تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815189018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
تاجيكستان خواستار گسترش همكاري دفاعي با ايران شد

گروه سياسي: رئيس جمهور تاجيكستان در ديدار با وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران بر توسعه و تحكيم روابط دفاعي كشورش با ايران تاكيد كرد. امام علي رحمان كه در تهران بسر مي برد ديروز در ديدار با سردار سرتيپ مصطفي محمدنجار با ابراز خرسندي از گسترش همكاري دفاعي ايران و تاجيكستان گفت: بايد اينگونه همكاريها به بخشهاي ديگر تسري يابد. وي تصريح كرد: روابط دفاعي ميان دو كشور يك رابطه كاملا دوستانه و برادرانه است كه ريشه در اشتراكات فرهنگي، ديني و زباني دو كشور دارد. سردار نجار نيز در اين ديدار همكاري دفاعي ايران و تاجيكستان را عامل مهمي در ايجاد ثبات و امنيت پايدار در منطقه ذكر كرد و افزود: ايران و تاجيكستان نسبت به ظهور و بروز متغيرهاي جديد در حوزه هاي امنيتي مشترك در كشور به ويژه در افغانستان بي تفاوت نيستند و كليه اقدامات و تلاشهاي خود براي مقابله با ناامنيهايي كه متاثر از دخالت بيگانگان در منطقه به كار خواهند بست. سردار نجار و رئيس جمهور تاجيكستان طرحهاي موجود در خصوص خودكفايي ارتش تاجيكستان را مورد بررسي و تبادل نظر قرارداده و بر اجراي هر چه سريعتر توافقات دفاعي ميان دو كشور تاكيد كردند.

درخواست همكاري بيشتر مسكو از تهران

گروه سياسي: مسكو از تهران خواست با جامعه بين المللي در خصوص برنامه هسته اي اش بيشتر همكاري كند. خبرگزاري نووستي به نقل از وزارت امور خارجه روسيه گزارش داد كه سرگئي ريابكوف، معاون وزير امور خارجه روسيه با محمود سجادي، سفير ايران در فدراسيون روسيه ديدار و گفت وگو كرد. بر اساس اين گزارش، ريابكوف بر لزوم همكاري كامل از سوي تهران با آژانس بين المللي انرژي اتمي جهت روشن شدن مسايل باقي مانده در رابطه با فعاليت هسته اي ايران تاكيد كرد. ريابكوف همچنين بر اهميت واكنش مثبت تهران به پيشنهاد كشورهاي عضو گروه "1+5" متشكل از پنج عضو دايم شوراي امنيت به علاوه آلمان در رابطه با از سرگيري روند مذاكراتي جهت حل همه جانبه مساله هسته اي ايران تاكيد كرد. معاون وزير خارجه روسيه همچنين در گفت وگو با شبكه تلويزيوني "بلومبرگ" در مسكو اعلام كرد: "دولت جديد آمريكا متوجه است كه به غير از روند سياسي و گفت وگو در تمامي سطوح گزينه ديگري وجود ندارد."وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا "باراك اوباما"، رئيس جمهوري منتخب آمريكا براي دستيابي به توافق هسته اي ناگزير به عادي سازي روابط با ايران است، گفت: "بله، قطعا".در حالي كه دولت "جورج بوش"، رئيس جمهوري آمريكا آخرين روزهاي اقامت خود را دركاخ سفيد مي گذراند، مقام هاي رسمي روسيه به مشاوران باراك اوباماي 47 ساله نزديك شده اند. ريابكوف در اين باره افزود: "ما اين روند را از طريق سفارتخانه مان در واشنگتن و تماس با اطرافيان اوباما دنبال كرديم." وي همچنين با اشاره به پيام تبريك "محمود احمدي نژاد"، رئيس جمهوري ايران به باراك اوباما، آن را "نشانه خوشايندي" از نيات ايران براي گشودن صفحه اي جديد در روابط با آمريكا دانست. وي در اين باره گفت: "اين حقيقت كه ايراني ها چنين اقدامي انجام دادند و از فرصت براي ارسال پيام استفاده كردند نشانه ذهنيت باز آنان است ولي به طور قطع بازتابي از انتظارات نسبي آنها با توجه به تغيير دولت در آمريكا است."

واردات 11 ميليارد دلاري كالاي چيني به ايران

عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران واردات كالاي چيني به ايران را 11 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: جعل علامت استاندارد ايران توسط توليدكنندگان چيني علاوه برغير قانوني بودن، حقوق مصرف كنندگان ايراني را تضعيف كرده است."مسعود دانشمند"درگفت و گو با برنا، ضمن تاييد واردات كالا با علامت استاندارد ايران از كشور چين، با تاكيد بر برخورد با جاعلان علامت استاندارد و برند ايران اظهارداشت: موسسه استاندارد و توليدكنندگان بايد در يك اقدام قانوني با اين افراد برخورد كنند.عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران درج علامت استاندارد بر كالا را به عنوان زبان مشترك بين توليدكننده و مصرف كننده ذكر كرد و افزود: به طور قطع چنين اقداماتي در درازمدت موجب سلب اطمينان مصرف كننده از برند خاص و كيفي مي شود.به گفته وي، كالايي با علامت استاندارد و برند ايران از طريق گمرك وارد كشور نشده است و واردات آن از كانال هاي غير رسمي صورت گرفته است.دانشمند با اشاره به سطح مبادلات تجاري ايران و چين اظهارداشت: 40 درصد از مجموع 12 ميليارد دلار واردات كالا از كشور امارات در سال 86 به كشور چين اختصاص دارد.وي تصريح كرد: در مجموع حجم واردات كالا از كشور چين به ايران به 11 ميليارد دلار در سال مي رسد كه رقم قابل توجهي است.عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني در خصوص كم اظهاري هاي گمرك گفت: چنانچه قيمت فروش كالا برمبناي اظهارگمرك تعيين شود به طور طبيعي از تخلفات اين بخش نيز كاسته مي شود.

اميرسياري: توان بستن تنگه هرمز را داريم

گروه سياسي: فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بار ديگر با تاكيد بر اينكه نيروي دريايي ايران توانايي بستن تنگه هرمز در خليج فارس را دارد، گفت: هركس اين مساله را باور ندارد، وارد عمل شود تا واقعيت ها را ببيند. امير دريا دار "حبيب الله سياري" در گفت و گو با ايرنا، اين جمله را در پاسخ به اظهارات " ادميرال ماريزيو گميگناني" فرمانده نيروهاي دريايي ناتو كه مدعي شده بود تهديداتي كه ايران در مورد بستن تنگه هرمز مطرح مي كند، خيالبافي است، عنوان كرد. فرمانده نيروهاي دريايي ناتو همچنين مدعي شده بود كه نمي توان گذرگاه هاي بين المللي را مسدود كرد. وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه با توجه به استقرار پايگاه پنجم ارتش آمريكا در بحرين و نزديكي آن با تاسيسات عسلويه و نيز نيروگاه اتمي بوشهر، نيروي دريايي ايران تمهيداتي را براي دفاع از اين تاسيسات در نظر گرفته است، تاكيد كرد كه پيش بيني هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته است. فرمانده نيروي دريايي ارتش اضافه كرد: مطمئنا براي حفاظت از تاسيسات و منافع خود در هر منطقه از خليج فارس، بحث هاي تاكتيكي داريم و پيش بيني هاي لازم را انجام داده ايم. دريادار سياري، تصريح كرد: پايگاه دشمن هر كجا كه باشد، براي ما تفاوتي نمي كند و ما آمادگي لازم را براي مقابله با هرگونه تهديدات داريم. سياري در پاسخ به پرسشي درباره ايجاد پايگاه هاي جديد نيروي دريايي با اشاره به حضور نيروهاي فرا منطقه اي در منطقه خليج فارس، گفت: بايد خط پدافند مستحكمي در اقصي نقاط دريايي داشته باشيم. وي حضور در سواحل عمان را براي تقويت توان رزمي مهم دانست و افتتاح منطقه دوم دريايي در جاسك را در همين زمينه ارزيابي كرد. فرمانده نيروي دريايي ارتش با يادآوري اين كه ايران پيشنهاد همكاري منطقه اي را ارايه كرده است، گفت: با توجه به شرايط و توانمندي كشورهاي منطقه، اين كشورها بايد از منافع خود دفاع و امنيت منطقه را برقرار كنند. سياري تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم ديگران از هزاران مايل دورتر بيايند و ادعا داشته باشند كه مي خواهند امنيت منطقه را برقرار كنند. وي گفت: كشورهاي منطقه اين توانمندي را دارند كه دست به دست هم دهند و امنيت خود را تامين كنند. اين مقام عالي رتبه ارتش اظهار داشت: اين پيشنهاد از سوي نظام جمهوري اسلامي مطرح شده است و با توجه به سياست حاكم بر كشورهاي منطقه پيش مي رود.

آيت ا... يزدي: مشكلات جوانان در اولويت قرارگيرد

گروه سياسي: رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: همه مسئولان بايد در رفع مشكلات جوانان تلاش كرده و آن را در اولويت قرار دهند. به گزارش مهر ، آيت الله محمد يزدي ديروز در ديدار با رئيس سازمان ملي جوانان با اشاره به مشكلات جوانان گفت: جوانان در جامعه از مشكلات بسياري رنج مي برند كه بايد تمامي مسئولان و مديران در رفع آنها بكوشند.وي تصريح كرد: سازمان ملي جوانان در اين زمينه وظيفه مهمي دارد و براي رفع مشكلات اين قشر بايد برنامه ريزي ويژه كند.آيت الله يزدي افزود: اين سازمان بايد از پيشرفتهاي علمي روز جهت برنامه ريزي استفاده كرده و زندگي ائمه معصومين (ع) براي جوانان تبيين نمايد. رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: مسئوليت جوانان در كشور و مسائل مرتبط با جواني از موضوعات مهمي است كه بايد توجه بيشتري به آن شود.وي جواني را دوره اي حساس، خطير و مهم دانست و يادآور شد: به لحاظ حساسيتهاي موجود در اين زمينه بايد فعاليتها به درستي انجام شود و برنامه ريزيها نيز دقيق و با حساسيت خاصي صورت گيرد.يزدي تصريح كرد: در اسلام توجه ويژه اي به جواني شده است و احاديث فراواني در اين خصوص وارد شده است كه اين موضوع توجه بيشتر مسئولان به مقوله جواني را آشكارتر مي كند. وي افزود: براي اصلاح جامعه به خصوص جوانان به جز عوامل ارثي بايد به محيط و در فراهم كردن فضاي اسلامي جامعه نيز توجه ويژه اي داشته باشيم.

هشداردادستان كل كشور به رويانيان

گروه سياسي: دادستان كل كشور به دليل عدم اجراي قانون بيمه شخص ثالث به رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كشور نامه نوشت. به گزارش ايلنا، در پي ابلاغ قانون بيمه شخص ثالث در تاريخ 20 شهريورماه سال جاري و عدم اجراي برخي بندهاي آن توسط نيروي انتظامي، حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، دادستان كل كشور به محمدرضا رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي كشور نامه نوشته و نسبت به عدم اجراي برخي بندهاي قانون بيمه شخص ثالث هشدار داده است.بر اساس قانون، دادستان كل كشور مامور به نظارت بر حسن اجراي قوانين است. بنا بر اين گزارش، ارائه هرگونه خدمات به دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني فاقد بيمه نامه شخص ثالث معتبر، توسط راهنمايي و رانندگي، دفاتر اسناد رسمي و سازمان ها و نهادهاي مرتبط با امر حمل و نقل ممنوع است. بر اساس اين قانون جديد، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران موظف است ترتيبي اتخاذ كند كه امكان دسترسي به بانك هاي اطلاعاتي آن نيرو در ارتباط با مواردي از قبيل مشخصات وسايل نقليه موتوري زميني، گواهينامه هاي صادر شده و همچنين سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طريق سيستم رايانه اي براي بيمه مركزي ايران و شركت هاي بيمه گر فراهم شود.بر اساس اين گزارش، هم اكنون يك ميليون خودرو و 4 ميليون موتورسيكلت فاقد بيمه نامه در تهران در حال تردد است كه گفته مي شود عدم پرداخت حق بيمه و نيز ريسك بالاي رانندگان فاقد بيمه نامه منجر به ضرر و زيان شركت هاي بيمه شده است.بر اين اساس، تردد خودرو بدون بيمه نامه طبق قانون جديد بيمه شخص ثالث تخلف محسوب مي شود. پيشتر رويانيان در جمع نمايندگان مجلس اعلام كرده بود كه اگر دولت سه ماه جرايم بيمه اي دارندگان موتور سيكلت را ببخشد، وي پشه را هم بيمه مي كند.

سيد علي ركني: انتخابات آتي چند قطبي است

گروه سياسي: دبير كل جبهه اصولگرايان اصلاح طلب با اشاره به اينكه جنگ قدرت ميان جريان هاي سياسي بايد تبديل به رقابت بر سر خدمت شود، گفت: مطمئن باشيد شوراي حكميت در نزد اصولگرايان و اصلاح طلبان هيچ فايده اي نخواهد داشت و اين دو گروه به اجماع نخواهند رسيد زيرا قدرت براي آنها شيرين است. سيد علي سيدي ركني ديروز دريك نشست خبري تعداد كانديداهاي اصولگرايان را بيش از 4 نفر و تعداد كانديداهاي اصلاح طلبان را بيش از 3 نفر دانست و افزود: اين دوره انتخابات رياست جمهوري چند قطبي خواهد بود. وي از جبهه اصولگرايان، جبهه اصلاح طلبان، جبهه اصولگرايان اصلاح طلب، حاميان احمدي نژاد، ائتلاف حزب الله و گروه اصولگرايان مستقل به عنوان گروههاي شركت كننده در انتخابات نام برد و گفت:حزب الله يك جريان سياسي و ديني است كه ميان اين جريانها نبايد دست كم گرفته شود. ركني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رييس جمهور آينده بايد از يك انديشه فقاهتي برخوردار باشد، افزود: عناصر افراطي در انتخابات آينده يا بايد خود كنار بروند و يا بايد اصلاح شوند و جبهه اصولگرايان اصلاح طلب اين توان را دارد كه عناصر افراطي هر دو جناح را اصلاح كند. وي با اشاره به اينكه اين جبهه كانديداي اختصاصي خود را در انتخابات پيش رو خواهد داشت، گفت: اولويت ما اين است كه كانديدايمان روحاني باشند. دبير كل جبهه اصولگرايان اصلاح طلب افزود: اگر اصولگرايان بخواهند موفق شوند بايد از آيت الله خرازي و ناطق نوري براي شركت در انتخابات درخواست كرده و از آنها حمايت كنند. وي احمدي نژاد را مانع اجماع اصولگرايان ندانست و گفت: متاسفانه مجموعه اصولگرايان همه به فكر كرسي رياست جمهوري هستند ولي ما مي گوييم كه بايد اين افراد به دنبال خدمت باشند. ركني در ارزيابي خود از آرايش جناح اصلاح طلب براي انتخابات نيز اظهار داشت: مطمئنا خاتمي در انتخابات شركت نخواهد كرد و معتقدم اصلاح طلبان بايد با كروبي آشتي كنند. وي از تشكيل دولت آرامش با مديريت مداوم به عنوان شعار جبهه اصولگرايان اصلاح طلب نام برد و گفت: استراتژي ما در آينده تشكيل دولت آرامش است.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن