تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821056249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سبد تغذیه مردانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تحقيقات گسترده روي نيازهاي اساسي بدن مردان به موادمغذي و ريزمغذي.ها همگي حكايت از وجود نيازهاي متفاوت بدن آنان به برخي مواد نسبت به بدن زنان دارد.

موادغذايي كه در زير معرفي مي.شود، آخرين ليستي است كه از سوي متخصصان به اين منظور در اختيار قرار گرفته است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز يكي از بهترين منابعي است كه داراي يك اسيدآمينه به نام لوسين است. اين اسيدآمينه موجب ساخت عضلات قوي مي.شود. استفاده از گوشت.هاي قرمز كه داراي چربي كم باشند به افراد بخصوص سالمندان و كودكان كمك مي.كند كه از عضلاتي قوي برخوردار باشند.

آلبالو

آلبالو را در بسياري از كشورها با نام گيلاس ترش مي.شناسند. مصرف اين ميوه باارزش باعث كاهش دردهاي عضلاني مي.شود. تحقيقات روشن كرده است كه رنگدانه.هاي موجود در آلبالو اثرات داروهاي ضدالتهابي را دارا است، ولي مصرف اين ميوه هيچ اثرات سوئي بر بدن بر جاي نمي.گذارد.

شكلات

شكلات جريان خون را بهبود مي.بخشد. به شرط آنكه به درستي مصرف شود. مطالعات نشان مي.دهد كه شكلات تلخ سطح كلسترول بد خون را پائين آورده، موجب بهبود گردش خون شده و به كنترل فشار خون در مردان كمك شاياني مي.كند.
بررسي.ها نشان مي.دهد كه اكثر مردان از گردش خون پائيني برخوردار هستند و مصرف شكلات تلخ به آنان كمك مي.كند كه جريان خون را قدرت ببخشند و به اين وسيله سلامت قلب خود را تضمين كنند. با اين حال متخصصان توصيه مي.كنند كه بيش از 28 گرم شكلات در روز مصرف نشود زيرا باعث افزايش وزن مي.شود.

غذاهاي دريايي

غذاهاي دريايي غني از روي هستند. اين ريزمغذي نقش بسيار مهمي در حيات قلب دارد. همچنين بر سلامت عضلات تأثيرگذار است و كمبود آن باعث ناباروري مردان مي.شود. مصرف اين غذاها به همراه مغزها و دانه.ها نقش مؤثري در سلامت مردان دارد.

آووكادوو

اين ميوه داراي ميزان بالايي از چربي اشباع شده است. اين ميوه تأثير بسيار مؤثري بر كاهش كلسترول بد (ldl) دارد. در كنار اين ميوه چرب، روغن زيتون و آجيل نيز دو منبع عالي براي مبارزه با كلسترول بدخون شناخته شده است.

ماهي.هاي چرب

ماهي.هاي چرب مانند ماهي آزاد يكي ديگر از منابع بسيار عالي از چربي.هاي سالم به شمار مي.روند. اين دسته از ماهي.ها حاوي امگا3 هستند كه يك نوع ماده محافظتي در برابر بيماري.هاي قلبي، سرطان.ها و آرتريت است. مطالعات نشان مي.دهد مصرف دو وعده ماهي چرب در هفته امكان ابتلا به بيماري.هاي قلبي و حملات ناشي از آن را كاهش مي.دهد.

زنجبيل

اين ادويه خواص ضد التهابي دارد و مصرف آن به صورت منظم موجب كاهش دردهاي ناشي از صدمات وارد شده به عضلات هنگام ورزش خواهد بود.

شير و ماست

شير و ماست يكي ديگر از منابع داراي لوسين است، اسيد آمينه.اي كه به عضله.سازي كمك مي.كند. مصرف ماست در وعده.هاي غذايي براي مردان توصيه شده است زيرا حاوي پروتئين، پتاسيم و باكتري.هايي است كه باعث سلامت روده.ها و دستگاه گوارش مي.شود.

موز

موز ميوه.اي سرشار از پتاسيم است. اين ريزمغذي نقش عمده.اي در انقباض عضلات و سلامت استخوان.ها دارد. همچنين به تنظيم فشارخون كمك مي.كند.

پسته

استفاده از پسته به عنوان يك ميان وعده مهم است. پسته داراي استرول گياهي است كه سطح كلسترول خون را بهبود مي.بخشد. با اين حال مصرف
به اندازه آن موجب سلامتي است زيرا كالري بالايي دارد.

بادام هندي

درهر 28 گرم از اين دانه روغني مقدار قابل توجهي سلنيوم وجود دارد. سلنيوم باعث دفع سلول.هاي سرطان پروستات از بدن مي.شود. همچنين اين ريزمغذي باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و عملكرد تيروئيد را ارتقا مي.بخشد.

سس گوجه.فرنگي

گوجه فرنگي سرشار از ليكوپن است و ليكوپن يك آنتي اكسيدان قوي به شمار مي.رود كه نقش تعيين كننده. آن در حفاظت بدن مقابل سرطان.ها دارد.
تحقيقات نشان مي.دهد مرداني كه به صورت منظم از گوجه.فرنگي استفاده مي.كنند، كمتر دچار سرطان پروستات مي.شوند. مطالعات نيز نشان مي.دهد گوجه.فرنگي ارزش خاصي به عنوان يك ماده مغذي گياهي دارد.

غذاهاي حاوي سويا

مطالعات در بيش از40 كشور دنيا نشان مي.دهد كه اين ماده غذايي قوي.ترين سپردر برابرسلول.هاي سرطاني پروستات است. در كشورهاي آسيايي سويا 90 درصد بيشتر از ديگر كشورها مصرف مي.شود. به همين علت اين سرطان در ميان مردان اين نواحي كمتر ديده مي.شود.

سبزيجات مخلوط

سبزيجات به علت داشتن فيتوكميكال.ها كه يك ماده مغذي گياهي است موجب تقويت سلامت سلول.ها و محافظت بدن در برابر انواع سرطان است. بهترين راه وارد كردن اين ماده غذايي به بدن بهره.مند شدن از سبزيجات با انواع رنگ.ها به صورت روزانه است.

سبزيجات نارنجي

سبزيجات نارنجي يك منبع بسيار عالي از بتاكاروتن، لوتئين و ويتامين ث محسوب مي.شود. اين ماده مغذي جلوي رشد سلول.هاي سرطاني پروستات را مي.گيرد. بهترين سبزيجات شامل فلفل نارنجي، هويج، كدو تنبل و سيب.زميني
شيرين است.

سبزيجات برگ تيره

اسفناج، خربزه و كلم.پيچ به بينايي كمك كرده و به علت آن كه سرشار از پروتئين است از چشم.ها در برابر آب.مرواريد و انحطاط ناحيه ماكولا جلوگيري مي.كند.

سيب.زميني پخته

سيب.زميني پخته يك غذاي دلچسب و آسان است. اين ماده غذايي به ميزان قابل.توجهي ويتامين ث دارد. اين ويتامين يك آنتي.اكسيدان قوي در برابر راديكال.هاي آزاد در بدن به شمار مي.رود و باعث تنظيم سوخت و ساز بدن شده و جلوي سرطان، بيماري.هاي قلبي و آرتروز را مي.گيرد. از ديگر منابع حاوي اين ويتامين فلفل سبز، كيوي و خانواده مركبات است.

تخم.مرغ

تخم.مرغ سرشار از لوتئين، پروتئين و آهن است. اگرچه زرده تخم.مرغ منبع كلسترول شناخته شده است ولي استفاده از يك عدد تخم.مرغ به طور كامل در رژيم غذايي مردان براي 2 تا سه بار در هفته توصيه مي.شود. زيرا انرژي لازم را به بدن مي.رساند.

غلات

فيبر يك ماده تقويت.كننده براي مردان به شمار مي.رود. فيبر به حفظ سلامت سيستم گوارش كمك مي.كند به همين علت متخصصان استفاده از گندم و... را در غذاي روزانه مردان توصيه مي.كنند.

برنج قهوه.اي

برنج قهوه.اي يك منبع عالي فيبر است. اضافه كردن گوشت كم.چرب، اسفناج و آناناس به آن يك غذاي كامل به شمار مي.رود كه باعث كاهش خطر ابتلا به بيماري.هاي قلبي و ديابت نوع 2 در مردان است.

توت

توت نقش بالايي در حفظ سلامت روان و جسم دارد. آنتي.اكسيدان.هاي موجود در آن خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي.دهد. مطالعات نشان مي.دهد زغال.اخته باعث افزايش حافظه و عملكرد مغز مي.شود.

قهوه

تحقيقات نشان مي.دهد كه مصرف قهوه در مردان باعث افزايش هشياري آنها مي.شود و مردان بهتر است آن را جايگزين نوشابه.هاي گازدار و انرژي.زا كنند.

تمركز روي خوب.ترين.ها

توصيه متخصصان به مردان آن است كه همواره سيستمي از بهترين مواد غذايي را مرور كنند. سبزيجات، گوشت بدون چربي، غلات سبوسدار و... گزينه.هاي بسيار خوبي براي سلامت افراد به شمار مي.روند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن