تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816688629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسته حمايتي خصوصي‌سازي صنعت برق تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بسته حمايتي خصوصي‌سازي صنعت برق تدوين شد
وزير نيرو با بيان اينكه زمينه خصوصي سازي در صنعت برق با هدف اجراي كامل اصل 44 فراهم شده است گفت: وزارت نيرو براي ترغيب بخش خصوصي در احداث مولدهاي پراكنده برق، تدوين خريد و پيش خريد برق توليدي بسته حمايتي خود را تدوين كرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، پرويز فتاح در بيست و سومين كنفرانس بين المللي صنعت برق افزود: وزارت نيرو براي ترغيب و تسهيل بخش خصوصي در احداث مولدهاي پراكنده برق بسته حمايتي خود را در چند بخش تدوين و ارائه كرده است كه در آن جلب مشاركت بخش خصوصي، تدوين خريد برق توليدي، پيش خريد برق توليدي و تامين مالي و حمايت از مشاركت بخش تعاون در احداث مولدهاي مقياس كوچك مورد توجه قرار گرفته است.
وي با تاكيد بر ضرورت توسعه همكاريهاي بين المللي در زمينه مبادلات برق و صدور خدمات فني و مهندسي، اين كار را در دستور كار وزارت نيرو براي انجام اقدامات وسيع دانست و اظهار داشت: براي مديريت برق كشور با روشهاي سازه اي و غير سازه اي با مشاركت مردم، منابع و رسانه ها اقداماتي صورت گرفته است.
فتاح گفت:صنعت برق به عنوان يك صنعت زير بنايي نقشي مهم در ايجاد زير ساخت هاي توسعه كشور دارد و به درستي مي توان گفت صنعتي شدن برق كشور مرهون انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: در سالهاي گذشته صنعت برق در دنيا دستخوش تحولاتي اساسي در زمينه هاي مختلف از جمله توسعه علمي، ارتقاي فناوري، شكست انحصارها، آزاد سازي و خصوصي سازي توليد برق و رشد بازارهاي ملي و منطقه اي شده است كه ايران نيز با الهام از سند چشم انداز 20 ساله و فراهم نمودن زمينه اجراي اصل 44 قانون اساسي به مرحله نويني از صنعت برق گام نهاده است.

*ايران قدرت اول خاورميانه از لحاظ نصب نيروگاه

وي با اشاره به تبيين وضعيت برق كشور گفت: ايران در حال حاضر از نظر ظرفيت نصب شده برق در دنيا رتبه هجدهم و در خاورميانه رتبه اول را داراست.
وزير نيرو ادامه داد: ظرفيت نصب شده نيروگاهي در كشور در حال حاضر 51 هزار مگاوات است كه با افزايش 4 هزار مگاوات تا تابستان سال 88 اين رقم به 55 هزار مگاوات مي رسد.
به گفته وي، از اين ظرفيت موجود نيروگاهي 32 درصد نيروگاههاي بخاري، 29 درصد نيروگاههاي گازي، 22 درصد سيكل تركيبي و 15 درصد برقآبي و مابقي نيروگاههاي ديزلي و تجديد پذير است.
وي خاطر نشان كرد: در سالهاي 85 و 86 شبكه هاي انتقال و فوق توزيع بيش از 7 هزار و 417 كيلومتر، مدار و پستهاي انتقال و فوق توزيع به ميزان 18هزار و 257 مگاولت آمپر رشد داشته اند و اين در حالي است كه 100در صد جمعيت شهري و تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

*100در صد تجهيزات بخش انتقال ، توزيع و فوق توزيع برق توليد داخل

وي با اشاره به اينكه 100در صد تجهيزات بخش انتقال ، توزيع و فوق توزيع و 95 درصد تجهيزات نيروگاهي توليد داخل كشور هستند افزود: در حال حاضر شبكه برق ايران به تمامي كشورهاي همسايه نظير آذربايجان، ارمنستان، تركمنستان، تركيه، عراق، پاكستان و افغانستان متصل است كه حدود 1900 مگاوات ظرفيت قابل مبادله اين شبكه است.
فتاح با اشاره به اينكه ميزان تقاضاي برق در كشور در سالهاي اخير رشد داشته است گفت:رشد مصرف برق در سال در كشور بطور متوسط 8 درصد است كه اين رشد در جهان حدود 3 درصد است.
به گفته وي، بر اساس آمار، 51 درصد از مصرف برق در كشور در بخش خانگي و تجاري و حدود 33 درصد مربوط به بخش صنعت و مابقي در بخش كشاورزي و ساير بخشها مصرف مي شود.
وي در تشريح اقدامات وزارت نيرو در دولت نهم تصريح كرد: وزارت نيرو با برخورداري از توان بالاي نيروهاي متخصص و با حمايت قانوني مجلس و عنايت ويژه رئيس جمهوري علي رغم همه تنگناها طي سالهاي اخير اقدامات مهمي را انجام داده است.
فتاح افزود: با هدف تفكيك كامل وظايف حاكميتي از تصدي گري در صنعت برق، معاونت امور انرژي در وزارت نيرو در سال 85 به معاونت برق و انرژي تغيير نام داد كه شكل گيري اين معاونت در ستاد وزارت نيرو گام مهمي در آغاز تغييرات ساختاري در صنعت برق كشور محسوب مي شود، ضمن اينكه قانون استقلال شركتهاي توزيع در مدت كوتاهي اجرا شده است و هم اكنون 42 شركت توزيع مستقل در استانها فعاليت خريد انرژي از بازار و فروش آن به مشتركان را صورت مي دهند.
وزير نيرو زمينه خصوصي سازي در صنعت برق را با هدف اجراي اصل 44 مطلوب عنوان و تصريح كرد: واگذاري نيروگاهها به بخش خصوصي و غير دولتي با طي اخذ مجوزهاي لازم و فراهم آوردن ضوابط صورت گرفته و 8 نيروگاه حرارتي و 2 نيروگاه بادي مجموعا به ظرفيت 7 هزار مگاوات تا پايان سال در آستانه واگذاري قرار خواهند گرفت.

* 100 ميليارد تومان يارانه براي توسعه لامپ هاي كم مصرف

فتاح گفت: در طول ساليان اخير و در لايحه بودجه براي توسعه لامپهاي كم مصرف حداكثر 4 ميليارد تومان لحاظ مي شد كه امسال براي اولين بار اين رقم به 100 ميليارد تومان يارانه ارتقا يافته كه توزيع وسيعي در گستره مطلوب براي توزيع لامپ كم مصرف در سراسر كشور در نظر گرفته شده است، ضمن اينكه در طول سال جاري نيز با استفاده از اين يارانه ها تعداد 50 ميليون شعله لامپ كم مصرف توزيع مي شود.
وزير نيرو با بيان اينكه براي سال 88 نيز معادل سال جاري يارانه اختصاص خواهد يافت گفت: دستگاههاي دولتي مكلف به صرفه جويي در مصرف برق شده اند كه در اين راستا بخشنامه مفصلي در دولت تهيه، مصوب و ابلاغ شده به نحوي كه نرخ پرداخت براي كليه دستگاههاي دولتي معادل نرخ تمام شده برق در كشور است.

*صراحت هدفمند كردن يارانه هاي برق در طرح تحول اقتصادي

به گفته فتاح، منطقي كردن تعرفه هاي برق و حركت به سمت واقعي شدن قيمت فروش برق سياست مهم وزارت نيرو است كه نقش موثري در كاهش مشكلات موجود است و با پيگيري وزارت نيرو در طرح تحول اقتصادي كه هفته جاري به مجلس ارائه مي شود هدفمند كردن يارانه هاي برق با صراحت در اين لايحه پيش بيني شده است.
وي اظهار داشت: تدابير وزارت نيرو براي جبران تبعات ناشي از سرماي سخت زمستان در سال گذشته و خشكسالي و خروج بيش از 5 هزار مگاوات نيروگاه برقابي در تابستان سال جاري فرصتي را پيش روي مديران صنعت برق قرار داد تا با تكيه بر توان مهندسي و نيروهاي متعهد و نيز حمايتهاي دولت و مجلس اين مرحله بحراني با مديريت هوشمندانه و متعهدانه سپري شود.
وي خاطر نشان كرد: از هم اكنون پيش بيني هاي لازم براي افزايش ظرفيت توليد و بهره وري نيروگاهي و كاهش تلفات شبكه توزيع براي مديريت بهينه مصرف صورت گرفته است، ضمن اينكه خريد برق اضافي نيروگاههاي واحدهاي صنعتي نيز در دستور كار قرار دارد تا در صورت تداوم روند خشكسالي با كمترين مشكل مواجه شويم.
وزير نيرو اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه بايد مستمر باشد چرا كه مرحله جديد صنعت برق با نگاه به آينده اين صنعت و جايگاه بخش خصوصي در توليد، توزيع و تامين برق نيازمند نگاه هوشمندانه در شناسايي و تعيين مشكلات پيش رو است.
وي تاكيد كرد: روند رو به رشد مصرف برق در كشور و سهم قابل توجه بخش خانگي و تجاري در اين ميان عزم ملي را براي تغيير الگوي مصرف و فناوريهاي موجود به ويژه در بخش صنايع و تجهيزات پرمصرف با كارآيي پايين و بازنگري در سياستهاي واردات تجهيزات پر مصرف مي طلبد.
وزير نيرو تاكيد كرد: اهداف مهم صنعت برق در سالهاي اخير كاهش تلفات فني و غير فني شبكه برق بوده كه طرحهاي نمونه نيز با موفقيت اجرا شده لذا مهندسان بايد راهكارهاي عملي براي كاهش تلفات انرژي ارائه كنند چرا كه علي رغم گستردگي شبكه برق در كشور، فرسودگي شبكه توزيع و معضلات فني، اجتماعي مشكلات پيش رو هستند.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن