تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805680108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روياي شيرين ازدواج/ به بهانه پيوند آسماني حضرت علي (ع) و فاطمه (س )


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روياي شيرين ازدواج/ به بهانه پيوند آسماني حضرت علي (ع) و فاطمه (س )
از: خانم ناهيد اميري النكاح سنتي و .


عروس خانم وكيلم ؟ عروس رفته گل بچينه گونه هايش از شدت شرم گل انداخته، قلبش مثل گنجشك در سينه مي تپد، احساس مي كند سخت ترين و درعين حال شيرين ترين لحظه هاي عمرش را تجربه مي كند، از زير چادر توري سفيد دزدانه نيم نگاهي به مرد آرزوهايش مي اندازد همان كه بالاخره با اسب سفيد آمد و دلش را باخت و سر سفره عقد دركنارش نشست.
عروس خانم از گوشه چشم تنها مي تواند شانه هاي مرد زندگي اش را ببيند كه قراراست تكيه گاهش در روزهاي سرد و گرم روزگار شود و از دل او غافل است كه او هم بعدازگذشت 30 سال ازعمرش هنوز با دلهره از سنگيني بار مسووليت، اجاره خانه، ترس از لغو قرارداد كار و هزاران هراس ديگر به انتظار شنيدن بله از عروس زندگيش نشسته است.
براي بار دوم تكرار مي كنم عروس خانم وكيلم ؟ عروس رفته گلاب بياره واي خدايا صد هزار مرتبه شكرت كه گل و گلاب را خلق كردي و گرنه من الان با چه بهانه اي چند دقيقه مي توانستم مهلكه را ترك كنم و فرصت نفس كشيدن براي گفتن بله رو پيدا كنم.
تا عاقد خطبه را بار ديگر تكرار كند زيرزيركي نگاهي به دور و برش مي- اندازد دخترخاله ها و دختر عمه ها و دختر عموها و دختر دايي ها و بقيه دخترها با نسبتهاي نسبي و سببي با لبخندهاي ساختگي دور و برش جمع شده اند و در دل آرزو مي كنند جاي او باشند.
از اينكه توانسته طلسم را بشكند و در آستانه 27 سالگي از سد مجردها بگذرد، موجي از شادي در دلش سرازير است.
روياي شيرين زندگي آينده در كنار مرد روياهايش در يك خانه نقلي با يه دختر ناز يا يه پسر شيطون به كلي هوش و حواسش را برده است.
براي بار سوم تكرار مي كنم عروس خانم وكيلم ؟ ديگه نقطه اوج ماجرا رسيده لحظه اي كه سالها منتظرش بود.
با همون دلشوره شيرين و صدايي كه از شدت شرم و اضطراب مي لرزه مي خواد به سرنوشت سازترين سووال زندگيش پاسخ مثبت بده، با اجازه بزرگترها.
پاشو، پاشو ديگه، مگه امروز قرار نبود زود بيدار شي ؟ صداي مادر در حساس ترين و سرنوشت سازترين لحظه زندگي روياي شيرينش را از هم گسست اما خودمونيم عجب رويايي بود! ازدواج اين زيباترين پيوند الهي و مايه مهر و الفت ميان زن و مرد امروز در جامعه ما به كلافي سردرگم و معمايي پيچيده تبديل شده كه گويا جوابي برايش نيست و براي بسياري از جوانان رويايي بيش نيست.
اين در حالي است كه عالم خلقت خواهان جفت بودن و مخالف مجرد بودن ميان تمام پديده هااز جمله انسانهاست و انسانها هم كه شامل دو جنس زن و مرد هستند تنها در سايه يكديگر به آرامش دست مي يابند و هيچ عقل سليمي مخالف رسيدن به سايه سار امن آسايش نيست.
اما امروز به دلايلي ازدواج به يكي از معضلات مهم جامعه ما تبديل شده كه به گفته آگاهان اجتماعي در پنج سال آينده كشور را با بحران جدي مواجه مي- سازد.
براساس نتايج آخرين سرشماري نفوس و مسكن حدود 35 درصد از جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي دهند، كه براين اساس بالغ بر 26 ميليون نفر از جمعيت كشور در سنين 15 تا 29 سال هستند.
بر همين اساس سن جوانان در آستانه ازدواج در كشور هم اكنون 20 تا29 سال است.
به گفته مديركل امور فرهنگي سازمان ملي جوانان جمهوري اسلامي ايران هم اكنون نزديك به 15 ميليون جوان دركشور در آستانه سن ازدواج قرار دارند و سن ازدواج يك ميليون جوان ايراني در حال حاضر به تاخير افتاده است.
سن ازدواج در استان كرمانشاه هم به دلايل متعدد بالا رفته است و اكنون يكي از معضلات استان تاخير در امر ازدواج و بالا رفتن سن آن ميان جوانان است.
به گفته مدير سازمان ملي جوانان استان كرمانشاه ميانگين سن ازدواج در كشور حداكثر بين 20 تا 24 سال و در استان بين 30 تا 34 سال است كه نسبت به ميانگين كشوري تفاوت فاحشي دارد و علل اين معضل برخي به سيستم حاكميت و بخش اعظم آن به فرد و خانواده آن باز مي گردد.
محسن زارعي در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: درسال 85، 21 هزار و 892 مورد واقعه ازدواج در استان صورت گرفته كه نسبت به ميانگين كشوري افزايش داشته درحالي كه دردو سال اخير آمار ازدواج نسبت به ميانگين كشوري پايين تر بوده است و در مقايسه با ساليان قبل رشد بسيار ضعيف و نامحسوسي داشته است.
وي آمار واقعه ازدواج در استان در سال گذشته را 22 هزار و 663 مورد و در سه ماهه نخست سال جاري شش هزار و 364 مورد عنوان كرد.
زارعي افزود: براساس آمار ارايه شده توسط كارشناسان، سن مطلوب ازدواج براي مردها 21 تا 27 سال و براي زنها 18 تا 24 سال است.
وي گفت: طبق اين آمار تعداد مردان داراي سن مطلوب ازدواج در استان 173 هزار و 565 نفر بدون احتساب مرگ و مير و تعداد زنان 173 هزار و 753 نفر است.
يك جامعه شناس نيز در خصوص علل بالا رفتن سن ازدواج به خبرنگار ايرنا گفت: علت بالا رفتن سن ازدواج و تجرد درسنين بالا را مي توان كمبود فرصتهاي شغلي و درآمد لازم براي استقلال جوانان، ادامه تحصيل در مقاطع بالا، وجود روابط خارج از چارچوب خانواده و به تبع آن كمرنگ شدن ميل به تشكيل خانواده دانست.
شاهرخ اميني تبار افزود: بالا رفتن سطح توقعات و سنگيني مخارج خانواده، آگاه شدن دختران از حقوق خود و ميل به رهايي از قيد و بندهاي زندگي خانوادگي نيز از علت هاي اين مساله است.
وي همچنين هزينه هاي سنگين و مهريه هاي بالا با قيد عندالمطالبه بودن را از ديگر علتهاي تاخير در ازدواج از سوي مردان برشمرد و گفت: مهريه مي- تواند با خارج شدن از فلسفه تضمين بقاي زندگي مشترك و ايجاد احساس امنيت براي زوجه، به يكي از عوامل كاهنده ميل به ازدواج تبديل شود.
آمارها از شمار قابل توجه زندانيان مهريه در كشور حكايت دارد كه در پرونده آنها ذكر شده" مطالبه مهريه توسط زن" و چه مرداني كه به دليل پرداخت نكردن مهريه همسر در زندان بسر مي برند و در اين زمينه به عنوان زندانيان جرايم غيرعمد در پشت ميله هاي تصميم گيري غيرعقلايي خويش گرفتار آمده اند.
يك كارشناس ارشد مشاوره سازمان بهزيستي استان كرمانشاه گفت: ازدواج پيوندي مقدس است كه ثمرات فردي و اجتماعي فراواني دارد.
آرزو ملول در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به مشكلات روحي و رواني ناشي از تاخير در ازدواج جوانان اظهارداشت: افسردگي، احساس خود كمتر بيني، پايين آمدن اعتماد به نفس، انزوا و دوري از جمع، رواج روابط نامشروع و تنهايي و بي هدفي از جمله اين آسيبهاست.
وي گفت: گروهي از دختران مراجعه كننده به مراكز مشاوره بهزيستي كه به رغم سن بالا ازدواج نكرده اند، تصور مي كنند با ايجاد روابط با پسران مي- توانند اين مشكل را حل كنند در حالي كه شواهد نشان مي دهد 98 درصد اين روابط به شكست منتهي مي شود.
وي افزود: داشتن تصورات ايده آلي و رويايي از ازدواج، داشتن توقعات بالا، نگاه توام با ترس، دلهره و بدبيني به ازدواج و نداشتن ديد واقع بينانه نسبت به شرايط خود براي انتخاب و كناره گيري برخي از جوانان از روابط اجتماعي و حضور سازنده در اجتماع از جمله عوامل تاخير در ازدواج و يا ازدواج نكردن جوانان است.
امروز كه مصادف با سالروز يكي از زيباترين پيوندهاي آسماني يعني ازدواج دو اسطوره صبر و تقوا حضرت علي (ع ) و حضرت فاطمه زهرا (س ) است، شايد تلنگري باشد به پسران و دختران واقع در سن ازدواج، پدر و مادرها و مسوولان كه با تاسي به اين دو عزيز شرايط تسهيل ازدواج جوانان و رفع مشكلات موجود در اين زمينه را فراهم كنند.
شايد نگاهي عميق به ساده ترين، كم خرج ترين ، عاشقانه ترين، صميمانه ترين و صبورانه ترين پيوندي كه دنيا به خود ديده است، چراغ راهي شود و در كوره راه هاي ازدواج در جامعه امروز، فراروي جوانان قرار گيرد تا الفباي خدايي زيستن در كنار هم را به آنها بياموزد.
ك/4 7452/567/587 شماره 119 ساعت 10:13 تمام
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن