي ويژه را درصورت همكاري بيشتر شهرداري براي ساماندهي كامل متكديان اين منطقه در دست اقدام دارد.

وي تاكيد كرد: درشرايط فعلي و تا اجرايي شدن كامل اين طرحها نيازمند همكاري مردم از طريق كمك نكردن به اين افراد هستيم تا به مرور زمان با اجراي طرحهاي ضربتي ديگر محيط شهر كرج براي فعاليت آنان ناامن شود .
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن