تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815665821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شروع زمستان ، گاز گرفتگي و آغاز مرگ خاموش


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شروع زمستان ، گاز گرفتگي و آغاز مرگ خاموش
به عقيده كارشناسان و پزشكان استان قزوين ، مسموميت با گاز از مسموميت هاي خطرناك است كه انسان را بدون آنكه كه خود متوجه شود به كام مرگ مي كشاند.


آمارهاي اعلامي از سوي پزشكي قانوني استان قزوين نشان مي دهد ، در هفت ماه نخست سالجاري 12 شهروند قزويني تحت تاثير خطرناك اين گاز جان باخته اند و در سال گذشته نيز 16 نفر بر اثر مسموميت با گاز دي اكسيد كربن جان خود را از دست داده اند كه بيشترين گاز گرفتگي از طريق كپسولهاي كوچك ( پيك نيك ) بوده است.
استفاده مناسب و توجه دقيق به هشدارهاي كارشناسان و مسوولان باعث خواهد شد ضمن برخوردارشدن از اين نعمت خدادادي در فصل سرد سال وقوع حوادث ناشي از گاز گرفتگي به حداقل برسد.
با توجه به اينكه در آستانه فصل سرد بسياري از كارشناسان درباره رعايت موارد ايمني به خانواده ها هشدار مي دهند اما باز شاهد مسموميت افراد با مونوكسيد كرين هستيم كه اين امر نشان از بي توجهي آنان به اين هشدارها است.
كارشناس مركز فوريتهاي پزشكي قزوين مهمترين راه پيشگيري مرگ هاي ناشي از مسموميت را نصب يك هشداردهنده در خانه بويژه در اتاق خواب عنوان كرد.
"رضا چالي زاده" در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: از ديگر راه هاي پيشگيري را استفاده مناسب از وسايل پخت و پز استاندارد ذكر كرد و افزود: شايسته است از كارشناسان جهت نصب سامانه گرمايشي استفاده كنند.
وي اظهارداشت: پس از نصب بخاري مسير انسداد دودكش بايد بررسي شود، زير گاهي اوقات اين مسير به علت هاي مختلف نظير گيركردن لاشه پرندگان مسدود مي شود.
اين كارشناس خاطرنشان كرد: اگر دودكش لوله سرد باشد نشانگر مسدود بودن مجاري دودكش است كه دود از آن خارج نمي شود.
چالي زاده از شهروندان خواست همه راههاي نفوذ و تهويه هاي خانه را مسدود نكنند و از كلاهك مخصوص نيز براي دودكش بخاري استفاده و با يك كارشناس مربوطه نيز مشورت كنند.
وي يادآور شد : رنگ شعله بخاري بايد سبز و آبي باشد و قرمز ، زرد و نارنجي بودن شعله نشان از احتراق ناقص است كه به علت نبود هواي كافي در مكان ناقص مي سوزد.
اين كارشناس افزود: شهروندان از نصب آبگرمكن در داخل حمام، استفاده اجاقهاي غير استاندار، روشن كردن خودرو در فضاهاي بسته خودداري كنند.
چالي زاده تصريح كرد: علايم مسموميت باگاز مونوكسيد كرين باتهوع، سرگيجه ،بي قراري،خستگي و خواب آلودگي شروع مي شود و فرد مسموم دچار مشكل حافظه تشنج و در نهايت انسان را به سوي مرگي خاموش هدايت مي كند.
وي ازشهروندان خواست ، در صورت مواجه با فردي كه دچار مسموميت با گاز مونو كسيد كرين شده است ،ابتدا فرد مسموم را در فضاي باز قرار داده و در اولين فرصت با شماره تلفن 115 تماس بگيرند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين نيز در اين رابطه گفت : رعايت نكات ايمني وسايل گاز سوز از بروز حوادث تلخ جلوگيري مي كند.
"حسين بهزاد پور درگفت وگو باخبرنگار ايرنا با اشاره به افزايش مصرف گاز شهروندان در فصل سرد سال نسبت به استفاده صحيح از گازهاي طبيعي و مايع مورد استفاده در منازل و خودروها براي كاهش خطرات احتمالي جاني و مالي به مردم هشدار داد.
وي ضمن تاكيد بر رعايت نكات ايمني در استفاده از وسايل گاز سوز افزود: با توجه به اينكه در وسايل گازسوز از دو نوع گاز طبيعي و مايع استفاده مي شود علاوه برمنافعي كه براي انسانها و جامعه دارد درصورت استفاده نامناسب، خطرناك و قابل اشتعال و قابل انفجار خواهد بود.
اين مسوول با اشاره به انتخاب وسايل گاز سوز استاندارد براي مصرف خانگي تصريح كرد: براي خريد واستفاده ازوسايل گازسوز بايد استانداردهاي مربوطه نسبت به دارابودن شمعك و ترموكوپل مد نظر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه وسايل گاز سوزرا بايد در محلي نصب كرد كه داراي هواي كافي جهت احتراق گاز باشد اضافه كرد : در صورت امكان وسايل گاز سوز بايد در محل مناسب ،دور از دسترس و محل تردد كودكان نصب شود و نبايد اين گونه وسايل درنزديكي پرده و پنجره درمعرض وزش بادو ياجلوي درب ورودي و خروجي منازل قرار گيرد.
بهزادپور خاطرنشان ساخت: از وسايل گاز سوز جهت گرم كردن حمام و فضاهاي كوچك استفاده نشود ضمن آنكه دودكش اين وسايل بايد از قطر و اندازه مناسب برخوردار بوده و با حداقل پيچش و زانويي به فضاي خارج از ساختمان منتهي شود.
وي با اشاره به اينكه بايد از بست هاي مناسب براي اتصال شيلنگ هاي فشار قوي به لوازم گازسوز استفاده شود اضافه كرد: براي آزمايش و تست محل اتصال بست ها نبايد از شعله كبريت ويا فندك استفاده شود.
اين مسوول اضافه كرد: به محض احساس بوي گاز، شيرهاي اصلي گاز را قطع كرده و باحفظ خونسردي و رعايت موارد ايمني درب و پنجره ها را بازكنيم.
رييس پزشكي قانوني استان قزوين نيز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: متاسفانه رانندگان در فصل سرما از وسيله گرمايشي پيك نيك جهت گرم كردن خود استفاده مي كنند كه همين امر موجب مسموميت آنان در هنگام خواب با مونوكسيد كربن و در نهايت مرگ مي شود.
دكتر "داريوش مهين پي" افزود: گازمونو كسيد كربن بدليل خواب آور، بي رنگ و بي بويي سبب مي شود تا فرد به خواب ابدي فرو رود، درحالي كه با رعايت هشدارهاي ايمني از بروز مرگ و ميرهاي ناگهاني مي توان پيشگيري كرد.
وي اظهار داشت:استان قزوين رتبه سيزدهم كشور را در خصوص ميزان مرگ ومير هاي ناشي از مسموميت با مونوكسيد كربن دارد، البته اين ميزان به صورت چشمگيري كاهش يافته زيرا قزوين در سال 85 رتبه نخست كشوري را دراين زمينه داشت.
ك/4 7394/ 616/1840 شماره 211 ساعت 13:07 تمام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن