تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816872231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايدز در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايدز در جهان
? براساس هدف ششم سند توسعه هزاره سوم دولت ها موظف شده اند تا سال 2015 ميلادي روند فراگيري آلودگي و بيماري ايدز و ساير بيماري هاي شايع و بومي واگير را متوقف كنند. براساس آمار سازمان ملل متحد، بيش از 33 ميليون نفر كه 90 درصد آنها افراد فقير هستند از اين بيماري رنج مي برند. دست كم از زمان ظهور اين بيماري در سال 1981 تاكنون 25 ميليون نفر به دنبال ابتلا به ايدز جان خود را از دست داده اند.

?14 سازمان اسلامي، صندوقي را براي پيشگيري و مبارزه با ويروس اچ آي وي به عنوان مهلك ترين بيماري همه گير جهان راه اندازي كردند. عبدالحسين الناما مدير اجرايي بنياد خيريه قطر و يكي از پايه گذاران اين صندوق گفت؛ افتتاح اين صندوق راهي براي نجات بشريت از اين بيماري مهلك است.

اين صندوق با دارايي 430 هزار دلار در قطر راه اندازي شده و ارائه كننده درمان پزشكي براي افراد بيمار نخواهد بود، بلكه تلاش مي كند سطح آگاهي عمومي را نسبت به ارتباط هاي خارج از حيطه ازدواج ارتقا دهد. دفتر مركزي اين صندوق در لندن خواهد بود و هلال احمر قطر، سازمان امداد اسلامي بريتانيا، مجمع بين المللي جوانان مسلمان عربستان و اتحاديه پزشكان قاهره از جمله بنيانگذاران اصلي اين صندوق هستند.

?روزانه هفت هزار و 500 نفر از مردم جهان به ويروس ايدز مبتلا مي شوند و سالانه حدود دو ميليون نفر به دليل اين بيماري جان خود را از دست مي دهند.

?تعداد افرادي كه ناقل اچ آي وي هستند از 29 ميليون و 500 هزار نفر در سال 2001 به 33 ميليون نفر در سال 2007 افزايش يافته كه اكثريت آنان در منطقه جنوب صحراي آفريقا زندگي مي كنند؛ جايي كه زنان 60درصد بزرگسالان ناقل اچ آي وي را تشكيل مي دهند.

?در سال 2007، هزينه درمان و پيشگيري از بيماري ايدز در جهان به 10 ميليارد دلار رسيد و پيش بيني مي شود تا سال 2010 ميلادي، اين رقم دست كم 50 درصد افزايش يافته و براي كمك رساني بيشتر به بيماران مبتلا به ايدز اختصاص داده شود.

?دبير كل سازمان ملل در گزارش اخير خود آورده است؛ سرمايه گذاري هاي انجام شده بر بيماري ايدز در 10 سال گذشته در حال به ثمر رسيدن است زيرا اشاعه ويروس ايدز و مرگ و مير ناشي از آن رو به كاهش است. براساس اين گزارش، تا دسامبر سال 2007 (دي ماه 1386) 33 ميليون و 200 هزار نفر در جهان با «اچ آي وي» زندگي مي كرده اند. به نظر مي رسد ميزان سالانه ابتلا به «اچ آي وي» در حال كاهش است چرا كه در سال 2007، دوميليون و 500 هزار نفر به ويروس ايدز آلوده شده اند كه اين ميزان در سال 1998، سه ميليون و 200 هزار نفر بوده است. همچنين ميزان مرگ و مير سالانه به دليل ايدز از رقم سه ميليون و 900 هزار در سال 2001 به رقم دو ميليون و 100 هزار نفر در سال 2007 كاهش يافته است.

?فدراسيون بين المللي طرح ريزي والدين در لندن، از افزايش تعداد كشورهايي كه به جرم انگاري انتقال ايدز پرداختند، ابراز نگراني كرد. براساس گزارش اين سازمان، تعداد كشورهايي كه ابتلا به ايدز را جرم تلقي كرده يا بر اساس قوانين كنوني خود مبتلايان را به علت انتقال ويروس به سايرين تحت تعقيب كيفري قرار مي دهند به 58 كشور افزايش يافته است و 33 كشور ديگر نيز طرح ريزي و اجراي چنين قوانيني را مد نظر دارند. از سال 2005 تاكنون هفت كشور در غرب آفريقا قوانيني را در رابطه با HIV تصويب كردند. در كشور بنين قرار دادن سايرين در معرض ابتلا به اين بيماري حتي در صورتي كه بيماري منتقل نشود، جرم است و در تانزانيا انتقال عمدي ويروس مي تواند منجر به حبس ابد براي فرد شود. 32 ايالت در امريكا قوانيني دارند كه بر اساس آن انتقال ويروس ايدز جرم تلقي مي شود. از سال 2001 تاكنون در بريتانيا نيز 16 نفر به همين علت مورد تعقيب كيفري قرار گرفته اند. در سال 2005 در كانادا زني به علت انتقال ويروس HIV از خود به فرزندش در دوران بارداري، به ارتكاب جرم غيرعمد محكوم شد. وي از بيان بيماري خود به پزشكان خودداري كرده بود و در نتيجه مشاوره هاي لازم براي انتقال ويروس به نوزادش را دريافت نكرده بود و در پايان به 6 ماه حبس مشروط و 3 سال تعليق مواجه شد.

?بر اساس گزارش سازمان ملل تعداد زنان باردار و كودكان مبتلا به اچ آي وي كه به داروهاي ضدويروسي دسترسي دارند افزايش يافته است اما هنوز راه درازي براي رسيدن به نسلي عاري از ايدز در پيش است.

در سال 2007 ، 290 هزار كودك زير 15 سال به دليل ايدز جان باختند و 12 ميليون و 100 هزار كودك در كشورهاي صحراي آفريقا يك يا هر دو والدين خود را به دليل ايدز از دست دادند.

از سال 2000 تا 2001 در 11 كشور از 15 كشوري كه آمار كافي در آنها موجود بود، شيوع اچ آي وي در ميان زنان باردار در رده سني 15 تا 24 سال كه در جلسات مراقبت پيش از زايمان شركت كرده بودند كاهش يافته است. بيش از 2/1 ميليون كودك زير 15 سال مبتلا به ايدز در سال 2007 قبل از تولد، هنگام دنيا آمدن يا شير خوردن مبتلا شده بودند. اين درحالي است كه حدود 40درصد موارد جديد ابتلا در سال 2007 ، 15 تا 24 ساله هستند.

? زنان اصلي ترين قربانيان بيماري ايدز در منطقه امريكاي لاتين، آفريقا و كارائيب هستند. طي 25 سال گذشته شمار زنان مبتلا به ايدز در تمام مناطق جهان افزايش يافته و در امريكاي لاتين تنها در فاصله زماني سال هاي 2004 تا 2006 ، 60 هزار نفر به زنان حامل ويروس اچ آي وي افزوده شده است. نتايج تحقيقاتي كه در امريكاي لاتين و كارائيب انجام شد نشان مي دهد 31 درصد مبتلايان به ايدز در امريكاي لاتين و 50 درصد افرادي كه در كارائيب به اچ آي وي آلوده شده اند زنان هستند. بررسي هاي سازمان ملل نشان داده زنان نيمي از مبتلايان به ايدز را در جهان تشكيل مي دهند. آمار كشورهاي آفريقايي نشان مي دهد در اين كشورها ميزان ابتلا به ايدز در زنان به 61 درصد هم مي رسد.
 يکشنبه 10 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن